De ce sunt acesti asa zisi ingraditi ai ultime sinaxe de la Roman in erezie si schisma

pr Xenofont Horga

La ultima sinaxa din aceasta luna de la Roman , acesti eretici au hotarat ca Spiridon Rosu ar avea taine valide prin iconomie creata de acestia.

Aceasta sinaxa a luat hotarari, in care doar un sinod o poate lua, si anume validitatea tainelor lui Spiridon Rosu. Spiridon Rosu conform invataturilor patristice nu vrea sa zica cine l-a botezat (deoarece nu are dovezi patristice si canonice). Daca ar citi cartea Viata In Hristos de Sf Nicolae Cabasila ar vedea ca botezul este legat de mirungere si de impartasanie care este nedespartita ,iar savarsitorul tuturor tainelor este Hristos, daca se indeplinesc conditiile canonice, nu in orice conditii Hristos accepta botezul sau hirotonia. Acesti eretici promoveaza teoria ca Hristos cu forta implineste o taina, chiar daca nu o savarsesti cum trebuie.

Spiridon Rosu nu are argumente de la Sfinti si canonice si refuza sa dea explicatii cu privire la botezul si tainele lui: cine a savarsit botezul, cum, cine a savarsit preotia, calugaria si cine?

Parintele Antim indeplineste conditiile perfecte de eretic cu acte in regula si si schismatic deoarece: -si-a creat propria grupare in care el este liderul ortodoxiei(nimeni nu are voie sa il contrazica- papism)

-rupe unitatea(cauta dezbinarea- i-a dezbinat pe ucenicii lui impartindu-i in destepti si prosti-de ex: Paula, Paraschiva etcc.. in categoria desteptilor , acestia transmitandu-le aghiotantilor deciziile papei ,citez”’ a zis parintele sa nu mai mergeti la Ghervasie fiindca este cu visarionistii”).

Dupa ce au murit unii ucenici de-ai acestuia , a trimis sa fie inmormantati cu eretici, sustinand ca nu trebuie creata tulburare.

Daca nu faci ce spune grupul lui esti scos in afara-excomunicat-. In biserica termenul de grup este egala cu schisma, biserica nu are grupuri si grupulete. IN ectenia de la Sf liturghie biserica se roaga pentru unitatea credinciosilor, nu pentru dezbinare. Multi iarasi o sa acuzati, dar trebuie sa vii cu argumente clare in privinta acestor acuzatii.

Xenofont Horga impreuna cu ceilalti sunt incepatori de erezie pentru ca sustin o noua invatatura(activarea tainelor) ceea ce este foarte grav. Frati de ai nostri au incercat sa ia legatura cu acestia pentru asi marturisi credinta ortodoxa curata conform celor 7 sinoade ecumenice si sa dovedeasca canonic ca aceste inovatii se regasesc in invataturile celor 7 sinoade. Acesti inselati nu doresc sa argumenteze in mod public, canonic ca ar fi valide aceste invataturi ale lor.

Preotul Staicu s-a intalnit cu eretici la sinaxa fiind in comuniune cu ei, in acelasi timp ii acuza pe Ghervasie si Andrei ca sunt eretici, dar Antim, Xenofont, Elefterie , Ieronim etc.. fiind in comuniune cu acesti eretici. Totul este o mare inselare care ii fac eretici si schismatici.

De doi ani de zile de cand parintele Tihon nu este deacord cu parintele Antim cu privire la aceste erezii, cu trimiterea la eretici la slujbe si nici cu practica activarii tainelor lui Spiridon Rosu. Acesta din urma, contactat de redactia noastra spune ca ii roaga pe acestia sa ii spuna ce erezie si inselare are ca sa poata sa faca pocainta.

Parintele Tihon roaga public pe acestia sa faca marturisirea de credinta public si sa isi expuna fiecare acuzatiile la adresa lui. Daca ar fi ortodocsi acesti preoti ar fi sinceri si ar raspunde fara sa fie vicleni inchizand telefonul in nas.

Va dam drept la replica chiar si daca sunt acuzatii la adresa noastra.

Update: Astazi 21 martie 2021, pr Ieronim a dat noi anateme, ceea ce este iarasi grav dupa cum afirma si parintele doctor Staicu, pr Ieronim necunoscandu-si locul in biserica. Ar trebui sa ia legatura cu teologul doctor ca sa fie catehizat.

Domnului doctor ii recomandam sa citeasca Viata in Hristos de Sf Nicolae Cabasila , iar dupa acest studiu de cate 12 ore cu siguranta la viitoarea sinaxa nu v-a mai recunoaste botezul si tainele necanonice ale lui Spiridon Rosu(completare si activare)

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la De ce sunt acesti asa zisi ingraditi ai ultime sinaxe de la Roman in erezie si schisma

  1. Coco zice:

    Se pare că unii chiar sunt la prășit la propriu în biserica ortodoxa.Asa duhovnici așa ucenicii.
    Ce sa mai aștepți de la omul simplu când popi sunt înșelați

    Apreciază

  2. Marcus zice:

    Ce fac acestia este o tulburare extremă şi o schisma bisericească, care îndepărtează oamenii de la comuniunea şi unitatea cu întreaga Biserică a lui Hristos, îi privează de harul Duhului Sfânt, scutură dogma unităţii Bisericii, şi, ca şi Arie, rupe haina cea nepătata a lui Hristos, adică, îi dezbina peste tot pe ortodocşi, privându-i de unitatea minţii; rupe legătură cu Sfânta Tradiţie Bisericească.

    Anatema este sancțiunea extremă pe care Biserica Ortodoxă o poate lua față de un membru al ei care se află în eroare, înșelare, schismă sau erezie. Anatema este o separare completă de trupul Bisericii, echivalentă unei expulzări.

    In primele secole crestine, iar mai apoi in definitiile sinodale, anatema avea sa insemne o sanctiune severa indreptata spre cei care profesau comunitatilor crestine erezii. Dreptul de anatema din sanul Bisericii crestine a ereticilor si a celor ce nu respecta invatatura morala si dogmatica a fost stabilit de Sinoadele Ecumenice prin formula: “Sa fie anatema”.

    Primul sinod unde este folosit cuvantul anatema e Sinodul de la Elvira din anul 306.

    Un alt exemplu il reprezinta anatemele Sfantului Chiril al Alexandriei impotriva lui Nestorie din anul 431.

    Apreciază

  3. Budescu zice:

    Părintele ieronim se crede deja sinod si formeaza formule de anatema.El nu stie ca doar un sinod formuleaza formule noi.
    Dar ce sa te astepti de la el.

    Apreciază

  4. tihon zice:

    Mt. 28:19-20 „Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatăluişi al Fiului şi al Sfântului Duh, învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iatăEu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.”

    Mc.16:16 „Cel ce va crede şi se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.”Primii botezaţi:

    FA. 2:41 „Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la treimii de suflete.”Familii întregi botezate:Casa lui Corneliu –
    FA. 10:47-48 „Poate, oare, cineva să oprească apa, ca să nu fie botezaţiaceştia care au primit Duhul Sfânt ca şi noi? Şi a poruncit ca aceştia să fie botezaţi în numele luiIisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile.”Casa Lidiei
    – FA. 16: 14-15 „Şi o femeie, cu numele Lidia, vânzătoare de porfiră, din cetateaTiatirelor, temătoare de Dumnezeu, asculta. Acesteia Dumnezeu i-a deschis inima ca să iaaminte la cele grăite de Pavel. Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi. Şi ne-a făcut sărămânem.”Temnicerul şi casa sa
    – FA. 16:33 „Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănilelor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată.” Casa lui Crispus –
    FA. 18:8 „Dar Crispus, mai-marele sinagogii, a crezut în Domnul, împreunăcu toată casa sa; şi mulţi dintre corinteni, auzind, credeau şi se botezau.”Casa lui Ştefana
    – 1Cor. 1:16 „Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fibotezat pe altcineva.”Botezul famenului de la curtea Chandachiei regina Etiopiei:
    FA. 8:38 „Şi a poruncit să stea carul; şi s-au coborât amândoi în apă, şi Filip şi famenul, şi l-abotezat.”Botezul lui Pavel:
    FA. 9:17-18 „Şi a mers Anania şi a intrat în casă şi, punându-şi mâinile pe el, a zis: Frate Saul,Domnul Iisus, Cel ce ţi S-a arătat pe calea pe care tu veneai, m-a trimis ca să vezi iarăşi şi să teumpli de Duh Sfânt. Şi îndată au căzut de pe ochii lui ca nişte solzi; şi a văzut iarăşi şi,sculându-se, a fost botezat.”

    Câteva explicaţii de bun simţ

    Vreau sa nuanţez că termenul de botez nu este folosit în citatele mai sus amintite ca un termen teologic ce exprimă un act liturgic, ci este cuvântul care arată acţiunea – şi anume scufundarea tuturor acestora în apă.

    Să crezi că Sfantul Apostol Pavel a fost botezat altfel decât prin scufundare în apă, arată o crasă lipsă de cunoştinţe teologice.
    Ori textul este foarte precis: după ce a văzut s-a sculat şi a fost scufundat (botezat). De unde şi până unde se poate înţelege stropire sau turnare de apă?

    Termenul teologic a apărut mult mai târziu pe baza practicii de a scufunda, şia denumit actul în sensul său liturgic.

    BOTEZ DE URGENTA

    Cea mai scurtă formă de botez poate fi făcută de orice creştin ortodox prin întreita cufundare şirostirea formulei de botez:
    Se botează robul lui Dumnezeu (N) în numele Tatălui (se cufunda odată), şi al Fiului (se cufundă a doua oară) şi al Sfântului Duh (se cufundă a treia oară). Amin!
    Botezul de urgenţă se impune în cazul în care viaţa cuiva este în pericol şi riscă să moară nebotezat. Dacă trăieşte se face botezul tot dupa cum spune canonul 47 apostolesc de catre preot,deoarece mormanul nu poate da taine ci doar preotul.

    Botez:Canonul 47 al Sfinţilor Apostoli: Episcopul sau preotul care va boteza din nou pe cel ce arebotez adevarat, sau care nu va boteza pe cel spurcat de eretici necinstitori de Dumnezeu, sa secateriseasca, ca unul ce-si bate joc de crucea si de moartea Domnului si nu deosebeste pe preotide preotii mincinosi.
    Canonul 50 al Sfinţilor Apostoli : Daca vreun episcop sau preot nu va savarsi (cele) treiafundari ale unei taine (a botezului), ci o afundare, care se face spre inchipuirea mortiiDomnului, sa se cateriseasca, caci n-a zis Domnul: In moartea mea botezati, ci:”Mergand,invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh”
    (A se citi talcuirea si notele canoanelor).

    SfinţiiPărinţi nu au putut vorbi despre un nonsens, precum botez prin stropire sau turnare
    ( anomalia cuvintelor – cufundarea prin stropire sau turnare), deoarece aşa ceva nu practica
    nimeni în acele vremuri.
    De aceea ei acuză botezul printr-o singură cufundare ca fiind eretic ca simbolizând o blasfemie –ca închipuire a morţii lui Hristos (botez ce era practicat de ereticii de atunci, şi de protestanţii şi neoprotestanţii de azi).
    De aceea consideră că un astfel de botez este invalid şi că preotii ori episcopul ce nu vor boteza pe unul dintre cei ce au un astfel de botez să fie caterisiţi!
    În lumina acestei gândiri vă închipuiţi care ar fi atitudinea Sfinţilor Părinţi faţă de botezul prin stropire sau turnare şi despre validitatea lui, sau ce ar merita preoţii care propovăduiesc un astfel de botez!

    Ce ne spune sf Nicolae Cabasila in cartea ,,Viata in Hristos ”

    Sfântul Nicolae Cabasila vorbind despre sensul Sfintei Taine a Botezului prin întreita cufundare spune:
    „Căci scufundându-te în apă, îţi pierzi urma şi laşi să se înţeleagă că ai ajuns să te lipseşti de viaţa din aer. Iar a te lipsi de viaţă e totuna cu a muri. Când, peste câteva clipe, te-ai ridicat iarăşi la suprafaţa apei, ajungând din nou la lumină, înseamnă că te doreşti fierbinte după altă viaţă, iar după ce ai dobândit-o trăieşti numai pentru ea. Din această pricină şi cerem în slujba Botezului ajutorul Făcătorului a toate, fiindcă acum dobândim din nou viaţa, iar o creare din nou e cu mult mai însemnată decât cea dintâi.”

    Despre practica botezului prin stropire sau turnare !!!

    Nu este proprie, ci este chiar străină, Bisericii Ortodoxe. Această practică este culmea comodităţii din Biserica Roamano-Catolică, şi a intrat în practica preoţilor ortodocşi ecumenisti din Transilvania, prin preoţii greco-catolici de aici.
    Nu are nici un sens liturgic, şi este cu desăvârşire fără fundament scripturistic. Se explică pur şi simplu prin comoditate si dorinta de ecumenism, iar în practica preoţilor ortodocşi la comoditate şi dezinteres se adaugă de cele mai multe ori ignoranţa sau necunoașterea canoanelor si invataturilor patristice.
    În cazul în care nu este vorba de ignoranţă singura explicaţie care rămâne este reaua credinţă sau necredinţa!
    De ce preotii ortodocşi vorbesc despre validitatea unei astfel de practici? Pentru că nu au puterea de a recunoaşte că am greşit si ca nu cunosc învățăturile de credință,dogmele,canoanele Bisericii Ortodoxe.

    Cum să stai în faţa unei biserici(madularelor ei) pe care zeci de ani ai botezat-o în acest fel şi să-i spui că ai greşit, şi că au un botez invalid eretic? Numai dintr-o mare credinţă şi râvnă de a repara ce ai greşit si constentizarea pacatelor! Ori dacă nu este… NE SPALAM pe mâini

    Concluzie!!!
    -Botezul prin turnare sau stropire este o mare erezie. Necredinţa dar mai ales lipsa de putere duhovnicească a oamenilor de azi se datorează şi acestei practici eretici ecumeniste. Cine ne poate spune că nu este ASA.

    Apreciază

  5. tihon zice:

    Ascultând predicile pr.ciprian Staicu dar si citind articolele acestuia constat ca persoana în cauza mărturiseste ca se ingradesti de parinti:Andrei Cojoaca,Ghervasie Giurgiu si Lavrentie…pentru motive de erezie cu grupul visationist de la Buzau.
    Ce nu intaleg este cum poti sa participi la o sinaxa cu mai multi eretici dar prezidată de un alt eretic Antim Gadeoi care acesta inca isi trimite fii duhovnicesti prin parohiei la preoții neangraditi pentru diferite slujbe.
    Dar sa dăm 3 cazuri clare ale pr.Antim Gadeoi :
    a).primul care a fost îndemnat sa îngroape soacra cu preotul de parohie a fost preotul din satul
    schit orășeni,,Ioan”,care acesta a dus soacra la groapa cu preotul neangradit din oras Darabani
    botosani si care poate confirmă si pr.Xenofont Hoarga ca l-a sunat pe acesta ca eu sunt dispus
    sa fac înmormântarea deoarece a vorbit cu duhovnicul sau ,,Antim”,din acea vreme care ia dat
    binecuvântarea sa faca slujba cu acest preot de parohie neangradit,iar el sa meargă in urma
    convoiului.Aceste învățături nu sunt dupa cum ne invata sf Marcu Eugenicul in cartea ,,Stâlpii
    Ortodoxiei” la capitolul ,,Adormirea sfântului Marcu pg.251 citez:Fericitul bărbat a poruncit apoi
    ca nimeni din acea partida sa nu se apropie nici de înmormântarea sa,nici de mormântul său.
    SUNT aceste învățături ale pr.Antim Gadeoi conforme sf Marcul Eugenicul- clar ca ,,NU”-in
    concluzie toti cei in comuniune cu acesta sunt in comuniune cu erezia.

    b). a doilea caz pe care sa petrecut nu dupa multa vreme a fost tot a uneii ucenicie care a decedat
    dupa soacra pr.ioan de la orășeni dupa putin timp,pe care pr.Antim pe cand aceasta era in
    viața ia recomandat si dat binecuvântareacand va muri sa fie dusă la groapa de catre
    preotul paroh,lucru intamplat si care poate confirmă tot pr.Xenofont Horga.

    c). -cazul trei este sotul doamnei rădoi pe care inainte de a muri,eu ca preot l-am spovedit
    împărtăsit apoi tot acest pr.Antim a dat binecuvântarea sa fie imormatat cu preotul de
    parohie,ba mai mult a recomandat sa particip si eu sa slujesc cu acel preot
    neangradit.Aceast fel de înmormântarea poate confirmă acelasi xenofont Horga impreuna
    cu altii martori.

    Intrebat fiind de mine prin sms pr.ciprian Staicu ce fel de comuniune are cu unii participantii la sinaxa de la roman martie 2021 care la rândul lor au si acestia erezii,raspunsul acestuia a fost ,,IGNORANTA” sau poate ma consideră schismatic („) dupa învățătură proprie si nu a sf Marcu sau a sfintilor părinți.

    Întrebarea este urmatoare: Ce fel de duh a lucrat intr-o astfel de sinaxa prezidată de un duhovnic cu fii duhovnicesti eretici si in comuniune cu erezia pana in momentul de fata.
    Nu se cere o lepadare de aceste erezii,de ucenicii cu ereziile expresia ,,partasie la erezie”,sau de episcopul Longhin Jar cu care a slujit,acesta nefiind niciodata îngrădit.

    Va recomandam sa ascultați contrazicerile:

    Notă: pentru mine un lucru este clar 100%: mâine, în Duminica Ortodoxiei (pentru că nu vreau să mă prindă Sinodiconul Ortodoxiei în postura de om aflat în vreo comuniune nedorită sau neștiută cu vreun eretic) înainte de Sfânta Liturghie voi da din nou Mărturisirea de credință ortodoxă (pe care am propus-o și pe care deja câțiva zeci de mireni au citit-o, precum și alți preoți), alături de cei prezenți, care nu au dat-o deja în duminicile anterioare, la care voi adăuga faptul că mă aflu în comuniune bisericească ortodoxă cu toți (și numai cu ei) cei care s-au lepădat de erezii și mărturisesc ortodox. Numele le lăsăm deoparte, deocamdată. Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu!

    http://prieteniisfantuluiefrem.ro

    Apreciază

  6. tihon zice:

    La ultima sinaxa la care am participat,la mestecanis in 2019 a inceput cam asa:

    Dupa ce sa facut rugăciunile încăpătoare a inceput cuvantul mult laudatul ,,asa zis”mărturisitor pr.Antim cu rmatoarea expresie,citez:
    Părinților eu am cei mai ucenicii dintre toti preoti prezenti….vrând intr-un mod indirect sa impună dânsul este seful si trebuie sa facem cam ce zice dânsul,deoarece este un fel de papă intre crestini.

    Cand am auzit asa ceva,nu imi venea sa cred ca urechile mele aud o asa mare prostie si i-am si dat replica spunandu-i ca are si cei mai slab pregatiti ucenici si sa nu îi mai trimita pe la altii.

    Dar sa pricepem felul eretic de gândire a unui ,,mare” duhovnic,dupa cum spune proverbul:la pomul lăudat nu te du cu sacul la furat,putând avea surpriza sa nu găsesti nimic in el.

    In sfânta evanghelie la evanghelistul Matei 7 avem urmatoarele versete:

    Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
    16. După roadele lor îi veţi cunoaşte. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
    17. Aşa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele.
    18. Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune.
    19. Iar orice pom care nu face roadă bună se taie şi se aruncă în foc.
    20. De aceea, după roadele lor îi veţi cunoaşte.
    21. Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.

    Sfântul Teofilact al Bulgariei in talcuirea acestor versete la pg 206,incepe talcuirea astfel:

    Vicleni sunt ereticiisi amagitorii si de aceea zice: ,,Păziti-vă !”Căci acestia pun înainte cuvinte bune si fatarnicesc [ arată ] viața cinstită si ,,înlăuntru „,este undiță [ vânătoarea ].

    ,,Haina de oaie” este si blândețea pe care o arată unii,prefacandu-se ca sa maguleasca si sa însele; dar dupa ,,roade”-(trimit la slujbe la ereticii),se cunosc-adică după fapte si după viața lor.
    Căci,chiar de se si fatarnicesc acestia,aceasta o fac pentru putina vreme,iar celor ce iau aminte le este vădită inselaciunea lor.

    Părintele in cuvântarea de inceput după cum si satan iar zice Mântuitorului Hristos:
    Doamne eu am castigat cei mai multi oamenii pe pământ,am cei mai mulții uceniciila mine este adevarul si dreptatea.
    Sau dupa cum si ereticul ,,papă ” se adresează patriarhilor: – eu am cei mai multi credincioși,eu detin adevarul”…uitând ca adevarul a stat in sfântul Maxim Marturisitorul in aceea vreme,in Sf Marcu Eugenicul,ş.a.m.d.

    Mântuitorul Hristos ne spune clar:
    Nu poatepom bun sa facă roade rele,nici pom rau sa faca roade bune.
    Iar orice pom care nu face roadă bună se taie si se arunca in foc.
    《 De aceea,dupa roadele lor îi veti cunoaste.》matei 7-18,19-20.

    Nu poti sa te ingradesti de erezie si sa trimiți in continuare la spovedit in basarabia la nu stiu ce episcop,sau la slujbe in parohie cu preot neangradit.

    Dar cine are urechii sa audă si cine are ochii sa vada si sa priceapă.
    O sa ma luati cu placa:nu judecați,sau nu barfiti etc,dar aici vorbim de o parte dintr-un sir lung de erezii.

    Apreciază

  7. Pingback: Ingraditii NEINGRADITI si Nepomenitorii Pomenitori – ayeaye20

  8. George zice:

    Deja o dai în balaceala Tihon, deja e exagerat ceea ce faci. Cred ca ai ajuns sa ai ceva personal cu acești părinți în special cu pr Antim, cred că ești foarte invidios și mândru. După ceea ce spui tu, tu ești cel mai frumos, cel mai deștept, cel mai teolog, și singurul mărturisitor din lumea asta. Ca tine nu e nimeni. Tu singur te vei mântui.. Deja faci sila. Mai ia o pauză și mai citește despre smerenie, sfantule in viața.

    Apreciază

    • Geirgiana zice:

      Atunci i-au spus:

      – Aşadar, tu singur te vei mântui şi toţi ceilalţi vor pieri?

      Iar el le-a zis:

      – Cei trei tineri, care nu s-au închinat idolului la care s-au închinat toţi oamenii, n-au osândit pe nimeni (Dn III, 18), fiindcă nu se uitau la cele ale altora, ci cum să nu cadă ei înşişi din adevărata cinstire a lui Dumnezeu. Tot aşa şi Daniel, aruncat în groapa cu lei (Dn VI, 16), n-a osândit pe nimeni din cei care nu se rugau lui Dumnezeu potrivit decretului lui Darius, ci s-a uitat la el însuşi şi cele ale lui preferând mai degrabă să moară decât să supere pe Dumnezeu şi să fie biciuit de conştiinţa proprie pentru călcarea legilor firii. Să nu-mi dea Dumnezeu nici mie să osândesc pe cineva sau să spun că numai eu mă voi mântui! Prefer însă mai degrabă să mor decât să am conştiinţa tulburată că am alunecat în vreun fel oarecare în ce priveşte credinţa. (Mai bine martiriul decât erezia, mai bine moartea în singurătate, dar în adevăr şi ortodoxie, decât viaţa în pseudo-comuniunea heterodoxiei, fie ea şi „ecumenică“)

      https://ortodoxinfo.ro/2018/01/21/actele-procesului-sfantului-maxim-marturisitorul-si-ucenicilor-lui/

      Apreciază

    • Tihon zice:

      George după credința ta in idolatrizarea duhovnicului crezi că sunt invidios pe pr antim că trimite ucenicii lui la împărtășit la mănăstirea Galata la Iași.

      Potrivit sf Marcu Eugenicul in cartea ,,Stâlpii
      Ortodoxiei” la capitolul ,,Adormirea sfântului Marcu pg.251 citez:

      Fericitul bărbat a poruncit apoi
      ca nimeni din acea partida sa nu se apropie nici de înmormântarea sa,nici de mormântul său.
      SUNT aceste învățături ale pr.Antim Gadeoi conforme sf Marcul Eugenicul- clar ca ,,NU”-in
      concluzie toti cei in comuniune cu acesta sunt in comuniune cu erezia.

      Acum arată clar potrivit învățăturii sfinților părinți unde este invidia,mândria sau aroganta de sfânt cu care argumentezi acuzele tale.
      De nu vei putea argumenta cu sfintii părinții, e clar că ești într-o gravă înșelare de idolatrizarea duhovnicului și acceptarea comuniunii cu erezia pe care duhovnici așa zisi îngrădiți vo recomanda cu capul descoperit.

      Apreciază

    • Kv zice:

      Tihonel nu ai cu cine vorbi.Sunt prea inselati sa mai vada adevarul.Sunt ca oile in ocol.Îi mulg si apoi îi trimit la lupi.

      Apreciază

  9. George zice:

    Tihon, nu ai înțeles nimic din ce am vrut sa ți transmit și îmi pare rău ptr tine. Nu e bine ce faci. Din câte am citit eu nu am văzut nici un sfânt să arunce cu noroi în alții și sa i jignească într o manieră atât de dezgustătoare cum faci tu. Știi doar o singura placă, doina o știu doina o cant. Iar acest lucru nu face onoare hainei pe care o porți. Ptr tine toți sunt eretici și idolatri, chiar îi cunoști personal pe toți și preoți și mireni de îi osandesti și cataloghezi cu atâta răutate și dezinvoltura? Sau știu și eu poate ești vazator cu duhul. Nu e bine cum procedezi cu răutatea nu rezolvi nimic. Este prima și ultima oara când o să-ți mai vorbesc ptr că nu ai nici înțelepciunea nici discernământul de a purta o conversație decentă. Tu nu mă cunoști, nici nu știi unde mă spovedesc dar la prima discuție mi ai zis idolatru, ei bine nu sunt nici idolatru nici eretic dar tu ai dovedit că ești pripit și usuratic. Marturisirea nu se face arătând cu degetul spre altul. Dumnezeu să ți ajute și să ți dea sănătate și mantuire.

    Apreciază

    • th zice:

      George,dacă te uitai in oglindă aceiasi placa ai,citez:,,După ceea ce spui tu, tu ești cel mai frumos, cel mai deștept, cel mai teolog, și singurul mărturisitor din lumea asta. Ca tine nu e nimeni. Tu singur te vei mântui.. Deja faci sila.”
      Ai încheiat cu cuvintele : ,,Deja faci silă „,il limbajul tau duhovnicesc ce ar însemna.

      Deoarece nu intalegi ce inseamna idolatrizarea duhovnicilor (cand ucenicii faimosilor duhovnici pun mai presus cuvantul duhovnicului ca al sfinților parinti),ma voi limita în a intra in polemica cu tine sau cu cei care nu aduceți un plus discuției cu un citat patristic.

      Voi imediat va întoarceți în texte ironice,fara îmi arata si argumenta patristic ca eu arătând încălcări de canoane si învățături ale sfintilor părinți,duceți discuția intr-o direcție fără relevanța. E un mod viclean de a incerca sa arunci vina pe celalalt,ascunzînd greselile de credinta a celor enumerați.

      Pentru a aduce dovezi că o sinaxa a fost in neamt cu usile închise în care am fost acuzat de schismă si erezie,fapte si nume participanti confirmate de catre pr.Ghervasie la acea vreme,eu avand datoria canonica a ma apara public,pentru a-mi marturisi credinta public,dar si a demonstra ca cei care ma acuzau erau ei insisi cu fapte de erezie clare.

      Ai vrut sa imi transmiți un mesaj in care vrei sa arăți infailibitatea acestor acuzati,care desi trimit spre erezie,aveti o iconomie doar a voastră înțeleasă doar de voi.Ce nu vrei tu sa zici este cele ce le spuneti in ascuns.
      Ca raspuns la comentariile de mai sus ti-am dat exemple patristice,la care nu ai adus nici un argument,deoarece nu il ai.

      De ce vreti sa ascunde-ti erorile dogmatice in evidențierea duhovnicilor care nu respecta învățătura canonica a bisericii.

      Cand spui citez:,,Marturisirea nu se face arătând cu degetul spre altul”,te referi ca asa a facut duhovnicul tau cand sa îngrădit,acelasi raspuns la primit si el la criticile celor ce preferau erezia.

      De ce nu au avut curajul duhovnici pe care îi aveti sa isi asume public acea sinaxa in care ma acuzau de erezie sau schismă.Sau hotărât si sunt siguri care din doua le sm:ori erezie ori schismă,sau voi vedeți 2 in 1.

      Vino cu ceva concret in discuție,adu 3 exemple din sfinți parinti in privința comuniunii cu erezia in care sa demonstrezi ca citez:,,Din câte am citit eu nu am văzut nici un sfânt să arunce cu noroi în alții și sa i jignească într o manieră atât de dezgustătoare cum faci tu.”-citeste Stâlpii Ortodoxiei si vezi disputa dintre sfântul Grigorie Palama si Varlaam de Calabria († 1350).
      După tine si ceilalți ar trebui sa am gura mica la toate bîrfele de la colturi,iar la acuzele de erezie si schismă sa merg sa fac ascultare de acesti duhovnici cu teologia grupului la furat.

      Apreciază

    • natasa zice:

      George înțeleptul.
      Ia luminează-ne putin cum stau treburile cu adevarat.Ia spune care fapte ale celor incriminate nu sunt adevarate.
      Demonstrează sa intaleaga si babele.Sau doar ai sofisme expirate.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s