Mesaj de la parintele Tihon

Zilele acestea parintele Tihon ne-a contactat telefonic comunicandu-ne faptul ca preotii Antim, Ieronim, Elefterie, Andrei de la |Boureni etc. le-au interzis ucenicilor idolatrii sa mai mearga la parintele Tihon la slujbe.

Acest lucru se intampla pentru ca parintele Tihon refuza sa aiba comuniune cu acesti eretici si schismatici. S-au scris o multime de articole cu referire la ereziile si schismele pe care acestia le promoveaza.

Pentru toti idolatrii preotilor eretici Antim, ieronim, Andrei, Xenofont, Elefterie, doctorul cu arginti Staicu etc… va prezentam inca odata punctual care sunt ereziile acestoraȘ

  1. Trimit pe crestinii idolatri la slujbe la eretici si la dezlegari la epicopi eretici: la slujbe la preotul eretic Caliopie si nu numai , iar la dezlegari la epicopi eretici de prin Basarabia, iar cand traia Pimen trimitea si la el.
  2. Trimit sa se faca inmormantarile la eretici, chiar preotul Antim si cu Andrei spun pe la crestinii idolatri ca sa nu se strice cu popa eretic din sat ca tot el ii inmormanteaza. Antim a insistat in cel putin 3 cazuri ca inmormantarile sa fie facute de eretici desi parintele tihon s-a oferit sa faca el inmormantarile.
  3. Sustin si acum partasia la erezie, promotorul acesteia fiind unul din duhovnicii cu cei mai multi crestini idolatri, ieronim. Pr Antim recent a zis unor crestini ca atata timp cat inca nu s-a facut sinod pot sa mearga la slujbe si la eretici. El neavand nici o problema, Asa se justifica ca sustin in continuare partasia la erezie.
  4. toti acestia sunt in comuniune cu asa zisul preot Spiridon care nu are botez valid. Iar ca sa le cada lor bine l-au reabilitat pe Spiridon in frunte cu seful lor Sava lavriotul gasindu-i o iconomie speciala si anume: activarea tainelor dupa ce iti faci botezul. Acest lucru este erezie
  5. Xenofont Horga sustine mersul in spatele convoiului la inmoramantarile facute de eretici, uitand sa specifice distanta ca sa nu te contaminezi de erezie.
  6. In urma insistentelor unor crestini de a lua legatura cu preotul Antim pentru a le boteza copilul nou nascut, acesta din urma a refuzat a face botezul unui copil nevinovat sfatuidu-i pe parinti sa isi botezul copilul singuri acasa intr-un cazan(FOARTE GRAV), Xenofont ca deobicei nu vede nici o problema

In urma celor enumerate mai sus, si nu numai, (*fiind suficient doar una din ele pentru a constata ca acesti preoti sunt eretici), parintele Tihon a rupt comuniunea cu toti acestia in urma cu cativa ani.

Preotul Elefterie inca deacum 2 ani a zis ca pr Tihon ar fii eretic si schismatic, refuzand sa argumenteze, si a interzis propriilor ucenici idolatrii sa mai participe la slujbe la pr Tihon. Xenofont horga desi stia situatia la vremea respectiva nu vroia sa rupa comuniunea nici cu pr Tihon care era acuzat de erezie, nici nu pr Elfterie care il acuza fara argumente. A face eretic pe cineva fara sa aduci dovezi este foarte grav. La vremea respectiva Xenofont Horga tinea partea pr Tihon si il acuza pe pr Elefterie. Dar lui Xenofont horga ii place sa joace la mai multe capete dupa cum s-a obisnuit de prin Petru Voda cand traia parintele Iustin si se lingusea pe langa parintele Iustin, la un momentdat chiar i-a zis parintelui Iustin in fata ca este un Sfant in viata.

Avand in vedere toate cele prezentate mai sus, Parintele Tihon a luat decizia sa rupa orice fel de comuniune cu acesti eretici si chiar cu acesti crestini idolatrii.

De azi inainte parintele Tihon nu mai primeste nici un crestin idolatru ci doar proprii ucenici. Iar care doreste sa vina la dansul, sa faca scris ca se leapada de ereziiile lui Ieronim, Antim, elefterie , Spiridon, Xenofont, etc..

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Mesaj de la parintele Tihon

  1. Asa da zice:

    Sa îi trimita părintele doctor cu argintii ioan ciprian modelul de mărturisire.
    Nu ati scos in evidență ultimile erezii de la sinaxa roman,,acceptare preotie valida dupa botez”,decizie care doar un sinod o poate valida doar in anumite condiții canonice si nu în orice situație.

    Apreciază

  2. Tihon zice:

    “Niciodată nu s-au îndreptat cele bisericești prin soluții de mijloc. Între lumină și întuneric poate cineva să spună că există ceva de mijloc, numit înserare sau amurg? Iar intermediere între adevăr și minciună nu poate nimeni să gândească, oricât s-ar strădui. Mijloc de împăcare între adevăr și minciună nu există! În problemele de credință nu încape pogorământul și iconomia, deoarece pogorământul provoacă împuținarea credinței. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ți capul și du-te unde vrei!”sf Marcu Eugenicul

    Apreciază

  3. Tihon zice:

    “ Cei care se prefac că mărturisesc credința
    ortodoxă sănătoasă, însă au comuniune bisericească cu ereticii, dacă după mustrare nu se îndepărtează de aceștia, atunci nu numai să nu mai aveți comuniune bisericească cu ei, dar nici să nu îi mai numiți frați.”sf Vasile cel Mare

    Apreciază

  4. Tatiana zice:

    Doamne ajută! Noi Miluca și Tatiana suntem singurii ucenici ai pr Elefterie care mergeam la slujbele pr Tihon . Acum nu mai mergem pt ca ne-am mutat în alt județ.
    Precizam ca pr. Elefterie nu ne-a interzis să mergem la pr Tihon ba din contră ne-a dat dezlegare sa ne împărtășim la el!
    Nu înțelegem ce urmăriți în acest sait , de ponegriti toți preoții îngrăditi .
    Mare păcat fac cei care scriu aici neadevăruri
    .
    In aceste zile de restriște ptr poporul român, din toate punctele de vedere spiritual si material ar fi mai bine sa fim uniți toți cei ingraditi sa ne smerim sa ne consultam între noi, sa ne rugăm Domnului și Maicii Domnului să ne dea putere sa mergem pe calea mântuirii.
    Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi si luminează mințile noastre și ne ajută pe noi să ajungem în Împărăția Ta !!!

    Apreciază

    • Pentru Tatiana si Miluca zice:

      Tatiana vă stiu.Ai fost la înmormântare la Constantin Rădoi,dus la groapa cu preotul paroh eretic după ce i sa cerut părintelui tihon sa il spovedeasca inainte de moarte.
      Cum de va permis părintele Elefterie sa mergeți in spatele convoiului la o astfel de înmormântare. De atunci nu ati mai mers la părintele tihon la slujbe deoarece acesta nu a fost de acord cu nebuniile voastre.
      Părintele vostru duhovnic nu a citit cartea ,,Stâlpii Ortodoxiei”,comandată de doamna rădoi de la episcopul eretic galaction.
      Din cate stiu dânsa îi mai trimite poezii acestui episcop eretic si cere si sfaturi pretioase de la el.
      Eu sunt una dintre persoanele care doamna Rădoi a insistat sa nu mai merg la slujbe la părintele tihon,după ce domnia sa a facut înmormântarea cu preotul paroh unde l-au invitat si pe părintele tihon sa vina sa slujească să facă o comuniune eretico-îngrădită, spunând ca are binecuvântare de la părintele antim.
      Din auzite stiu ca ati fost si la Valeria,tot in urma convoiului.La câte astfel de inovații ati participat.
      Ce ar fi sa ne spuneti,dacă va primit părintele tihon dupa participarea la înmormântarea de la păltiniș la profesorul Rădoi.Care a fost poziția clară a părintelui de nu ati avut curajul sa mai mergeți.

      Apreciază

    • Ioan zice:

      Eu am vorbit personal cu pr Elefterie și mi a transmis că nu da voie propriilor ucenici sa mai meargă la pr tihon deoarece tihon ar fi eretic și schismatic. Tu ori umbli cu minciuni,ori ești dezinformată de acest inselat

      Apreciază

    • natasa zice:

      Miluca si Tatiana
      Este adevarat ca ati mers în spatele convoiului la înmormântare cu preotul paroh neîngrădit.
      Este adevarat ca din acel moment nu ati mai mers la slujbă la părintele.
      Care a fost reacția părintelui Tihon dupa ce ati fost la o astfel de înmormântare dar care a fost si parerea duhovnicului dumneavoastră părintele Elefterie.
      Care a fost parerea celorlalti preoti ingraditi,de aceste învățături si binecuvantari date de catre părintele Antim ucenicilor domniei sale.Sunt si ei de acord cu acestea sau au luat o pozitie fermă.
      Împărtăseste părintele Elefterie aceste învățături noi ale părintelui Antim sau sa dezis de ele.Exista undeva acestă dezicere sau in continuare este intr-o legătură de slujbă cu toții cu astfel de învățături.
      Dacă trimit sa fie inmormantati cu preotii din parohie,de ce sau mai ingradit,pentru ce,care este motivul ingradirii,sau doar trebuie spus cu gura ca esti impotriva ereziilor in rest esti ca si mantuit sau neântinat de catre ea.
      Chiar nu intaleg aceste învățături noi ale acestor preoții si doresc o pozitie clară de la acestia despre aceste învățături si fapte nemaiântalnite.
      Tăcerea este un raspuns de vinovăție sau acceptare acuzații fara a putea răspunde concret,sincer si adevarat.

      Apreciază

    • Tihon zice:

      Tatiana, despre acea sinaxa de la Neamț în care am fost declarat eretic și schismatic,sau despre celelalte acuzații spuse în particular de către părintele Elefterie
      ați fost informată.
      La ce se puteau aștepta acești duhovnici când acuză de erezie sau schisma.
      Invatatura bisericii ortodoxe învață că cel acuzat să iasă și să își mărturisească public credința.
      In continuare nu am făcut altceva decât să arăt greselile de credință ale celor ce m-au acuzat în ascuns și pe la o parte dintre ucenicii.
      Pr.Elefterie a fost supărat că nu am slujit cu el când a venit la mine cu 100 de ucenicii.
      In primul rand nu am slujit deoarece este in comuniune cu pr.Antim care pe langa alte deviații dogmatice își trimite fii duhovnicești la preoți neangraditi și pomenitori de eretici la diverse slujbe(o poate spune chiar pr.xenofont).
      In al doilea rând spovedește și recunoaște botezul prin turnare că fiind valid al pr Spiridon,care acum de curând a fost botezat prin afundare de către alt preot cu botez tot prin turnare.La aceste informații scăpate pe la unele urechii, chiar și de către ucenicul sau pe nume pr.xenofont,se ridică următoarea întrebare:
      -ce canoane cunoaște pr Elefterie când este de ajuns sa citești canonul 47 și 50 apostolic să știi ce trebuie făcut în asemenea situații.
      Din moment ce nu am dorit să împărtășesc una dintre fiicele duhovnicești ale pr Elefterie deoarece i sa făcut un pogorât prea mare la spovedanie,a început duhovnicul dumneavoastră să mă acuze de erezie și schisma.
      De erezie că nu am schimbat formula de pomenire cum au schimbat-o ei de atâtea ori și deși le-am atras atenția și le-am explicat ce spune rânduiala dipticelor despre cum se scoate cineva din acestea,ei au continuat.Daca ar fi citit canoanele apostolice 34 și 35 ar trebui sa știe că nu se poate folosi formula pe episcopii ortodocși.
      De schismă mă acuzat pr.Elefterie pentru că nu am dorit să îi împărtășesc o fica duhovniceasca care venea de la Iași și a cărui mătușa am mers să o spovedesc in spital.
      La fel că și în cazul dumneavoastră am luat-o deoparte sa o întreb cum i sa făcut canonizarea.Vazand că i sa făcut un pogorământ prea mare,adică împărțind canonul in trei părți nu am dorit să mă fac părtaș la o așa iconomie.
      După ce a fost informat despre aceasta refuzare a mea dar și completarea că face pogorât prea mare,pr Elefterie a început acuzarea mea de erezie și schisma.

      M-am văzut nevoit să îmi arăt credința pe față dar și a arăta că acuzatorul cel care arata cu degetul este într-o continuă părtășie cu erezia și ereziarhii.

      Deoarece fii duhovnicești ale preoților menționat nu caută mai mult învățăturile sfinților părinți și ei doresc sa îndeplinească directivele venite de la duhovnic fara o cercetare patristică,cad în idolatrizarea duhovnicului luând învățăturile lor că patristice dar dovedindu-se a fii iconomii in afara legii cum ne spune Sf Vasile cel Mare in nota canonului 47 apostolic.

      Fara a mai vorbi despre înmormântarea de la Păltiniș unde au participat multi dintre fii duhovnicești ale preoților menționați,deja sunt multe încălcării de învățături patristice.

      In concluzie,bine ar face acești duhovnici ori să facă acuzarea mea publica, pentru a putea argumenta credința mea,ori în mod public să își asume responsabilitatea pentru aceste afirmații invidioase și fără suport patristic asupra mea.

      Menționez că am aflat despre sinaxa desfășurată în zona neamțului (nu vreau sa dau locația exactă),de la fii duhovnicești ai părinților Ieronim și Antim.
      După ce am aflat despre sinaxa desfășurată am sunat pe părintele Ghervasie sa întreb dacă este adevărat și cum el că și preot la care mă spovedeam nu mă informat că sunt acuzat.
      In care sinod ecumenic a fost acuzat eretici și nu au fost chemați să își mărturisească public credința.
      După ce mă informat pr Ghervasie am inceput sa studiez mă profund faptele duhovnicești ale preoților menționați sa vedem ei au o îngrădire patristică sau doar vorbesc din gura.
      După cum se vede îngrădirea lor nu au nici o legătură cu ce învață sfintii părinții.

      Apreciază

  5. Speranță zice:

    Sunt un oarecare,dar vreau sa va mărturisesc ca imi place pe acest site.
    Unul singur parca bate doba cu multi preoti enumerați in articole.Din cate se vede toți acestia enumerați in articole,împreună cu câți or spovedit ei nu îi fac față la acesta care le enumera marile fapte biblice.

    Apreciază

    • Tatiana zice:

      Doamne ajută! Părinte Tihon, cu toată frica de Dumnezeu și respect față de dvs.ca m-am împărtășit din mâinile dvs. NU mai permiteți să se se dea publicității atâtea „presupusuri”
      Eu nu am participat nici la o înmormântare de cand a murit tatăl meu Dumnezeu sa-l ierte in 2007. Soțul meu a participat numai la dl Constantin și nu a cerut binecuvântare de la pr. Elefterie. Știți bine că eu am plecat in strainatate la lucru și după câteva luni mai precis noiembrie 2019 a plecat și soțul meu și ne- am reîntors in țară în decembrie 2020.
      Soțul meu va spus că ne mutăm aproape de copii ceea ce am și făcut din această cauză nu am fost la dvs. Dar sperăm cu ajutorul lui Dumnezeu să ne vedem cat mai curând deoarece mai avem lucruri de luat de la vechea locuință.
      Nu am stiut nimic de sinaxa. Sper sa ma întîlnesc cu pr. Elefterie cit mai repede cu putință și cu ajutorul lui Dumnezeu să putem lămuri situația .
      Noi nu mai avem nr de telefon ca ne -a expirat cartela dar am salvat nr. dvs. dacă doriți să ne auzim la telefon lăsați aici un mesaj și va sunam noi!
      Doamne ajută tuturor !

      Apreciază

      • tihon zice:

        Tatiana

        Eu stiu situația dumneavoastra si am discutat in particular.
        Eu pe acest site răspund doar la intrebarile care imi sunt puse.
        Acea sinaxa a avut loc,despre fii duhovnicesti care se refera redactorii acestui site le stiu direct din gura pr.Elefterie.Cele ce am spus mai sus sau intamplat cu o alta ucenic a pr.Elefterie.
        Pe mine nu ma interesează ca acesti parinti nu isi trimit ucenicii la mine.Cred ca am îngăduit destul după ce a fost acea sinaxa,iar cu putin timp in urma pr.Ghervasie mi-a confirmat inca o data de existenta ei.In urma cu 2 săptămâni pr.Antim a inceput acelasi fel de comunicare cu fostii ucenici din zona la care le-a interzis sa se mai spovedeasca la pr mentionat.
        La ultima sinaxa desfasurata la roman la pr Elefterie sau luat decizii grave de recunoastere a refacerii botezului pr.spiridon precum si continuarea preotiei dupa botez,decizii nemaiântalnite.
        Cand răspundem la un articol sau cand se vorbeste de anumite probleme arătăm deviatiile care nu se gasesc la sfintii părinții ci sunt noi inovații inexistente in învățăturile marilor sfinți parinti.
        Inca obisnuieste pr Antim sa trimita ucenici sa se impartaseasca la manastirea galata dar inca trimite si in basarabia la un episcop la dezlegare cat si alte multe inovatii pe care le mai are.
        Unde sunt numiți a fi ,,idolatri”se refera la acei ucenici care aratandu-le ce spun sfintii părinți ei pun cuvantul duhovnicului mai presus de sfinti părinți.
        Poate confirmă si pr xenofont cazuri în care pr.Antim trimitea la episcopul pimen al sucevei (daca vrea sa fie sincer si nu mincinos cum o mai face).
        Deoarece sunt unii dintre ucenicii pr Ieronim care de o perioada de timp imi tot pun sms cu tot felul de acuzații am decis sa inchei orice colaborare cu cei care incearca sa imi aduca învățături de la duhovnicii lor.
        Deoarece din cauza unei ucenice a pr antim care insista la o familie care o spovedesc si venea la slujbe,ca acestia sa plece de la mine,lucru care s-a si intamplat,dar a mers la stilisti de la atata presiune,am hotărât ca si acestia sa înceteze sa mă mai viziteze.
        Pr.Elefterie ia spus personal unui fiu duhovnicesc cele menționate in articol,cum ca sunt eretic,schismatic si ca nu isi mai lasa fii duhovnicesti la mine.
        Eu nu voi interveni in problemele celor cu acest site deoarece mi se pare corect sa ceară punctul de vedere din toate părțile,iar cand mi se cere sfatul in anumite privinte cu referire la ce învață sfintii părinți, întotdeauna o voi face cu placere.
        Cred ca pentru inceput acesti preoti participantii la sinaxa mentionata trebuie ori sa iasă public cu acuzațiile facute cu usa închisă ori sa isi ceară public iertare pentru acuzele nefondate.
        As putea spune mai multe sminteli cu privire la abaterile de credinta ale unora,dar deocamdată voi astepta momentul potrivit.
        Dumnezeu sa va călăuzească pe calea mîntuirii.

        Apreciază

  6. Sabrina zice:

    La pr Tihon care este acuzat, osândit în ascuns,de ce nu v-ați gândit de 2 ani încoace?
    Daca nu vă place cum se vorbește despre duhovnici pe care îi aveți pentru greșelile făcute la arătare,de ce nu faceți și cu pr.Tihon. tot așa.
    Ce fel de preoți sunt aceștia care acuza în ascuns precum demoni.

    Apreciază

  7. Gozila zice:

    Parintele Spiridon dupa cum singur a afirmat pe la urechile unor fii duhovnicesti, nu are botez valid, el provenind din Ardeal, in special acolo botezul se face prin turnare. Deci neavand botez valid nu ai cum sa ai taina preotiei, a calugariei etc…

    Mai nou acesta sustine ca si-ar fi facut botezul dar nu si daca si-a facut si tainele. Parintele Xenofont ii sare in aparare si sustine ca se poate face botezul prin completare si nu complet ,ceea ce este o erezie. Acest lucru o sustine si parintele Antim.

    Parintele Elefterie impreuna cu parintele Xenofont si in frunte cu Gheron Sava mai sustin o erezie, cum ca daca ti-ai facut botezul prin afundare, nu este nevoie sa faci si celelalte taine, deaorece ele se activeaza. Mister total, deoarece nu ne explica la ce Sfinti au gasit asemenea inovatii.

    Parintele Antim si cel mai mult parintele Ieronim impreuna cu parintele Andrei de la Boureni sustin partasia la erezie, ceea ce este o erezie.

    Daca vreti sa aflati daca asa este, mergeti la acestia si intrebatii.

    De la bun inceput toti acesti duhovnici au dezbinat. Parintele Antim a trimis la dezlegat de pacate, crestini la ps Longhin desi stia ca acesta este eretic, tot acest parinte a trimis sa se faca inmormantari la eretici. Parintele Andrei isi invata ucenicii sa nu se puna rau ca preotii din sat ca tot ei o sa ii ingroape. Toate acestea sunt alte erezii.

    Apreciază

  8. Gozila zice:

    Am primit pe email o scurta discutie care a avut-o un crestin cu parintele Elefterie in ce priveste situatia parintelui Tihon.

    Toti parintii ingraditi de erezie sustin ca parintele Tihon este in inselare, doar ca nu au curajul so zica in mod public. Oare de ce? De parintele Ioan Miron s-au dezis public, de parintele Pamvo la fel, dar de parintele Tihon nu, in schimb acestia le zic doar la unii crestini ca parintele Tihon este inselat si nu le da voie sa mearga la dansul.

    In discutia avuta cu parintele Elefterie , acesta a recunoscut ca nu da voie ucenicilor sa mai mearga la slujbe sau la spovedit la parintele Tihon. Acesta a argumentat ca parintele Tihon este intr-o inselare grava, avand erezii, fiind in schisma, deoarece nu doreste sa foloseasca ectenia schimbata a patra oara de obstea ”marturisitoare” in frunte cu Gheron Sava. Mai nou acestia folosesc ectenia” pentru arhiereul nostru”. Parintele Tihon de la bun inceput a lasat loc liber unde era folosita ectenia cu episcopul nostru ……, deoarece nu poti pomeni titulatura fara nume cum fac acestia in prezent.(nu poti cere iertare, mantuirii titulaturii).

    In privinta acestor declaratii , parintele Tihon a fost contactat.

    I s-au pus cateva intrebari:

    1. De ce ati introdus inovatii?

    – raspuns parintele Tihon: Sf Ipolit de Rufin cand l-a scos pe patriarhul NEstorie din diptice nu a pomenit titulatura ci l-a sters cu totul. Conform canonului 35 Apostolic nu am cum sa folosesc aceasta improvizatie inventata de actualii asa zisi marturisitori . I-as intreba pe acesti inventatori cand au fost in adevar si cand in minciuna avand in vedere ca schimba formula de pomenire a patra oara?

    2. De ce ati refuzat sa slujiti cu parintii Elefterie si Spiridon?

    -raspuns parintele Tihon: Deoarece ei folosesc o formula care reintoarce la comuniune cu ereticii. Acesti parinti nu reusesc macar sa se inteleaga intre ei. Fiecare au un alt tip de pomenire.

    3. De ce acesti parinti nu doresc sa spuna public ca sunteti inselat, ci o spun dar anumitor persoane in particular?

    -raspuns parintele Tihon: Nu au sustinere canonica si nici nu cunosc invataturile Sfintilor Parinti ca sa isi argumenteze caderile. Ei merg pe sistemul de turma si papal. Principiul lor este urmatorul: eu vorbesc si tu asculti, nu ai voie sa pui intrebari si sa stii prea multe.

    4. De ce credeti ca s-a creat dezbinare intre preoti?

    -raspuns parintele Tihon: In epilogul Sfintelor canoane, Opreliste si sfatuire înaintea acestor vremuri tulburi,Pidalionul readuce prospețimea si vesnica-folosință a Canoanelor apostolice,la urechile celor indoielnici în dreapta credință,indemandu-i deopotrivă pe mireni,călugări,teologi,preoti si episcopi: ,,Dacă le veți păstra întru totul,veți fi mântuiti si veți avea pace;dar dacă nu le veți asculta,veți fi pedepsiți si veți avea o luptă continuă,unii contra altora,primindu-vă astfel plata cuvenită pentru neascultarea voastra”. (Epilogul canoanelor Apostolice).,,

    Apreciază

  9. Menționez zice:

    O precizare.
    Eu stiu personal din gura unui duhovnic participant la acea sinaxa.Sinaxa a fost in zona părintelui Ieronim.
    Cine nu stie înseamnă că nu stie sa întrebe.

    Apreciază

  10. Soso zice:

    Nu mai încercați sa le arătați adevarul la acest grup,deoarece niciodata nu vor accepta ca duhovnici lor nu intaleg ce este cu adevarat ingradire a de erezie.
    O sa va mirați câți dintre ucenici lor merg la preoti neangraditi în alte orase din țară.
    Ei inca nu stiu sa deosebească ce este erezia si ce este ingradirea.

    Apreciază

  11. Irod zice:

    Pentru a explica aceste erezii și idolatrizării de duhovnici sau preotii ritorii,buni la vorba voi spune o părere și din alt unghi.
    In credința ortodoxă îl avem pe Hristos în centru fiind o credință Hristocentrica și nu episcopcentrica sau având în centru pe duhovnicul pe care îl idolatrizam.
    Din moment ce episcopul sau preotul nu aduce învățăturile evanghelice și patristice in toate vorbele sale ajunge un fel de Arsenie Boca pe care stâna de oameni ținuți sub papucul duhovnicului necatehizati îl văd pe acesta un fel de ,,hristos”, doar că acesta le spune doar câteva cuvinte frumoase care combat o mica parte a ereziilor sau sistemului politic antihristic.
    Acești fii duhovnicești ai acestor ,, așa ziși” mari duhovnicești gen ( Vulcănescu, Buză,Antim, Ieronim, Elefterie, Xenofont, Spiridon, Andrei-ii,etc) au ceva in comun și anume, idolatrizarea acestor așa numiți ,,mari duhovnici”, având în centru persoana-duhovnic-preot și nu pe Hristos=Hristocentric.

    Restul nu e greu de înțeles de ce aceștia nu aduc roade vrednice de ortodocsie.
    Așa duhovnici așa fii duhovnicești.
    Evanghelia ne spune clar: – după roade îi veți cunoaște”.

    De ce aceștia așa numiți duhovnici nu combat pe față aceste articole, deoarece nu au argumente din evanghelie și omiliile sfinților părinți.
    Ei pot doar sa spună că și tatăl lor diavolul,vorbe pe la urechi sau in grupuri restrânse dar niciodată pe față deoarece le place și se îndulcesc cu slava deșartă=rădăcina tuturor răutăților și statutul de idol între prostii (oameni simpli)de ucenicii.
    Nu e bine sa ai o stână de prostii pe care sa o conduci sa o mulgi (de bani) apoi sa îi trimiți în sfârșit la preoți ortodocși (doar nu le poți spune eretici deoarece au fost botezați ortodox)care sa îi ducă la groapa.

    Iar dacă cineva dintre preoții mai străluciți și sclipitori vad adevărul despre ce ortodocsie antihristica au aceștia,vor ncepe cu lucrarea tatălui lor Satan cu defăimarea,denigrarea, destabilizarea acestora dar nu în mod public și patristic ci în modul satanei, adică în ascuns și pe la unele urechii.

    Apreciază

  12. Raggio zice:

    Pentru,, așa ziși” mari duhovnicești ( Vulcănescu, Buză,Antim, Ieronim, Elefterie, Xenofont, Spiridon, Andrei-ii,MSC)biserica nu este Hristocentrica ei sunt in centru ei cu învățătura personală si interpretarea personală a invataturilor evanghelice.
    Ei sunt un fel de ,,papă ” pentru fii duhovnicesti pe care asa iau format pentru a fi idolatrizati dar intr-un mod controlat.
    Ei aleargă după aceasta slavă desarta.

    Apreciază

  13. Ortodox cu numele zice:

    Nu vad o replica din partea celor incriminati. Tăcerea este un semn de apostazie. A zis Prorocul David: „Nu este în gura lor adevăr” (Ps. 5:9)

    Nu ma astept la părinți Antim si Ghervasie sau Elefterie(invatat cu somnul mortii sufletesti) la o replica patristica,dar părinții Xenofont si Ieronim care sunt foarte îndrăgostiți de google cu predici actualizate nonstop,acceptând cu resentiment statutul de eretici in toată regula.
    Ascultând predicile pr.Xenofont cu citate cat mai multe,unde se precipită de zici că e acceleratul pe linie,aici unde este acuzat si incriminat nu gaseste un cât de mic argument patristic,un citat care să dovedească învățătura pe care are fundația cu care isi argumentează predicile online,„Nu este în gura lor adevăr. Inima lor, deşartă” (Ps. 5:9)

    Oare aceste predici online sunt doar pentru slava desarta si marirea filacteriei si donatorilor de pomelnice,sau au o lucrare duhovnicească ancorate in evanghelie,in sf Iian Gura de Aur,sf Teofan Zavoratul,sf Ignatie Briancianinov pe care îi adora si îi citează foarte des.
    Ascultaţi, ortodocşilor, şi nu faceţi pogorăminte ereticilor. Ascultaţi, păstorilor, şi înfioraţi-vă şi să nu tăceţi, ci propovăduiţi cuvântul. Nu daţi loc diavolului, nu daţi vânat lupilor.
    Urmaţi Fericitului Apostol Petru care, pe când în Roma de trei ori blestematul Simon hulea şi spunea că el este puterea lui Dumnezeu, nu a tăcut nici pentru un ceas, nici nu a zăbovit, ci l-a mustrat şi l-a dovedit mincinos şi tâlhar şi potrivnic lui Dumnezeu şi, aruncându-l [jos], l-a predat pierzaniei.
    Asemenea şi pe fiul acestuia, ba mai degrabă al diavolului, pe Montan cel pângărit şi necurat şi fără de Dumnezeu, dimpreună cu cele două adulterine, cu mare râvnă l-a mustrat Apostolul şi, dovedindu-l potrivnic lui Dumnezeu şi hristos mincinos şi proroc mincinos, l-a făcut să tacă şi i-a închis pângărita lui gură cu numele lui Hristos, nemairăbdând, nici mai suferind hula acestuia.

    Am putea lua tăcerea pr.Xenofont ca o ignoranță la clevetelile acestui site,dar aici se vorbeste despre abaterile dogmatice ale acestor preoții marturisitori,dar a ce fel de mărturisire ecumenista.
    Aşadar, ajung acestea, sau mai aduc în mijloc şi pe toţi Prorocii? Dar de ajuns sunt şi acestea pentru cei ce vor să asculte. Căci cel ce nu ia aminte la cele spuse nu va crede nici dacă sunt mai multe.

    Pentru pr.Ieronim nu găsim cuvinte potrivite,deoarece cuviosia sa doreste cum singur mărturiseste citez: ,,vreau sa mă mantuiesc”,numai nu clarifica sigur ce fel de mântuire vrea ,,de zile” sau de ,,slavă desarta”,deoarece nu prea face diferenta intre una si alta.
    In afarade placa cu catolici si tehnologia nu găsesti un citat ma de ,,doamne ajuta”,unde sa te îndrume spre o citire profundă la sfintii părinți,arătând ignoranta cu care tratează cărțile patristice.

    De pr.Antim nu doresc sa clarific ceva,sa nu cumva sa iasă iar pe site-ul ,,strana neortodoxa”sa dea cu articole cu bătaie subminala „nu puteţi bea paharul Domnului şi paharul demonilor; nu puteţi avea parte de masa Domnului şi de masa demonilor” (I Cor. 10:21)?

    Dureros este cuvântul –
    Dar acum voi grăi încă întru durerea inimii despre prorocii mincinoşi şi despre dascălii mincinoşi, şi despre lipsiţii de Dumnezeu eretici, despre care Apostolul a zis: „Oamenii răi şi amăgitori vor înainta spre mai rău, înşelând şi fiind înşelaţi” (II Tim. 3:13).
    Căci iubitorul de Scripturi cu dreptate a fost numit iubitor de Hristos, după ceea ce s-a spus de Domnul, că: „Cel ce Mă iubeşte păzeşte cuvintele Mele. Cel ce Mă iubeşte iubit va fi de Tatăl Meu” (cf. In. 14:21). „Cel ce Mă iubeşte în Lege va cugeta ziua şi noaptea”, adică în Evanghelie şi în celelalte Scripturi (cf. Ps 1:2).
    Căci unul ca acesta are necurmată pomenirea lui Dumnezeu în inima lui. Aşteptându-L din ceruri, pururea pândeşte ceasul venirii Lui. Ţinând totdeauna în mâinile sale sfinţitele cărţi, nu va uita de acele înfricoşate „cărţi” despre care s-a scris: „a şezut pe scaunul de judecată şi cărţile s-au deschis” (Dan. 7:10).
    Ia aminte cât câştig este din cercetarea Scripturilor, după cum adesea aţi auzit. Ce înseamnă ceea ce zicem? Că Dumnezeiasca Scriptură nimic nu a lăsat deoparte, nimic nu a trecut sub tăcere din cele de folos nouă, ci pretutindeni strigă, şi prin proroci, şi prin apostoli, vestind mai dinainte şi întărind mai dinainte pe fiecare, după cum o maică iubitoare de fii, iubindu-şi copiii, le mărturiseşte mai dinainte.
    Şi ne aduce aminte de cele trecute şi de cele de faţă şi de cele viitoare, nimic trecând cu vederea, precum s-a spus mai înainte, din cele folositoare nouă. Şi acest lucru nu îl grăieşte în ascuns, nici cu glas mic, ci în tot locul strigă cu osteneală şi putere şi prin Lege, şi prin proroci, şi prin apostoli, şi prin Însuşi Stăpânul. Căci prin Isaia Prorocul zice: „Strigă cu tărie şi nu cruţa, ca o trâmbiţă înalţă glasul tău” (Is. 58:1).

    Iar Ioan Cuvântătorul de Dumnezeu, zice în soborniceasca Epistolă: „Luaţi aminte la voi înşivă” (II In. 8). Iar Pavel ce [zice]? „Luaţi aminte cum umblaţi” (Ef. 5:15).
    Iar Domnul [zice]: „Eu pe faţă am grăit lumii şi pe ascuns nimic nu am grăit” (In. 18:20). Şi în altă parte zice Evanghelistul despre El că „a stat şi a strigat, zicând: Dacă însetează cineva, să vină la Mine şi să bea” (In. 7:37).
    Vezi câtă luptă, câtă sârguinţă, cum strigă pe faţă şi nimeni nu pricepe? Şi iarăşi fericitul Pavel zice: „Luaţi aminte la câini, luaţi aminte la lucrătorii cei răi.
    Luaţi aminte cum umblaţi, că zilele rele sunt” (Flp. 3:2; Ef. 5:15-16). Şi Ioan [zice]: „Luaţi aminte la voi înşivă ca să nu pierdeţi ce aţi lucrat, că mulţi înşelători au ieşit în lume” (II In. 7-8).

    De aceea zice Domnul către cei fără de grijă: „Vă înşelaţi, neînţelegând Scripturile” (cf. Mt. 22:29)
    Dar să ne întoarcem la subiectul ce ne stă înainte; căci despre prorocii mincinoşi şi dascălii mincinoşi şi despre ereticii cei fără de Dumnezeu, care ca nişte şuvoaie potopesc pretutindeni şi înşală pe mulţi. Şi de unde s-a întâmplat aceasta?
    E limpede că din necunoaşterea şi din lipsa de cercare a întâistătătorilor. Căci unde e lipsa de cercare a păstorilor, acolo e pierzania oilor.

    Aşadar, ce să spun mai întâi? Despre sfârşitul nostru? Sau voi da în vileag dogmele cele spurcate ale ereticilor celor fără de Dumnezeu?
    Dacă ar fi fost vreme, aş fi doborât şi aş fi dat pe faţă dogmele lor cele spurcate şi faptele cele nelegiuite, însă mare este lupta şi mult cuvântul ca să dezgolim şi să doborâm necuratele dogme ale acestora.
    Dar pentru acum e de neapărată trebuinţă să-i înfăţişăm din Sfintele Scripturi pe aceştia, ca duşmani ai lui Hristos şi lupi faţă de turma Lui, care pretutindeni sunt alungaţi şi scoşi dintre oile lui Hristos.

    „Luaţi aminte să nu fiţi înşelaţi. Luaţi aminte să nu vă înşele cineva. Pretutindeni luaţi aminte” (cf. Lc. 21:8).
    Şi Ioan cele asemănătoare zice: „Ca să nu pierdeţi ce aţi lucrat” (II In. 8). Şi Pavel: „Luaţi aminte la câini. Luaţi aminte cum umblaţi” (Filip. 3:2; Ef. 5:15).
    Iar „luaţi aminte” şi „luaţi aminte” nu a fost spus pentru nimic altceva decât pentru ca noi să fim în siguranţă în ce priveşte pielea de oaie a celor ce înşeală şi să nu fim fără băgare de seamă faţă de lupul făţarnicilor şi al celor ce amăgesc.
    Către ei este vreme potrivită a zice: «Vai vouă călăuzitori orbi şi neînvăţaţi şi neîntăriţi; înfrumuseţători ai hainelor şi nu ai cărţilor, care lepădaţi cuvântul lui Dumnezeu şi slujiţi pântecelui; al căror dumnezeu e pântecele şi slava întru ruşine.
    Voi folosiţi până la capăt laptele şi lâna şi carnea turmei, dar nu vă grijiţi de oi? Cum, dar, veţi scăpa, fiind fără de grijă faţă de o asemenea mântuire?».

    . „Păziţi-vă de prorocii mincinoşi, care vin la voi în piele de oaie, dar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. Din roadele lor îi veţi cunoaşte” (Mt. 7:15-16), adică din cuvinte, din prorocia mincinoasă, din făţărnicia lor, din reaua lor credinţă, din hula lor îi veţi cunoaşte.
    Căci nu poate pomul rău să facă roade bune. Căci tot pomul din rodul său se cunoaşte (cf. Mt. 7:16-20).
    Aşa şi voi îi veţi cunoaşte pe unii ca aceştia din roadele lor. Şi, cunoscându-i, să nu îi primiţi în casă, nu vă plecaţi lor, nu-i învredniciţi de cuvânt, nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea lor. Însă păziţi-vă de frământătura lor, adică de erezia lor.

    Nimeni dintre voi să nu se vatăme sau să asculte cu nepăsare. Căci Dumnezeu e Cel ce grăieşte: „Ascultaţi, păstori, graiurile Arhipăstorului; ascultaţi cum îi descoperă şi îi biruie pe lupii cei ascunşi; ascultaţi şi luaţi aminte la voi înşivă şi la toată turma. Luaţi aminte la câini, luaţi aminte la furi.
    Căci cel ce nu intră pe uşă în staulul oilor, ci sare prin altă parte, este fur şi tâlhar” (cf. In. 10). Şi iarăşi zice despre ei: „Cel ce nu este cu Mine împotriva Mea este” (Mt. 12:30). Şi iarăşi a zis către ei:
    „Voi din tatăl vostru, diavolul, sunteţi” (In. 8:44). „Vai vouă, că încuiaţi Împărăţia Cerurilor; căci nici voi nu intraţi, nici pe cei ce intră nu-i lăsaţi să intre” (Mt. 23:13). Şi în altă parte iarăşi [zice]: „Voi nu sunteţi dintre oile Mele” (In. 10:26).
    Vezi cum pretutindeni Stăpânul dă în vileag şi îi pune în văzul tuturor pe necinstitori, ca noi să nu fim înşelaţi? O, pogorământ negrăit!

    . Apostolul Petru a spus: „Aceasta să cunoaşteţi mai întâi, că vor veni în zilele din urmă batjocoritori, umblând după poftele lor” (II Pt. 3:3). Şi iarăşi zice: „Şi între voi vor fi dascăli mincinoşi care vor strecura eresurile pierzaniei, tăgăduind pe Stăpânul care i-a răscumpărat. Şi mulţi vor urma destrăbălărilor lor, a căror judecată nu zăboveşte şi pierzania lor nu dormitează” (cf. II Pt. 2:1-3); „copii ai blestemului, care au lepădat calea dreaptă” (cf. II Pt. 2:14-15).

    „Luaţi aminte ca să nu vă ducă cineva cu filosofia şi rătăcirea deşartă” (Col. 2:8). „Luaţi aminte cu de-amănuntul cum umblaţi, că zilele sunt rele” (cf. Ef. 5:15-16).

    „Nu vă lăsaţi purtaţi de felurite şi străine învăţături” (Evr. 13:9). Şi iarăşi: „Oamenii eretici vor înainta spre mai rău, înşelând şi fiind înşelaţi” (II Tim. 3:13).
    Ascultaţi: „Nu vă înjugaţi la alt jug cu cei necredincioşi. Căci ce părtăşie este între lumină şi întuneric” (II Cor. 6:14)? Unde sunt gurile îndrăzneţe care zic: «Nu se spun acestea în Dumnezeieştile Scripturi»?, ei, al căror dumnezeu este pântecele şi slava lor întru ruşinea lor, care cugetă cele pământeşti.

    Prin urmare, aşa faceţi şi voi, păstorilor, şi nu fiţi părtaşi faptelor necurate ale întunericului, ci mai degrabă mustraţi-le pe faţă, după cum şi Apostolii şi Dumnezeiescul părinte David au avut multe necazuri din pricina lor şi multe lupte, mustrând şi certând, dându-i în vileag şi rugându-se lui Dumnezeu împotriva lor şi zicând: „Până când păcătoşii, Doamne, până când păcătoşii se vor făli?” (Ps. 93:3). „Risipeşte-i întru puterea Ta” (Ps. 58:13).
    Ascultaţi, duhovnicilor,preotilor Bisericilor! Căci vouă v-a arătat ceea ce e bun, ca să urmaţi sfinților parinti , luând aminte cu de-amănuntul din toate părţile şi alungând lupii şi păzind turma.

    Multă deosebire văd între păstorii de atunci şi cei de acum. Aceia erau războinici, aceştia precum Antim,Ieronim,Elefterie,Xenofont,Spiridon,Andre-ii, dau bir cu fugiţii. Aceia se împodobeau cu cărţi şi dogme, aceştia cu masini, haine şi lucruri de nimic. Aceştia lasă oile ca nişte simbriaşi şi fug, aceia îşi puneau sufletul lor pentru oi, urmând Păstorului cel bun.

    Vezi câtă distanţă şi câtă deosebire între acei fericiţi şi sfinţi bărbaţi, şi cei de acum? Ştiu şi alţi dascăli purtători de Dumnezeu, dar ajunge pentru acum. Aceia, după cum s-a spus mai înainte, şi-au pus sufletul pentru oi.
    Aceştia, Antim,Ieronim,Elefterie,Xenofont,Spiridon,Andre-ii,lăsând oile, au fugit(cum au facut 2016). Aceia erau puternici şi în cuvânt, şi în faptă.
    Aceştia sunt [tari] în bani şi agoniseli,masini si case cu panouri solare, şi pământuri, şi maicii, şi mese strălucite. Multă vorbărie fac ei despre acestea în fiecare zi şi noapte. Iar despre turma cea cuvântătoare, despre care vor da seama în ziua cea mare a Judecăţii, nici un cuvânt. Iar dacă cineva îi întreabă despre cărţi, îi răspund, zicând: “Nu ne interesează ce spun sfintii in cărţi”,sau ,,ai terminat cu pocainta, esti tu sinod”.

    Dar mai apoi vin nu ca nişte săraci, ci cu masini de top, purtând haine strălucite, având cu ei pungi groase şi cerbice asemenea taurilor puşi la îngrăşat, trăgând după ei mulţime de ucenici(eu am cei mai mulții ucenici dintre toti preoții ingraditi vorba pr.Antim), ba mai degrabă de bucătari.

    Ruşine este şi a zice acestea, dar ei spun că au agonisit această bogăţie prisositoare pentru că au slugi (schit de maicii), ce trebuie întreţinute.

    O, adâncul ruşinii!Toţi tac, toţi fug.Desfătându-vă, îmbătându-vă, umflăndu-vă în pene cu multime de ucenici incapabili si necititi, vreţi să biruiţi ereziile?

    Dar vai vouă, celor care vă desfătaţi şi vă trufiţi cu mulțimile de ucenici care va idolatrizeaza şi vă înfrumuseţaţi cu masini,paraclise şi haine pestriţe! Cum veţi arăta altora sărăcia cea frumoasă a lui Hristos, Care a sărăcit pentru noi, Care a poruncit ucenicilor Săi să nu aibă [bani de] aramă în cingători? Cu adevărat vă rătăciţi, neînţelegând Scripturile.

    Bogăţia si ucenicii voastri s-au înmulţit, dar cuvântul vostru a lipsit. Hainele voastre s-au făcut mâncare moliilor.
    Pentru ele veţi da răspuns Arhipăstorului Hristos. Căci nu sunteţi în neştiinţă că fiecare dintre noi va da lui Dumnezeu răspuns pentru sine si pentru cei primiti la spovedanie.

    Iar voi, preoţii duhovnici, fiecare după cât i s-a încredinţat, [veţi da răspuns] şi pentru voi înşivă, şi pentru oi(ucenici).
    Însă vedeţi, nu ascundeţi talanţii. Luaţi aminte la voi înşivă şi la toată turma. Vedeţi să nu lipsească vreo oaie din turmă trimițându-i pe la Galata,la preotul neângradit pe la Sculeni in Basarabia sau pe la Longhin.
    Căci ştiţi aceasta că dacă o singură oaie lipseşte, fiind vânată din negrija voastră, aţi pierdut toată viaţa voastră. Căci sângele ei din mâinile voastre îl va cere Judecătorul.

    Aşadar,duhovnicilor care va numiți ingraditi, fiţi treji, propovăduiţi cuvântul, lepădaţi toată grija lumească,toată prostia,mândria si parerea de sine luaţi aminte cu de-amănuntul cum umblaţi.
    Luaţi aminte la câini. Iarăşi zic şi nu încetez a zice: „Luaţi aminte!”.
    Luaţi aminte la furi,la cei neângraditi,luaţi aminte că mulţi înşelători au ieşit în lume. Privegheaţi şi fiţi treji, voi, cărora v-a fost încredinţată harisma de a stăpâni; deşteptaţi-vă şi aşteptaţi cu trezvie ceasul înfricoşatei veniri a Stăpânului, când va veni să facă socoteală cu voi, cărora v-a încredinţat talanţii si turma.
    Acestea, dar, să le ţineţi în minte: „Păstoriţi turma lui Dumnezeu cea dată vouă, după cum zice Apostolul, nu de silă, ci de bunăvoie, nu spre câştig ruşinos,nu spre înmulțirea fiilor duhovnicesti,ci cu râvnă, nu ca unii care stăpâniţi o moştenire, pilde făcându-vă turmei. Şi când Se va arăta Arhipăstorul, veţi lua cununa cea neveştejită a slavei” (cf. I Pt. 5:2-4).

    Aşadar, iarăşi voi spune acestea: Ascultaţi, preoţi ai Domnului, împăraţi ai pământului şi toate popoarele, cârmuitorii şi toţi judecătorii pământului; tinerii şi fecioarele, bătrânii împreună cu cei mai tineri. Băgaţi în urechi toţi cei ce locuiţi lumea, cei mici şi cei mari, bărbat sau femeie, deopotrivă bogatul şi săracul. Vă rog, luaţi aminte cele spuse. Căci vreau să vă arăt şi să vă încredinţez din Sfintele Scripturi că nu toţi cei numiţi creştini sunt creştini, ci cei numiţi doar cu numele creştini se amăgesc la cuget, [având] numai cu simpla denumire. Cu vorba mulţi sunt creştini, dar cu felul de vieţuire, puţini şi rari; la înfăţişare sunt creştini şi ucenici ai lui Hristos, dar cu viaţa trădători; cu vorba sunt dreptcredincioşi şi milostivi, dar cu viaţa necredincioşi şi nemilostivi; cu numele creştini, cu faptele păgâni, precum a spus mai înainte prorocul David că „s-au amestecat cu păgânii şi au învăţat faptele lor” (Ps. 105:35). Şi cu adevărat s-a împlinit cu noi prorocia aceasta. Ce fel de creştini sunt cei care iau aminte la basmele iudaiceşti şi elineşti, la genealogii, vrăjitorii, astrologii, farmece, filacterii, la ţineri de zile şi ani, preziceri şi vise, glasuri ale păsărilor; care aprind lumini la izvoare şi se scaldă şi ţin seama de cine le iese în cale şi mănâncă cele jertfite idolilor şi păsări care încă nu sunt moarte, şi [beau] sânge de vânat şi de sugrumate şi multe altele asemenea acestora? Cum se vor afla creştini cei ce fac unele ca acestea? Cu ce îndrăzneală cutează să se numească creştini? Cum îndrăznesc să se apropie de dumnezeieştile Taine, ei, care sunt mai răi decât păgânii? Ascultaţi iarăşi: Ce fel de creştini sunt cei care iau asupră-şi înfăţişarea păgânilor, sulemenirea feţelor, aclamaţiile, dansurile, bătăile din palme, îmbrăcarea femeilor în [haine de] bărbaţi? Celor care fac unele ca acestea nu le este nici un folos că se numesc creştini. Căci după cum tânăra sau fecioara, cât timp îşi păzeşte fecioria, pe drept şi în chip binecuvântat e numită şi este fecioară, dar dacă este amăgită de cineva şi se strică, îşi pierde şi fecioria, şi nu mai este fecioară, aşa şi cel numit creştin, dacă îşi calcă legămintele [de la botez] şi calcă în picioare făgăduinţele şi leapădă cuvântul Evangheliei şi făptuieşte cele ale păgânilor, nu are nici un folos că este numit creştin

    Şi nu te minuna dacă păstorii Antim Ieronim,Elefterie, Xenofont & se fac lupi. Căci, grăind către episcopi şi preoţi, Apostolul Pavel a zis că: „dintre voi se vor ridica bărbaţi care vor grăi cele strâmbe; aşa încât nimeni să nu vă amăgească, având pe din afară înfăţişare îngerească, iar pe din lăuntru diavolească” (cf. Fapt. 20:30). De aceea a zis Iisus: „Luaţi aminte să nu vă înşele cineva”. Şi eu, iarăşi, vă voi spune cele asemănătoare: vedeţi să nu vă înşele careva, nici din cei din lăuntru [Bisericii], nici din cei din afară, nici episcop, nici preot, nici diacon, nici citeţ, sau oricare ar grăi cele strâmbe. Ei vor veni la voi în haine de oi, dar pe din lăuntru vor fi lupi răpitori. Au înfăţişarea dreptei credinţe, dar tăgăduiesc puterea ei. Dar voi, iubiţilor, să nu fiţi înşelaţi, ci, după cum L-aţi primit pe Domnul nostru Iisus Hristos, întru El să umblaţi. Şi Dumnezeul păcii va fi cu voi. Şi despre acestea aici voi încheia cuvântul.

    Apreciază

  14. Xenofont Hoarga pentru Tatiana si Miluca zice:

    Cum se poate sa faci o sinaxa la ieronim la tg sa declari un preot eretic,apoi tu mare mărturisitor ieronim,antim sa trimiți ucenici la slujba la tihon la slujba pe care tocmai il arăți a fi eretic.
    Ori esti prost ori nu esti in biserica ortodoxă.
    Nu iti trebuie multe dovezi sa vezi ca acestia trimit la eretici.Cand tu duhovnic îl trimiți la spovedit la episcop eretic sau preot pomenitorde eretic sa i se faca inmormantarile,nu faci altceva decat sa îl recunosti ca acel preot pomenitor de eretic este in regula iar tu esti intr-o inselare iar in ultimul ceas vrei sa bagi inapoi in biserica mortul prin aceasta acceptare a înmormântării,suspină şi, lăcrimând, adu-ţi aminte de David, care zice: „Nu au cunoscut, nici au priceput; în întuneric umblă” (Ps. 81:5)
    Nimeni să nu vă amăgească. Acestea nu ţin de creştini. Acestea sunt străine de Soborniceasca Biserică. Toate acestea le fac păgânii lumii.
    Câţi petreceţi în acestea aţi căzut din har. Hristos nu vă este de nici un folos. Să ne întoarcem iarăşi la cea dintâi şi buna mărturisire la care am fost chemaţi înaintea multor martori: îngeri şi oameni şi Ziditorul tuturor. Căci El ţine în cer înscrisul mărturisirii noastre, ca să răsplătească fiecăruia după cum a făcut şi a păzit mărturisirea.
    Căci ale fiecăruia dintre noi sunt scrise aici: şi legămintele, şi lepădarea de diavol, şi unirea cu Hristos, şi lucrările, şi faptele noastre, şi cuvintele, şi cugetele, şi înălţările, şi cele de batjocură. Şi Hristos vine, având toate scrise. Aşadar, ce vrei? Să-L minţi? Însă nu este cu putinţă. Căci în mâna Lui eşti şi tu, şi cuvintele tale.

    https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2020/01/18/scrisoare-trimisa-de-parintele-ieronim-parintelui-tihon/

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s