Neo-ecumenistii fac atacuri la persoana atunci cand erorile lor sunt demascate

Așa-zisul teolog Mihai-Silviu Chirilă, dorind să discrediteze cu orice preț Adevărul de Credință, după cum se vede, doar calomniază atunci când încercările sale disperate de a promova calea compromisului cu erezia sunt combătute cu argumente. Acesta confundă nevoința duhovnicească cu problemele de credință, în care nu încape compromis. Sfinții Părinți spun că aplicarea iconomiei, atunci când cineva se abate de la Adevăr prin comuniunea cu ereticii și atunci când erezia este propovăduită cu capul descoperit în Biserică, înseamnă a-i aștepta pe cei cu o gândire mai înceată, dar sinceri și bine intenționați, să ajungă la măsura desăvârșită, slăbind puțin frâiele, având răbdare și explicându-le cu dragoste faptul că trebuie să se desprindă de comuniunea bisericească cu ereticii. Însă, cei care aplică iconomia, nu fac în acest răstimp niciun compromis cu erezia, după cum arată Sfântul Teodor Studitul, amintind definiția iconomiei.

„Căci definiția iconomiei, precum știi, este de a nu anula nicidecum ceva din cele statornicite, nici măcar când se îngăduie puțin pogorământ la vremea cuvenită și pentru un anume motiv, ca nu cumva de aici să se realizeze ceea ce se caută de fapt, prin aceea că în realitate se coboară ștacheta mai jos și se păgubesc astfel cele mai desăvârșite.” (Scrisoarea 24, lui Teoctist magistrul)

În al doilea rând, limbajul așa-zisului teolog e specific promotorilor noii ordini mondiale. Vechiul clișeu „discurs de ură” e fluturat în fața poporului buimăcit. În acest fel, se aplică o anumită tehnică de manipulare, cu origini păgâne orientale, pe care psihologii o numesc programare neuro-lingvistică. Oamenii sunt programați să creadă că oricine spune că homosexualitatea e păcat are „discurs de ură”, că oricine nu acceptă Ecumenismul „are discurs de ură”. După acest model se acționează și la nivelul următor, pentru a-i convinge pe cei care se identifică drept anti-ecumeniști, dar nu își cunosc de fapt Credința, că a întrerupe pomenirea e o dovadă de ură, și tot astfel, că a nu face compromis în comuniunea bisericească cu ereticii ecumeniști e tot ” discurs de ură”.

Nu suntem despatimiti și prin greșelile pe care le facem în lupta cu păcatele personale, putem să îi smintim pe cei din jur, dar acest lucru nu înseamnă că neo-ecumeniștii ar fi exemplul de urmat, doar pentru că ne arată anumite patimi personale de care suferim cu toții. Cu patimile și greșelile personale trebuie să fim îngăduitori, pentru că toți greșim. Ce nu trebuie să se oprească, este dialogul sincer, având la bază Scrierile Sfinților Părinți, cu scopul de a mărturisi curat și fără a face compromisuri cu ereticii.

A păstra Credința este o datorie pentru toți. Oricine are dreptul și datoria să vorbească atunci când Credința este primejduită. Chiar un cerșetor, chiar și cineva care nu cunoaște bine gramatica, straduindu-se să se corecteze pentru a nu îi ispiti pe oamenii de vază.

În epistolele sale, Sfântul Teodor Studitul îi scrie de asemenea unuia dintre frați, care avea datoria să mărturisească Credința prin epistolele pe care le scria la rândul său, să se sârguiască mai mult cu învățarea gramaticii, deoarece greșise în acest sens în repetate rânduri, dar nu îi interzice în niciun caz să mai mărturisească și nu râde de neputințele sale si nu cataloghează cu dispreț ceea ce scrie drept „fițuici neînsemnate”, cum tot face un anume personaj prea-bine cunoscut. (A se citi începutul Scrisorii 49 către fiul Naucratie)

Acest Mihai Chirilă refuză în mod repetat dezbaterea corectă a problemelor de credință și cu bună știință, preoții care urmează linia compromisului alături de el, le interzic ucenicilor să vorbească cu ceilalți preoți și credincioși care nu sunt de acord cu compromisurile pe care aceștia le promovează. Fuga de dezbatere, de întâlniri cu cei pe care la început îi considerau frați indică faptul că în spatele acestor neînțelegeri se află diavolul, care iubește dezbinarea, calomniile și urăște Adevărul. Cei care au întrerupt pomenirea ereticilor s-au considerat frați, dar de când cu noua teorie a „partasului la erezie”, care în mod eronat nu este considerat tot eretic, cei care au îmbrățișat această idee refuză constant dialogul. Dacă la început ne considerau frați, iar acum ne consideră rătăciți, de ce nu au dragoste și față de noi, de ce nu ies în întâmpinarea noastră, să discutăm cu calm și sinceritate, cum trebuie sa aibă loc îngrădirea de erezie, pentru a ieși împreună biruitori în lupta cu Ecumenismul, ci au mai mare dragoste pentru comuniunea cu erezia? De ce trebuie să îi numească in mod mincinos schismatici pe cei care nu accepta îmbisericirea unde sunt pomeniți pseudo-episcopii?

Erezia este o boală, iar comuniunea cu ea înseamnă îmbolnăvire. După cum ne e greu să îi spunem cuiva drag că are o boală gravă, la fel ne e greu să le spunem și celor cuprinși de comuniunea cu erezia că sunt eretici, dar asta nu înseamnă că nu sunt bolnavi de erezie. Însă, pentru binele și dorința de însănătoșire a celui drag, o vom face. Mărturisirea este o Cruce. A spune adevărul nu înseamnă ură, iar Mihai Chirilă și adepții săi vin cu acuzații bazate pe demagogie și teoretizare inutilă. Relația cu oamenii este vie, și fiecare are datoria să spună Adevărul cu dragoste în fața oricui. Dar să nu ciuntească din Adevăr, pentru că astfel bolnavul de erezie va fi lipsit de posibilitatea de acces la tratament, care constă în îngrădirea corectă de erezie.

Acest articol a fost publicat în Ecumenism. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Neo-ecumenistii fac atacuri la persoana atunci cand erorile lor sunt demascate

  1. Mike Sutton zice:

    A reusit satana ca sa-si infiltreze slugile lui intre credinciosii Bisericii ! Dar este o adanca cernere. Si aceasta este ingaduita de Dumnezeu ! Sfintii Parinti si cu Sfanta Evanghelie sa ne fie calauza in aceste vremuri tulburi ! Sa fim hotarati cu Hristos Domnul si Adevarul Viu ! Absolut orice se intampla, absolut orice ni se intampla !
    Si sa ne rugam pentru toate sufletele !

    Sa ma iertati !

    Doamne ajuta

    Apreciază

  2. Adrian zice:

    De ce le spuneti neo-ecumenisti si nu ecumenisti simplu?

    Apreciază

  3. marcu zice:

    Iertati ca vorbesc asa , dar acest Chirila e mare si rau lup . Pe multi naivi inseala .

    Apreciază

  4. marcu zice:

    Dupa cum scrie si dupa cum ataca pe toti cei care nu i se supun – si ,slava Domnului ca sant foarte multi, majoritatea- se vede cu ochiul liber ca acest personaj murdar , chirila , este omul sistemului antihrist ! Se vede de cine e pregatit si ce rol joaca : tradator al Bisericii !

    Apreciază

  5. Misu zice:

    Nu sunt multi in gruparea Chrila… vor sa fie gruparea Oastea Domnului 2.

    Apreciază

  6. marcu zice:

    Si din cate se vede si preotii de la Radeni – Pamvo , Ieronim, Andrei , Ghedeon – sant ucenicii ai acestui mincinos , minciuno-teolog pentru ca nu merg la Sinaxe si prigonesc pe preotii care merg la Sinaxe – Pr. Spiridon , Pr. Xenofont , Pr. Vasile – pe care i-a indepartat de la Radeni despre care spun ca sant . Pr. Pamvo se comporta ca un mitropolit ….vrand ca toti sa i se inchine si sa-l numeasca ! iar daca vreun preot ii propune ceva , il vorbeste de rau , il discrediteaza public si-l indeparteaza . Unii mireni au inteles ce metode foloseste si nu mai merg la Radeni . Eu mai merg dar vazand aceste murdarii ma mahnesc si nu-mi tihneste Slujba .Sa nu fie ce spun eu dar se pare ca Radeniul , ma refer la egumenul Pamvo , nu este in regula cu credinta iar asta se vede din faptele lui .

    Apreciază

  7. marcu zice:

    Vorbeam recent cu un ucenic al parintelui Pamvo si imi spunea ca duhovnicul lui ( pr. Pamvo ) este vazator cu duhul ! Si bietul om crede cu tarie aceasta despre duhovnicul lui . Intrebandu-l cum de a ajuns la concluzia asta , a zis asa : cand se uita parintele in ochii cuiva i se descopera imediat ce pacate a facut omul respectiv , ce probleme are , ce probleme o sa aiba ; spune cine este botezat si cine nu este botezat etc. Eu ca mirean simplu cred ca par. Pamvo se crede un Arsenie Boca , un Nil Dorobantu , de aceea are si evlavie la acestia . Mai rau este ca multi crestini naivi cred despre el ca este vazator cu duhul si sant inselati saracii de oameni .

    Apreciază

    • roman zice:

      Esti foarte ratacit si vrei sa creezi iarasi discutii,galceava si caracoteli legate de Preotii de la Radeni.Parintele Pamvo e un Parinte Eguman foarte realist,stie ca suntem pacatosi cu totii,stie ca sfintenia e departe de cei ca noi si e un Parinte foarte muncitor,incearca sa tina toate slujbele randuite de Biserica,inclusiv Mezonoptica ,se ocupa si de randuiala treburilor fizice de la Schit ,fiindca nu sunt prea multi vietuitori (monahi) si trebe facut macar un foc ptr credinciosi,mai se aseaza si o masa calda dupa Sf Liturghie ,ptr cateva sute de guri si este c-am singurul dintre toti Preotii care Boteaza pe copii si nu numai care vin la Schit.In concluzie nu cred ca trebuie saptamanal sau lunar a se da in Preotii de la Radeni,de parca noi mirenii am fi extrem de asceti,sfinti,mereu,in rugaciune si post,inclusiv si dupa ce plecam de la slujbe (ca doar nu ne intoarcem la treburile noastre cotidiene…?!…) si ar trebui ptr ,,sfintenia” noastra ,de fiecare data sa primim sfaturi,raspunsuri s.a ,,cuvinte” pe net-idolul nostru… ,ptr fiecare dintre noi in parte.Sfatul meu ptr tine domnule Marcu este sa mergi sa ii spui Parintelui Pamvo ce ai pe suflet in fata si sa nu mai astepti mult ,sa nu cazi in vreo ispita din care sa nu mai poti iesi ! Iar despre ucenicul care ti-a spus ca …el crede ca e vazator cu duhul…pai el crede asta si tu hop te-ai luat dupa el….o fi un alt cautator de minuni ,vreun credul ,avand cuget trupesc si nu duhovnicesc.Mergi si spune-i toate acuzele de la comentariul asta al tau ,Parintelui Pamvo , ca el n-are net si vezi si tu ce-ti spune! Iarta-ma dar tu incerci sa creezi ,,subiecte jurnalistice” bazate pe bazaconiile tale.

      Apreciază

  8. marcu zice:

    ieri a tinut predica parintele Ieronim …..bate campii pur si simplu .Vorbeste mult si prost ; din cate se vede i se pare ca-i mare predicator . E foarte lung si plictisitor ; tot asa si par. Ghedeon , cand ii auzi te ia somnul . Sa ma ierte Dumnezeu ,dar cand ii vad ca ies la predica ma apuca ameteala ; as pleca dar imi este rusine de Hristos sa ies inainte de ultima binecuvantare . Cand tinea predica par. Spiridon mi se incalzea sufletul de bucurie ; si parintele Xenofont vorbea bine , chiar si parintele Vasile a tinut recent o predica foarte buna . Dupa cum ati observat, toti acestia trei au disparut ….de ce oare ? Sa nu ia fata parintelui Pamvo care face mai mult circ descat slujba si predica si celorlalti ( Ieronim si Ghedeon ) . Nu spun astea ca sa osandesc pe cineva dar as dori sa auda si acesti parinti pe care i-am , sa inteleaga ca ar fi bine sa fie mai smeriti si sa aduca inapoi pe par. Spiridon si sa-l lase sa tina predici ortodoxe , serioase , ziditoare de suflet nu smiorcaieli a la par. Ghedeon , a la Ieronim ( dar nimic ortodox , potrivit pentru timpul de acum ) si circ a la par. Pamvo . Noi mirenii avem nevoie de predici bune , sa ne intarim in credinta .

    Apreciază

    • roman zice:

      Care duhovnici sau alti oameni pot fi sfinti,inainte de a-i Sfinti Dumnezeul cel Sfant ?Sfintii facuti de oameni,inaintea Lui Dumnezeu sunt doar circ si inselare.Ce mai inseamna si….ca oamenii ii numesc sfinti pe alti oameni,doar ca le-a fost drag de ei sau …din alte motive?Pai asta e din vina ca omul respectiv nu-l cauta pe Hristos cu tot sufletul si cugetul ,prin acel om sfintit,hirotonit tot de El,prin Sfintele Taine si Invataturile care se aduc de la Preasfanta Treime prin acel om/oameni (fie preot sau alt om) ,ci cauta dupa capul lor popi,invatatori umani si…alte trupuri.Pai inseamna ca degeaba spune Parintele…Ale Tale Dintru ale Tale ,Tie Iti aducem de toate si ptr toate….Pai noi preamicii din cele ale Lui Dumnezeu cel Atotputernic aducem jertfa,acele Preacurate Sfinte Taine ,aducem jertfa pe Hristos Dumnezeul lui Hristos Dumnezeul caci nu suntem vrednici sa jertfim altceva.Sa nu uitam ca e scris in Cartea Lui Ieremia…Asa graieste Domnu:Blestemat sa fie omul care cauta ajutor la alt om ,indepartanduse de Domnul Dumnezeu…Binecuvantat este omul care cauta la Domnul Dumnezeul lui…ala e ca pomul care are vitele langa apa….e scris din capul meu cel sec,va rog sa ma iertati daca am gresit!

      Apreciază

    • roman zice:

      Da, este o schimbare la Radeni in atitudine,sper sa nu fi aparut indoiala sau alte ispite ca e vai de noi,Totusi eu trag speranta sa nu fie.Iertare!

      Apreciază

  9. marcu zice:

    Frate Roman ma ierti ca te-am suparat , nu asta a fost scopul meu . Spun si eu ce ma doare ; am auzit pe multi spunand ce spun eu . N-am nimic cu par. Pamvo , fereasca Dumnezeu dar l-am vazut de multe ori ca face circ , arunca vorbe urate la adresa unor preoti , se comporta urat , pe unii preoti i-a izgonit de-a dreptul , unii rabda iar altii pleaca pe neobservate . Asa face un egumen , un marturisitor al Ortodoxiei ? Ce vrei, ne interzici sa vorbim ? Nu asta fac ecumenistii ? Daca se comporta si nu cu dragoste si cu smerenie , nu se deosebeste cu nimic de staretii ecumenisti , e dintre ei .

    Apreciază

    • roman zice:

      Eu nu ma pot supara cu nimic,ca-s cel mai pacatos din lume,dar si daca e adevarat ca pr. Pamvo i-a alungat pe unii preoti (eu sper sa nu fie),totusi trebuie vazut si care a fost motivul.Pana la urma el este staretul la acel Schit,adica ce poti sa faci ,ca doar nu poti face vreo rascoala sau alte gesturi necugetate,ci trebuie sa dai ascultare.Si eu am fost foarte mahnit,trist cand am aflat de plecarea pr. Spiridon,ba si atunci cand pr. Calinic a cazut .Acolo e lipsa de comunicare totala.Degeaba sunt mai multi preoti,ei nu comunica intre ei deloc.E … foarte diferit de ce facem noi mirenii,care chiar daca ne certam,ne si batem ,dar tot nu ne lasam fara sa stabilim,hotaram ceva din orice lucru.La ei nu e asa.Cred ca ar trebui facuta o ,,sinaxa” doar ei intre ei sa spuna toti ooful care il au pe suflet.Iertare!

      Apreciază

  10. marcu zice:

    Trebuie sa recunoastem un lucru , de cand au fost indepartati parintii Spiridon si Xenofont – si marturisesc ca nu sant ucenic al vreunuia dintre ei – nu mai ai ce sa asculti la predica ; din cate am observat si parintele Vasile tinea cumva pasul cu ei ( din cate se vede si lui i-au facut vant ) . Interesant este ca acesti trei parinti tac si nu zic nimic , au fost ocarati , alungati , dar nu le auzi gura . In schimb ragnesc cat le tine gura parintele Ieronim si parintele Ghedeon la predica dar predicile lor sant lungi , obositoare , fara continut , seamana leit cu ale ecumenistilor ; nu au gust ortodox . Iar parintele Pamvo parca joaca teatru , nimic serios , bascalie . Imi place de parintele
    Elefterie dar ma mir ca ii rabda asa .

    Apreciază

  11. marcu zice:

    Frate Roman , cine ar fi atat de naiv sa creada ca preotii matrasati de la Radeni ar fi dorit postul de staret ? Nici unul dintre ei nu au fost egumeni sau stareti inainte ( preotul Vasile venind de la parohie ) . Dimpotriva , celalti au fost egumeni iar acum se comporta ca niste , probabil ca nu primesc nici o propunere de la ne-stareti iar daca careva indrazneste sa faca vreo propunere , imediat ii inchide gura …Cine s-a invatat cu n-ai ce face , taie si spanzura . Eu am observat ca cei indepartati erau foarte cuminti , tacuti , ascultatori . Cine a auzit vreo data gura parintelui Spiridon , de exemplu? Vedem prea bine ca au ramas numai fosti egumeni , ei sant cu orgoliu de conducatori ! Dar se pare ca tocmai ei stau rau cu credinta , nu au fost la Sinaxe sa se sfatuiasca , sa intrebe , sa se smereasca . Unde este credinta lor ortodoxa , unde este dragostea pentru ceilalti , unde este smerenia lor ? Fratilor , nu se vede . Credeti ca noi mirenii nu vedem asta ? Noi suferim , desigur ca rabdam si vrem sa mergem la Liturghie , vrem sa ne rugam , nu santem vicleni dar nici prosti , iertati-mi indrazneala .

    Apreciază

  12. marcu zice:

    Ieri am fost la slujba si am stat si eu intr-un colt ca-s plin de pacate dar am orugaminte la dumneavoastra , cat priveste predica si strana cantaretilor , parintele Ieronim canta asa de gajait ca te zgarie pe creier . Sa lase sa cante baietii aceia sau sa mai cheme pe parintele Vasile sa mai ajute ca oricum se vede ca stie sa cante si are si voce placuta . Sa ma iertati de indrazneala dar parintele Ieronim foarte mult incurca la strana , cred ca el nu-si da seama ca nu-i bun cantaret ; canta cantari grele pe care nu le stie bine si se aude foarte prost , ca un aparat de radio care gajaie , ca o roaba stricata . Cantarea in biserica trebuie sa fie frumoasa , cu voce blanda , din inimi smerite , nu asa sa hodorogeasca ca o caruta cu roti de sina de fier , trasa de un cal naravas pe un drum de tara , plin cu bolovani . Este la strana un baiat cu voce buna , sa-l lase pe el sa conduca strana .Acest baiat a cantat un axion cu parintele Vasile si au cantat foarte frumos intr-o zi cand par. Ieronim slujea in altar . Sa ma iertati cu indrazneala mea dar aud pe multi spunand asta . iar predicile sa fie mai scurte , mai la obiect , par. Ieronim vorbeste asa de mult ca te doare capul si nu mai poti urmari . Multe sant vorbe goale , fara rost si fara rod , plictiseala si nervi .

    i

    Apreciază

Lasă un comentariu