Pentru cei care sustin ca a da pe fata pe inselati si eretici se numeste calomnie si defaimare

Personal nu avem nimic cu nici un duhovnic sau cu vreun mirean. Toti duhovnicii enumerati in articole au probleme de erezie si inselare. Acolo sunt prezentate dovezi ca respectivii promoveaza tot felul de idei eretice. Suntem acuzati ca pana acum i-am promovat pe acei duhovnici , iar acum ii atacam. Nu este deloc asa. Stim de respectivele inselari si erezii de mai bine de 2 ani, doar ca i-am tolerat in speranta revenirii acestora. Am incercat prin diferite mijloace pasnice sa discutam cu acestia , sa le aducem argumente ca nu impartasesc invatatura Sfintilor Parinti. In loc sa primim intelegere, comunicare din partea acestora , am fost acuzati ca judecam si ca facem teologie. Din cauza tolerantei in tot acest timp, multi oameni si-au facut idoli din acesti duhovnici, iar situatia a degenerat la inceputul acestui an cand Parintele Antim a trimis (este a treia oara cand trimite un ucenic sa fie inmormantat la eretici) o ucenica de al dansului sa isi inmormanteze sotul la eretici. La comentarii sunt unii idolatrii (idolatrii sunt cei care indiferent de credinta duhovnicului , il urmeaza) care ne acuza ca nu cautam dialogul cu acesti duhovnici inainte de ai da in public. Oare acestia stiu de cate ori am fost la duhovnici sa discutam aceste probleme , iar duhovnicii ne-au tratat cu superioritate si nicidecum cu smerenie, ca si cum ar fi gresit? Oare de ce Gheron Sava in acest an a dat in vileag pe parintele Macarie de la Cutlumus: https://ortodoxlogos.ro/2019/07/29/gheron-sava-lavriotul-avertizeaza-ca-site-ul-esxatraxronia-si-parintele-macarie-de-la-cutlumus-conduc-oamenii-spre-crearea-de-grupari-stiliste/#comment-628?

Acest articol nu mai suna a calomnie, defaimare? Barfa?

Dar cand l-au terfelit public pe parintele Ioan Miron sau pe parintele Pamvo, nu era barfa sau cleveteala?

Frati crestini, observati ca toti acesti duhovnici se cred mici papi(lucru extraordinar de grav) , si ei decid pe cine dau in vileag si pe cine nu. Ei decid cine este eretic si cine nu. Parintele Xenofont si parintele Tihon au primit presiuni din partea parintelui Antim sa nu mai vorbeasca despre erezie. Oare de ce? Un mare suspans. Ambii pot confirma acest lucru. Parintele Antim decide cand trebuie si cat trebuie sa se vorbeasca de erezie? Uitati ca noi nu mai dorim sa ascultam de acesti mici papi si drept consecinta primim amenintari si suntem santajati. Oare cine ii invata sa ameninte? Hristos? Sau tatal minciunii care este satana,iar la ora actuala imbraca haina oii, iar cum il deranjezi isi arata coltii?

Pentru a înțelege că nu este deloc greșit să îi criticăm folosind cuvinte aspre pe păstorii și învățătorii vicleni și înșelători, care conduc poporul în cursa otrăvită a ereziei, vă invităm să citiți câteva exemple relevante din îndemnurile Sfinților Părinți, care ne arată că avem datoria de a nu tăcea, de a-i da pe față și de a-i osândi cu toate puterile noastre pe toți cei care învață erezia, oricât de abil ar fi ea camuflată.

Sf. Iosif Voloţki: fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”. [1]

Sf. Policarp al Smirnei:Apostolii şi ucenicii lor se păzeau de eretici, încât nici nu voiau să vorbească cu dânşii, căci se sârguiau să înşele adevărul cu cuvintele lor cele meşteşugite şi mincinoase”. [2]

Cuviosul Ghenadie Scholarul: „Să nu facem nici măcar tovărășie cu cei care au schimbat cugetul Dreptei Credințe.” [3]

Sf. Amfilohie al Iconiei:Aşa şi Dumnezeu, Părintele, nu rabdă ocara Fiului Său, ci se întoarce şi urăşte pe cei ce-L hulesc pe El, şi se mânie asupra celor ce se unesc cu blestematul lor eres!”. [4]

Sf. Isidor Pelusiotul:Precum marinarii ascund momeala sub chipul mâncării şi prind peştii pe neaşteptate, asemenea şi războinicii eresurilor, ascunzându-şi gândurile rele după cuvinte frumoase, precum cu o undiţă îi ademenesc pe cei simpli la pierzanie”. [5]

Sf. Meletie Mărturisitorul:Nu este cu dreptate şi cu cuviinţă bine-credincioşilor a tăcea acolo unde se calcă poruncile lui Dumnezeu şi din aceasta îşi întăresc înşelăciunea ceilalţi potrivnici. Pentru că a zis un mare părinte: Acolo unde este primejdie a se despărţi cineva de la Dumnezeu, ce bine-credincios poate să stea deoparte şi să tacă, sau cu totul să se liniştească? Pentru că tăcerea sa îl vădeşte cum că şi el se învoieşte acestor rele.(…) Că mai bine este să stea cineva împotriva celor rău cugetători, decât să urmeze lor şi să se despartă de Dumnezeu pentru a se uni cu ei”. [6]

Iată și ce spunea Sfântul Atanasie cel Mare în Cuvântul Întâi împotriva arienilor:

Fiindcă prin cugetarea lor nu au fost şi nu sunt nici acum cu noi. De aceea, precum a zis Mântuitorul, «neadunând cu noi, risipesc» (Luca, 1 1,23) cu diavolul. Şi ei se apropie de cei ce dorm, ca să semene în ei otrava pierzaniei şi să-i ducă la moarte împreună cu ei. (…) Dar nici un creştin n-ar răbda să audă acestea şi nimeni n-ar socoti sănătos la minte pe unul care îndrăzneşte să spună aceasta.” 

Iar Arhimandritul Serafim Alexiev arată că osândirea celor care cugetă ceva eretic e o datorie a tuturor ortodocșilor:

„Toţi Sfinţii Părinţi, asemenea Sfinţilor Apostoli, cu îndrăzneală au osândit pe eretici ca fiind duşmani ai adevărului şi stricători ai descoperirii dumnezeieşti. Ţinându-se de învăţătura sănătoasă ortodoxă şi fiind luminaţi de către darul lui Dumnezeu, ei au vădit eresurile, numindu-le adâncuri ale satanei (Apoc. 2, 24) şi ferindu-i mai înainte de ele pe creştinii drept-slăvitori. Plăcuţii lui Dumnezeu au socotit ca mare păcat osândirea aproapelui pentru greşelile lui fireşti, dar nu s-au dat înapoi şi au încurajat osândirea eresurilor. Mulţi dintre ei au demascat aprig pe nedrepţii învăţători mincinoşi. Se înţelege că ei se purtau cu blândeţe şi cu dragoste când se vedeau în fata unor oameni eretici care s-au înşelat fără voia lor, dar erau fără cruţare către îndârjiţii stricători ai credinţei.

Marele nevoitor şi făcător de minuni, preacuviosul Pafnutie Pustnicul, avea atâta râvnă în a păzi curăţenia ortodoxiei în mănăstirea încredinţată lui, încât, de observa pe vreun frate că vorbea chiar puţin în neconcordanţă cu dumnezeieştile dogme, îndată îl izgonea din mănăstire. Iar plăcuţii lui Dumnezeu: Sfântul Policarp al Smirnei, Sfântul Irineu de Lyon, Sfântul Atanasie cel Mare, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Axentie, Sfântul Ioan cel Tăcut, Sfântul Maxim Mărturisitorul şi mulţi alţii nu au răbdat părtăşia cu ereticii şi i-au îndepărtat de la ei, după cum este povestit cu de-amănuntul în vieţile lor. Unii dintre ei, precum: Sfântul Nicolae al Mirei Lichiei, făcătorul de minuni, Sfântul Epifanie al Ciprului, Sfântul Amfilohie, Sfântul Chirii al Alexandriei, Sfântul Metodie Patriarhul Constantinopolului, Preacuviosul Teodosie cel Mare şi mulţi alţii, cu asprime au demascat pe călcătorii adevărului şi i-au înfruntat cu mult curaj. Sfântul Nichifor Mărturisitorul numea învăţătura eretică „muşcătură de şarpe”. Sfântul Policarp, când a venit la el ereticul Marcion spunându-i: „Mă cunoşti cine sunt?”, i-a răspuns: „Te ştiu; tu eşti primul născut al diavolului.” 

Iar a tăcea când se pune problema osândirii unui învățător mincinos ce îndeamnă în mod viclean la erezie, înseamnă a contribui la pierzania foarte multor oameni:

„Prin îndemnul de a nu se osândi eresurile şi învăţătura mincinoasă, se realizează însă întunecatele ţeluri ale celui rău, de pierdere a cât mai multor suflete posibile în lume. Stricătorii credinţei sunt prietenii lui şi îi slujesc în planurile lui pierzătoare.”

Tot Arhimandritul Serafim Alexiev scoate în evidență faptul că lumea contemporană se scaldă tot mai mult într-un relativism al iadului:

„Iată, cam aşa raţionează lumea modernă! Dar aceiaşi care se tem să osândească pe eretici se ocupă neîncetat în viata lor de zi cu zi cu bârfirea şi osândirea slăbiciunilor fireşti ale celor care nu le sunt prieteni, denunţându-i şi ponegrindu-i când nu sunt de faţă. Când susţin că noi nu avem dreptul să osândim pe eretici, ei spun că trebuie să ne conducem după legea dragostei către toţi oamenii. Dar când osândim pe aproapele nostru pentru neputinţele lui fireşti, oare nu ne mai conducem după principiul dragostei? Sau, tocmai pe dos, anume atunci călcăm orice dragoste? Erezia, pe care Sfânta Biserică o osândeşte ca pe ceva pierzător, ei, inspiraţi de diavol, o apără ca pe un lucru neofensator. Şi acolo unde Mântuitorul, Biserica şi toţi Sfinţii Părinţi opresc osândirea, ei mai pe îndelete osândesc.” 

[1] Sf. Cuv. Iosif Voloţki – Luminătorul, Cuvântul VII

[2] Viaţa Sf. Policarp al Smirnei

[3] Epistola profetică şi întristătoare a Cuviosului Ghenadie Scholarul, scrisă în luna noiembrie 1452

[4] Viaţa Sf. Amfilohie, Episcopul Iconiei

[5] Sf. Isidor Pelusiotul – Scrisori, Cartea I, Scrisoarea 102: Către citeţul Timotei

[6] Sf. Meletie Mărturisitorul – Carte în stihuri

Recomandăm:

Arhim. Serafim Alexiev: Singura osândire îngăduită – erezia

Celor ce spun că pomenirea ecumeniştilor se poate face din iconomie: mărturia Părinţilor Aghioriţi din sec. XIII

Despre cei care promovează o cale greșită după modelul ierarhilor care păstrează comuniunea cu ierarhii eretici

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Pentru cei care sustin ca a da pe fata pe inselati si eretici se numeste calomnie si defaimare

  1. Alexandru zice:

    Cei ce nu au zidit casa pe Piatra vor cădea tot mai rău. Faceți bine a da pe fata ereziile lui Antim si a celorlalți. Poate se vor smeri puțin măcar. Pomeniți-ma va rog si pe mine la Sf. Liturghie.

    Apreciază

  2. Teodor zice:

    Mai bine ați intitula site-ul „contra învățăturilor sfinților parinti”…dacă o țineți tot în defăimari,intrigi,răzbunări, chiar ca e bine sa va schimbați „titulatura”cu una mai potrivita cu conținutul articolelor. ..dar serios,rugam pe Dumnezeu sa va lumineze pe dv și pe cei care va încurajează la astfel de actiuni..iertați.

    Apreciază

    • Care este defaimarea? Adica a arata niste adevaruri ce tin de credinta sunt defaimari?/ V-ati facut idoli din duhovnici. Care este invatatura contrra sfintilor? Gheron Sava a spus recent ca duhovnicii cu care este el prieten, sunt clericalisti. Daca spun minciuni, intrebati-l . Sper sa aiba bunul simt sa recunoasca acest lucru. Intrebati l pe parintele Xenofont daca a zis ca se merge in spatele convoiului la inmormantari cu eretici?

      Apreciază

  3. Irina zice:

    Dați exemple de inselarile ale păr Antim

    Apreciază

    • A trimis fii duhovnicești să facă inmormantari la eretici. Acest lucru o face din convingerea că există părtășie la erezie și până la un sinod se poate permite. Este foarte grav deoarece asta face sa te întorci la erezie.

      Apreciază

      • O altă inselare este faptul că a zis la fii duhovnicești să se poarte frumos cu preoții eretici că tot ei îi vor înmormânta. Părintele Antim , că și părintele Ieronim, susține că nu toți sunt eretici. El are cuget ca și msc. Știați că părintele Antim nu l a izgonit din convingere pe msc, ci în urma presiunilor făcute de câțiva părinți.

        Apreciază

      • Lista poate continua. Voi , prin faptul că îl idolatrizați îl faceți mare duhovnic. Nu ați observat că are o atitudine violenta? Așa se comporta un duhovnic in dreapta credință? Părintele Xenofont, Spiridon tot timpul au susținut că părinții Antim și Ieronim sunt înșelați doar că nu au curajul și spună public. De ce părintele Antim făcea presiuni asupra părinților Tihon și Xenofont sa nu mai vb nimic de ecumenism? Părintele Antim daca nu mai are chef să te spovedească incepe sa devina violent și te izgonește neinteresandu l că ramai nedovedit. Asa se comporta un duhovnic al lui Hristos?

        Apreciază

      • Irina zice:

        Care preoți sunt în Adevăr?

        Apreciază

    • Ce răspuns a dat Sf Maxim Mărturisitorul când a fost întrebat de cine ascultă?

      Apreciază

  4. Vrem dovezi nu calomnii zice:

    Ai vreo dovada care sa sprijine calomiile? Cum ca Parintele Antim a zis? Ne poti prezenta dovezi sau martori? Intreb acelasi lucru pt toate afirmatiile pe care le-ai facut.

    Apreciază

  5. Alexandru zice:

    Puteți sa va rugați si pt mine păcătosul ca am o mare ispita.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s