„Această opinie (teoria caderii automate din har-n.n.) nu este deloc rezultatul unei ecleziologii sanatoase sau stricte, ci este rezultatul unei logici prea stricte (o boală tipică a mentalității apusene) aplicată acolo unde nu se potrivește”

Din scrisorile necenzurate ale Cuviosului Serafim Rose:

Scrisoarea 311 – fragment

311. August 13/26, 1981 Odovania Schimbarii la Fata

Dragă Dr. Johnstone.
Binecuvântarea Domnului cu tine!

[…] Vrajba și tulburarea vin mai degrabă de la convertiții ca și dvs din Biserica noastră, care, se pare că găsesc dezacordul lor mult mai profund. Acest dezacord poate fi văzut în unele dintre judecățile de valoare pe care le faceți în scrisoarea către Mitropolit: un episcop din Biserica sovietică este un „pseudo-episcop”, „episcopii sovietici nu sunt episcopi”. Prin urmare, dezacordul dvs cu noi este unul profund față de eclesiologie; evident sunteți de acord cu Pr. Michael Azkoul, care a declarat recent (in Orthodox Christian Witness, Aug, 10/23) că „erezia a negat aceste vechi tronuri episcopale. Nu există „biserică”, prin urmare nici Taine „în Bisericile Moscovei și Constantinopolului. Sper că știți că Biserica noastră rusă din afara Rusiei n-a învățat niciodată și nu o învață asta nici acum; aceasta este o opinie care a fost introdusă în mijlocul nostru de unii convertiți care se consideră mai înțelepți decât episcopii noștri. Îmi pare rău că nu vedeți înțelesul evident al Bisericii noastre in a nu avea comuniune cu Biserica Sovietică: în acest fel rămânem liberi de fata de politică și nu ne legăm de episcopii care nu sunt liberi și care sunt adesea forțați să trădeze adevărul . Dar a afirma că această Biserică nu are nici un har este o prezumție pe care Episcopii noștri nu au îndrăznit niciodată să o facă. Această opinie, după părerea mea, nu este deloc rezultatul unei ecleziologii sanatoase sau stricte, ci este rezultatul unei logici prea stricte (o boală tipică a mentalității apusene) aplicată acolo unde nu se potrivește. Cred că confortul vieții noastre occidentale (în special, lipsa alegerilor agonizante care se prezintă uneori clerului în Rusia) îi ajută pe unii să fie „strict logici” fără să vadă întregul context al vieții bisericești din Rusia sovietică. Cred că afirmația despre situația bisericii din „Epistola Catacombelor” tipărită în aceeași lucrare nr. 96 spune frumos ce trebuie spus despre acest subiect și vă încurajez să o studiați mai îndeaproape, fără să va grăbiți să credeți că se contrazice; ea afirmă însăși poziția Bisericii noastre ruse din străinătate: fara comuniune cu Patriarhia sovietică, dar nici o declarație despre „lipsa harului” și compasiunea pentru cei care nu au altă sursă de viață bisericească. Aceasta este cu siguranță poziția mitropolitului nostru Filaret, care ne-a trimis materialul despre Arhimandritul Tavrion pentru publicare, nu a fost cel puțin inconsistent cu poziția sa strictă împotriva episcopilor sovietici.

[…] Mă rog ca, din moment ce vă interesați atât de mult de această problemă, nu veți fi mulțumiți de un răspuns superficial și nu veți face „deducții logice” care să înlocuiască ecleziologia reală, dar veți examina mai profund problema în declarațiile episcopii noștri ruși (atât din Biserica din Catacombe, cât și Biserica Rusă din Străinătate – a se vedea, de exemplu, declarațiile episcopilor noștri în The Orthodox Word, 1976, nr.5, pp. 160-166). Cred că veți găsi că poziția episcopilor noștri nu s-a schimbat deloc; mai degrabă, ceea ce s-a descoperit este că dvs. (și cei care gândesc ca dvs.) n-au avut acelasi cuget cu episcopii noștri în trecut, iar dvs acum descoperiti asta. Mă rog să descoperiți că puteți fi de un cuget cu episcopii noștri; atitudinea lor este de fapt singura sănătoasă în lumea ortodoxă de astăzi, chiar dacă nu este întotdeauna ușor să o „definim” minții noastre foarte apusene și moderne.

Letter 311

Sursa: https://nudinlumeaaceasta.wordpress.com/2018/11/07/scrisoarea-311-fragment/

Scrisoarea 313 – fragment

313. August 21/Septembrie 3, 1981 Sf Mucenita Vasa

Prea Sfintite, dragă Vladica Gregory,
Binecuvantati!

Am auzit din mai multe surse că clerul grec din Biserica noastră face un protest destul de puternic împotriva articolelor noastre recente despre Arhimandritul Tavrion (The Orthodox Word nr. 96). Principalul articol ne-a fost trimis de către Mitropolitul Filaret în mod special pentru publicare și am tipărit și scrisoarea sa scurtă care a declarat acest fapt. Am crezut că declarația Mitropolitului ar împiedica orice comentariu negativ și ar determina clerul nostru grec să înceapă să își regândească propria poziție fanatică cu privire la situația bisericii din Rusia. Din păcate, rezultatul a fost ceva cu totul diferit, iar ultimele două numere ale Orthodox Christian Witness conțin articole de părintele Michael Azkoul și de Mănăstirea Schimbarea la Fata, care nu numai că au făcut declarații foarte nerespectuoase față de declarația Mitropolitului, dar au dat nastere și unei ecleziologii credem care este total străina bisericii noastre ruse din afara Rusiei: că Bisericile Ortodoxe din Moscova și Constantinopol (și probabil toate celelalte Biserici Ortodoxe Locale care sunt în comuniune cu ele) sunt fără har, că „episcopii lor nu sunt episcopi” etc.

Acestea sunt afirmații atât de grave încât, dacă li se permite să meargă necorectate, vor crea impresia puternică că Biserica noastră a devenit într-adevăr ceea ce vrăjmașii noștri ar dori să creadă că este: o sectă.

[…] Cred că am menționat o dată înainte într-o scrisoare către dumneavoastră că „majoritatea tăcută” a membrilor Bisericii noastre, atât clerici, cât și laici, atât ruși cât și convertiți, nu urmează linia fanatică a partidului grecilor noștri. Noi (și foarte mulți cu noi) cu siguranță sperăm că vocea strigătului grecilor noștri nu va cauza nici o declarație din partea conducerii noastre bisericești, care ar putea fi interpretată ca fiind favorabilă în vreun fel cauzei fanatismului asa cum sunt grecii noștri acum atât de tare predica. Biserica noastră rusă din afara Rusiei poate continua să fie o far purtator de lumină pentru celelalte biserici ortodoxe – dar nu va fi așa dacă devenim o sectă asa cum grecii noștri ne-ar face să fim (și o sectă care ar fi războinică doar cu alte „secte” mici din Grecia – pentru că grecii noștri nu au nicio legătură cu mișcarea Vechilor Calendaristi din Grecia). Vă rog să-mi iertați îndrăzneala că vorbească așa sincer. Am făcut acest lucru știind că ne-fanaticii din Biserica noastră (marea majoritate, sunt sigur) nu sunt organizați și nu cred că este de datoria lor să vorbeasca tare (și uneori forțat) în modul grecilor noștri.

Letter 313

Sursa: https://nudinlumeaaceasta.wordpress.com/2018/11/07/scrisoarea-318-fragment/

Scrisoarea 318 – fragment

318. Sept. 25/Oct. 8, 1981B SF. Serghie de Radonej

Dragă părinte Demetrios,
HRISTOS IN MIJLOCUL NOSTRU!

[…] De fapt, articolele noastre despre Staretul Tavrion nu au fost ele însele controversate – am prezentat pur și simplu materialul pe care Mitropolitul Filaret la trimis în mod deliberat cu instrucțiuni de traducere și imprimare. Comentariile editoriale proprii au avut scopul de a arăta cum este posibil să avem o atitudine strictă față de Biserica sovietică și să fim încă compatimitori fata de un adevărat luptător, cum ar fi Staretul Tavrion. „Controversa” a izbucnit numai atunci când unii oameni au insistat asupra impunerii definițiilor lor juridice ale situației bisericești asupra acestui fenomen. Episcopul Grigorie tocmai ne-a scris și a spus cât de obosit este încearcand să combată ideea extrem de apuseană a Bisericii pe care criticii Mitropolitului o exprimă – aceasta este problema noastră. Și într-adevăr crezi că ne-am schimbat în ultimii ani fata de The Orthodox Word din vechime? Cu excepția diminuării tonului nostru, la cererea episcopilor noștri, nu ne-am schimbat deloc. Citiți The Orthodox Word din anul 1971: l-am numit pe Boris Talantov ca „Mărturisitor ortodox” (un nume pe care nu l-am aplicat Pr. Dimitrie Dudko sau Staretului Tavrion), în ciuda faptului că Talantov a numit Biserica din Catacombe o „sectă” – am văzut că acesta din urmă este un aspect secundar in învățătura lui, iar cel primar a fost unitatea sa cu Biserica noastră în anti-serghianismul său. Și toți cei care cheamă acum numele nostru au salutat acest articol despre Talantov; Fr. Neketas din Seattle a reprodus chiar o parte din el. Citiți Orthodox Word al nostru chiar și în 1965: acolo i-am prezentat pe călugării de la Pochaev și pe alți membri ai Bisericii Sovietice în cea mai simpatică lumină și nimeni nu a protestat. Vrei să știi unde este diferența de fapt, în opinia mea? Cei care ne critică acum atât de mult, s-au schimbat: acum ei doresc să declare Patriarhia Moscovei drept fără har (recentele articole ale Pr. Mihail Azkoul și ale Mănăstirii Schimbarea la Fata din Orthodox Christian Witness sunt primele pe care le cunosc în ultimii 13 ani în care această poziție este prezentată în mod clar) și doresc să înceteze orice simpatie activă pentru preoții și laicii Patriarhiei Moscovei, contrazicând astfel poziția lor de acum zece ani.

[…] Dacă aveți influență la Manastirea Schimbarea la Fata, spuneți-le că dorim să le trimitem (ca și mai înainte) 30 sau mai multe copii ale (The) Orthodox Word, care ar trebui să fie în mod liber acordate tuturor fraților care o doresc – noi suntem cenzurați acolo!

Letter 318

Sursa: https://nudinlumeaaceasta.wordpress.com/2018/11/07/scrisoarea-318-fragment/

https://nudinlumeaaceasta.wordpress.com/

Atat Cuviosul Serafim Rose, cat si Mitropolitul Filaret sustin intreruperea comuniunii cu ereticii. Nu sustin insa ca Biserica Rusa si Biserica Constantinopolului sunt lipsite de Sfinte Taine. Dimpotriva, sustin ca daca am crede asa ceva, am ajunge o secta. Sustinatorii unei erezii (botezați și hirotoniți ortodox) pierd harul mantuitor, dar harul sacramental se pierde prin caterisire. (Notă: Aveți grijă la sursele distorsionate de simpatizanții zeloților vechi-calendariști, precum Vladymir Moss)

Cititi si:

https://sangiulio.org/articles/open-letter-of-metropolitan-philaret-to-archbishop-iakovos/

Epistola Părinţilor Aghioriţi către împăratul Mihail Paleologul, împotriva uniaţiei de la Lyon (1272-74), Străjerii Ortodoxiei, Editura Egumenița, pp. 349-350

Reclame
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la „Această opinie (teoria caderii automate din har-n.n.) nu este deloc rezultatul unei ecleziologii sanatoase sau stricte, ci este rezultatul unei logici prea stricte (o boală tipică a mentalității apusene) aplicată acolo unde nu se potrivește”

  1. Mike Sutton zice:

    Bineinteles ca in Biserica este Har si sunt si Sfinte Taine ! Dar Biserica NU sunt ereticii ! Biserica NU sunt pseudo-ierarhii si pseudo-patriarhii eretici ! Biserica sunt toti preotii si credinciosii care au oprit pomenirea ereticilor la Sfintele slujbe, ingradindu-se de eretici si de erezia lor satanica, adica urmand pilda Sfintilor Parinti ! Acolo este Biserica, pentru ca acolo este Adevarul ! Unde NU este Adevarul, acolo NU este Biserica !!! Limpede ca luina zilei !
    Eu am impresia ca unii confunda Biserica lui Hristos cu institutia bisericii care este condusa de pseudo-patriarhi si de pseudo-ierarhii eretici slujitori ai satanei ! Acestia NU MAI SUNT IN BISERICA !!!!!! Mie mi se pare cat se poate de limpede si adevarat !

    Doamne ajuta,

    Apreciază

    • roman zice:

      Simplu si corect ce a-ti spus dvstra! …iar unii dintre cei ingraditi de erezie ,apara de trei ani incoace ,cu toate fortele lor si ,,iscusintele”/logicile si intelepciunile lor pe acesti ERETICI care nu doresc sa slujeasca in Biserica lui Hristos ci in CMB,biserica omului evoluat si european.Mult rau se face si ecumenistilor (preotilor si mirenilor NESEMNATARI de erezii ,ci FRICOSI sau lasatori/neinteresati ,precum suntem noi romanii),cei care poate ar dori sa revina la Biserica cea Una prin pocainta si prin ingradirea de erezie,dar daca sunt ,,vicleniti” si inselati de unii care le mai zic…eretici dar cu taine valide ,pana la un ALT sinod,unu’ ortodox…Aceste VICLENII sunt extrem de sadice si satanice….Pai Duhul Sfant vorbeste cu SIGURANTA prin Sfintii canonizati de Biserica cea Una si mai putin probabil prin preotii de azi,care sunt si ei nascuti in ecumenism ca fiecare dintre noi si ca fiecare dintre noi sunt si ei plini de patimi .Sa dea Dumnezeu sa fie si ei Sfinti,dar Dumnezeu sa-i Sfinteasca si nu sa se considere sfinti de ei insisi ,unii pe altii,fiindca asta e inselare de la draci….Sf Iustin Popovici,mare cunoscator al Dogmei Ortodoxe si Sfant cu Sfinte Moaste, spune CLAR despre ECUMENISTI si nu despre alte erezii….Numai un lucru îl voiesc de la voi: Va rog sa fiti aspri si neîndurati fata de orice ar putea sa ajute la dainuirea credintei lor nebunesti, caci socotesc ura fata de oameni si despartire de Dumnezeiasca dragoste ajutorul dat ratacirii ereticesti spre mai mare pierzanie a celor ce se tin de aceasta ratacire.” ….pag 115 Biserica Ortodoxa si Ecumenismul,iar Sf Ioan Gura de Aur spune despre ce trebuie sa faca Ortodocsii in fata ERETICILOR……. De aceea, adesea v-am pomenit de lipsiţii de Dumnezeu eretici şi vă rog şi acum, să nu le fa¬ceţi vreun pogorământ în vreun lucru, nici în mâncă¬ruri, sau în băutură, sau în prietenie, sau prin legături cu ei, sau prin dragoste, sau prin împăciuire. Căci cel înşelat în acestea şi care face pogorământ faţă de ei se face pe sine străin de Biserica sobornicească. Iar uceni¬cul cel adevărat şi lipsit de vicleşug al lui Dumnezeu stri¬gă cu îndrăznire: „Dacă cineva vă binevesteşte altceva de¬cât aţi primit, să fie anatema” (Gal. 1, 9)…..Pag 183 Dreapta Credinta…si iarasi…. ….Ascultaţi or¬todocşilor şi nu faceţi pogorăminte ereticilor. Ascultaţi păstorilor şi înfioraţi-vă şi să nu tăceţi, ci propovăduiţi cuvântul. Nu daţi loc diavolului, nu daţi vânat lupilor……pag 172…..Iertati-ma!

      Apreciază

      • Nu ați înțeles nimic, aceeași gândire raționalistă și sectară. Străină de eclesiologia reală a Bisericii. Îl contraziceți și pe Cuviosul Serafim Rose, și întreaga învățătură a Bisericii. Vedeți că și iconoclaștii și monoteliții făceau pe activiștii, dar huleau dogma. Ereticii necaterisiti slujesc Tainele spre osânda lor.

        În fața lui Dumnezeu sunt vinovați, dar pentru a nu mai exista Taine, trebuie ca Sinodul să îi caterisească pe eretici

        „Dar Tainele săvârşite de serghianiştii care sunt hirotoniţi corect şi nu sunt caterisiţi de la slujirea de preot sunt fără îndoială Taine
        mântuitoare pentru cei care le primesc cu credinţă, în simplitate, fără discuţii şi îndoieli privind eficienţa lor, şi nici nu suspectează măcar ceva incorect în ordinea serghianistă a Bisericii. Dar, în acelaşi timp, ele slujesc spre judecată şi spre condamnare pentru cei care le săvârşesc şi pentru cei care se apropie de ele înţelegând bine neadevărul care există
        în serghianism şi, prin lipsa lor de opoziţie faţă de aceasta, arată o indiferenţă criminală faţă de batjocorirea Bisericii. De aceea, este esenţial
        pentru un episcop ortodox sau pentru un preot să se reţină de la comuniunea de rugăciune cu serghianiştii. Acelaşi lucru este esenţial pentru laicii care au o atitudine conştientă faţă de toate detaliile vieţii bisericeşti.(Ivan Andreev
        SFINŢII CATACOMBELOR
        RUSIEI Vieţile noilor mucenici, Mitropolitul Chiril de Kazan PRIMUL LOCŢIITOR AL PATRIARHULUI TIHON, pag.221-222)

        Apreciază

      • Toți Sfinții au susținut să nu avem nicio comuniune cu ereticii. Sfântul Teodor Studitul, când vorbește despre ereticii adulterini, necondamnati sinodal, arată că Sfânta Liturghie se săvârșește. (Vedeți de exemplu în Scrisorile 39 și 49)

        La fel arată și Sfinții Părinți din vremea lui Vekkos, că pomenirea răsunătoare a numelui ereticului are loc la Dumnezeiasca Cină. Dar din cauza ereziei, cei prezenți se osândesc și nu au parte de iertarea păcatelor, mai multă osândă adăugându-și.

        Apreciază

  2. Pingback: Să mărturisim eclesiologia sănătoasă, cea a Bisericii lui Hristos, Sfânta Ortodoxie! |

  3. Mike Sutton zice:

    Am inteles ca Sfintii Ingeri savarsesc Sfintele Taine pentru cei inca nestiutori a celor ce se intampla.

    Apreciază

  4. Ioan zice:

    Din câte observ, dstră cenzurați comentariile. Oricum, nu este nimic care să nu iasă la suprafață… mai devreme sau mai târziu. Rău este pentru dumneavoastră, pentru cei pe care-i smintiți – cum veți răspunde în fața lui Hristos?
    Dumnezeu să ne miluiască!

    Apreciază

  5. Cristian D. zice:

    Spune pr. Rose asa: „fara comuniune cu Patriarhia sovietică, dar nici o declarație despre „lipsa harului” și compasiunea pentru cei care nu au altă sursă de viață bisericească. Aceasta este cu siguranță poziția mitropolitului nostru Filaret, …”.

    Pe de alta parte, intr-o scrisoare din 1980, adica cu un an inainte de afirmatia pr. Rose, mitr. Filaret scria asa unei cunostinte de-a lui:

    „Exact în acelaşi fel, în ceea ce priveşte primirea clerului sovietic, aplicăm principiul iconomiei. Şi îi primim pe clericii dela Moscova nu ca unii ce ar avea Har, ci ca pe unii care Îl primesc prin însuşi actul unirii [cu Biserica Ortodoxă]. Dar să recunoaştem biserica rău-făcătorilor ca purtătoare şi depozitară a Harului, aceasta, desigur, nu putem face. Pentru că în afara Ortodoxiei nu este Har, iar biserica sovietică s-a deposedat singură de Har.”

    Scrisoarea integrala a mitr. Filaret o puteti gasi aici:
    http://blessedphilaret.blogspot.com/2008/09/letter-concerning-fr-dimitry-dudko-and.html

    Asta chiar si numai ca sa vedem ce era ROCOR-ul inca de pe atunci. Duplicitate, fariseism, si chiar erezie.

    Apreciază

  6. Aurora zice:

    Care sinod sa-i cateriseasca pe eretici ? De ce se bate moneda ca tradatorii cretani ar mai avea har/taine vailde ? Cui slujesti d-ta ?

    Apreciază

    • Poate Sinodul făcut de Sfinții Ilie și Enoh. Noi, ingradindu-ne de erezie nu avem de a face cu ereticii și este de ajuns. Anatema ROCOR a fost dată în 1983. Oare Atenagora era mai puțin eretic? Cum au fost valabile hirotoniile sale? Lipovenii din 1600 și ceva tot zic că nu e har și și-au făcut grupare proprie, așa se întâmplă și acum. Faptul că Aghiasma nu se strică in multe locuri e un semn al lucrării Harului, și cine spune că nu e așa blasfemiaza lucrarea Sfântului Duh.

      Nu slujim în niciun caz lui Longhin sau celor care spun că e suficient sa zici din gură, fără să făptuiești.

      Mai târziu veți realiza că prin teoria cu momentul Creta vă contraziceți singuri. Erezia e mai veche. Dar unii au impresia că știu cine are har, cine nu… Ilya al Georgiei nu a fost la Creta, are sau nu are har?

      În istoria Bisericii de multe ori s-a crezut că vine sfârșitul lumii și se credea că nu va mai fi Sinod. Dar Dumnezeu ne arată că nu putem ști noi viitorul, sau poate modul de rezolvare al tuturor lucrurilor. Pentru a se pierde harul nu e necesar neapărat un Sinod. Dacă Dumnezeu va coborî foc din Cer și îi va pierde, Ecumeniștii pot muri. Sau, asemeni cum au pierdut harul preoții care au trecut la greco catolici, dacă toți ierarhii din frunte vor fi puși fiind deja catersiti, precum Filaret Denisenko in Ucraina . Sau vor fi înscăunați papistași ca ierarhi, aceștia nu vor putea transmite harul pe care nu îl au. Sunt câteva exemple. Nu e nevoie neapărat de Sinod. La Creta e a doua parte a trădării, cea mai perfidă va fi trădarea prin compromis, părtășie la erezie, lipsa reacției. Acestei trădări slujesc episcopii ruși, Serafim de Pireu, bulgarii, georgienii și toate site-urile care îi laudă pe toți aceștia… Probabil ca Antihrist sa se ivească la un așa zis sinod de condamnare a Cretei la Moscova, care Sinod va fi o făcătură pentru că va menține comuniunea cu Ecumeniștii…

      Ce am vrea să rețineți, Creta nu e borna, erezia e veche, iar Dumnezeu are Căile și Tainele sale neștiute de noi.

      Noi nu suntem un reper. Suntem niste bieți împătimiți care nu știu uneori cum sa le explice oamenilor. Ne pare rău că s-a creat această divergență pe tema harului. Poate mai mult am smintit.

      Un exemplu care ne mai arată că harul nu pleacă automat este situatia Bisericii în vremea Sfântului Maxim. Toți erau în erezie, iar Sinodul 6 a recunoscut hirotoniile făcute până atunci de monoteliți. A recunoscut că Taina Hirotoniei era valabilă, și nu au fost hirotoniti de al doilea cei hirotoniți in trecut de niste eretici monoteliți încă nejudecați. Însuși Sinodul 6 a fost făcut de foști eretici monoteliți, cu care Sfântul Maxim nu a vrut să fie în comuniune, dar care ulterior s-au pocăit și au revenit la Ortodoxie.

      Aceasta era pe scurt pozitia noastră față de situația actuală: https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/10/15/rugam-pe-ieromonahii-pamvo-ieronim-andrei-si-pe-alti-parinti-care-nu-si-au-exprimat-clar-marturisirea-de-credinta-sa-isi-faca-publica-pozitia/

      Nu facem partide, nu susținem găștile, doar incercam sa arătăm cum procedau Sfinții Părinți. Pe Sfinți să îi urmăm in toate.

      Iertare, poate de acum ne vom ocupa mai mult de demontarea părtășiei la erezie. Apreciem că v-ați ati îngrădit de ecumenism și mulțumim pentru observație.

      Apreciază

      • Cristian D. zice:

        „Faptul că Aghiasma nu se strică in multe locuri e un semn al lucrării Harului, și cine spune că nu e așa blasfemiaza lucrarea Sfântului Duh.” – unde ati citit dvs. in vietile sau scrierile Sfintilor Parinti ca ei ar fi testat vreodata aghiasma ereticilor ? Credinta dvs. se numeste minunism, nicidecum crestinism.

        Apreciază

      • Sfântul Nicodim Aghioritul vorbește despre ființarea celor săvârșite de cei necaterisiti. Sfântul Ignatie Briancianinov vorbește despre păcatul de a nu crede in minunile evidente, ceea ce e blasfemie împotriva Sf. Duh. Ereticii nu au har, sau mai bine zis harul lui Dumnezeu, nu al lor, îi arde, Tainele insa le săvârșește Dumnezeu prin lucrarea preoției. Pentru că un Sinod in ascultare de Hristos a dat preotia, tot un Sinod Ortodox are datoria de a o ridica. Sau o vor pierde prin moartea lor. Sunt profetii ale stareților de la Optina care spun că pe scaunele ierarhilor vor fi puși eretici fara preoție, caterisiți sau papistași. Exact asta se întâmplă cu autocefalia data caterisitului Denisenko. Și lucrurile pot continua cu înscăunarea nelegiuitilor greco papistași, care niciodată nu au avut preoția.

        Unii întrerup pomenirea pentru că cred că nu mai e har. Am putea spune că nu mai primim har, sau mai degrabă harul care e foc ne arde daca intram in comuniune cu ereticii. Aceasta este învățătura Bisericii. Restul sunt gânduri de grupări „lipovene”, fiecare cu momentul lui…

        Sfântul Maxim a spus că nu se va împărtăși cu cei în comuniune cu ereticii. Cu ajutorul lui Dumnezeu astfel vrem să mărturisim și noi.

        Apreciază

      • Aurora zice:

        In cazul matale iti recomand cu caldura blogul Saccsiv si slujbele din parohie !

        Apreciază

      • Noi va recomandam dvs blogul Saccsiv și Ortodoxinfo, care promovează slujbele bulgarilor și georgienilor cele pline de har pt ei și pt dvs, deoarece nu au fost la Creta. Erau niște comentatori vocali din Franța, îi știți prea bine, care susțineau sus și tare mersul la georgieni și Bulgari. Adică la niște eretici și în comuniune cu cretanii, și primitori de papă. Noi susținem că întreruperea pomenirii trebuia făcută demult. Poate chiar din 1924, sau mai demult. Un frumos exemplu ne-a dat Sfântul Ioan Iacob, dar am fost orbi. Măcar în 1965 să fi luat atitudine, când papistasirea era fără echivoc. Ne-am scăldat o sută de ani in erezie, iar acum vin unii care se cred drepți ca dvs, că le-a mers bine în parohie până la Creta, ascultând de eretici serghianisti și indopandu-se cu minunism, Boca și vise dulci. Iar acum după Creta, mulți viteji se arată.

        Cale bătută la slujbele bulgarilor și georgienilor (cele pline de har că doar nu au fost la Creta), alături de tovarășii Saccsiv și el!

        Și succes la canonizarea din viață a lui Ilya al Georgiei, „mare luptator” anticretan. MAGNA CUM LAUDE.

        Spor la organizat grupări „lipovene”. Și niște dansuri tradiționale eventual.

        Apreciază

  7. roman zice:

    Sf Teodor Studitu raspunde foarte EXACT despre cum/cand sunt valabile…. hirotoniile facute de eretici… si pana unde trebuie sa mergem noi OAMENII cu cercetarea -Scrisoarea 53 Catre Citetul Stefan….Fiindcă zice şi Teologul2: cât e cu putinţă, trebuie să ne plecăm spre aceasta3. Şi unde e bănuială că întristăm, mai bun e acordul decât încăpăţânarea] însă nici noi nu vă tragem în jos de la conştiinţa voastră, nici voi nu ne cereţi o dis¬cernere care nu ne e limpede, fiindcă şi persoana, şi tim¬pul, şi experienţa fac să se schimbe situaţia celor ce nu au ajuns la fel în aceleaşi lucruri5. Dar dacă se revine la dumnezeiescul Gherman şi se caută de acolo hirotonia? Ce e atunci cu cei trei eretici care au fost între timp6? Nu este nimeni care să nu fi fost hirotonit de ei sau de cei hi¬rotoniţi de ei, hirotonia coborând prin succesiune până la Tarasie. Câţi din cei preoţiţi, de la Răsărit şi de la Apus şi de la Miazănoapte şi de la mare nu au venit între timp şi nu s-au unit prin împărtăşire cu Biserica de la noi? Şi câţi, acum au fost hirotoniţi sau au hirotonit fără bani, chiar dacă au fost eretici? Toate acestea le cunoaşte singur Dumnezeu şi nu le întăreşte [stabileşte] omul şi de aceea trebuie să fim cu luare aminte faţă de toţi cei caterisiţi, însă, fiindcă suntem oameni, vă rog, să privim bine lucrurile,ca oameni. Fiindcă omul cată la faţă, iar Dumnezeu la inimă, să se ceară numai mărturisirea prin gură, desi¬gur când nu se minte pe faţă. Conform acestei [mărturi¬siri prin gură] a primit şi Tarasie hirotonia………………Şi care e concluzia? Trebuie să ne îm¬părtăşim din [mâna] oricărui preot care nu e învinuit, după Teolog şi Gură de Aur. Căci unul zice: „oricare să-ţi fie vrednic de crezare în ceea ce priveşte curăţirea2, nu¬mai să fie careva din cei acceptaţi [de Biserică] şi neosân¬diţi pe faţă, dar nici dintre cei străini de credinţă3. Iar celălalt [zice]: „Interesează-te cu de-amănuntul, cercetea¬ză cu grijă. Căci nu este fără primejdie împărtăşirea fără cercetare, fiindcă faţă de mari lucruri e primejduirea”4.
    Să cercetăm, dar, şi să ne grijim cu de-amănuntul de la cine suntem datori să ne împărtăşim……………….Iar dacă are hirotonia dată de cutare, fie eretic, fie hirotonit pe bani,1 dar el nici eretic nu este, nici hiroto¬nit cu bună ştiinţă de unul care ia bani, adică de un simoniac, ci mărturiseşte tot adevărul şi păzeşte şi credin¬ţa, şi canoanele neştirbite, şi leapădă şi pe cei care le ştirbesc pe amândouă, nu avem nici o pricină de înde¬părtare faţă de el. Căci neosândit este unul ca acesta, după sfinţii arătaţi mai înainte şi, prin ei, după toţi.
    Deci astfel şi noi ne împărtăşim şi vă sfătuim şi pe voi să faceţi acelaşi lucru, dacă vom fi ascultaţi. Fiindcă dacă se cercetează prea mult, pe de-o parte, se alungă, precum s-a arătat, poruncile Părinţilor, iar pe de alta, încetează marele dar al preoţiei prin care avem numele de creştini şi cădem iar în slujirea păgânească (ceea ce e nelalocul lui); şi în acest caz şi cei ce ţin cu scumpătate [credinţa] nu pot să găsească nici în Apus, nici în Răsărit ceea ce caută, fi¬indcă toţi sunt caterisiţi prin împreuna liturghisire a unora cu alţii. Fiindcă e limpede că în vremea lui Tarasie, cu întâistătătorul romanilor au slujit împreună şi apocrisiarii trimişi de acolo, şi aceia poate au slujit împreună cu cei din Răsărit, şi de aici ruinate sunt toate cele ale preoţiei4,……………
    P.S Eu prin aceasta Scrisoare inteleg:1.in nici un caz nu trebuie sa ne rebotezam sau rehirotonim fiindca nu ne este cu putinta de a sti ce s-a intamplat EXACT in vremea botezului sau hirotoniei noastre de acu’ 20,30,40…ani,fiindca pana in Creta 2016 noi am DORMIT cu totii si sinodul asta talharesc a fost INGADUIT de Dumnezeu ptr a ne vedea cu totii in oglinda si a ne judeca pe noi insine ptr a vedea cat de ortodocsi sau nu suntem si cata credinta avem….2.Asa avem prin Iconomia lui Dumnezeu comuniune Apostolica de 2000 de ani ,chiar daca si iconoclastii in etapa 1 au fost in bezna ereziei din 730 (Dumnezeiescul Gherman )si pana in 787 Sinod 7 Ecumenic Sf Ierarh Tarasie ( care i-a primit pe 15 sau 16 ierarhi eretici in Sinod,dar prin scrisori in care se lepadau inainte de erezia iconoclasta si alte epitimii),aceasta erezie in etapa 1 tinand 57 de ani,in care s-au facut fel de fel de hirotonii si comuniuni intre unii cu altii,dar daca se LEPADAU de ereticul/ereticii care il hirotonise si de toate ereziiile lor si incepea a deveni Preotul lui Hristos si Hristos il Sfintea cu Har pe cel care se reintorcea in Biserica cea Una,dar altfel ramanand in erezie erau eretici fara Har…….Scrisoarea 40 Fiului Naucratie-să fie opriţi de la liturghisire cei hirotoniţi acum de către arhiereul aflat de curând în biserică, dar care zice în acelaşi timp că în chip rău s-a făcut sinodul2 şi că „pierim”. Fi¬indcă pentru ce, mărturisind [dreapta credinţă], nu fuge de pierzanie, despărţindu-se de erezie, ca să rămână episcop înaintea lui Dumnezeu? Iar acum sunt primite [valabile] hirotoniile lui!3Dar de ce, fiind limpede erezia [lui].egumenul a mai adus la o hirotonie eretică pe fraţi? Aşadar, dacă cel ce i-a hirotonit s-ar fi îndreptat, puteau deîndată să lucreze cele sfinte, dar cât timp este în erezie, prin faptul că pomeneşte un eretic la liturghie, chiar da¬că ar spune că are cuget sănătos, cei pe care i-a hiroto¬nit nu sunt cu adevărat liturghisitori ai lui Dumnezeu……..2 Sinodul Adulterin.
    3 Sfântul se miră cum de pot fi primite hirotoniile lui, date fiind condiţiile descrise.
    Iar cat despre momentul Creta 16 ca nu e borna…..e foarte important ca pana atunci s-a mai putut spera la Iconomia Domnului ,dar dupa nu……Scrisoarea 39 catre Egumenul Teofil-Şi dacă ar zice cuvioşia ta cum de nu am spus aceasta mai înainte de robie, ba că şi noi i-am pomenit pe cei din Bizanţ, aceea să ştie că [atunci] nu fusese sinod, nici era pronunţată anatema şi dogma cea rea4. Şi mai înainte de acestea nu era sigur dacă trebuia să ne depărtăm cu totul de cei fărădelege sau numai să fugim de împărtăşirea pe faţă cu ei, dar să-i pomenim [totuşi], printr-o iconomie cuve¬nită, până la o vreme. Dar când necredinţa eretică a ieşit limpede pe faţă şi a fost dată la arătare prin sinod, trebuie de acum să-ţi arăţi pe faţă evlavia ta, împreună cu toţi ortodocşii, prin faptul de a nu te împărtăşi cu cei rău credincioşi, nici să pomeneşti pe vreunul din cei aflaţi în sinodul cel adulter sau care cugetă la fel cu el [cu sinodul adulter]…..
    Căci Gură de Aur nu numai pe eretici îi dovedeşte cu mare şi pu-ternic glas ca duşmani ai lui Dumnezeu, ci şi pe cei ce se împărtăşesc cu unii ca aceştia.5

    4 în sensul că adulterul nu era ratificat sinodal cum făcuseră mai pe urmă la acel fals sinod.
    5 Despre prorocii mincinoşi, PG 59, 557-558.
    Deci si Sf Teodor Studitul asteptase in rugaciune si liniste MOMENTUL/BORNA care sa intrerupa pomenirea si sa intre in lupta PE FATA cu erezia.Sf Teodor a asteptat pana la un Sinod Talharesc,atunci cand ,,S-A PRONUNTAT DOGMA CEA REA”….NECREDINTA ERETICA A IESIT LIMPEDE PE FATA SI A FOST DATA LA ARATARE PRIN SINOD (TALHARESC=ADULTERIN)…dar dupa acea BORNA Sf Teodor Studitul,,SI-A ARATAT PE FATA EVLAVIA SA IMPREUNA CU TOTI ORTODOCSII…..Iertati-ma!

    Apreciază

    • Sf Teodor Studitul, către egumenul Teofil, vorbește de întreruperea comuniunii cu ereticii, nu despre existența sau nu a Tainelor.

      Aruncă numai o privire și iată că demult au fost multe alte sinoade eretice, multe alte BORNE pentru care trebuia demult întreruptă comuniunea cu ereticii.

      https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2019/01/25/erezia-ecumenismului-nu-a-inceput-de-la-pseudo-sinodul-din-creta-lucrurile-erau-extrem-de-grave-si-inainte/

      O spune și Staretul Sava Capsaliotul, un mare sfânt, exemplu smerit pentru vremurile noastre … https://www.aparatorul.md/staretul-sava-monah-la-esfigmenu/

      Întreruperea comuniunii e ceea ce contează, o spun toate Canoanele, nu datul cu părerea despre Taine. Ce repede treceți voi de la una la alta și va jucați cu cuvintele… Uite negru pe alb, legiferări eretice prin Sinod, milioane de adultere ratificate sinodal încă de la începutul anilor 1900, nu doar o căsătorie nelegiuită ca in vremea Sf Teodor Studitul. Și unii sunt orbi și nu văd că am avut multe borne de întrerupere a pomenirii. Sau confundă întreruperea comuniunii cu absența Tainelor, pe care le privesc ca pe ceva magic…

      Apreciază

      • roman zice:

        Iarasi n-ai inteles ce am scris mai sus!Te grabesti sa-mi dai repede raspuns…dar nu-mi dai mie, ca eu am pus/scris doar ce spune Sf Teodor Studitul .Cat ca este ..doar o casatorie nelegitima/adulterina…tot Sf Teodor Studitul spune…ca ptr marturisirea unui adulter si-a pierdut si Sf Ioan Botezatorul Preasfantul sau Cap….precum stim si noi ca si Insusi Hristos Domnul a spus…ca oricine pofteste femeia in inima sa si deja a si savarsit adulter.Adica nu e chiar ceva mic/neinsemnat…o erezie precum cea adulterina si sa nu treci sa zici ca… hulele sunt mai mici sau mai mari ,fiindca tot hule sunt.Cauta omule sa vezi ce zic Sfintii in Duh nu in litera…Tu nu vezi ca toate invataturile Sfintilor sunt pana la erezii.Ca Duhul la toti Sfintii e diferit cand se vorbeste despre eretici si ale lor ,,taine”…spre exemplu ptr nevrednicie/pacate…….Chiar de ar fi preotul rău, totuşi Dumnezeu, văzand că pentru cinstea Sa tu te porţi cuviincios faţă de cel ce nu este vrednic de cinste, iţi va răsplăti ţie după dreptate………Nu pe toţi ii hirotoneşte Dumnezeu, insă prin toţi lucrează – chiar de ar fi şi nevrednici – pentru mantuirea poporului. Căci, dacă Dumnezeu a vorbit pentru popor printr-un măgar şi prin Valaam , printr-un om spurcat, cu atat mai mult prin preot. Căci ce nu face Dumnezeu pentru mantuirea noastră….dar in cazul ERETICILOR….Dacă preotul are o credinţă stricată (greşită), chiar inger din cer de ar fi, tu nu te supune….Sf Ioan Gura de Aur Omilie 2, la Timotei 2…..Sf Ignatie Briancianinov-Despre Mantuirea neortodocsilor……Unde nu este Ortodoxie, acolo nu este nicimântuire. „Oricine va voi să se mântuiască, mai întâi detoate trebuie să se ţină de credinţa sobornicească; iar
        cine n-o va păstra întreagă şi fără de prihană, acela vapieri în veci” (Simbolul Sfântului Anastasie cel Mare)…….Toate învăţăturile omeneşti, cuprinzând propria cugetare inspirată din intelectul înşelător, din înţelepciunea trupească a oamenilor strecurate abil în învăţătura despre Dumnezeu, descoperită de Dumnezeu, pricinuiesc moartea veşnică. Cugetarea omenească inclusă în învăţătura credinţei creştine se numeşte erezie,
        iar urmarea acestei învăţături – rea-credinţă…………Ereziile, fiind o lucrare trupească, rod al
        înţelepciunii trupeşti, sunt născoceli ale duhurilor necurate. Feriţi-vă de eresurile cele împotrivitoare lui Dumnezeu – zice Sfântul Ignatie Teoforul – deoarece prin însăşi natura lor, acestea sunt născociri diavoleşti ale şarpelui plin de toată răutatea………….Erezia este o armă de temut în mâinile demonilor! Cu ajutorul ereziilor, aceştia au dus la pierzanie popoare întregi; răpindu-le pe neobservate creştinismul, ei l-au înlocuit cu o doctrină blasfemitoare şi i-au conferit acestei ucigătoare învăţături titlul de creştinism reformat,
        veritabil, purificat………………..Adevărul dumnezeiesc S-a întrupat ca prin Sine să
        ne mântuiască pe noi, cei morţi ca urmare a primirii şi însuşirii de către noi a ucigătoarei minciuni. Dacă veţi rămâne în cuvântul Meu – grăieşte Hristos – dacă veţi primi învăţătura Mea şi veţi rămâne credincioşi ei, sunteţi cu adevărat ucenici ai Mei. Şi veţi cunoaşte
        Adevărul şi Adevărul vă va face liberi (Ioan 8, 31—32). Numai acela va rămâne credincios învăţăturii lui Hristos, care respinge cu hotărâre şi va respinge pururea orice învăţătură născocită de duhurile necurate şi de oamenii potrivnici învăţăturii lui Hristos, înţelepciunii
        dumnezeieşti, care ne-a lăsat legământ să păstrăm unitatea şi inviolabilitatea lor.
        Înţelepciunea dumnezeieştii Revelaţii se păstrează întreagă şi neştirbită doar în sânul Bisericii Ortodoxe de Răsărit. Amin!……………..Astfel, Sfântul Ignatie scrie1: „Ce spectacol vrednic de plâns în hohote: creştinii care nu ştiu în ce constă propriu-zis creştinismul! Privirea noastră întâlneşte acest spectacol neîncetat: rareori vedem câte o excepţie, rareori putem întâlni, în numeroasa gloată a celor ce se numesc creştini, unul care
        e creştin nu doar cu numele, ci şi în fapt! Întrebarea pe care o puneţi d-voastră a devenit o
        întrebare obişnuită astăzi: De ce să nu se mântuiască păgânii, mahomedanii şi aşa numiţii eretici? Spuneţi că printre ei se găsesc oameni cât se poate de buni. A-i
        pierde pe aceşti oameni buni ar fi contrar milei lui Dumnezeu!… Mai mult, spuneţi că: „aceasta este contrar chiar raţiunii umane. Doar ereticii sunt şi ei creştini. Să te socoti mântuit, iar pe membrii altor credinţe pierduţi, este o nebunie, este o trufie fără margini”… (îi scria acea femeie Sfântului Ignatie)…………….Creştinilor, îi răspunde Sfântul, voi vorbiţi despre mântuire, dar habar nu aveţi ce este mântuirea, de ce au nevoie oamenii de mântuire şi, în sfârşit, nu-L cunoaşteţi pe Hristos, singurul mijloc al mântuirii noastre! Iată
        adevărata învăţătură despre acest obiect, învăţătura Sfintei, Universalei Biserici: Mântuirea constă în restaurarea după chipul lui Dumnezeu………..Biserica Universală a recunoscut întotdeauna erezia ca un păcat de moarte, a recunoscut întotdeauna că omul
        molipsit de boala groaznică a ereziei e mort sufleteşte, străin de har şi de mântuire, fiind în comuniune cu diavolul şi cu pieirea lui……………..Orice erezie conţine într-însa hula împotriva Duhului Sfânt; fie huleşte o dogmă a Duhului Sfânt, fie o lucrare a Duhului Sfânt, dar neapărat huleşte Duhul Sfânt. Esenţa oricărei erezii este hulirea de Dumnezeu………….Lepădarea dogmelor este o hulă împotriva lui Dumnezeu ce se numeşte necredinţă; schimonosirea dogmelor este o hulă împotriva lui Dumnezeu ce se
        numeşte erezie…………….Păcat de moarte este erezia: ea cuprinde în sine hulirea lui Dumnezeu şi îl face pe cel molipsit de ea străin de adevărata credinţă în Hristos……………….De ucenicii unui oarecare pustnic mare din Egipt s-a depărtat harul botezului îndată ce acesta, stând de vorbă cu un evreu, a rostit, în simplitatea sa, un cuvânt de îndoială cu privire la credinţa creştină. Istoria bisericească povesteşte că în primele timpuri ale creştinismului, în vremea prigoanelor, unii păgâni mărturiseau cu gura pe Hristos cu prefăcătorie, în glumă şi în bătaie de joc, iar harul dumnezeiesc îi adumbrea de îndată: într-o clipă se prefăceau din păgâni înrăiţi în creştini râvnitori şi pecetluiau cu sângele lor mărturisirea pe care la început o rostiseră ca pe o luare în deşert………..Credinţa este din auzire (Rom. 10, 17): ascultă Evanghelia, care-ţi vorbeşte, şi pe Sfinţii Părinţi, care o tâlcuiesc; ascultă-i cu luare aminte şi, puţin câte puţin, se
        va sălăşlui în tine credinţa vie, care va cere de la tine plinirea poruncilor evanghelice şi te va răsplăti pentru această împlinire cu nădejdea neîndoielnică a mântuirii. Ea te va face următor al lui Hristos pe pământ, împreună moştenitor cu El în cer. Amin……………..P.S VEZI SA NU FACI OPUSUL CU ,,INVATATURILE” TALE, LA CE ZIC SFINTIII PARINTI. Iartama!

        Apreciat de 1 persoană

      • Da, mulțumim pentru invataturile din Sfântul Teodor Studitul. Dar tu nu ai înțeles ce ți-am scris. Că au fost milioane de adultere legiferate prin Sinod încă de la începutul anilor 1900;și mulți se prefac că doar Creta e borna! Trebuia să luăm atitudine cu mult înainte de Creta. Dar noi am lăsat milioanele de adultere date demult la arătare prin Sinod. Citește istoria Ecumenismului și te îngrozește, și vezi căsătorii de monofiziti făcute de ortodocși. Recunoaștere drept Taine a nelegiuirilor anglicane. Ne-am scăldat în nesimțire omule. Sunt zeci de sinoade eretice dinainte, Creta nu e borna!

        Apreciază

      • Cristian D. zice:

        „Creta nu e borna!” – aici ADEVĂRAT grăiţi !

        Apreciază

  8. roman zice:

    Eu nu o pun ca si ultima borna,ca si borna a bornelor,creta 16.ca si azi se pot intoarce la Biserica popii ecumenisti si eretici,dar prin intreruperea pomenirii ierarhilor eretici si comuniunea cu toti ereticii ,cu FAPTA si prin anumite epitimii, se poate primi dupa o perioada sa slujeasca Sf Liturghie (ne invata tot Sf Teodor Studitul cum se face si lucrul asta) si sa fie iar Preot si nu POPA.Asa este trebuia de la prima ,,adunare tribala” a ecumenistilor luata initiativa si de catre romani si ai nostri ortodocsi,iar la altii s-a luat atitudine de catre Mitr Filaret al ROCOR , prin Scrisorile sale catre patriarhul Atenagoras,catre Patr Greciei si catre intreaga lume crestina, ceva mai consistent,dandu-se si anatema ecumenismul,dar noi romanii (repet pe mine ca si roman nu ma intereseaza decat de barnalaul nostru din ochi si nu al grecilor,rusilor,bulgarilor,etc ,fiindca nu am habar de absolut nimic de ce se intampla la ei,nu le cunosc limba si… NU E TREABA MEA CA SI MIREAN SI NICI A PREOTILOR romani, e treaba Ierarhilor,dar cum nu avem ierarhi ortodocsi ,ci doar LUPI, dupa FAPTE,nu trebuie sa ne smintim sau sa ne ,,infratim” sau sa tot cautam la straini…avem o mare evlavie noi romanii in general catre straini) ne-am TREZIT o MICROPARTE din noi dupa sinodul talharesc de la creta 16,fiindca alt sinod talharesc ecumenistii de o suta de ani nu au mai avut.E important ca ne-am trezit,dar mai important este sa se trezeasca si altii,sa fim cat mai multi,nu doar cateva sute sau mii,din peste cateva milioane, declarati ortodocsi romani.Dar daca le spunem ca sunt eretici si au Taine Sfinte si ecumenistii , pana la un alt sinod ,de data asta ortodox,NU II AJUTAM CU NIMIC si nici noi nu ascultam de Sfintii Parinti,care nu stateau pe ganduri daca sunt sau nu eretici condamnti sinodal sau sunt eretici necondamntati sinodal,findca nu ar mai fi Sfinti,ci altceva.Cu Totii stim …ca nimic necurat nu intra in Imparatia Cerurilor……Sfintii Parinti prin atitudinea lor ACRIVISTA si prin GLASUL ORTODOCS al lor ,impingeau catre Sinoade Ortodocse si pe altii,la care participau si ei.Dar cand le zici ca …nu mai stati la ecumenisti ca sunt eretici…pai de ce parinte ,pai nu mai pot sa ma impartasesc la parohie si astfel sa merg o suta de km in alta parte?…ba da mai poti sa te Impartasesti ,pana la un Sinod Ortodox,ca popa ecumenist e inca Preot a lui Hristos,chiar daca e ERETIC,ca Dumnezeu indura vesnic Hulirea adusa Bisericii si Preasfantului Sau Nume si …ma opresc,dar sa stiti ca invatati rau pe oameni. S-asa aud ca multi preoti ingraditi de erezie spun….. sa nu mai citeasca nimeni nimic,ca mirenii sunt noroade proaste si un mirean nu intelege ce vor sa zica Sfintii in carti…Ce zic unii ca ei,e total contrar la ce indruma toti Sfintii Parinti.Sf Ioan Gura de Aur spune sa citim,sa invatam sa cautam Adevarul,nu sa ne lenevim si sa spunem ca nu intelegem,ca e prea greu ,dar unii preoti zic total invers.Probabil ca-s ei Sfinti si nu unul precum Gura de Aura a Lui Dumnezeu=IOAN HRISOSTOM.Noi stim ca Hristos a spus…ascultati ce zice Duhul Bisericii……iar Sf Petru in Fapte spune….nu talcuiti prorocirile fiecare dupa capul vostru ci doar Sfintii purtati de Duhul Sfant pot face asta…Ptr mine unul e LIMPEDE-Duhul Sfant Mangaietorul e in cartile acestor Sfinti Parinti si nu vreau sa ma insel ca-s sfinti si Preotii nostri de azi,doar ca s-au ingradit de erezie.Sa dea Dumnezeu sa fie ,dar sa avem grija ca tot Hristos ne invata….va veni o vreme cand nu vor mai suporta invatatura sanatoasa si isi vor pune ei INVATATORI noi ,care sa le zica invataturi placute auzului lor si vor ajunge sa creada in basme…..adevarat graiesc tie femeie ca va veni o vreme cand nici in muntele asta,nici in cetatea Ierusalimului si nicaieri ,oamenii nu se vor inchina lui Dumnezeu Tatal,ca nu-L cunosc…….aveti grija sa nu va insele nimeni,ca multi hristosi mincinosi vor veni in lume ,ca sa insele si pe cei alesi ………P.S Nu putem sta in INSELARE si EREZIE de frica ….dom’le pai nu mai e har la 99,99% din BOR, inseamna ca trebe sa ne rebotezam si…alte prostii din capu’ inselat a lu’ ala care zice asa ceva….sau ……pai asa nu mai avem comuniune apostolica,daca zicem LUP ,LUPULUI(ierarhului eretic)…..s.a inventii din minti trupesti si pline de patimi.Inca o data sa intelegem ca Biserica nu are pata si nici zbarcitura…..iar Biserica si Hristos nu tine cu forta pe ecumenisti ….Ei,romanii nostri (cler si popor) au ales si aleg sa fie cu dumnezeul tuturor(alah,buda,papa,dracul) si ansamblul folcloric al lumii crestine…..Iertati-ma!

    Apreciază

  9. Aurora zice:

    Adminule, blogul tau e toxic ! Ai grija, vei da socoteala pentru fiecare cuvant gresit ! Ereticii nu mai au har ! Daca ideea asta nu ti-e limpede, inseamna ca nu ai nimic limpede in cap.

    Apreciază

    • Pai pentru dvs ereticul Athenagora era plin de har… Și înainte de Creta toți ereticii erau roz bon bon de har după dvs. Și lui Roman i-am explicat că au fost zeci de dogme eretice ratificate Sinodal înainte de Creta. In 1900 și ceva, exact ca pe vremea Sf Teodor Studitul, a fost făcut un sinod eretic la Constantinopol care a hotărât căsătorirea ereticilor monofiziti de preoți ortodocși. Erezie adulterină ratificată sinodal. Iertare, roman, văd că nu ați înțeles exprimarea. Sfinții părinți compara erezia cu adulterul, iar aici este și adulter și erezie. Va cotraziceti, iar noi suntem niste nepricepuți, nu putem mai mult… Dacă ați adormit in sala de cinema nu înseamnă că filmul a început atunci. Creta nu e borna, citiți istoria Ecumenismului, sunt zeci de sinoade eretice înainte. Dar se pare că ereticii respectivi din ultima suta de ani erau roz de har pt dvs.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s