Antihristul va fi fatarnic fara de pereche, spunand oamenilor ca va respinge avortul, desfranarea, homosexualitatea… Acestea le va face ca un viclean, vrand sa insele de e cu putinta si pe cei alesi

Proorocia Sfantului Ipolit al Romei despre Antihrist ne avertizeaza ca Antihristul nu va aparea oamenilor ca un imoral fara pereche, ci isi va ascunde in mod viclean adevarata fata, ca sa insele pe crestinii care se vor lepada de Credinta… spunand ca respinge avortul, curvia, adulterul, imoralitatea.

Iata cateva fragmente:

„Mai intai de toate va iubi neamul evreilor. Va face semne uimitoare si minuni insa nu adevarate, ci mincinoase si ticaloase, pentru a-i insela pe cei aseme­nea lui in lipsa de cinstire. Si va incerca, daca este posibil, sa-i indeparteze si pe cei alesi de la dragostea lui Hristos.

La inceput se va arata bland, plin de dragoste, linistit, evlavios, plin de pace, urator al nedreptatii, cu sila de daruri si potrivnic idolatriei. Va spune ca ii face placere sa mediteze asupra Sfintelor Scripturi, ca ii va cinsti pe preoti, va cinsti batranetea, ca nu va accepta desfraul, curvia, ca ii este sila de adulter si nu va da atentie acuzelor (impotriva altora), nu va accep­ta juramintele, va fi iubitor de straini, prietenul celor nevoiasi si milostiv. Va face indemnuri la dragoste si nu va avea in general bogatie.

Toate aceste le va face ca un viclean si prefacut, voind sa-i insele pe toti pentru a-l face imparatul lor. Cand multimile oamenilor vor vedea atatea virtuti si lucrari uimitoare, vor fi toti de acord  intr-un singur glas, sa-l declare imparat, spunandu-si intre ei: „Mai este cineva in generatia noastra atat de bun si de drept?” El va fì pretuit in special de neamul evreilor, pentru ca se asteapta sa-l vada imparat. Vor veni asadar toti la el pentru a-i spune: Toti vom asculta de tine. Toti avem incredere in tine. Te vom recunoaste ca cel mai drept de pe tot pamantul. Toti nadajduim sa ne mantuim prin tine. Prin tine am acceptat de altfel sa luam niste hotarari drepte de nezdruncinat.”

-Sfantul Ipolit episcopul Romei, citat in cartea Arhimandrit Evsevios Vittis, Talcuiri la Apocalipsa, Ed. Egumenita, vol. III

Va amintiti?

Mare atentie – Donald Trump nu este deloc un lider care urmareste binele umanitatii

Fiti atenti, antihristul, cu inaintemergatorii lui, printre care si Trump, va iubi neamul evreilor. Ia uitati ce declara dupa alegeri Trump, care le pregateste si templul: „Iubesc neamul evreilor (!)”.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este trump-israel1-1024x683.jpg

Vedeti si:

Premierul Israelului subliniază importanța istorică a reconstruirii Templului lui Solomon

Donald Trump  era apreciat de foarte multa lume dupa alegerea sa, mai ales de unii nestiutori din tarile ortodoxe, pentru ca a luat atitudine impotriva unor fenomene precum propaganda LGBT, avorturi, riscurile vaccinurilor, coruptia companiilor farmaceutice. La inaugurare Donald Trump a aparut intr-o postura pioasa, intr-o ceremonie mega-ecumenista, unul dintre evenimentele care au drept scop crearea unei noi religii mondiale, care sa reuneasca singura marile religii ale lumii. Noi stim ca in afata Ortodoxiei nu exista mantuire, ci o adunatura pierzatoare, sinagoga a satanei.

Atunci, unii se intreaba: De ce Trump este impotriva avorturilor si a homosexualilor ? De ce este impotriva masoneriei si a socetatilor secrete oculte ? Raspunsul este simplu, pentru ca elitele care conduc lumea, personalitati care detin majoritatea resurselor economice si financiare, care sunt in general de origine evreiasca, ei bine, aceste elite urmaresc sa insele lumea pentru a putea subjuga tot pamantul. Iar acest lucru se poate realiza castigand pe rand, increderea tuturor.

A mai ramas o reduta de cucerit, cea a persoanelor morale si religioase, pe care acum urmaresc sa le insele. Pentru a pacali pe toata lumea sunt in stare sa sacrifice si masoneria, care a ajuns o jalnica mascarada, sunt in stare sa se arate a fi morali si pro-familie.

Vedeti si:

Marsul pentru viata, masca perfecta pentru promovarea ecumenismului

Astfel vor recanaliza aceasta mare sursa de energie, a oamenilor morali si religiosi, spre ideea de ”rugaciune” pentru pace, pentru „binele moral” al tuturor. Aceasta va fi noua religie mondiala, in care pe marile scene ale lumii vor avea loc „rugaciuni” ca cea din clipul vieo de mai jos cu tradatorul Teofan Savu. Nu va lasati amagiti – urmeaza balamucul antihristic!

Vedeti si:

Ereticii Kiril, Daniel, Teofan etc… lucrează direct pentru înscăunarea lui antihrist în fața maselor de oameni adormite

Arhiepiscopul Averchie ne avertizeaza:

„Pierzând legătura cu esenţa credinţei sale – care este, într-un cuvânt, lepădarea de grijile lumii -, creşti­nătatea îi lipseşte pe credincioşi de legătura vie cu harul Duhului Sfânt. De aceea, creştinii trebuie să găsească înlocuitori ai acestui har, In acelaşi timp, ei caută în lumea aceasta un înlocuitor pentru cealaltă lume care nu le mai este la îndemână. Arhiepiscopul Averchie a scris despre aceşti neo-creştini: „Ei vor fericire aici în lumea aceasta, împovărată cu mulţimea ei de păcate şi fărădelegi; şi aşteaptă această fericire cu nerăbdare.Ei socotesc că unul din cele mai sigure feluri de a o dobândi, este «mişcarea ecumenică», unirea şi unificarea tuturor popoarelor într-o «biserică» nouă care va cuprinde nu doar romano-catolici şi protestanţi, ci şi iudei, musulmani şi păgâni, fiecare păstrându-şi propriile convingeri şi greşeli. Această iubire «creştinească» închipuită, în nu­mele fericirii viitoare a oamenilor pe pământ, nu poate decât să calce Adevărul în picioare”.


Acest articol a fost publicat în Ecumenism, Inselari contemporane. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Antihristul va fi fatarnic fara de pereche, spunand oamenilor ca va respinge avortul, desfranarea, homosexualitatea… Acestea le va face ca un viclean, vrand sa insele de e cu putinta si pe cei alesi

  1. roman zice:

    Imaginile cu teofan in capista iudaica ,prin care este inca odata caterisit de canoanele sfintilor parinti,dar na’ este necondamnat nominal persoana teofan de un sinod universal,iar pana atunci la el si cei care impartasesc credinta acestuia…intai pomeneste Doamne pe Inaltpreasfintitul mitropolit teofan care DREPT INVATA CUVANTUL ADEVARULUI…(e o mare hula impotriva Domnului sa spui ca slujesti Dumnezeului cel Viu si sa crezi ca il poti minti ca ala, dreptinvata Adevarul Sau…e bezna mare in mintile noastre) sa spui ca mai se Pogoara in Pocalul Sfant Hristos Dumnezeul nostru,dar spre OSANDA celor care se impartasesc la acestia.De parca pe noi oamenii ne intereseaza daca vom merge in fundul iadului sau mai deasupra iadului si nu ne intereseaza sa scapam definitiv de a merge in muncile iadului.Mai grav decat aceste imagini este ca preotii care s-au ingradit prin nepomenire de acest capitan al ereziilor (Teofan) si de cei asemeni acestuia,se cearta intre ei si s-au dezbinat pe motiv ca popii care dau ascultare orbeasca de acesti fruntasi eretici semnatari acelor hule de la Creta si a caror FAPTE se vad din avion,au sau nu har sau… au har dar tot spre OSANDA celor care se impartasesc la ei ,adica tot in iad merge omul care se impartaseste din mana acestora , unu ca teofan&co si ai lor popi ascultatori de cei pamantesti,de fii oamenilor intru care nu este mantuire ,fiindca ei azi nu asculta de Hristos si nu-i slujesc Lui,din fapte lor vedem acestea,caci nu este dat anatema nominal de vreun sinod acest teofan si cum ca canoanele impuse de Sfintele Sinoade ale Sfintilor Parinti nu sunt valabile si in acest caz de exemplu ,unde vedem ca acest teofan se iubeste fara nici o jena cu jidanii ucigasi de Hristos.E bezna mare in mintea noastra in aceste vremuri .Nu putem sa ne lepadam de cele pamantesti/trupesti cu nici un chip.Ne este frica cica sa nu facem schisma fata de ,,biserica” cu taine ,dar spre spre osanda oamenilor ,pana la un sinod universal si sa ne ingradim de cei care impartasesc ereziile acestor eretici.Nu putem crede ca a ne ingradi de erezie, trebuie sa ne ingradim de toti ereticii pamantesti/trupesti prin care vine si este vadita pe fata erezia ecumenista.Asta este vremea pe care o traim …Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor.Iertati-ma dar orbecaim in bezna ,ca nu dorim lumina Domnului si nu ascultam de ce spune Duhul Sfant Bisericii,adica invataturile Sfintilor Parinti,ci tot mai adaugam si noi cate un cuvant din capu’ nostru cel intunecat!De asta nu primim ceea ce cerem (luminare) fiindca nu cerem bine!

    Apreciat de 1 persoană

    • Muritor zice:

      da, asta e rătăcirea de pe urmă – să atribui har ereticilor.

      Ce este harul dacă nu prezența Duhului Sfînt? Duhul Sfînt – Dumnezeu. Îl credem fraier pe Dumnezeu? Trebuie să asculte Dumnezeu de oameni pînă ăștia se organizează să-și facă sinod ca să condamne pe cineva nominal ca să se retragă abia atunci Duhul Sfînt-Dumnezeu de la ereticul pe care pînă atunci la tot hulit?

      Sfinții Părinți niciodată nu au făcut această distincție pentru eretici, aceea că ar exista 2 tipuri diferite de eretici: eretici condamnați nominal într-un sinod (adică fără har și taine) și eretici necondamnați nominal încă la un sinod (adică cu har și taine valide dar pentru ei spre osînda lor). Această nou învățătură a fost statornicită abia în 1984 de pseudo-mitropolitul Kiprian de Oros și Fili și se numește după numele lui – kiprianism, care nu este altceva decît cripto-ecumenismul, pentru că și această învățătură, ca și ecumenismul, zice că ereticii sunt membri ai Bisericii, doar că sunt mădulare bolnave ale Bisericii pînă la vreo condamnare sinodală nominală. Ce blasfemie! Au zis Sfinții Părinți așa ceva? Că există eretici în Biserica lui Hristos. Ereticul singur pe sine se osîndește din momentul în care își asumă vreun eres și-l propovăduiește deschis și se înverșunează în eres cînd este mustrat pentru acesta: ”De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te, știind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.” Tit 3, 10-11

      Ereticii se osîndesc singuri, pentru că singuri pe sine se scot din Trupul lui Hristos, Biserica, Mireasa neîntinată a lui Hristos-Adevărul Mîntuitor, prin eresul în care cred. Sinoadele doar confirmă o stare de fapt, o hotărîre pe care Dumnezeu o luase de mai înainte, sinoadele doar retrag rangul clerical dacă ereticul nici la sinod nu se pocăiește, dar nu retrage și harul care ÎL dă și ÎL ia doar Dumnezeu, nu sinoadele. Oare nu idolatrizăm sinoadele cînd le dăm o asemenea competență ca să dea și să ia harul după cum i se pare sinodului? Vedeți cazul lui Arie din istorie și cămașa ruptă a lui Hristos care a apărut în vedenia sfîntului sfințiti mucenic Petru al Alexandriei, înainte ca Arie să fie judecat de vreun sinod local sau ecumenic.

      Sf. Teofan Zăvorîtul: „Fie se pronunţă, fie nu se pronunţă asupra învăţăturii şi numelui tău anatema, tu deja eşti căzut sub ea atunci când cugeţi cele potrivnice Bisericii şi stărui în această cugetare.”

      După Sf. Ciprian al Cartaginei, cei ce îi recunosc pe eretici de mădulare ale Trupului lui Hristos și chiar doar ca creștini, singur are parte cu ei și trebuie ”să devină pe deplin colaboratorii lor – să meargă împreună cu ei, să se unească în rugăciune cu ei și să-și facă altare și jertfe comune, odată ce la ei și la eretici e un dumnezeu, un domn, o biserică, o credință, un duh și un trup” (Epistola 62 către Magne)

      „Nici un eretic nu da sfintenie prin taine” Sfantul Leon, Epistola catre Nichita. A se vedea subnota 79 a Sf. Nicodim Aghioritul la tîlcuirea canonului 46 Apostolic din Pidalion.

      Apreciază

  2. Muritor zice:

    cel ce neagă erezia ereticilor singur devine eretic. Iar kiprianismul, deși îi numește eretici pe eretici, totuși nu le neagă harul (pînă la condamnare sinodală), iar asta e o altă formă de înșelătorie scolastică, o găselniță.

    Apreciază

    • Episcopul nu se identifică cu Tainele. Ereticii sunt căzuti din har, dar Tainele sunt săvârșite de Însuși Hristos. În Pateric este un caz cu un copil care a spus rugăciunile Prefacerii care se citesc în cadrul Proscomidiei, iar pâinea și vinul pe care era însărcinat să le aducă preoților, s-au prefăcut în Trupul și Sangele Domnului. Deci ereticii nu au har, preoția lucrează pentru Biserică, prin iconomia lui Dumnezeu. Biserica funcționează sinodal. Dacă citești epistola 40 către Fiul Naucratie vei vedea că Sfântul Teodor Studitul arată că există eretici condamnați și necondamnati și explică diferențele dintre ei, atunci când explică cum Canoanele Apostolice se referă la ereticii deja judecați, spre deosebire de Canonul Sfântului Vasile cel Mare.

      Kiprian Kotsoumbas de care vorbiți era schismatic și rupt de Biserică, oricum era căzut pe o panta greșită. Nu înțeleg de ce îl criticați atât, întrucât se pare că nu vedeti o problemă prea mare în schisma de la Slătioara, care la fel susține. Oamenii care merg la stilisti sau
      nu vad gravitatea, se molipsesc de duh schismatic. Faptul că această schismă a fost creată deoarece nu a fost îndeajuns de multă luptă, îndelungă răbdare, jertfă, ne-urmandu-i Sfântului Maxim Mărturisitorul, de către un singur episcop, Galaction Cordun, arată că ierarhii necanonici ai acestei schisme sunt vinovați si ei de schisma și este greșit să fim in comuniune cu ei.

      Tocmai că teoria inexistentei Tainelor la toți preoții care pomenesc ierarhii căzuti în erezie provine din rândul stiliștilor GOC, grupări foarte periculoase, care de care considerăndu-se cea adevărată, botezand și hirotonind din nou pe cei care aderă la ei.
      Ne bucurăm că aveți râvnă pentru a căuta Adevărul, dar fiți atenți la duhuri. Cărțile citite pot fi pline de duhuri străine, eretice, schismatice, provenind din idei papistașe sau stiliste. Kalomiros susține multe rătăciri printre care și evoluționismul. Cuviosul Serafim Rose a spus că nu mai trebuie să citim nimic de el căci ne molipsim de duhuri străine. La fel și cărțile lui Larchet sunt contaminate de astfel de duhuri, deoarece ii considera pe papistași Biserica.
      Practicalele Sfintelor Sinoade Ecumenice arată că ereticii necondamnati erau numiți până în momentul Sinodului clerici daca aveau preoție, preoția nu fusese ridicată.
      Ne iertați neputințele și țineți cont că pe cei care aplică corect Canonul 15, ingradindu-se de erezie nu ar trebui sa ii despartă nimic de a fi în comuniune unii cu alții. Multi nu au găsit încă răspunsul în problema Tainelor, răspunsurile la toate frământările noastre ni se vor da dacă vom căuta să fim buni și curați cu inima, smerindu-ne și cerând ajutorul lui Dumnezeu și al Sfinților, fără a nădăjdui in noi înșine.

      Va dam un sfat: nu există nicăieri vreo dovadă de la Sfintii Părinți că a spune că până să fie ereticii necondamnati judecați Tainele sunt săvârșite, acest lucru ar fi erezie. Dimpotrivă.

      Dar aceste lucruri nu se pot lamuri in mintea noastră până nu rupem comuniunea cu duhurile schismatice sau eretice. Să nu citim decât de la Sfintii Părinți, să nu preluam nimic de la autori indoielnici.

      Erezia și schisma sunt duhuri, care o data ce pun stăpânire pe om, îl fac să se indreptateasca in continuu și să piardă mireasma Ortodoxiei și incapabili să mai afle Adevărul.

      Apreciază

      • roman zice:

        E un sfat bun sa nu se citeasca decat Sfintii Parinti si nimic altceva ( fel de fel de ,,cuviosi” ecumanisti,papistasi,bochisti s.a duhuri).Parintele Ciprian Staicu in conferinta de la Bucuresti spunea ca el nu este deacord a arunca tot ce a facut/scris Arsenie Boca la gunoi.Eu unul personal daca ma uit la pozele cu picturile sale ,ma apuca groaza si stiu exact ca nu trebuie sa caut mai mult despre o asa persoana,chiar daca o fi zis si ceva ortodocs sau ceva bun …nu ma intereseaza…fiindca tocmai asa fac ereticii-se folosesc de cele Sfinte ptr a introduce un singur cuvant de la ei personal si deja se transforma totul intr-o erezie,iar ptr a nu ma sminti (eu personal fiind cel mai mare pacatos si ticalos) nu ma intereseaza sa am de a face ceva cu ,,invatatura” unei asemenea persoane.Noi in aceste vremuri extrem de inselatoare si in care vedem ca a noastra credinta este slaba ,slaba tare de tot ,uitandu-ne la faptele Sf Teodor Studitu noi nu suntem vrednici nici sa-i pronuntam numele,d-apoi sa mai si facem ce a facut sfantul,care a dus lupta cea buna cu 2 erezii in decursul a cativa ani si la ce …slab nivel de pregatire dogmatica,a canoanelor este intre preotii nostri de azi si mai ales noi mirenii,ca vedem cum de la ce s-a zis in 2016 -sa nu avem nici o comuniune cu ecumenistii,ca nu au Har,etc… si unde s-a ajuns astazi ,caci se cearta preotii intre ei, care defapt sunt in aceiasi lupta s-au ingradit de eretici,dar unii sunt mai orgoliosi,mai mandri ca altii si ajung nu sa se certe creativ intre ei pe baza Invataturilor Sfintilor, ci pe baza slabiciunilor lor si sa se dezbine aproape intre ei pe motivul idiot daca au sau nu Har, dar ereticii ecumenisti.Mai avem cale lunga sa putem ,macar sa ducem o oarece lupta cu aceasta panerezie numita ecumanism ,care sigur va fi de lunga durata si deja vedem si auzim fel de fel de …caderi, de schimbari de pozitie de la o luna la alta.Dumnezeu sa ne lumineze in minte si suflet si sa ne ajute,ca noi nu suntem razboinicii cei frumosi si hotarati in a sprijini /apara cele Sfinte,precum barbatii lui Hristos de odinioara,acum avem prea multe slabiciuni.Iertati-ma!

        Apreciază

      • Cristian D. zice:

        „Dacă citești epistola 40 către Fiul Naucratie vei vedea că Sfântul Teodor Studitul arată că există eretici condamnați și necondamnati și explică diferențele dintre ei, atunci când explică cum Canoanele Apostolice se referă la ereticii deja judecați, spre deosebire de Canonul Sfântului Vasile cel Mare.” – detaliati va rog ca sa vedem si noi la ce pasaj va referiti si sa putem judeca in ce context face Sf. Theodor o asemenea deosebire intre eretici condamnati si necondamnati.

        Apreciază

      • Citeste cu atentie, vei vedea cum Sfantul Theodor Studitul face diferenta intre eretici condamnati/ necondamnati si arata si cum trebuie primite botezurile

        Apreciază

      • Un alt raspuns despre diferenta intre eretici condamnati/ necondamnati se vede in scrisoarea 53:

        Aici se arata ca aceia hirotoniti de eretici necondamnati, necaterisiti, daca anatematizeaza erezia ierarhilor ce i-au hirotonit, pot fi in comuniune cu ortodocsii si au preotie.

        Cineva hirotonit de un eretic necondamnat poate primi preotia, primeste harul cu vrednicie prin faptul ca mai apoi anatematizeaza erezia, dar cineva hirotonit de un eretic condamnat nu poate avea preotie.

        SCRISOAREA 53 – Citeţului Ştefan şi celor împreună cu el

        „Şi dacă şi vouă vă par că aşa stau lucrurile, să trecem şi la următoarele. Căci acestea şi de către Tarasie până acum vor fi spuse. Şi care este concluzia? Trebuie să ne îm­păr­tă­şim din [mâna] oricărui preot care nu e învinuit, după Teolog şi Gură de Aur. Căci unul zice: „oricare să-ţi fie vrednic de crezare în ceea ce priveşte curăţirea102, numai să fie careva din cei acceptaţi [de Biserică] şi neosândiţi pe faţă, dar nici dintre cei străini de credinţă”103. Iar celălalt [zice]: „In­te­re­sea­ză-te cu de-amănuntul, cercetează cu grijă. Căci nu este fără pri­mejdie împărtăşirea fără cercetare, fiindcă faţă de mari lucruri e primejduirea”104.

        Să cercetăm, dar, şi să ne grijim cu de-amănuntul de la cine suntem datori să ne împărtăşim: dacă mărturiseşte dreap­­­ta credinţă, dacă nu a fost hirotonit pe bani, dacă nu este adevărat altceva din cele bănuite cu privire la viaţa lui şi la alunecările despre care s-a auzit [în legătură cu el]. Iar dacă are hirotonia dată de cutare, fie eretic, fie hirotonit pe bani105, dar el nici eretic nu este, nici hirotonit cu bună şti­in­ţă de unul care ia bani, adică de un simoniac, ci măr­tu­ri­seş­te tot adevărul şi păzeşte şi credinţa şi canoanele ne­ştir­bi­te, şi leapădă şi pe cei care le ştirbesc pe amândouă, nu a­vem nici o pricină de îndepărtare faţă de el. Căci ne­o­sân­dit este unul ca acesta, după sfinţii arătaţi mai înainte şi, prin ei, după toţi106.”

        Ereticii la inceput se mai numesc si schismatici, sunt si schismatici si eretici, dar se accentueaza caracterul de schisma prin faptul ca au cazut de curand in erezie, initial fiind ortodocsi. De aceea canonul 15 vorbeste de schisme si impartiri, dar motivul intreruperii pomenirii mentionat in canon este „pentru un oarecare eres” . Deci diferentele exista, si Sfintii Parinti le-au facut si au operat cu ele.

        Din subnota la Canonul 28 apostolic, despre caterisire si hirotonie:

        „Iar de ar zice cineva că nu trebuie a se poftori hirotoniile şi botezurile celui cu dreptul caterisit, căci canonul opreşte îndoirile Botezului şi ale hirotoniilor, învaţă-se că opreşte cu adevărat, pe îndoirile botezurilor celor adevărate, şi ale hirotoniilor asemenea, nu pe ale celor neadevărate, care sunt cele de cei cu dreptate caterisiţi făcute. Şi marele Vasilie însă în canonul 3 zice, că diaconul cel odată caterisit, de ajuns are pe osânda caterisirii. ”

        „Iar Manuil Malaxos notarul (la tălmăcirea canonului ce au făcut la anul 1565 la cap 30) patriarhului Constantinopolului a poruncit câţi s-au hirotonisit de arhierei caterisiţi, de au ştiut caterisirea lor, să fie şi ei caterisiţi să nu se hirotonească de al doilea. __Iar de nu a ştiut, ____să se hirotonisească de al doilea de arhierei necaterisiţi.” – De aici rezultă ca un episcop caterisit nu poate hirotoni, hirotonia se face din nou de catre episcop ortodox necaterisit.

        Scrisorile partiale aici:
        https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/09/19/sf-theodor-studitul-dreapta-credinta-a-sfintilor-parinti/

        Mai complet in romana, aici, imagini:

        Dă clic pentru a accesa docslide-net_dreapta-credinta-in-scrierile-sfintilor-parinti-vol1pdf.pdf

        In rusa:
        https://drive.google.com/file/d/1yFiSnmxDnH1zxmpNXppMOTbQwxqFCYLo/view

        Apreciază

  3. Grigorie zice:

    Cei care si-au insusit hotararile Sinodului ecumenist din Creta se gasesc sub incidenta canonului 1 al Sinodului III Ecumenic, canon care excomunica, cateriseste, inainte de a fi judecati de un sinod, chiar si pe cei care pe viitor se opun hotararilor dogmatice ale Sinodului III Ecumenic, ceea ce inseamna ca acestia sunt, asa cum se arata in Pidalion, in starea de caterisire: „s-au făcut lepădat de la sinodul acesta despre toată bisericeasca împărtăşire, şi sfinţita lucrare”.

    In hotararile Sinodului din Creta se spune ca: „Dialogurile multilaterale purtate de Biserica Ortodoxă nu au însemnat, nu înseamnă și nici nu vor însemna niciodată un compromis în materie de credință. Aceste dialoguri sunt o mărturie despre Ortodoxie”(Enciclica), prin aceasta ei marturisesc de fapt ca acordurile doctrinare dintre monofiziti și ecumeniștii „ortodocsi” nu sunt „un compromis în materie de credință… [ci] o mărturie despre Ortodoxie”. De fapt aceste acorduri doctrinare cu monofiziti contin si erezia monotelita, erezie care, potrivit Sfantului Maxim Marturisitorul, cei care o urmeaza se opun Sinoadelor Ecumenice, adica si Sinodului III Ecumenic:
    „prin Ekthesis-ul întocmit în acest oraş de Serghie (638) ca şi prin Typos-ul edictat în continuare aici în anul al 6-lea al indicţiei (în 647-648), acesta a respins cele patru Sfinte Sinoade Ecumenice”. (Actele procesului și interogatoriilor Sfântului Maxim Mărturisitorul și a ucenicilor lui)

    In Prima Declaratie Comuna monofizitii si ecumenistii „ortodocsi” sustin ca au aceeasi credinta, ori monofizitii sunt si monoteliti, ceea ce duce la concluzia ca pentru ecumenistii „ortodocsi” monotelismul nu este erezie ci „ortodoxie”, ceea ce insemna ca acestia se opun Sinoadelor Ecumenice: „Am mostenit de la Parintii nostrii [printre care Sever de Antiohia si Dioscor] credinta si traditi apostolica cea una, desi ca Biserici am fost despartiti unii de ceilalti timp de secole”; „In lumina Declaratiei noastre Comune asupra Hristologiei si a afirmatiilor comune de mai sus, am inteles acum in mod clar ca ambele familii au pastrat intotdeauna cu fidelitate aceeasi Credinta Hristologica Ortodoxa autentica si continuitatea ei neitrerupta a traditiei apostolice”. (Sunt anticalcedonienii ortodocsi?)

    Apreciază

    • roman zice:

      Nu am citi atent raspunsul dvstra atent atunci ,vedeti ca nu a-ti inteles bine deloc Scrisoarea 53,VA IMPLOR mai cititi-o o data ,este EXTREM de important,eu credeam ca ati inteles-o ,dar e GRESIT TOTAL ce spuneti.Dvstra spuneti asta….Un alt raspuns despre diferenta intre eretici condamnati/ necondamnati se vede in scrisoarea 53:

      Aici se arata ca aceia hirotoniti de eretici necondamnati, necaterisiti, daca anatematizeaza erezia ierarhilor ce i-au hirotonit, pot fi in comuniune cu ortodocsii si au preotie.

      Cineva hirotonit de un eretic necondamnat poate primi preotia, primeste harul cu vrednicie prin faptul ca mai apoi anatematizeaza erezia, dar cineva hirotonit de un eretic condamnat nu poate avea preotie………
      Sfantul Teodor asta spune in acea Scrisoare catre Citetul Stefan…….Despre comuniunea Apostolica de atunci si pana azi-Citetului Stefan ,pag 64
      PS Suntem in perioada imediata de dupa 787 ,insemnand taierea ereziei iconoclaste prin Sinod Ecumenic(787) si reprimirea in Biserica cea Una a celor care ratacise in erezie (730-787=57 ani de erezie) de catre Sf Patriarh Tarasie si despre opunerea unora care s-au ingradit de erezia iconoclasta si care il criticau pe Tarasie ca nu ii reprimea in mod canonic,ci prea usor pe cei care renuntasera la erezia iconoclasta ,dar aveau alte,,bube’’,adica criticii erau zelotisti…(sunt informatii de la mine ,de pe net ,ptr a ne ajuta sa intelegem mai usor)….
      . Fiindcă zice şi Teologul2: cât e cu putinţă, trebuie să ne plecăm spre aceasta3. Şi unde e bănuială că întristăm, mai bun e acordul decât încăpăţânarea] însă nici noi nu vă tragem în jos de la conştiinţa voastră, nici voi nu ne cereţi o dis¬cernere care nu ne e limpede, fiindcă şi persoana, şi tim¬pul, şi experienţa fac să se schimbe situaţia celor ce nu au ajuns la fel în aceleaşi lucruri5. Dar dacă se revine la dumnezeiescul Gherman şi se caută de acolo hirotonia? Ce e atunci cu cei trei eretici care au fost între timp6? Nu este nimeni care să nu fi fost hirotonit de ei sau de cei hi¬rotoniţi de ei, hirotonia coborând prin succesiune până la Tarasie. Câţi din cei preoţiţi, de la Răsărit şi de la Apus şi de la Miazănoapte şi de la mare nu au venit între timp şi nu s-au unit prin împărtăşire cu Biserica de la noi? Şi câţi, acum au fost hirotoniţi sau au hirotonit fără bani, chiar dacă au fost eretici? Toate acestea le cunoaşte singur Dumnezeu şi nu le întăreşte [stabileşte] omul şi de aceea trebuie să fim cu luare aminte faţă de toţi cei caterisiţi, însă, fiindcă suntem oameni, vă rog, să privim bine lucrurile,

      1 Pentru binele Bisericii a ales să fie de acord cu el şi în comuniu¬ne cu el.
      2 Sfântul Grigorie Teologul.
      3 Spre buna înţelegere.
      4 Cuvântarea 6 (Despre pace), 20, PG 35, 748.
      5 Adică nu se pot judeca două situaţii identic. Căci, deşi asemănă¬toare, diferite sunt contextele şi persoanele implicate în ele.
      6 E vorba de patriarhii eretici Anastasie, Constantin şi Nichita ( Teofan Mărturisitorul, Chronografia, cap. 362 şi cap. 462).

      P.S. Patriarhul Gherman a fost ultimul Patriarh ortodocs ( 730),dupa spusele Sfantului Teodor de mai sus,inainte de a se declansa erezia iconoclastilor din vremea lui Leon al 3lea Isaurianul si abia in 787 in vremea lui Sf Patriarh Tarasie (fiind spus mai sus, de Sf Teodor ca -COMUNIUNEA trecuse pana atunci) se face Sinodul 7 Ecumenic si se da anatema iconoclastii (informatii de pe net ptr a ne ajuta sa intelegem Comuniunea Apostolica in vreme de 57 de ani de erezie pe fata )
      Viața
      Sfântul Gherman s-a născut la Constantinopol în preajma anului 645, fiind fiul patricianului Iustinian. Iustinian, un senator proeminent, a murit din ordinul împăratului Constantin al IV-lea. Tânărul său fiu, Gherman, a fost emasculat și apoi trimis la o mănăstire, de unde a început sa slujească bisericii. Prezența sa este apoi înscrisă ca fiind Episcop de Cizicus. Data hirotoniriinu este știută, dar Teofan și Nichifor au menționat prezența lui ca episcop la Sindodul de la Constantinopol din anul 712. În Cizicus, Episcopul Gherman a înfruntat mișcarea iconoclastă și a sărit în apărarea Credinței Ortodoxe stând împotriva ereticilor iconoclaști.
      În anul 713, împăratul Anastasie al II-lea a venit pe tronul împărătesc, înlocuindu-l pe Filip Bardanes, împărat monotelit ce fusese detronat. Atanasiu a restaurat Ortodoxia și a înlăturat monotelismul din imperiu. Odată cu moartea Patriarhului Ioan al VI-lea, în 715, Gherman a fost ales patriarh cu numele de Gherman I. Printre primele măsuri luate de Gherman au fost convocarea unui sinod local ce avea sa reafirme doctrina Sinodului IV Ecumenic, și să anatemizeze pe capii monotelismului, printre care Serghie I I și Chir, foști patriarhi.
      În anul 716, Leon al III-lea Isaurianul a devenit împărat. Leon se opunea cinstirii icoanelor și a luat demersuri spre a interzice cinstirea lor. De îndată Sf. Gherman a sărit în apărarea Ortodoxiei, dar Leon nu a renunțat, ci a încurajat inconoclaștii. Lupta împotriva împăratului era inegală, Leon având intenția să-l dea jos pe Gherman, iar în anul 730, a convocat un sinod înaintea căruia Gherman a refuzat sa accepte decretul imperial ce interzicea imaginile sfinte. Sub presiunea imperială, Patriarhul Gherman a demisionat și a fost urmat de Anastasie care nu se opunea împăratului în legătură cu sfintele icoane.
      După ce a fost alungat, Gherman s-a dus în exil la o mănăstire unde a rămas până la adormirea sa în anul 740. Inițial a fost îngropat la mânăstirea Chora, dar mai târziu moaștele sale au fost mutate în Franța.
      La Sinodul VII Ecumenic din anul 787, numele său a fost adăugat în rândul sfinților. El a scris mai multe lucrări. Printre acestea se află și cartea „Tâlcuirea Sfintei Liturghii”, cât și o tâlcuire a unor pasaje din Sfânta Scriptură, scrisori despre cinstirea icoanelor, imne de laudă a sfinților, și predici la Intrarea Maicii Domnului în Biserică, la Bunavestire, și la Adormirea Maicii Domnului.
      LISTA Patriarhilor amintiti de Sf Teodor-ereticii iconoclasti:Anastasie,constantin 2-lea,nichita si abia in vremea Patriarhului Pavel 5 erezia iconoclasta dadea semne sa inceteze,iar in 787 in vremea Sf Tarasie este si anatemisita(condamnata prima oara).

      1. Gherman I (715-730)
      2. Anastasie (730-754)
      3. Constantin al II-lea (754-766)
      4. Nichita (766-780)
      5. Pavel al IV-lea (780-784)
      6. Tarasie (784-806 -SINODUL 7 ECUMENIC IN 787

      CONTINUAM CU SF TEODOR STUDITU-scrisoarea catre Stefan Citetul,pag 65,66,67
      ca oameni. Fiindcă omul cată la faţă, iar Dumnezeu la inimă, să se ceară numai mărturisirea prin gură, desi¬gur când nu se minte pe faţă. Conform acestei [mărturi¬siri prin gură] a primit şi Tarasie hirotonia1, pentru care şi zeloţii de atunci şi cei ce ţineau cu scumpătate [credinţa] [akribeis] s-au adunat împreună cu Tarasie şi au fost de acord cu el, chiar dacă după Sinod s-au despărţit degrabă, din cauza acceptării hirotoniei pe bani, care s-a făcut în cazul acelora, şi pentru alte câteva pricini.
      Şi dacă şi vouă vă par că aşa stau lucrurile, să trecem şi la următoarele. Căci acestea şi de către Tarasie până acum vor fi spuse. Şi care e concluzia? Trebuie să ne îm¬părtăşim din [mâna] oricărui preot care nu e învinuit, după Teolog şi Gură de Aur. Căci unul zice: „oricare să-ţi fie vrednic de crezare în ceea ce priveşte curăţirea2, nu¬mai să fie careva din cei acceptaţi [de Biserică] şi neosân¬diţi pe faţă, dar nici dintre cei străini de credinţă3. Iar celălalt [zice]: „Interesează-te cu de-amănuntul, cercetea¬ză cu grijă. Căci nu este fără primejdie împărtăşirea fără cercetare, fiindcă faţă de mari lucruri e primejduirea”4.
      Să cercetăm, dar, şi să ne grijim cu de-amănuntul de la cine suntem datori să ne împărtăşim: dacă mărturiseşte dreapta credinţă, dacă nu a fost hirotonit pe bani, dacă nu

      1 Sfântul Tarasie acceptase ca adevărate mărturiile verbale ale ce¬lor hirotoniţi pe bani, fără să mai cerceteze situaţia în meandrele ei, unde nu avea acces, pentru a nu provoca valuri prea mari.
      2 în sensul că prin oricare preot care este încă în Biserică harul curăţeşte.
      3 Cuvânt la Sfântul Botez, PG 36, 396. Deci să nu aibă preotul pă¬cate grele ştiute de toţi şi pentru care nu a făcut pocăinţă, nici să fie străin de dreapta credinţă.
      4 OmiliaXI, Comentariul la Epistola către Evrei, PG 63, 96.

      este adevărat altceva din cele bănuite cu privire la viaţa lui şi din alunecările despre care s-a auzit [în legătură cu el]. Iar dacă are hirotonia dată de cutare, fie eretic, fie hirotonit pe bani,1 dar el nici eretic nu este, nici hiroto¬nit cu bună ştiinţă de unul care ia bani, adică de un simoniac, ci mărturiseşte tot adevărul şi păzeşte şi credin¬ţa, şi canoanele neştirbite, şi leapădă şi pe cei care le ştirbesc pe amândouă, nu avem nici o pricină de înde¬părtare faţă de el. Căci neosândit este unul ca acesta, după sfinţii arătaţi mai înainte şi, prin ei, după toţi.
      Deci astfel şi noi ne împărtăşim şi vă sfătuim şi pe voi să faceţi acelaşi lucru, dacă vom fi ascultaţi. Fiindcă dacă se cercetează prea mult, pe de-o parte, se alungă, precum s-a arătat, poruncile Părinţilor, iar pe de alta, încetează marele dar al preoţiei prin care avem numele de creştini şi cădem iar în slujirea păgânească (ceea ce e nelalocul lui); şi în acest caz şi cei ce ţin cu scumpătate [credinţa] nu pot să găsească nici în Apus, nici în Răsărit ceea ce caută, fi¬indcă toţi sunt caterisiţi prin împreuna liturghisire a unora cu alţii. Fiindcă e limpede că în vremea lui Tarasie, cu întâistătătorul romanilor au slujit împreună şi apocrisiarii trimişi de acolo, şi aceia poate au slujit împreună cu cei din Răsărit, şi de aici ruinate sunt toate cele ale preoţiei4,

      1 E limpede că acest lucru este valabil pentru cazul în care cel hi-rotonit nu ştie că episcopul ce l-a hirotonit, este, pe ascuns, eretic sau simoniac, dar pe faţă, ortodox.
      2 Dacă sfinţii au arătat ceva, toţi ceilalţi trebuie să fie de acord cu cele ale lor, dacă există acelaşi Duh Sfânt în toţi.
      3 Ambasadori eclesiastici ai Bisericii din Roma la Constantinopol.
      4 Dacă apocrisiarii au slujit şi cu papa şi cu patriarhul iar unul nu ar mai fi fost în har, rezultă în chip firesc că şi celălalt s-a lipsit, având părtăşie cu un schismatic prin intermediul apocrisiarilor.

      Lucru care lepădându-l cu totul, vom primi să stăm în măsura sfinţilor spusă mai înainte. [Aceasta] fiindcă s-au întâmplat şi se întâmplă multe asemenea căderi în Biserică şi nimeni dintre sfinţi nu s-a aflat cercetându-le în acest chip (fiindcă nici nu se poate), nici ne-a predat ca noi să păzim [aşa ceva]. Aşa stau lucrurile acestea.

      E ceva asemanator cu ce ne invata Sfantul Teodor si despre cu cine putem sta la masa si cu cine nu si pana unde sa mergem cu cercetare…Fiului Naucratie,pag 59

      Dacă cineva mănâncă în chip nepăsător1 cu cel ce a binecuvântat adulterul2, sau cu alt eretic, să ne păzim să nu mâncăm împreună cu unii ca aceştia, chiar dacă ei făţăresc ortodoxia. Căci nu păzesc po¬runca Apostolului, care zice nici să mâncăm cu unii ca aceştia (cf. I Cor. 5, 11). Dar nu trebuie mai mult isco¬dit şi cercetat dacă cineva a mâncat cu cel care a mân¬cat împreună cu un eretic şi altul cu acesta, căci atunci, dacă mergem aşa cu înlănţuirea, trebuie să ne despăr¬ţim de toţi. Iar acest lucru este al celor ce-şi iubesc vo¬ia proprie, iar nu al sfinţilor. Până la acesta [la cel ce mănâncă cu ereticii] rămâi şi nu trece mai departe. Nu cumva din neştiinţă [sfinţii] nu au cercetat şi nu ne-au vestit nouă acestea? Nicidecum. De aceea nu te lupta să treci dincolo de hotarele pe care le-au pus Părinţii noştri.

      PS.Aceasta cerecetare a comuniunii Apostolice vedem ca se face in vreme de PACE in Biserica ,adica dupa ce s-a stins erezia cu capul descoperit(cel purtin ptr un moment,ca ereziile vedem ca erau combatute prin mai multe sinoade ) ,printr-un Sinod Ortodox de condamnare a ereziei respective si in nici un caz sa nu facem aceste cercetari in vremea ereziei cu capul descoperit ,precum suntem noi azi in plin razboi cu ecumenismul,fiindca asa ne invata Sf Teodor ,ca in vremea ereziei cu capul descoperit trebuie sa tinem acrivia,sa nu avem comuniune cu nimeni din afara Biericii celei Una (fiindca ereticii din momentul ala nu mai sunt in Biserica ,condamnati sau nu,ci doar Sinodul Ortodox care se va face ,dupa cel talharesc ,ii mai poate reprimi in Biserica sau pot reveni prin renuntarea la erezie si prin acceptarea Epitimiilor puse fiecaruia ,in functie de context,de persoana participanta la erezie,etc,dar daca a semnat acte eretice sau a facut parte dintre principalii propavaduitori ai erezie ,tragand si pe altii in erezie ,pe aia doar Sinodul Ortodox mai poate sa-I primeasca-a se citi cu atentie toate scrisorile Sf Teodor).Asa Sf Teodor desfiinteaza totodata si teoria vaselor comunicante ,care se mai vehiculeaza de catre unii din ziua noastra,precum ca daca x pomenste pe y,iar y pe z si z pe papa,pai si x si y si z sunt in comuniune, deci sunt eretici=FALS.
      VA IMPLOR SA CITITI DE CATE ORI ESTE NECESAR SI SPUNETII SI PR SPIRIDON SI PR XENOFONT ,CU CARE SUNT SIGUR CA PASTRATI LEGATURA SA CITEASCA EI INSISI ,NU SA LE SPUNETI VREUN REZUMAT DVSTRA,CA NU O SA INTELEAGA. ESTE F.F. IMPORTANT!! Iertati-ma eu nu-s decat un gunoi !

      Apreciază

      • Așa e, am greșit din comoditate in ce am scris despre Scrisoarea 53 către citețul Stefan, vom rectifica cât de curând, mulțumim. Cât despre celelalte, nu susținem inexistenta automată a Tainelor la preoții ce pomenesc pe ecumeniști, și suntem intru totul de acord cu Observațiile critice ale pr Spiridon la proiectul de rezoluție al lui Mihai Silviu Chirilă

        Apreciază

  4. roman zice:

    Permiteti-mi si mie ticalosul si spurcatul sa-mi spun parerea cu ceea ce am inteles eu din scrisorile acestui gladiator si razboinic a lui Hristos!Doamne ajuta!
    In Scrisoarea care o amintiti prima data (Fiului Naucratie) intradevar Sfantul Teodor clarifica diferentele pe care le fac Canoanele Apostolice (46,47,68) in ceea ce priveste ,,gama’’ ,multimea felurilor de erezii si eretici,intarite si explicate fiind si de cele ale Sfantului Vasile cel Mare (intr-o alta perioada istorica de la Sfintii Apostoli) si alese/adaugate aceste canoane de Sfantul Teodor Studitul,care era purtator de Duh Sfant ,potrivite fiind pana in perioada sa istorica in care a fost Hirotonit ca si Preot (dupa anul 784) si fiind combatantul principal al ereziei adulterine si iconomahilor de doua ori .Sfantul Teodor arata metodele canonice de reprimire in Biserica a celor cazuti din Biserica cea Una in schisme sau erezii dealungul timpului si a celor care defapt sunt catehumenii,adica cei care nu au fost niciodata ortodocsi, ca nu au nici macar Botezul in numele PreaSfintei Treimi(pepuzienii).Aceste lamuriri ale Sfantului Teodor (mai ales in Scrisoarea catre Citetul Stefan) desfiinteaza mai mult ,,Teoria vaselor comunicante’’, de azi a noastra (ca daca x,a slujit cu papa,iar x slujeste cu y,iar y daca habar n-are de asta(nefacandu-se pe fata,la vedere,cu capul descoperit) sau se face si pe fata ,dar daca y se leapada de ereticul sau episop si intrerupe comuniunea cu el de tot si se aprinde ravna ptr Dumnezeu in el ,acel y este ORTODOX si deci nu cum credem noi azi ca toti care se pomenesc unul pe altul si utimul pe papa sunt apostati-e fals,ca daca s-ar face asa o cercetare nu ar mai fi Har in Biserica si inca demult-A SE CITI toata Scrisoarea catre Fiul Naucratie-pag 45-53 si catre Citetul Stefan pag 62-69) si totodata asa explica Sfantul Teodor Studitul si comuniunea Apostolica la Hirotonirea si Botezul preotilor in vremuri de ZECI DE ANI de erezie pe fata,cu capul descoperit .Asa explica Sfantul cand ne lumineaza/invata din perioada de erezie cu capul descoperit ,pe fata,in vreme de prigoana ,adica prin decret/act impotriva Sfintelor Icoane, scris si semnat de Patriarhii Eretici (anastasie,constantin 2,nichita),de dupa Gherman 1 (730) si pana la Patriarhul Pavel al 4lea in anul 780 si in vremea Patriarhului Tarasie 787(Sinodul al 7-lea) in Scrisoarea catre Citetul Stefan.Deci 50 de ani minim de erezie pe fata a fost,cu capul descoperit si de aia Sfantul Teodor sau mai bine spus Duhul Sfant care a vorbit prin acest placut Sfant a lui Hrisos ,ne invata cum s-a putut pastra comuniunea Apostolica in acesti ani satanici ptr a ramane Harul Domnului pana atunci si de atunci ,chiar pana azi,in zilele noastre si a putea avea si noi sansa sa ne curatim de spurcaciunile lumesti in Biserica cea Una.Ba mai mult Sfantul Teodor invata clar din aceste Scrisori (Fiului Naucratie si Citetului Stefan) si nu numai, ca atunci,adica in vreme de EREZIE CU CAPUL DESCOPERIT(asa cum fusese si in vremea sa,erezia adulterina prin sinod talharesc si adulter si erezia iconomahilor ,care se facea prin decret/act scris in numele Imparatului si prin distrugerea pe fata a Sfintelor Icoanelor si pedepsirea celor care se opuneau ) care orice erezie este vadita pe fata de insusi Hristos Arhiereul Bisericii,prin acte/decrete eretice imperial (iconoclastii) ,sinoade talharesti ,precum si atunci era cel adulterin si azi e cel de la Creta,Sfantul ne invata ca in aceste momente de prigoana si de atac pe fata asupra invataturii Bisericii,adica asupra Dogmelor si canoanelor (ca asta e Adevarul din Biserica,impreuna si prin ele avand si Sfintele Taine mantuitoare,ca altfel fara dogme si canoane nu este Adevar si fara Adevar nu sunt Sfinte Taine,ci…opusul celor sfinte ) trebuie toata suflarea Ortodoxa sa iasa la razboi pe fata cu erezia si sa cerceteze cu deamanuntul nu doar Intreruperea cu gura a pomenirii/comuniunii cu ereticii, ci si sa verificam daca se face si cu tot sufletul si cugetul aceasta ingradire de erezie.In Scrisoarea catre Citetul Stefan,Sfantul face tot o retrospectiva istorica din momentul preluarii Patriarhiei de catre Sfantul Tarasie(dupa minim 50 de ani de erezie) ,atunci fiind si Sfantul Teodor hirotonit ca preot si reprimirii de catre Patriarhul Tarasie doar prin marturisire verbala celor de atunci ca recunosc/ se leapada de hirotoniile pe bani ,oprindu-i de la Impartasanie si aduce in sprijin invataturile Sf Grigorie Teologul si Sfantului Ioan Gura de Aur ptr a se face pace si intelegere in Biserica dupa zeci de ani de erezie iconomaha,caci erau lucruri complexe ,care nu puteau sa primeasca o discernere/cercetare limpede-pag 65 (a se citi toata Scrisoarea catre Stefan,pag 62-69),adica intareste iarasi invatatura despre Comuniunea Apostolica pe care a avut-o Biserica in vremurile negre de erezie pe fata.

    Apreciază

  5. roman zice:

    Eu ce inteleg din ce spune Sfantul Teodor Studitu in toate Scrisorile sale este ca important este momentul de a intra in lupta cu erezia si ereticii si Sfantul Teodor asteptand in cazul adulterului pana s-a vadit erezia pe fata ,prin sinod talharesc,ca si in cazul nostru la Creta 16 ,dar dupa ,,Sinod’’ nu mai trebuie sa asteptam nimic.Nu exista Iconomie in Biserica, ci doar si numai acrivie,ca doar din cauza iconomiei intra eresul in Biserica.
    P.S.Din iunie 16 si pana in ianuarie 19,au tot fost sinoade BOR,dar care nu au taiat erezia din Biserica, ci din contra o sustin TOTI sus si tare ca nimic nu s-a intamplat, ca erezia nu e erezie . Canonul 5 Apostolic prevede, ca anual să aibă loc în fiecare eparhie două sinoade pentru asigurarea credinţei mântuitoare şi îndreptarea tuturor punctelor care nu sunt în armonie cu dumnezeiasca lege a Bisericii.Pai cine i-a impiedicat pe Ierarhii romani sa se indrepte si sa se lepede de ecumenism?Pai noi romanii suntem azi reprezentati de peste 99% din cler si popor si de 100% de Ierarhi apostati,calcatori de cele statornicite de Sfinti (canoane),calcatori ai dogmei ortodocse,ecumenisti ortodocsi,adica eretici.
    Eu inteleg din toata lupta Sfantului Teodor Studitu,ca important este sinodul talharesc,adica vadirea ereziei pe fata,cu capul descoperit ,care din acel moment ereticii sunt eretici si Ortodocsii raman in Biserica ,iar daca va mai ingadui Dumnezeu si un Sfant Sinod Ecumenic sau local macar,asta nu mai depinde de noi,nu ne opunem,ca nici nu vrem si nici nu putem si asta nu mai e treaba noastra,a celor mici si putini.Pana la erezia cu capul descoperit ,adica prin sinodul talharesc (in cazul de azi ,al nostru …creta 16)toate au fost primite la Dumnezeu,asa cum au fost ele ,cu bune sau cu mai putin bune,dar dupa vadirea ereticilor si a ereziei pe fata ,care este tot de Dumnezeu vadita,nu trebuie nici sa ne rehirotonim/rebotezam,nici sa ne grabim sa strigam …nu mai este Har in toata Biserica lui Hristos …Doamne Fereste,ca Biserica cea Una e intinsa pe tot pamantul,nici sa-l contrazicem pe Sfantul Teodor Studitul sau mai bine spus pe Duhul Sfant care a vorbit prin acest frumos Sfant si sa spunem fel de fel de bazaconii…cei carora le e frica si nu se ingradesc de erezie cu FAPTE sunt doar fricosi si nu eretici sau eretici, dar pana la genunchi si asa le va fi si cazanul cu smoala,pana la genunchi(ironie)…cei care nu au aflat de sinodul din Creta (parerea mea e ca aia nu au treaba cu Biserica lui Hristos si deci ei au ales altceva ,asa sunt marea majoritate pagani,eretici,sectari etc) , nu ca nu aveau de unde sa afle,ci doar ca nu au vrut sa afle,adica nu doresc sa auda absolut nici o propozitie sau fraza despre ca ar fi si altceva…inafara de ce li se spune …official sau chiar la televizor….ca partasii la erezie sunt partasi si nu eretici si ei vor sta in ceaunul cu smoala,dar nu ca altii ci pana la brau (ironic)…ca sunt eretici, dar neosanditi inca nominal prin sinod…adica sunt tot eretici ,adica ei impreuna cu cei care sunt in comuniune cu ei Impartasesc o erezie ,adica se Impartasesc cu opusul celor Sfinte,adica cu satan si otrava lui (tot Sfantul Teodor Studitu ne invata asta in una din scrisori)…chiar daca preotul are cuget si vietuire ortodoxa,dar nu s-a ingradit prin FAPTE ,oprind pomenirea ereticului,nu avem voie sa ne impartasim la el (pag 59)… etc.Daca citim cu atentie si facem ce a facut acest mare Sfant,nu avem cum noi, sa ne inselam,ci ceilalti care nu asculta de ce spune prin acest Sfant Parinte… Duhul Bisericii.Sfantul Teodor Studitu face si o proorocire in pagina 33 (Scrisoarea catre Euprepian)-Sfintii Ilie si Enoh vor fi povatuitorii si Intaistatatorii celor din vremurile de pe urma.Oare noi sa fim cei de pe urma?!!Nu stim si nici nu ne intereseaza ,noi trebuie sa ne facem datoria noastra caci scris este…si cand vom face toate cele poruncite de Stapanul Dumnezeu,slugi netrebnice sa ne numim,ca am facut cele ce trebuia sa facem…si….daca nu le-as fi vorbit pacat nu ar avea,dar le-am vorbit si nu mai au pricina sa spuna, nu am stiut…va veni o vreme cand oamenii nu vor mai primi invatatura sanatoasa,ci isi vor pune invatatori care sa le spuna cuvinte placute urechilor lor…si vor ajunge sa creada in basme….adevarat graiesc tie femeie,ca va veni o vreme cand nici in muntele asta,nici in cetatea Ierusalimului si nicaieri,oamenii nu se vor mai inchina Tatalui din Ceruri,fiindca nu-l cunosc,caci Duh este Dumnezeu si in Duh vrea sa ne inchinam Lui….oare cand va veni Fiul Omului pe pamant,va mai gasi credinta….ca daca a-ti avea credinta cat un bob de mustar ,a-ti zice muntelui asta sa plece in apa si asa s-ar face…Noi nevrednicii de azi,dorim sa fie Dumnezeu dupa neputintele noastre,sa fie pe placul nostru al fiecaruia,dar nu este asa,ca El este Dumnezeu Tare,Dumnezeu facator de minuni…E Dumnezeu viu…El este Cel ce este….El e Alfa si Omega,El e inceputul si sfarsitul a toate…Iertati-ma!

    Apreciază

    • Ar fi foarte de folos ca tot creștinul sa ia aminte și să cerceteze învățăturile lămuritoare ale Sfântului Teodor Studitul, care ne feresc și de erezie și de schismă. De cum s-a dat erezia pe față nu mai trebuie sa avem comuniune liturgică cu ereticii și nici să îi pomenim. Condamnați sau necondamnati, ereticii sunt hulitori. Dar în funcție de timp, loc și alte împrejurări stabilim cum sunt primiți cei care se pocăiesc.

      Apreciază

      • roman zice:

        Ar fi mult de folos ca fiecare om,fie el cleric sau mirean sa citeasca el singur ceea ce a scris Sf Teodor Studitu,Sf Iustin Popovici-Biserica Ortodoxa si Ecumenismul si procesul Sf Maxim Marturisitorul cel putin.Dar eu cred si din cate vad ,ca multi din mirenii ingraditi,s-au ingradit de ecumenism mai mult din ascultare a preotilor lor duhovnici si mai putin din a sti clar ,a se documenta si a incerca sa inteleaga pe cat posibil fenomenul eretic de azi,iar preotii lor duhovnici se vor niste lideri si nu prea vor sa dialogheze nici intre ei si nici cu ucenicii lor,pe care ii c-am subestimeaza si ii considera mai putin ,luminati ”ptr a intelege ce trebuie facut in aceste vremuri satanice,sper sa nu fie asa ,dar tare mi-e frica ca am dreptate.Daca nu ne dam silinta sa intelegem ce trebuie sa facem,adica exact ce Sfantul ne spune sa facem,fara sa mai despicam noi firul in patru ne vom rataci incet incet cu totii.Tot Sfantul Teodor spune in una din scrisori ca in vremea ereziei dezlantuite Sfintii dinaintea lui veneau din munti sau pustie ptr a lupta deschis cu ereticii,iar ptr monahii care fug in aceste vremuri in munti el ii face vinovati ca fug de staretie si de a nu da ascultare a in Manastiri.Ar fi bine sa citim cu totii si cei care tot o tragem ca acuma trebuie sa ne rugam in liniste ,adica au anuntat intreruperea pomenirii si dupa aia s-au retras in ,,rugaciune” in munti si cica asteapta sa dea Domnu vreun Episcop marturisitor..,pai trebuie invers sa facem,da’ na…ce stiu eu,un simplu gunoi.Iertati-ma ,ca deja vorbesc prea mult!

        Apreciază

  6. roman zice:

    Mai frate mai,dar care ….nu susținem inexistenta automată a Tainelor la preoții ce pomenesc pe ecumeniști, și suntem intru totul de acord cu Observațiile critice ale pr Spiridon la proiectul de rezoluție al lui Mihai Silviu Chirilă…..da’ ecumenismul este de peste o suta de ani si abia acum in 2016 ei au BAGAT ERESUL BOR ca fiind dogma ….Pai uitati-va ca e pe basilica pus oficial…sfantul si marele sinod a hotarat …tra lala,ca Biserica este formata din mai multe bucati de biserica…ca si ortodocsii sunt biserica la fel ca si ,,ansamblul lumii crestine”…etc.Dementele astea anuleaza BIBLIA toata.Iar din creta prin sinoade locale ei stabilesc ca asta e BOR….Pai cand au mai facut asta in suta de ani si aici e ce pierd Pr Spiridon si ceilalti care cum ar veni ei spun ca si in timpul dezlantuirii ereziei cu capul descoperit inca mai este preotie (Har la preot,nu ca i se ia pecetea)la cei care ii pomenesc pe eretici.Asa se cade si sub ANATEMA data de un Sinod local de catre Rocor 1983 si se contrazice si Sfantul Teodor Studitul care spune clar…… Căci [dezlegate fiind canoa¬nele], nicidecum nu mai este preoţie, jertfă şi celelalte leacuri ale sufleteştilor noastre boli…. este îngăduit cel căzut sub canoanele ce îl caterisesc, slujind cele sfinte în chip vinovat. … apostazia [în care se găsesc] ereziile este [apostazia] faţă de Hris¬tos?…asta doar ptr cei necondamnati sinodal,cum o tot trageti voi….Voi nu puteti intelege deloc ca Harul lui Dumnezeu a fost,este si va fi mereu,dar doar si numai in Biserica cea Una,adica in cea a Adevarului absolut,adica si la cei care au ramas in BIserica cea Una ,prin ingradirea de erezia ecumenista si care sa speram nu vor cadea in alte ,,dogme” proprii,dar in fosta BOR ,care azi prin ale lor fapte sunt deacord ca BOR a devenit oficial prin semnatura si parafa Biserica Ecumenista Romana……Eu credeam ca ati inteles de ce spun Sfintii,dar m-am inselat total .Sfantul Teodor Studitul ,ca si Sfantul Vasile cel Mare (canonul 1),Sf Atanasie cel Mare (canon2) fac diferenta intre eretici ,dar pe verticala nu pe orizontala precum credeti si a-ti inteles voi,adica…ereticii cei mai mari (permiteti-mi sa le zic asa)sunt cei care participa la sinodul talharesc,il promoveaza pe eres pe fata ,cu capul descoperit ,chiar cu forta prin prigoana sau prin semnarea acelor acte blestemate si astia chiar daca se opresc la un moment dat din eres,ei nu mai sunt deloc ortodocsi pana la un Sinod Ortodox minim,urmeaza dupa aia cei partasi la erezie din diferite motive… de diferite feluri de frica,din nestiinta etc si acest fel de eretici daca se opresc din eres sunt reprimiti in Biserica dupa anumite canoane care le primesc si dupa verificarea credintei lor,prin darea in scris a eresului si alte metode care sunt aratate de Sf Teodor Studitul in Fiului Naucratie,Teofil Egumenul,catre Macarie Egumenul,Fiului Taleleu,si catre parintii duhovnicest, mai ales. Dumnezeu a spus, nu eu….4. Rămâneţi în Mine şi Eu în voi. Precum mlădiţa nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viţă, tot aşa nici voi, dacă nu rămâneţi în Mine.
    5. Eu sunt viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cel ce rămâne întru Mine şi Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteţi face nimic.
    6. Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădiţa şi se usucă; şi le adună şi le aruncă în foc şi ard….4. Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor.
    5. Şi lumina luminează în întuneric şi întunericul nu a cuprins-o…….3. Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor,
    4. Şi îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme…..Iertati-ma ca v-am deranjat ,dar nu am dorit decat sa trecem de POTICNEALA ,dar se pare ca suntem muuult prea trupesti si necrezatori in puterea Duhului Sfant si cautam mai mult in litera ,asa cum si saducheii si fariseii cautau ….sa-l prinda in cuvant.Ma opresc aici si iertati-ma va rog si Dumnezeu sa va ierte!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s