Inselarile si ereziile actualilor preoti ”marturisitori”-partea I

In acest articol vom prezenta dovezi de la Sfintii Parinti referitoare la inselari si chiar erezii ale actualilor duhovnici .

Pana si idolul acestor duhovnici, adica Gheron Sava, a transmis ca toti preotii din tara sunt clericalisti si pretind ascultare orbeasca. Nu avem ce sa mai comentam, deoarece vestitul duhovnic Andrei Cojoaca tocmai ce a zis intr-o predica recenta ca ascultarea de duhovnic se face la milimetru si stricta. Desi Sf Ignatie Briancianinov ne invata ca in aceste vremuri sa avem grija de cine ascultam, iar ascultarea so facem de Sfintele Scripturi si de Sfintii Parinti, parintele Andrei vine cu o invatatura specifica preotilor disperati sa aiba cat mai multi ucenici care asculta fara discernamant(parintii din pateric fugeau de ucenici sa nu cada in slava desarta, actualii cauta ucenici; cercetati voi care erau in adevar si care sunt inselati). Va propunem sa studiati cartea „Fărâmiturile ospățului” scris de Sfântul Ignatie Briancianinov, unde avem de invatat despre modul cum se face ascultarea de duhovnic.

https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/08/09/despre-sfanta-neascultare/

Sfântul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (1779) “Noi avem o porunca ce spune sa anatematizam pe oricine adauga sau nu crede în ceva mic din cele pe care le-au legiuit Parintii Bisericii noastre.”

https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2019/03/20/atentie-la-cei-care-indeamna-ca-slujba-de-inmormantare-sa-se-faca-la-ecumenisti/

Acest mod de a pretinde ascultare la milimetru din partea ucenicilor, este specifica ecumenistilor nicidecum preotilor lui Hristos. Un preot al lui Hristos nu cauta oameni care sa asculte de el ci cauta sa ii indrepte . Un adevarat duhovnic este acela care dupa ce este batjocorit de ucenici, nu se supara, tulbura, ci se smereste deoarece stie ca batjocura a primito de la demonii din acel om si face tot posibilul sa il castige pe acel om.

Preotul doctor(sau Doctorul preot, depinde cum ii place acestui distins teolog) Staicu Ciprian in aceasta primavara a publicat un veritabil articol despre ascultarea de duhovnic.

Un alt vestit duhovnic despre care am mai scris este Ieromonahul Xenofont Horga care are diferite invataturi noi . Una din ele este faptul ca se poate merge in spatele convoiului (nu se specifica exact locatia sau distanta de cel mort) la o inmormantare facuta de eretici. Crestinii care il urmeaza pe acest duhovnic nu vad nici o problema ca povatuitorul lor are invataturi eretice. Ieromonahul Xenofont Horga a fost rugat de asta primavara sa argumenteze aceasta inovatie , dar refuza, odata sustine ca exista la Sfintii Parinti, dupa care nu mai recunoaste ca a zis asa ceva, ba sustine ca a zis la niste babe care sunt incapatanate. Dar nici nu vrea sa isi ceara public iertare , deoarece ar intra in conflict cu alti vestiti duhovnici: parintele Antim si Parintele Ieronim si nu numai. Parintele Antim in acest an a trimis un uceninc de al dansului sa fie inmormantat la eretici, desi parintele Tihon s-a oferit sa faca dansul inmormantarea numai sa nu ajunga la eretici. Parintele Antim nici nu a vrut sa auda, invocand faptul ca nu este bine sa se tulbure ereticii din satul respectiv. (vom oferi detalii cu privire la acest caz intr-un viitor articol).

Oare Sfantul Marcu Evghenicul cand a lasat testament ca la inmormantarea lui sa nu calce picior de eretic, nici macar sa nu fie pomenit in rugaciuni, a gresit? Dupa o alta invatatura a parintelui Xenofont Horga , un Sfant poate gresi.

A doua invatatura noua a vestitului duhovnic si nu numai, este faptul ca daca ucenicul nu este smerit trebuieste refuzat la spovedanie de toti duhovnicii. Intrebam si noi, de unde au mai scos o asemenea tampenie, cine are smerenie la ora asta? Care Sfinti ne invata asa ceva? Pana si parintele Andrei Cojoaca ii contrazice pe acesti duhovnici care refuza sa primeasca la spovedit pe cei pacatosi sustinand ca dansul nu este deacord cu o asemenea practica.

O a treia invatatura a parintelui ”marturisitor” Xenofont Horga este faptul ca un Sfant poate gresi in ale credintei si nu se poate lua in considerare ce zice.

Sunt unii parinti, care sustin ca un adevar trebuie sa fie confirmat de mai multi sfinți deoarece un sfânt poate gresi. Aceasta erezie constă in faptul ca „un sfânt poate gresi”, dar daca greseste nu poate fi sfânt, iar daca este sfant atunci nu poate gresi pentru ca vorbeste duhul sfânt prin el.

Observati ca toti acesti duhovnici se contrazic intre ei in ale credintei si nu se inteleg, ba mai mult parintele Spiridon spune la ucenici ca parintii Antim si Ieronim sunt inselati si nu este deacord cu ei. Cum putem fi uniti cu asemenea duhovnici?

In articole viitoare vom demonstra si alte rataciri, erezii ale acestor pretinsi ”mari duhovnici” cu multi ucenici.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

37 de răspunsuri la Inselarile si ereziile actualilor preoti ”marturisitori”-partea I

  1. Pe arhiereul nostru din viitor pomeneste doamne zice:

    Despre inovația ,,ce vrea domnul vreau si eu,la dezlegarea de pacate” ati auzit.(de la parintele Xenofont citire)

    Apreciază

  2. Mike Sutton zice:

    Doamne fereste !!!!!!!
    Am intalnit si eu un preot aici, care sustine ca preotii care sunt in comuniune de credinta cu ierarhul lor eretic, daca au cuget ortodox, inseamna ca sunt cu Hristos ! Asta este chiar erezia lui Silviu Chirila.
    Dragi domni inselati (cei care-l urmeaza pe MSC),
    Pentru ca cineva sa fie cu Hristos, in special un preot, NU CUGET ORTODOX trebuie sa aiba, ci VIETUIRE ORTODOXA ! Trairea credintei in Adevar !!! Ori daca un preot sau mirean sau orice credincios care se pretinde ortodox, daca-i in comuniune de credinta cu ierarhul eretic, inseamna ca NU ARE VIETUIRE ORTODOXA ! Nu are TRAIRE ! Cuget….poate fi chiar si viclean ori inselat si sa arate „cuget” ortodox !
    Sfantul Maxim Marturisitorul in Talcuirea Sa la Sfanta Liturghie, spune ca pomenirea episcopului superior de care apartine preotul respectiv, inseamna unitatea de credinta cu acel episcop si supunerea fata de el. Prin urmare a arata unitatea de credinta cu un eretic, inseamna a te plasa pe tine insuti, ca preot, in erezie ! Adica te lepezi de credinta si de Dumnezeu ! Ba inca si impui aceasta lepadare credinciosilor care avand incredere in tine, si-au dat sufletul pe mainile tale ! Nu cred ca vor scapa acesti preoti de iad, daca nu-si revin !!! FEREASCA DUMNEZEU !!!

    Apreciază

  3. Alexandru zice:

    Bine spuneti ca cei mai mulți se afla in înșelare, ca sa nu spun toți, as scrie o carte despre fiecare caci am fost la toți după creta, mai rău este ca nu admit ca sunt înșelați. Pai Antim spunea ca nu toți sunt eretici, ci părtași la erezie, Andrei cojoaca săracul nu mai vorbim, se afla in duh de inselare. Degeaba scrieți ca el crede ca este in adevăr, ca este de ajuns sa întrerupi comuniunea si gata ești ortodox. Staicu a căzut din dreapta credinta, păcat, ca la el la Sf Liturghie se vedea harul, dar după Botoșani, roman, beius, a căzut si el. Cât despre cei de la radeni, se afla intr-un duh sectar… singurul, poate a rămas Starețul Rafail berestrov ortodox, dar nu judec pe nimeni ca este vremea lui antihrist si fiecare face ce poate. Cât despre Chirila si cei ce îl urmează nu mai vorbim, ca au căzut rău de tot, poate se vor smeri. Macarie si zizis si tripon si buza, sunt eretici, Dumnezeu sa-I ajute. Este o proorocie a Sf Părinți care spune ca la venirea lui antihrist toți vor fi dezbinați, si așa si este. Cât despre ereticii ecumenisti, un pustnic după creta, a sus ca sunt cu totul demonizați si sataniști. Cine se roagă impreuna cu un ep eretic se roagă la diavol si nu lui Dumnezeu.

    Apreciază

  4. Chiar daca este adevarat ceea ce scrieti aici ,daca sunteti om a lui Hristos aceste lucruri le discutati numai in privat cu respectivii.Aceasta este o denigrare in public , clevetire si judecarea aproapelui ceea ce demonstreaza ca nici cel ce scrie aceste lucruri nu poate fi ucenic al lui Hristos.Nimeni nu este fara de pacat daca sunt anumite greseli trebuiesc indreptate cu intelepciune dupa invatatura Bisericii nu sa aruncati cu pietre ca unii care sunteti fara de pacat ! Iertare !

    Apreciază

    • Pentu inselati cu punctul i zice:

      Ai pus punctul pe i-gou

      Unde scrie ca este denigrarea inselarilor si celor cu cugetări si învățături eretice.Stii sa faci diferenta dintre înselat si cu învățături eretice si clevetire si judecarea aproapelui.Prima priveste mântuirea multora care sunt inselati de cei cu nume umflat pe cand a doua este doar cinstea omului care este scos pacatul personal in public.Toți sfinti iau combatut public pe cei cu învățături eretice sau care erau inselati.Dupa mintea ta si creștinul care sa luat de nestorie cand predica erezii la judecat in public de fata cu altii.Se vede ca esti fără judecata duhovnicească si dupa parerea mea mai esti si mironosita.

      Apreciază

    • IEROMONAH SPIRIDON ROȘU: SĂ VĂ LUPTAȚI PENTRU CREDINȚA CARE ODATĂ PENTRU TOTDEAUNA LE-A FOST DATĂ SFINŢILOR. CINE NU O PĂSTREAZĂ AUTENTICĂ, NEPRIHĂNITĂ, ȘI FĂRĂ ÎNDOIALĂ, ACELA SE VA PIERDE PE VECIE! zice:

      Edictul lui Teodosiu al II-lea din 435 prevedea pedepse grele pentru cei care dețineau sau răspândeau scrieri ale lui Nestorie. Cei la care erau găsite scrieri ale lui Arie erau condamnați la moarte.

      De-a lungul anilor, numeroși profesori și predicatori creștini au fost în dezacord cu Biserica privind diverse subiecte și doctrine. Când Biserica a luat la cunoștință aceste credințe , ele au condamnate ca eretice. Istoric, acest lucru s-a întâmplat adesea atunci când credința a contestat, sau a părut că o face, autoritatea Bisericii sau a dus la o formarea unui grup de adepți care contestau ordinea socială stabilită. Din motive pe de-a-ntregul seculare, unii oameni influenți au avut un interes în menținerea unui status quo sau în condamnarea unui grup pe care îl doreau îndepărtat. Explicațiile din interiorul Bisericii pentru acțiunile proprii se bazau în întregime pe obiecții la credințe și filozofii mai mult decât pe opoziția la interpretare Sfintei Scripturi sau pe interpretarea oficială a Sfintei Tradiții.
      Deși termenul este adesea utilizat pentru a indica orice credință neortodoxă, cum ar fi Păgânismul, prin definiție, erezia nu poate fi comisă decât de o persoană care se consideră ea însăși ca fiind creștină, dar respinge învățăturile Bisericii creștine. O persoană care renunță complet la creștinism nu este considerată eretică, ci apostată; o persoană care renunță la autoritatea Bisericii, dar nu la învățăturile sale este o schismatică, în timp ce un individ din afara Bisericii Ortodoxe care se consideră el însuși creștin poate fi numit heterodox. De obicei, ereticii nu își definesc învățătura ca fiind eretică. Erezia este expresia unei vederi din interiorul unui sistem de credință stabilit.

      Apreciază

    • Aurora zice:

      Ai pus punctul pe Y, asa cum faceau candva baietii cu scoala putina cand trimiteau scrisori la fete. Dar fetele istete ii respingeau, cum era de asteptat. Nu conteaza ca ai pus punctul pe i sau pe y, important este ca esti femeie si inca una mandra. Si eu sunt femeie si iti atrag atentia ca e bine sa stam in banca noastra atunci cand nu stapanim un domeniu. Aici nu e vorba de denigrarea preotilor respectivi, ci de lamurirea unor aspecte importante ca sa stie lumea daca sa mai mearga sau nu la ei. Observatiile nu trebuie facute in privat, caci nu e vorba de vreo patima cum ar fi betia sau curvia, ci de stricarea invataturii si noi nu avem voie sa tacem in astfel de cazuri. E foarte grav ca preotii care s-au ingradit de erezie nu s-au ingradit de tot. Ei umbla cu jumatati de adevar si zapacesc lumea.

      Apreciază

  5. Alexandru zice:

    Una este păcatul personal care nu se judeca, pt ca toți suntem păcătoși, si alta este erezia, pt ca scris este osândiți faptele întunericului si dați-le pe fata. Păcatul personal este încălcarea legii lui Dumnezeu, pe când erezia este o schimbare a legii dumnezeiești.

    Apreciază

  6. i zice:

    Erezia condamnată de Sfinții Părinți la Sinodul al III-lea Ecumenic era afirmată de Nestorie, care din anul 428 ocupa scaunul de Arhiepiscop al capitalei imperiale Constantinopol. El susţinea erezia că în Iisus Hristos există două persoane – persoana divină a Fiului lui Dumnezeu, născut din Tatăl mai înainte de toţi vecii, şi persoana umană sau istorică a lui Iisus Hristos, Care s-a născut din Fecioara Maria. De aceea, erezia lui Nestorie s-a numit dioprosopism sau nestorianism. Această concepţie eretică despre existenţa a două persoane în Iisus Hristos ducea la afirmaţia că Dumnezeu-Tatăl a avut doi fii. Consecinţa acestei erezii era că Fecioara Maria n-a născut pe Fiul lui Dumnezeu ca să merite a fi numită „Născătoare de Dumnezeu”, ci a născut pe omul Hristos şi de aceea trebuie numită „Născătoare de om” sau cel mult „Născătoare de Hristos”.

    Erezia lui Nestorie a ajuns până la călugării din Egipt, fiind combătută cu vigoare de către Episcopul Chiril al Alexandriei (412-444). În noul conflict teologic care opunea scaunele episcopale din Alexandria, Roma și Antiohia, împăratul Teodosie al II-lea a jucat rolul de arbitru și instanță supremă. Reprezentanții celor trei Biserici aflate în conflict le-au adresat împăratului și membrilor familiei imperiale memoriile lor în care își expuneau învățătura hristologică. Episcopul Chiril al Alexandriei a compus trei memorii cu conținut dogmatic despre învățătura de credință ortodoxă, pe care le-a adresat împăratului Teodosie al II-lea, împărăteselor Eudoxia, soția lui Teodosie, și Pulcheriei, sora împăratului. El atrăgea atenția Curții Imperiale din Constantinopol asupra gravității ereziei lui Nestorie. La rândul său, Nestorie l-a informat pe Sfântul Chiril că împăratul era întru totul de acord cu învățătura sa. Sfântul Chiril l-a informat şi pe Papa Celestin (422-432) despre erezia lui Nestorie. Acesta din urmă o condamnă ca erezie în cadrul unui sinod convocat la Roma (11 august, 430). În aceste circumstanțe, încă înainte de a-i parveni condamnările din partea Sfântului Chiril și a Papei Celestin, Nestorie i-a cerut împăratului să convoace un sinod ecumenic. Motivul invocat pentru convocarea sinodului îl constituie faptul că treburile bisericești și cele politice sunt strâns legate, ceea ce denotă întrepătrunderea dintre Biserică și Stat încă din prima jumătate a secolului al V-lea. Teodosie al II-lea a emis un decret imperial prin care a poruncit reunirea episcopilor din întregul imperiu la Efes pentru sărbătoarea Rusaliilor din anul 431. Totodată, împăratul i-a adresat Sfântului Chiril al Alexandriei o scrisoare foarte sobră. Intransigența Episcopului pe plan dogmatic este calificată aici drept „înclinare spre ceartă și dezordine”. Teodosie al II-lea i-a încredințat lui Candidian, comandantul Gărzii imperiale, sarcina de a asigura buna desfășurare a lucrărilor sinodului. Totodată, împăratul i-a poruncit lui Candidian să nu intervină în problemele și controversele privind dogmele de credință, căci nu este de dorit ca cineva care nu este episcop să se amestece în chestiunile și discuțiile bisericești.

    Cei 198 de episcopi participanţi la sinod, luând ca bază cele 12 anatematisme ale Sfântului Chiril al Alexandriei şi alte texte din scrierile Sfinţilor Părinţi, îndeosebi din Sfinţii Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz şi Grigorie de Nyssa, au declarat că în Iisus Hristos sunt două firi, una divină şi alta umană, dar o singură persoană, cea a Fiului lui Dumnezeu. Legătura dintre cele două firi este o legătură firească, ipostatică, nu una morală. Hristos, Fiul lui Dumnezeu, este consubstanţial cu Tatăl, după dumnezeire, şi consubstanţial cu noi, după umanitatea pe care a primit-o prin întruparea din Sfânta Fecioară Maria, de aceea ea este Născătoare de Dumnezeu.
    Nestorie a fost destituit din demnitatea arhierească şi excomunicat la 22 iunie 431. A fost exilat în localitatea Petra din spaţiul Arabiei de atunci, iar de acolo, la Oasis, în Egipt. Nestorie moare în exil pe la 450. Din ordinul împăratului, toate scrierile lui Nestorie au fost arse.

    Apreciat de 1 persoană

    • roman zice:

      Sursa este credibila,traducerea o fi reala ?Adica, apar f. multe azi pe net,precum si aceasta scrisoare,dar care e prea pe ,,gustul” unora dintre noi,prea se zpune CLAR si sigur, despre Harul Domnului si e in discordanta cu alte invataturi…Iertati-ma!

      Apreciază

  7. Lucian zice:

    ” Invataturi ale Sfintilor Parinti”??? Barfe, calomnii, cleveteli, defaimari. Asta este articolul vostru.
    Dar daca de legile moralei crestine nu mai stiti, sa vedem ce spune morala juridica si ce pedepse se pot da celor care profereaza in public aspecte mincinoase sau chiar reale( ceea ce nu e cazul)care pot aduce atingere demnitatii cuiva.
    „Crime și delicte contra persoanelor – Delicte contra onoarei –
    SECȚIUNEA ICalomnia și defăimareaArt. 507. –

    Acela care în public prin orice mijloace afirmă cu privire la o persoană sau impută acesteia fapte determinate privitoare la viața sau activitatea ei publică sau profesională, care, dacă ar fi adevărate, ar expune acea persoană la urmărire penală sau disciplinară, ori disprețului public, comite delictul de calomnie în contra vieții publice sau profesionale și se pedepsește cu închisoare corecțională dela 3 luni la un an și amendă dela 4.000 la 10.000 lei.

    Art. 508. –

    Acela care în public prin orice mijloace afirmă cu privire la o persoană sau impută acesteia fapte determinate privitoare la viața sa particulară sau cinstea ei personală, care, dacă ar fi adevărate, ar expune acea persoană la urmărire penală sau disciplinară, ori disprețului public, comite delictul de calomnie în contra vieții private și se pedepsește cu închisoare corecțională dela 6 luni la 2 ani și amendă dela 4.000 la 16.000 lei.

    Art. 509. –

    Pedeapsa calomniei în cazul art. 507, este închisoarea corecțională dela 6 luni la un an și amenda dela 4.000 la 10.000 lei, dacă delictul este comis:

    (…)

    2. Prin presă, prin orice mijloace de difuzare, ori în adunări publice;

    În cazul art. 508, dacă faptele sunt săvârșite în condițiunile prevăzute în alin. 2, pedeapsa este închisoarea corecțională dela unu la 2 ani și amenda dela 4.000 la 20.000 lei.

    Art. 510. –

    În cazul când se afirmă, se răspândesc sau se impută fapte adevărate sau mincinoase, pentru art. 514, 515 și 516 nu admit proba verității se comite delictul de defăimare și se pedepsește cu închisoare corecțională dela 2 la 6 luni și amendă dela 4.000 la 6.000 lei.

    (…)”

    Cel mai bine ar fi sa stergeti acest articol si precedentele de acest tip. Se pare ca va incadrati si la calomnie si la defaimare. Pedepsele au o plaja larga. De la inchisoare la amenzi de minim 4000 lei. Si scuzele de rigoare in public ar fi binevenite.

    Apreciază

    • Dreptul la replica necenzurat zice:

      Lucian
      Esti si tu cumva înselat si încerci sa ameninți ca si pilat.Va deranjează adevărul.Lasă articolele de lege si mergi si citeste din sfinti parinti.Începeți a cenzura adevarul.?

      Apreciat de 1 persoană

    • Feciori celor ce cenzurează adevarul. zice:

      Lucian ati trecut la amenințări ca si pilat.Eu ma pun martor in proces ca este adevarat ce scrie in articol.Vreti sa cenzurată adevarul cum au vrut sa i se închidă gura lui Hristos.Ati luat modelul celor ce l au răstignit pe Hristos si ia fugarit pe ucenici lui.Voi sunteti din tatăl vostru diavolul care urăște adevarul.Ar trebui sa ceri acestor idoli sa nu mai trimita la eretici si sa învețe erezii.Vino la dezbate publică sa ti se demonstreze aceste inselari si ca esti un lingusitor.

      Apreciat de 1 persoană

      • Lucian zice:

        Chiar daca ar fi adevarat ce spuneti, Codul Penal spune clar ca si in situatia in care faptele relatate de cineva in mod public despre o persoana ” Y” ar fi adevarate, daca aduc atingere demnitatii persoanei Y si pot atrage dispretul public, tot calomnie si defaimare este. Asa ca daca frica de Dumnezeu nu mai aveti domnule preot Tihon poate ar trebui sa va temeti de legea oamenilor!
        Nu sunt amenintari., ci avertismente. Atat pentru dvs cat si pentru toti cei care scriu astfel de articole.

        Apreciază

      • ayeaye20 zice:

        legea oamenilir dracesti

        Apreciază

    • tihon zice:

      Lucian
      Apostolul Pavel ne spune că unii oameni,

      ‘nu vor putea să sufere învăţătura sănătoasă’.

      Ei vor avea o doctrină care să corespundă dorinţelor lor, iar Cuvântul nu va face acest lucru.

      Dumnezeu a rostit acelaşi cuvânt-avertisment prin Solomon:

      ‘Calea nebunului este fără prihană în ochii lui, dar înţeleptul ascultă sfaturile’.

      CEL CARE FACE DIN CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU SFĂTUITORUL LUI ESTE ÎNTR-ADEVĂR UN OM ÎNŢELEPT!

      Cercetati , dupa roadele lor ii veti cunoaste… asta ”ca sa ca să nu fim înşelaţi şi purtaţi de orice vânt” (cf. Ef. 4, 14)

      Nu te lăsa purtat de aprindere, mânie şi strigăt [Ef4,31] împotriva fiilor şi fraţilor tăi afară de cazul în care acel lucru ar putea pune în primejdie sufletul lor, ci învaţă-i prin cuvânt şi grai blând cum trebuie să umble fiecare [Tes4, 1] şi să petreacă în mijlocul frăţimii [7 Tim 3, 15]. Pe cei tineri şi neîntăriţi învaţă–i cum să se cruţe pe ei înşişi şi pe ceilalţi fraţi,ca să nu se facă celor ce–i văd prilej de vătămare prin mersul şi nestarea obiceiurilor, prin îndrăzneala şi ocupaţiile dezordonate ale tinereţii. Pe cei îmbătrâniţi în nevoinţă [asceză]învaţă–i prin cuvânt de înţelepciune răbdarea încercărilor carevin de la vrăjmaşul, smerenia, zdrobirea inimii [Ps50, 19], străpungerea, lacrimile, grija şi stăruinţa, rugăciunea, fericitul plâns şi cum să fie şi să se facă prin cuvânt şi faptă de folos celorlalţi.
      Pe preoţi [învaţă-i] evlavia, liniştirea, meditaţia dumnezeieştilor Scripturi, cunoaşterea exactă a Canoanelor şi Tradiţiilor apostolice, corectitudinea dogmelor, curăţia inimii [Mt 5, 8], rugăciunea statornică şi străpungerea [inimii], şederea în frica lui Dumnezeu şi cum să stea cu cutremur în dumnezeiescul altar, taina Liturghiei, descoperirea tainelor lui Dumnezeu, pentru că acestora li s–a dat să cunoască tainele împărăţiei cerurilor [Mt 13, 14], după cuvântul Domnului, ca să fie pentru întreaga frăţime şi celor din afară sare şi lumină dumnezeiască[Mt 5,13-14] ca unii ce au întru ei cuvântul vieţii [Flp 2,16].

      In casa la mine părintele antim a cerut părintelui Xenofont sa nu mai predice despre ecumenism,iar întrebarea mea este:dacă nu predici împotriva ereziilor despre ce poti spune mai mult care ar putea sa te duca departe de mântuire.

      Apreciază

    • Care dintre duhovnici isi asuma cele scrise de tine aici? Ce fel de crestini sunteti daca recurgeti la amenintari si santaj?

      Apreciat de 1 persoană

    • ayeaye20 zice:

      care stat si lege a masonilor ?

      Apreciază

    • ayeaye20 zice:

      si inca ceva tot dupa legea masonica din colonia Românica wordpress nu e spatiu public asa ca articolele de lege masonica date de tine Lucian is egale cu ZERO

      Apreciază

    • Aurora zice:

      Diavolul contabil gandeste ca tine, juristule ! Dar sfintii spun altceva. Cine a inventat sintagma „avocatul diavolului” n-a exagerat cu nimic !

      Apreciază

  8. Vrem mărturisire curata fără inselati si fără pietism pentru gheronzi zice:

    Mărturisitor al Domnului în timpul ereziei iconoclaste, Sfântul Nichita a fost mult defăimat și izgonit, dar a răbdat toate chinurile pentru viața cea veșnică.

    1 Ezdra 4:38 adevărul rămâne şi este tare în veac, şi trăeşte şi birueşte în veacul veacului.
    1Co 1:23 Însă noi propovăduim pe Hristos cel răstignit: pentru iudei, sminteală; pentru neamuri, nebunie.
    Ioan 8:44 Voi sunteţi din tatăl vostru diavolul şi vreţi să faceţi poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni şi nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăieşte minciuna, grăieşte dintru ale sale, căci este mincinos şi tatăl minciunii.
    Părintele Antim a spus părinților sa nu se mai predica despre ecumenism in predici,iar asta o poate confirmă părinți Xenofont si tihon iar dupa tine ,,lucian”, aceasta este defăimare sau ce aberații ai in cap.
    Pr.Xenofont repete înregistrat cand spune despre mersul in spatele convoiului.

    Apreciază

  9. Obiectiv zice:

    Datoria de a îndrepta

    Iar dacă va trebui cândva într –o binecuvântată mânie să te pui în mişcare cu toiag şi vergi [Ps22, 4;1 Co 4, 21] împotriva celor aflaţi în neorânduială spre a face o tăiere a răului şi a restrânge între ei o stricăciune contagioasă, ca să nu laşi să se întindă mai rău cele ale lucrării şi dispoziţiei vicioase, să ştii că nici acest lucru nu a fost judecat ca un fapt discordant de Apostoli în Constituţiile lor şi de către de Dumnezeu-
    purtătorii noştri Părinţi.
    Fiindcă orice mişcare şi acţiune anoastră care restrânge şi prigoneşte răutatea, ajutând astfel dreptăţii şi virtuţii, este lăudabilă şi plăcută lui Dumnezeu şi bine-primită de către toţi drepţii.
    Martor este Iisus Care loveşte cu un bici pe iudeii încăpăţânaţi, care făcuseră din casa de rugăciune casă de neguţătorie, şi răstoarnă mesele schimbătorilor de bani [Mt 21, 12-13 par].

    Să nu dispreţuieşti printr-o blândeţe prefăcută, numai pentru lauda oamenilor, nici cel mai mic lucru făcut împotriva poruncii lui Dumnezeu spre răsturnarea canoanelor şi constituţiilor apostolice şi ocara vieţii evanghelice şi a stării monahilor, ci, imitând pe Iisus Dumnezeu Care a poruncit cu asprime [Mt 9, 30 par] şi s-a tulburat fără patimă [In11, 33], răzbună poruncile lui Dumnezeu şi ale canoanelor aşezate de apostoli.
    Păzeşte întru toate şi în cercetarea gândurilor fiecăruia acrivia, ca să ştii care dintre ei are nevoie de îndepărtare, de pocăinţa cu lacrimi şi de starea penitenţilor, ca nu cumva din împătimire, cu ştiinţă sau cu neştiinţă, să faci din biserica lui Dumnezeu, în loc de templu sfânt, peşteră de tâlhari sau casă de desfrânare, şi să nu scapi de înfricoşătoarea osândă a mâniei lui Dumnezeu[Rm2, 3] venită peste aceasta.

    Apreciază

  10. tihon zice:

    Căci trebuie să ştii că pentru fiecare din unii ca aceştia[penitenţi], cei care au fost înşişi văzători ai Cuvântului[Le1,2] şi ucenicii Lui [Apostolii] le–au rânduit pe bună dreptate locul potrivit.
    Trebuie dar ca tu să te îngrijeşti şi mai mult de citirea constituţiilor şi canoanelor acestora, ca să ştii care sunt tainele credincioşilor ascunse în Hristos şi să nu greşeşti făcând cele nepotrivite dreptei cinstiri a lui Dumnezeu.
    „Să faci evlavioşi”, după cum este scris, „pe fiii tăi duhovniceşti”
    [Lv15, 31] şi să–i înveţi să aibă evlavie [şi frică] de sfintele şidumnezeieştile Lui locuri, ca şi de vasele templului celui sfinţit al lui Dumnezeu şi de slujba [liturghia] lui, pentru căscris este: „Fericit omul care pentru evlavie tremură pentru toate” [Pr 28, 14].
    Fiindcă trebuie să ştii că numai monahilor sfinţiţi [preoţi] şi celor care prin lupte şi pocăinţă s–au curăţit prin multe lacrimi şi se împărtăşesc cu preacuratele Taine ale lui Hristos, celor sfinţiţi şi celor mai evlavioşi, le-a fost afierosită de către Părinţi şi Apostoli slujirea [liturghia] unor asemenea lucruri şi să se atingă de ele. Să nu îngădui intrarea
    în dumnezeiescul altar tuturor celor ce vor, ci numai, precum s-a spus, celor mai evlavioşi dintre părinţii şi fraţii tăi care au fost sfinţiţi, iar pe ceilalţi şi pe fraţii care umblă fără orânduială [2 Tes3, 6, 11] —vezi ce ţi se spune!—să–i opreşti.Căci mulţi—
    să ştii bine— prin dispreţuirea unor astfel de lucruri sunt tăiaţi din viaţa prezentă şi, negreşit, dacă nu bagi de seamă, se va întâmpla aceasta: sângele celor tăiaţi pentru aceasta din viaţă se va cere din mâinile tale [Iz 33, 6].

    Acestea sunt, păstorule al oilor lui Hristos, şi încă mai multe decât acestea, cele pe care trebuie să le cunoşti întocmai şi să le faci cu osârdie spre paza turmei tale. Aşadar, dacă te–ai cunoscut pe tine însuţi ajuns la o atât de mare capacitate şi înzestrat cu astfel de harisme, încât numai prin lumina faptelor bune şi a cunoştinţei şi înţelepciunii dumnezeieşticare străluceşte din tine să fie luminaţi toţi cei ce se apropiede tine, fie ai tăi, fie străini, păstoreşte cu încredere oile [In21, 16] lui Hristos cu cuvântul cunoscător al harului cel dat ţie, cu fapta după regula şi legea cea dată ţie mai înainte de sus şi paşte mieluşeii Lui [In 21, 15] în păşunile poruncilor Lui, până ce vor creşte şi vor ajunge la măsura vârstei plinătăţii lui Hristos [Ef 4, 13] şi aşa vei avea plată multă de la El: faptul de a şedea pe acelaşi scaun şi a avea acelaşi sălaş cu apostolii Lui; iar dacă nu, restrânge-te la tine însuţi—dacă crezi în mine, cel ce mă neliniştesc de mântuirea ta —pentru că Dumnezeul nostru este foc mistuitor [Evr 12, 29]; Lui fie slava în veci. Amin.”
    Sursa-Sf Simeon Noul Teolog – Cateheze

    Apreciază

  11. Lucian zice:

    Chiar daca ar fi adevarate ce spuneti, Codul Penal spune clar ca si in situatia in care faptele relatate de cineva in mod public despre o persoana ” Y” ar fi adevarate, daca aduc atingere demnitatii persoanei Y si pot atrage dispretul public, tot calomnie si defaimare este. Asa ca daca frica de Dumnezeu nu mai aveti domnule preot Tihon, poate ar trebui sa va temeti de legea oamenilor!
    Nu sunt amenintari, ci avertismente. Atat pentru dvs cat si pentru toti cei care scriu astfel de articole.

    Apreciază

    • Maria zice:

      Lucian, nu doresc sa iau apararea nimanui, dar avva Dorotei ne invata ca trebuie sa ii iubim pe cei care ne clevetesc si nu sa ii dam pe mana justitiei. Uite ce ne invata Sf Ioan Gura de Aur cu privire la cei care ne sunt dusmani:

      „Hristos Se adresează și celui care lovește și celui lovit. Cel lovit nu se socotește lovit, dacă e pregătit să filozofeze așa – că nici nu va simți lovitura, pentru că se vede mai mult un luptător decît un om lovit -, iar cel care lovește, rușinat de purtarea celui lovit, nu mai dă a doua lovitură chiar dacă ar fi mai sălbatic ca o fiară, ci se va osîndi și pentru lovitura de mai înainte. Că nimic nu oprește de la rău pe cel ce face răul atît de mult cît îl oprește cel care suferă în tăcere răul ce i se face; nu-l face numai să nu-și prelungească mai mult răul, ci-l face să se și căiască de faptele sale și să se depărteze, admirându-i bunătatea.”

      „Hristos n-a poruncit numai să iubeşti pe duşmani, ci să te şi rogi pentru ei. Ai văzut pe cîte trepte ne-a urcat şi că ne-a dus pe culmea virtuţii? Uită-te, numărînd treptele de jos în sus!

      Prima treaptă: să nu începi să faci rău;

      a doua: după ce răul a fost săvîrşit, să nu răsplăteşti răul cu rău;

      a treia: să nu faci celui ce te-a supărat ceea ce ai suferit tu, ci să fii liniştit;

      a patra: lasă să ţi se facă rău;

      a cincea: lasă să ţi se facă mai mult rău decît vrea cel ce-ţi face rău;

      a şasea: nu urî pe cel ce ţi-a făcut asta;

      a şaptea: iubeş-te-l;

      a opta: fă-i chiar bine;

      a noua: roagă-te lui Dumnezeu pentru el.”

      In legatura cu parintele Xenofont, sa stii ca m-a dezamagit. In ultimul an este foarte agresiv si are si erezii(nu il mai recunosc). Cu parere de rau o spun ca cele scrise aici sunt adevarate.

      Apreciază

      • maria zice:

        Tare aș vrea să știu și eu cine este cu adevărat această Marie, căci bine ar fi să fie cineva dar eu mă gândesc că e doar un pseudonim de care se folosește cineva, pentru a arăta că mai sunt și alții care-l critică pe pr Xenofont nu numai autorii acestui articol. Nu se gândește oare că Dumnezeu este de față și vede ce face? Nu se gândesc oare că vor răspunde pentru asemenea fapte? Bine ar fi să nu fie adevărat ce gândesc eu dar… dacă e așa e foarte trist și Dumnezeu să-l lumineze pe cel(a) care a scris așa ceva acolo.

        Poate unii vor crede că sânt eu cea care am spus așa ceva. Dar, precizez că nu am nici un amestec la asemenea afirmații. Eu în toate comenturile mele mă semnam cu „maria” tocmai pentru a nu creea confuzie.

        Eu nu să stau să polemizez cu cineva dar dacă eu am vreo nemulțumire am situ-ul meu unde îmi pot exprima tot ce vreau acolo. https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/

        Dar, repet, acest coment nu-mi aparține.

        Poate mă înșel și chiar m-aș bucura să mă înșel, dar cred că cineva se folosește de acest pseudonim ca să creadă lumea că eu am spus asemena vorbe de pr Xenofont și să facă dezbinare între noi. Repet, nu-mi aparține acest coment. Eu îl stimez și îl respect pe pr Xenofont și pe pr Spriridon, îi apreciez în tot ce face pentru ortodoxie. Pentru moment sânt singurii de care mă pot agăța și îmi dau siguranța că împreună cu ei mă voi mântui. Dar fiecare are libera alegere.

        Însă această Marie se vede că nu prea este un om duhovnicesc. Căci dacă ar fi un om duhovnicesc ar trebui să știe că nu poți da pe față neputințele unui om ci numai dacă este vorba de strâmbarea credinței. Ori ce spune această Marie?: „ In ultimul an este foarte agresiv si are si erezii(nu il mai recunosc”.

        Păi noi avem treabă cu credința greșită nu cu agresivitatea unui om și cu schimbarea atitudinii lui ca om? Dacă are erezii să le dea pe față și doar atât….nimic mai mult. Și nu înțeleg de ce îi spune lui Lucian de pr Xenofont când Lucian nu l-a întrebat nimic de pr Xenofont.

        Eu nu să stau să polemizez cu cineva căci dacă eu am vreo nemulțumire am situ-ul meu unde îmi pot exprima tot ce vreau acolo. Însă repet din nou, nu-mi aparțin aceste cuvinte.

        Această Marie știe că eu mereu îl citez pe Avva Dorotei și se folosește de așa ceva ca să fie cât mai convingător că sunt eu cea care-l defăimează pe pr Xeneofont. Dar nu e așa.

        Apoi spune autorul articolului:

        „O a treia invatatura a parintelui ”marturisitor” Xenofont Horga este faptul ca un Sfant poate gresi in ale credintei si nu se poate lua in considerare ce zice.
        Sunt unii parinti, care sustin ca un adevar trebuie sa fie confirmat de mai multi sfinți deoarece un sfânt poate gresi. Aceasta erezie constă in faptul ca „un sfânt poate gresi”, dar daca greseste nu poate fi sfânt, iar daca este sfant atunci nu poate gresi pentru ca vorbeste duhul sfânt prin el.”

        R: de unde așa învățătură? de la care sfânt părinte aduceți așa învățătură? Dar să vedem ce spune sf Fotie cel Mare:

        „….Dacă unul dintre Sfinți a adus o învățătură greșită și restul Sfinților au spus alteceva…atunci ascultăm de cele ce au spus cei mai mulți…”
        https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/09/28/daca-unul-dintre-sfinti-a-adus-o-invatatura-gresita-si-restul-sfintilor-au-spus-alteceva-atunci-ascultam-de-cele-ce-au-spus-cei-mai-multi/

        Oar a fost mincinos Sfântul Fotie când a spus așa ceva?

        Spune autorul articolului: „că:„un sfânt poate gresi”, dar daca greseste nu poate fi sfânt”.

        Tocmai de asta a îngăduit Dumnezeu și la ei mici greșeli ca să arate că „doar” Dumnezeu este desăvârșit.”

        Dumnezeu a îngăduit și i-a lipsit de harul lui pentru mici greșeli, tocmai pentru ca să arate Dumnezeu nedesăvârșirea omenească. Căci cine este desăvâșit decât Dumnezeu? Dar să nu înțelegem că Sfinții au avut greșeli mari.

        Dar se vede clar cum se urmărește defăimarea pr Xenofont? cu câtă ironie spune autorul articolului: „a parintelui ”marturisitor”. Nu zic că nu are greșeli și pr Xenofont, dar repet, și sfinții au greșit ca Dumnezeu să arate nedesăvîrșirea omului.

        Repet, pentru moment sânt singurii de care mă pot agăța și îmi dau siguranța că împreună cu ei mă voi mântui.

        Apreciază

      • ,,ciobanca,maria"-varianta 2 necenzurata zice:

        ,,marie”

        Tu iti poti face idol din părinți Xenofont si spiridon dar recunosti afirmația ca acest părinte Xenofont afirmă ca ,,un sfânt greseste”,iar noi nu am auzit la nici un sfânt parinte această afirmație că poti fi sfânt chiar daca gresesti.
        Pr.Xenofont care spuneați ce face multe pentru ortodocsie se vedem ce afirmații are:
        a.) -a afirmat că se poate merge in spatele convoiului cu mortul daca este dus cu ecumenisti;
        b.) – crestinii care il urmeaza pe duhovnic(cu inselari) nu vad nici o problema ca povatuitorul lor are invataturi eretice dar daca esti ca el (xenofont) puternic ca el poti merge la un duhovnic înselat care are anuminte inselari,(nuante de inselare)
        c.) – a treia invatatura a parintelui ”marturisitor” Xenofont Horga este faptul ca un Sfant poate gresi in ale credintei si nu se poate lua in considerare ce zice.(daca mori si ai învățături gresite nu poti fi canonizat ca sfânt,deci un sfânt nu greseste pentru ca el vorbeste de la Duhul Sfant)
        d.) -si alte învățături eretice spuse la ureche,despre noua formula de dezlegare la spovedanie, cand parintele iustin traia mergea si il lauda spunandu-i in fata ca este sfant pentru avantaje, etc.

        Apreciază

      • maria zice:

        Dacă eu v-am adus dovezi clare de la Sfântul Fotie unde este dat contextul pe larg ceea ce argumentează sfântul, care spune că și sfinții au greșit, atunci mie nu-mi rămâne decât să mă retrag de la orce discuție pentru că nu vreți să primiți adevărul sfinților ci să-mi impuneți minciunile dv
        Dacă pe Sfântul Fotie nu-l credeți, ce mai am eu de argumentat?

        Apreciază

      • Imi asum pacatul judecati si clevetiri in public zice:

        maria spune de ce părintele xenofont si spiridon au ajuns sa faca ascultare si stau sub papucii lui paula iliescu.Dumneavoastra stiti ca p.Xenofont sa jurat ca nu mai pune epitrahilul in gât si nu mai predică nici daca paula iliescu insista la el sa predice.Va intreb de ce un preot de mănăstire trebuie sa faca ascultare de o femeie.De ce acest părinte spune asa zise ,,anumite adevăruri ” doar la unele persoane iar la altele le spune altceva,unde in evanghelie sau la sfinti parinti zice asa ceva.Dar ce om poate spune altuia ca este sfant in viață iar acum il numeste înselat,iar noi ne întrebam cand era in adevăr si cand in inselare cand il făcea sfânt sau cand zice ca este înselat.Iar daca tot predica din sfinti părinți de ce a doar vorbeste si nu face ce zice.De ce este cu două fețe.De ce nu isi arata el si părintele spiridon in scris dezicerea de episcopul eretic sau încearcă sa fuga din loc in loc ca sa nu aiba probleme cu episcopi.Asteptam ingradirea pr.spiridon si Xenofont de episcopul eretic din timpul prezent sau fin viitor.

        Apreciază

      • maria -2- zice:

        Marie tu nu intalegi decat ce spune avva dorotei.Am auzit ca parintele X trebuie să fie maine dimineața la politie sa declare ce a facut cu dubă verde la pădure,ce încarcă de acolo.

        Apreciază

    • De ce nu citesti legea lui Hristos lucian,.......Libertatea de exprimare trebuie înțeleasă corect,art.10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, unde se face referire la informaţii sau idei. În cauza Lingens c. Austriei, Curtea EDO zice:

      Lucian,mergi si vinde gogoși lui antinistii,ieronimistii,spiridonistilor,msc – cistilor,xeno-cistilor,staichistilor si tuturor care tremură la vorbele tale.Ia spune ce autoritate legală esti care poti merge sa ameninti sa intimideze si santajezi pe aici.Ia da numele complet sa iti facem o plângere penală pentru practicarea profesiei cu santaj,amenințare si intimidare.Asa zice codul tau de jurământ.

      Articolul 11 – Libertatea de exprimare și de informare
      Send with Email
      Share on Google
      Share on LinkedIn
      Share on Facebook
      Share on Twitter
      (1) Orice persoană are dreptul la libertatea de exprimare. Acest drept cuprinde libertatea de opinie și libertatea de a primi sau de a transmite informații sau idei fără amestecul autorităților publice șifără a ține seama de frontiere.

      (2) Libertatea și pluralismul mijloacelor de informare în masă sunt respectate.

      Apreciază

    • tihon zice:

      Lucian se pare ca stai mai slab cu vederea si iti recomand suc de morcovi si o lupă mare care sa te ajute la citit mai bine ce ti-am scris.In ce priveste frica de Dumnezeu te invit oricand sa imi dai lecții ca sunt dispus sa le iau in calcul mai ales ca sunt de la o persoană disponibilă sa ma învețe.In ce priveste legea lumească te invit sa ma duci si sa ma porți prin procese precum ma dat startul Hariton Negre a la politie pentru fapt e inexistente la îndemnul minciuno-mitropolit cretan.Ce spuneați dumneavoastră sună cam,,amenințare,intimidare,sau încercare de santaj” si nu lecție de credință.Daca nu cunosti canoanele biserici si bunul tau păstor pe care ti la i facut idol nu tea invatat spune in Canoanele Sinodului local din Cartagina,canonul 71 pg 506 (sa fie usor sa il gasesti)ca nici un cleric sa nu fie aparat de clerici lumești fara a mai spune ca nu au ce cauta a cere dreptate de la mamona si slugilor lui.Din cate se vede se pare ca duhovnicul dumneavoastra nu a invatat din cate defăimare publice am avut partea ca nu mam dus la judecăți lumesti.Pe viitor nu căutați un limbaj de vulpoi si viclean in care ma avertizați ci spuneti cu tupeu ca ma amenințați cu purtarea prin procese.Eu te invit sa mergi la procese si iti garantez ca Dumnezeu iti va gasi un loc călduț pe lumea cealaltă in cele mai de jos ale pământului.Daca doresti o discutie pe fapte cum zice Hristos domnul ca sa cunoastem pe fiecare dupa faptele cuvintele si cugetele sale,atunci esti invitatul meu si vom arata care este înselat si cu învățături eretice dintre acestia menționați.
      Din răspunsul tau iau ca amenințare si santaj cum mai luat,si o consider ca o trecere de ureche de la un ucenic al unui mare părinte înselat care se măsoară cu multimea ucenicilor si nu cu a îndepliniți cuvântului domnului nostru Iisus Hristos.
      Pot zice ca esti tupeist in a ma urechea si chiar doresc o discutie față catre față cu dumneata.Poti cere in particular de la redactie numarul meu iar in privința articolului o spun pe fată ca toarce cele scrise le cunosc personal,le mărturisesc si nu numai o spun public dar cer acestor preoti menționați sa lase inselarile si învățăturile ereticesti si sa se caiasca public,iar daca nu este adevarat sa se comporte ca si sfinti parinti sa iasă public sa isi arate credinta curata ortodoxa pe care o au.In privinta mea îi invit pe toți acesti preoti care au participat la acea sinaxa unde au spus ca sunt înselat sa iasă public si sa spună inselarea care o am sa am si eu dreptul la replica.Îl rog pe părintele Xenofont care zice in particular oamenilor ca sunt înselat încă de pe vremea cand era la mine sa o spună si public iar daca se face ca nu stie îi pot spune lui cât si părinților participanți la sinaxa de la neamt (Antim cu ucenicii preoti,Ieronim,Elefterie,Xenofont,Spiridon si Ghervasie care mia confirmat cele discutate)ca stiu toate cele transmise oamenilor pe la urechi pentru ca ucenici lor mio spun.
      Te intreb lucian acum te-ai sesizat sa începi aceste procese cu care ai ajuns sa te falesti si nu cu numele domnului si cu credinta ortodoxă.
      Poti sa ii dai tu pe acesti părinți in judecata pentru cele spuse in comentariul tau si ca bonus te iau sa ma reprezintă si cu Hariton Negre a.

      Apreciază

    • tihon zice:

      Astept numarul tau personal sa il lasi la redactie sa purtam o discuție ortodoxă si sa ma urechezi sa imi dai avertisment dar vreau neapărat sa ma înveți frica de Dumnezeu.Acum stiu ca este modă ca oaia sa învețe ciobanul cum se face caşul dar in cazul tau chiar doresc sa vad cum imi arăți frica de Dumnezeu din practică.Nu am stiut ca cineva poate ajunge la asa teorie ca sa poată preda lecții despre frica de Dumnezeu.Ce faceti cu pr.Xenofont care îl face pe părintele iustin pârvu înselat la urechile oamenilor,dar si pe părinți antim si ieronim pe care doar el care este tare poate sta langa ei si sa nu cadă in inselare.În plus mai afirmă sus numitul ca exista o forma de inselare a pr.Antim cu diferite nuante pe care nu pot sa le pricep nici pana in ziua de azi.Daca imi spui ce duhovnic poate iti arat teoriile protestante pe care le au si ar fi bine sa îi întrebi cu cartea in mâna sa vezi dacă isi cunosc credința canoanele si învățăturile curate ale bisericii.

      Apreciază

  12. Lucianoi... zice:

    Lucian
    Ia spune cand părinți acestia spun ca ,,x” sau ,,y” sunt inselati sau etc nu este valabil.Dar cand zic de teofan,daniel sau etc nu este din codul penal.Bă înselate mergi si le linge mâna de pup i….,nu ție rusine să vii cu codul penal.Vrei sa ne închinăm inselatilor vostri.Dar cand acestia si tii iau pe rand,antim,ieronim,spiridon,Elefterie,xenofobe zic de chirilă,de buza,de miron,de ioan orășeni si mai nou de tihon acelea nu se gasesc in codul penal.Ia stai ca te dăm noi pe tine in judecata pentru ,,libertatea de exprimare” si amenințări si santaj.

    Art. 30 – Libertatea de exprimare
    (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.
    (2) Cenzura de orice fel este interzisă.
    (3) Libertatea presei implică şi libertatea de a înfiinţa publicaţii.
    (4) Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.
    (5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în masă obligaţia de a face publică sursa finanţării.
    (6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.
    (7) Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.
    (8) Răspunderea civilă pentru informaţia sau pentru creaţia adusă la cunoştinţă publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condiţiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.

    Apreciază

    • Lucian zice:

      Da. Cititi chiar art 30 pe care singuri l-ati postat. Alineatele 6, 7 si 8.
      Cat priveste postarile mele anterioare… Nimeni nu a amenintat. Erau avertismente. Ca puteti fi oricand trasi la raspundere.
      Oricum suntem lamuriti demult in ceea ce priveste acest site. Este bine ca se aleg apele tot mai mult.
      Este ultimul comentariu.

      Apreciază

      • Gheorghe zice:

        Am văzut argumente din doua părți.Trebuie cineva sa accepte locul doi.Cel care îl are pe Dumnezeu cu învățăturile sau cel care are legile statului.Ce a fost întâi Dumnezeu sau statul.

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s