A intrerupe pomenirea este o obligatie si nu o alegere cum dezinformeaza ecumenistii

Va oferim transcriptul cuvantului Gheron Hariton din Kareya la Sinaxa din Grecia, Tesalonic, 4 aprilie 2017 cu privire la obligativitatea sau facultativitatea aplicarii Canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol si cu privire la cele savarsite in bisericile in care mai sunt pomeniti episcopii ecumenisti si comuniunea cu acestia.

  1. Vom da acum microfonul ieromonahului Hariton din Kareya pentru completarea acestui subiect, facultativitatea sau obligativitatea  intreruperii pomenirii  cu, credem noi, foarte importante detalii!

Gheron Hariton: -Dupa cum intelegem, ceea ce va intereseaza pe cei mai multi de aici, este exact aceasta intrebare: Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol este obligatoriu sau facultativ? Facultativ inseamna- daca vreau il aplic, daca nu vreau nu il aplic! La aceasta ne raspund chiar Parintii Aghioriti intr-o scrisoare din 1275, trimisa catre insusi imparatul Constantinopolului, Mihail Paleologul. Asadar, dupa cum intelegem, mijlocul  principal folosit in fiecare erezie si panerezie, asa cum este si ecumenismul, este intreruperea pomenirii. Atunci incepe vindecarea bolii!

Pentru ca Sfintii Parinti, exprimandu-se prin pilde si simboluri, spun ca erezia este o boala, un cancer al Trupului Bisericii pe care trebuie sa o indepartam.

Cheia explicatiei intreruperii pomenirii este aceea ca prin pomenirea numelui arhiereului, cand acesta este eretic si propovaduieste erezia, deci prin pomenirea numelui lui, ne facem partasi credintei lui. Adica, oricat am zice ca nu suntem de acord cu arhiereul care este ecumenist, este eretic, atunci cand noi il pomenim, fie ca preot fie ca simplu crestin (pentru ca intreruperea pomenirii nu o fac doar preotii , asa cum zic ecumenistii- tot Trupul Bisericii intrerupe pomenirea)… pentru ca asa cum preotul nu poate sa slujeasca daca nu are macar un credincios care sa zica “Doamne miluieste!” asa si intreruperea pomenirii se face de catre tot Trupul Bisericii..asa ca la toti se refera intreruperea pomenirii!

Asadar aplicam intreruperea pomenirii deoarece nu vrem sa fim in comuniune de credinta cu arhiereul!

Si spun Parintii Athoniti: ” -Cum va spune un preot “drept invatand cuvantul adevarului” cand stie ca episcopul este eretic? Jucam teatru? Suntem pe scena?” Parintii aghioriti spun asta catre imparatul( Constantinopolului)! Adica, noi credem ca atunci cand liturghisim, ca slujesc impreuna cu noi ingerii! Insa, datorita faptului ca suntem orbi duhovniceste, nu ii vedem! Insa, daca s-ar deschide ochii nostri, sa presupunem, cei duhovnicesti, si ne-ar intreba Ingerul care este langa Sfanta Masa, “- Parinte, cel pe care l-ai pomenit acum, invata drept cuvantul adevarului?” Ce-i vom raspunde, de vreme ce stim ca nu invata drept? Care va sa zica spunem minciuni, jucam teatru adica ! Adica asta este cheia care ne face sa intelegem motivul pentru care trebuie intrerupta pomenirea.

Deasemenea intreruperea pomenirii se identifica cu intreruperea comuniunii bisericesti. Adica atunci cand intrerupem pomenirea arhiereului inseamna ca intrerupem comuniunea bisericeasca cu cei ce-l pomenesc pe arhiereul eretic si cu cei ce-i urmeaza pe preotii care-i pomenesc pe episcopii ecumenisti. Acesta este firul logic al lucrurilor! Nu este ceva…neobisnuit! Asadar, episcopul inceteaza de a mai fi episcop, nu intrucat isi pierde Harul sfintitor, ci intrucat s-a transformat in minciuno-episcop si minciuno-invatator!

2. Acum ceea ce, deasemenea ne preocupa pe foarte multi- despre Sfintele Taine! Noi nu intervenim (in) problema Tainelor, nu ne apartine aceasta tema, a Tainelor! E simplu: Sfintele Taine lucreaza pentru popor, pentru mantuirea poporului lui Dumnezeu. Cineva care nu-i caterisit, si de ar fi eretic, are Harul sfintitor. Nu el este cel ce savarseste Tainele, arhiereul sau preotul, ci sfintenia Bisericii este cea care desavarseste Tainele si sfinteste Tainele, nici arhiereul si nici preotul. Ei sunt simple organe transmitatoare ale Harului. Asa ca si eretic de ar fi arhiereul sau preotul, de vreme ce nu a fost inca caterisit oficial poate sa slujeasca! Tainele nu se spurca de erezia lor, ci se savarsesc. Insa noi nu avem comuniune cu preotul sau arhiereul care are gandire eretica pentru a nu ne spurca cu credinta lor. Din aceasta cauza nu ne adunam in lacasurile unde se pomenesc episcopii ecumenisti. Nu din cauza nevalabilitatii Tainelor. Tainele sunt valide si ne impartasesc Trupul si Sangele Domnului Hristos!

Din sala:- Si putem merge sa….

Gheron Hariton- Si putem sa mergem, insa nu Taina este cea care ne mantuieste! Ne mantuieste in primul rand Dreapta Credinta. Un exemplu: Iuda nu s-a impartasit cu Sfintele Taine inainte de tradare? Inainte de tradare s-a impartasit!! Si aude: ” Ce vrei sa faci, fa mai degraba!”(Ioan 13, 27) La ce i-a folosit impartasirea lui Iuda care s-a dus, si  dupa aceasta , L-a tradat pe Hristos? Important este nu sa ne impartasim ci cum ne impartasim, in (mod) vrednic sau nevrednic? Pentru ca Sfanta Impartasanie., atunci cand ne impartasim in mod nevrednic, este foc ce ne arde, ne pregateste iadul! Cand ne impartasim in mod vrednic, este lumina si ne lumineaza! Asa este si cu erezia! Cand eu ma impartasesc cu eresul, si tot ce ma intereseaza este sa ma impartasesc, doar pentru a avea constiinta ca am facut Invierea sau Nasterea Domnului…Nu asta este rezolvarea, nici modul de a scapa de erezie! Adica, nu in acest mod se trateaza erezia, ci se perpetueaza si incontinuu va exista! Insa daca noi vom goli lacasurile (ecumenistilor), abia asta este vindecarea, sa golim bisericile(lacasurile) pentru ca nu vrem sa ramanem in comuniune cu erezia!  Cu acest scop ducem noi aceasta lupta!

Si sa sprijinim, deasemenea…”Tot intrebati, unde sa mergem sa ne impartasim, sa ne botezam, sa ne cununam!’ Aceasta este problema dvs, nu va putem spune noi unde sa mergeti!

Sa va luptati sa castigati preoti care sa intrerupa pomenirea! Pentru inceput cu preotii pensionari, care, economic sunt independenti! Sprijiniti-i sa poata intrerupe pomenirea! Insa cei ce intrerup pomenirea, sa nu intrerupa si slujirea ! Intelegeti? Sa continue liturghisirea! Pentru ca intreruperea pomenirii este nefolositoare cand inceteaza a mai liturghisi! Cum vei mai arata faptic ca tu nu mai pomenesti episcopul eretic, cand tu incetezi sa mai slujesti? Si care-i folosul? Si acest popor pe care-l aveai impreuna cu tine, unde va merge sa se imbisericeasca? La asta nu te gandesti?

Iar unii folosesc aceasta justificare:” E in regula sa ii lasam, prin iconomie, sa mearga oriunde, chiar si acolo unde ii pomenesc pe eretici! „Nu, Parintele meu, dupa ce ai oprit pomenirea, sa continui sa slujesti ca sa poti aduna oile tale, sa nu umble incolo si incoace printre lupi!

Nota noastra:  A nu avea comuniune bisericeasca cu preotii  care pomenesc pe episcopii ecumenisti si cu mirenii care ii urmeaza  inseamna sa nu apelam la acesti clerici( sa nu mergem la slujbele lor ) si sa nu avem partasie in Sfintele Taine si in rugaciune cu ei si mirenii care ii urmeaza .

sursa

Iată ce spun Sfinții Părinți despre obligația unui creștin (fi el arhiereu, preot, călugăr sau mirean) de a întrerupe comuniunea cu ereticii și cu otrava ereziei:

Sfântul Maxim Mărturisitorul:

„Biserica Sobornicească nu este o anume Biserică sau adunarea Bisericilor locale, care s-au îndepărtat de Adevăr, ci este cea care păstrează mărturisirea dreaptă și mântuitoare a credinței în Hristos.”

„Dacă, de dragul iconomiei, împreună cu credinţa cea rea este suprimată şi credinţa mântuitoare, atunci o astfel de formă de pretinsă iconomie este de fapt o separare totală desăvârşită de Dumnezeu şi nu o unire”.

Cat priveste lucrarea celor ce singuri s-au blestemat prin partasia cu erezia, Sfantul Maxim Marturisitorul se intreba retoric:

“Aceia ce fel de taină săvîrşesc? Apoi ce duh vine asupra acelora care se hirotonisesc de unii ca aceia?”

Sfântul Ciprian al Cartaginei:

„Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.”

Citiți mai multe la Ce spun Sfintii Parinti despre Episcopii eretici

Sf. Grigorie Teologul: „Dar când este vorba despre o vădită necurăţie, atunci trebuie mai degrabă să mergem la foc şi sabie, necătând la nevoile vremii şi a stăpânitorilor şi îndeobşte necătând la nimic, decât să fim părtaşi la sămânţa vicleniei şi să ne atingem de cei îmbolnăviţi. Cel mai groaznic este să te temi de ceva mai mult decât de Dumnezeu, şi din cauza fricii acesteia slujitorul adevărului să devină trădător al învăţăturii credinţei şi adevărului”

Iar dacă cineva crede că acestea le grăim în chip drept, dar de dincolo ne învinovăţeşte de comuniune cu ereticii, atunci să arate acestea unul dintre ai noştri, şi atunci ori ne vom arăta dreptatea, ori ne vom depărta de comuniune

Sf. Ioan Gură de Aur: „De aceea v-am amintit adesea despre ereticii cei fără de Dumnezeu şi vă rog şi acum: să nu aveţi nici un fel comuniune cu ei – să nu mâncaţi cu ei, să nu beţi, să nu legaţi prietenii, nici relaţii, nici dragoste, nici pace. Căci dacă cineva se învoieşte cu ereticii în acestea, acela se face străin de Biserica Sobornicească

Sf. Teodor Studitul: „Ştiind că este erezie, să fugi de erezie, adică de eretici, încât nici să te împărtăşeşti cu ei, nici să-i pomeneşti la dumnezeiasca liturghie

Sf. Antonie cel Mare: „Să nu aveţi nici o împărtăşire cu prea răucredincioşii arieni, că nu are nici o împărtăşire lumina cu întunericul

Citiți mai multe la Învăţătura Bisericii despre părtăşia cu ereticii

Iată și

CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE)

Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtăşire (înţelegere) are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne­credinciosul? (II Cor. 6,15).                                                     (47, 68 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. 11 ec; 95 Trui.; 7, 8 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare)

DIN CANOANELE SINODULUI DIN LAODICEEA

CANONUL 32
Nu se cuvine a lua binecuvântările ereticilor, care mai mult sunt necuvântări, decât bine cuvântări.
[Apostolic, can. 45]

CANONUL 33
Nu se cuvine cu ereticii, sau cu schismaticii a se ruga împreună.

 CANONUL 37
Nu se cade de la iudei, ori de la eretici a lua sărbătoreştile trimiteri, nici a serba împreună cu ei.

Acest articol a fost publicat în Ecumenism. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la A intrerupe pomenirea este o obligatie si nu o alegere cum dezinformeaza ecumenistii

  1. mihai brasoveanu zice:

    buna ziua
    va rog frumos sa-mi dati si mie sursa acestui citat:

    Sfântul Ciprian al Cartaginei:

    „Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.”

    multumesc

    Apreciază

    • Articolul este de mai la început. Acest citat a apărut și în articole de pe ortodoxinfo, Saccsiv etc. Vom face cercetări. Mulțumim și noi. Oricum nu va impacientați, conform Canonului 15, cei care propovăduiesc erezia, provoacă schisme și împărțiri, fiind vrednici de osândă.

      Apreciază

Lasă un comentariu