Unii mireni se întreabă… Poporul este apărătorul și garantul dreptei credințe, conform Enciclicii Patriarhilor ortodocși, din anul 1848

Postam acum un articol cu intrebari adresate in special Parintilor care nu au facut publica pozitia lor, incat multi au intrebari despre ce sustin acesti Parinti si cu cine sunt in acelasi cuget. La aceste intrebari a raspuns mai demult Parintele Ciprian Staicu. Intre timp au fost rugati si alti Parinti sa raspunda acestor intrebari pentru a lamuri situatia si a nu lasa loc de confuzie, deoarece nici Sfintii Parinti nu ingaduiau confuzia. Vom reveni in curand si cu alte raspunsuri de la alti Parinti ingraditi de erezie.

Iata si niste comentarii foarte lamuritoare, care arata ca mirenii sunt dornici de Adevar si isi doresc ca pastorii lor sa fie uniti in acelasi cuget cu Sfintii Parinti, ascultand impreuna de Capul Bisericii, Hristos.

 

Nu contează cine greșește, important este să se repare greșeala, prin sobornicitatea adevărată a mădularelor Bisericii lui Hristos, păsându-ne unii de alții, cu adevărat.

Oriunde nu sunt lucrurile clare, mirenii au datoria să îi întrebe pe părinți, să îi cerceteze, să nu îi lase să devieze. Nu să se folosească de duhovnic doar ca să își… golească sacul cu păcate!

Împreună să ne mântuim, în adevăr!

Nimeni, absolut nimeni nu are voie să ceară mirenilor ascultare oarbă și necondiționată!

Eu, ca duhovnic, niciodată nu am făcut așa ceva, dimpotrivă i-am rugat să mă tragă de mânecă atunci când mă rătăcesc. Și au făcut-o la nevoie și le mulțumesc și le cer iertare dacă i-am smintit și/sau supărat.

Pr. Ciprian

 

Câteva observații legate de comentarii și de scrisoare:

ar fi bine ca toți preoții îngrădiți să își facă publică poziția deoarece mirenii îngrădiți trebuie să știe cui își încredințează sufletele spre mântuire

Fiecare părinte ar trebui să aibă curajul răspunderii, altfel ce fel de mărturisitor îngrădit de erezie mai e?

Astept cu nerăbdare să văd câți vor răspunde scrisorii…
Abia atunci vom vedea cine îl iubește pe Hristos mai presus decât lumea.
Ar fi cazul să înțelegem, măcar acum, că ortodoxia e iubire în luptă, nu in somn !!!

anador

 

Părintele Ciprian Staicu: Pentru că întrebările sunt adresate și tuturor părinților ortodocși (adică îngrădiți de panerezia ecumenistă), îmi fac datoria de conștiință de a  răspunde, doar în numele meu, fiecare dintre destinatarii scrisorii fiind liberi să facă cum dorește referitor la aceste întrebări, după cum îl va lumina Dumnezeu și îl va îndemna conștiința sa. Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2018/08/16/unii-mireni-se-intreaba/

1. Este canonică atitudinea de a trimite anumiți credincioși cu anumite păcate pentru dezlegări la arhiereu? Cu atât mai mult cu cât unii arhierei nu sunt ortodocși. Poate arhiereul să dezlege păcate mai mari, iar preotul păcate mai mici? Este aceasta învățătura Bisericii?

Răspuns: Eu nu am auzit de așa ceva până acum, în învățătura ortodoxă, adică patristică. Preotul poate dezlega orice păcat, în virtutea hirotoniei lui. Când este hirotonit nu i se spune că va putea ierta numai anumite păcate. Condiția iertării nu este treapta ierarhică a duhovnicului – adică cea de arhiereu sau de preot – ci pocăința omului respectiv. Desigur, în cazul în care cineva – mai ales un preot sau diacon – are păcate grave și duhovnicul nu știe dacă acel cleric mai este vrednic a sluji sau nu – ca să nu greșească, poate să îl trimită la un arhiereu ortodox, pentru ca acela să hotărască în legătură cu permisiunea de a mai sluji sau nu. Deci are legătură cu o situație care privește o anumită categorie a membrilor Bisericii, cei hirotoniți.

2. Este adevărat că unii părinți au trimis credincioși la slujbele preoților de același cuget cu Mihai-Silviu Chirilă?

Răspuns: eu nu am făcut niciodată așa ceva, pentru că M. S. Chirilă este eretic.

3. Cum vă raportați la expresia „părtășiei la erezie”? Este tot erezie sau o stare intermediară între ortodoxie și erezie?

Răspuns: expresia respectivă este erezie. Provine dintr-o „mincinoasă iconomie” care nu are niciun fundament patristic și niciun rezultat concret bun (prin ea absolut nimeni nu s-a îngrădit apoi de erezie, ci toți cei cu așa-zis cuget ortodox s-au fofilat până au ajuns chiar și activiști ecumeniști), ci este o amăgire ce adâncește în erezie.

4. Unii afirmă către unii credincioși că toți semnatarii Sinaxei de la Roman sunt schismatici… Alții îi mustră pe unii credincioși când aceștia vădesc atitudinile neortodoxe ale arhiepiscopului Longhin, luându-i apărareaCe spuneți?

Răspuns: Sinaxa de la Roman a fost ortodoxă; vlădica Longhin pomenește eretici.

5. Există oare episcopi mărturisitori anonimi?

Răspuns: Nu. Doar ortodocși sau apostați.

6. Ce spuneți despre toți cei care sunt în comuniune cu ereticii ecumeniști susținători ai Sinodului din Creta: sunt și ei la rândul lor eretici sau „părtași la erezie”, ca a treia stare între ortodoxie și erezie? Dacă nu sunt eretici, atunci noi de ce ne-am mai îngrădit, de ce am întrerupt comuniunea?

Răspuns: sunt eretici; nădăjduim în întoarcerea lor la Adevăr.

7. Unii părinți au afirmat că cei care au participat și semnat la Sinaxa de la Roman sunt schismatici. Atunci, cum de sunt în comuniune și au slujit în tot acest timp împreună cu unii dintre semnatarii ei?

Răspuns: nu am afirmat așa ceva; sunt în comuniune cu toți ortodocșii, cu ereticii nu.

8. Cum considerați că este arhiepiscopul Longhin? Dar episcopul Artemie din Serbia? Este acesta din urmă schismatic?

Răspuns: vlădica Longhin este – datorită comuniunii lui cu ecumenistul Onufrie – și el ecumenist, deci eretic. Vlădica Artemie este ortodox, în niciun caz schismatic. Acum două săptămâni am fost, în drum spre Athos, în Serbia, să îl cunoaștem pe vlădica Artemie. I-am pus o singură întrebare legată de problemele actuale: cum vedeți viitorul Bisericii? A răspuns: nu mă gândesc la așa ceva, Biserica este condusă de Hristos; eu trebuie doar să îmi fac datoria, acolo și când mă cheamă Hristos; nu fac planuri, nu atrag pe nimeni, ci doar răspund la chemarea lui Hristos; atât și nimic mai mult. (cred că această atitudine este cea bună, nu are nimic deviant în ea, ci doar Ortodoxie, în simplitatea mărturisirii ei smerite – n.n.)

9. Cu cine vă aflați în comuniune și cu cine nu? Pentru că în Ortodoxie nu poate exista poziție neutră.

Răspuns: sunt în comuniune euharistică cu toți ortodocșii; nu sunt în comuniune cu adepții lui Chirilă, nici cu cei ai pr. Ioan Miron (primii au căzut în erezie, al doilea în schismă).

10. Ați participat la ultimele sinaxe, de la Roman și Satu Mare?

Răspuns: Da. Ambele au fost ortodoxe.

11. Sunteți de acord că arhiepiscopul Longhin nu a oprit niciodată pomenirea și comuniunea cu ecumeniștii eretici?

Răspuns: Așa este, din păcate. A tunat mult, dar nu a fulgerat întru Adevăr niciodată. Încă. Iar blestemele trimise la adresa Sinaxei de la Roman nu au avut absolut niciun efect asupra adresanților lor.

12. Este arhiepiscopul Longhin ortodox sau nu?

Răspuns: Nu, din păcate. Luptă cu erezia doar din cuvinte, nu și din fapte, este doar amăgire pentru cler și popor, iar cel care o face este eretic.

13. Răspuns: Nu mă privește, are legătură cu Schitul Rădeni, trebuie întrebat părintele stareț Pamvo Jugănaru.

14. Care este formula canonică de întrerupere a pomenirii?

Răspuns: va fi punctul principal de elucidat o dată pentru totdeauna la Sinaxa de lângă Vatra Dornei, peste câteva zile.

15. Toate punctele rezoluției Sinaxei de la Botoșani sunt ortodoxe? Se spune: „ne îngrădim de toți cei care au semnat și au primit Sinodul tâlhăresc din Creta, însă rămânem în comuniune cu Bisericile Locale neparticipante la Sinod (adică a Rusiei, a Bulgariei, a Georgiei și a Antiohiei)”. Știm însă că aceste Biserici, deși nu au participat și semnat, nu au condamnat și nu s-au îngrădit de Bisericile Locale care au primit Sinodul tâlhăresc, fiind în continuare în comuniune și în același cuget cu ele.

Răspuns: ultimele puncte ale rezoluției menționate mai sus trebuie schimbate, nefiind nici ortodoxe, nici valabile; starea de fapt a lucrurilor a arătat că majoritatea și-au asumat comuniunea cu ecumeniștii, deci au căzut în erezie.

16. Noi, mirenii, vă atenționăm când vă abateți de la Adevăr. Așadar, vă rugăm stăruitor să risipiți confuziile din inimile noastre, așteptând cu nerăbdare să faceți publică poziția sfinției voastre.

Răspuns: Poporul este apărătorul și garantul dreptei credințe, conform Enciclicii Patriarhilor ortodocși, din anul 1848. Să ne lumineze Dumnezeu pe toți! Dacă am greșit eu personal cu ceva în cele de mai sus, să îmi spuneți și voi schimba, dacă Dumnezeu, adică Adevărul, o cere.

Sf. Gheorghe,

16 august 2018

Cu respect,

pr. Ciprian Staicu

 

Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2018/08/16/unii-mireni-se-intreaba/

Reclame
Acest articol a fost publicat în Ecumenism, Evenimente cotidiene importante. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s