Teologul autointitulat Mihai Silviu Chirilă insistă în mod mincinos că Părinții care nu susțin ideile sale sunt în schismă, numai pentru că nu acceptă să fie în comuniune cu ierarhii care practică și acceptă ecumenismul

Fugiţi de ei şi de orice comuniune cu ei, o, fraţilor! Asemenea oameni sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care îşi iau chipul Apostolilor lui Hristos”

„Sunt pe deplin încredinţat că cu cât mai mult mă îndepărtez de el [patriarhul uniat – n.n.] şi de cei ce-l urmează, cu atât mai mult mă apropii de Dumnezeu şi de drepţi şi de Sfinţii Părinţi. Îndepărtarea de ei este unirea cu Adevărul şi cu Sfinţii Părinţi şi teologi ai Bisericii”

Toţi Dascălii Bisericii, toate Soboarele şi toate Dumnezeieştile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce cugetă diferit şi să oprim comuniunea cu aceştia.

Sf. Marcu al Efesului

După cum spuneam în articolul precedent, preoții români care s-au îngrădit în mod corect de erezie prin întreruperea pomenirii ierarhului care acceptă ecumenismul și Sinodul din Creta și s-au delimitat de toți cei în cuget și în comuniune cu ei, (indiferent din ce Biserică Locală ar fi), sunt deschiși să discute față în față, întâlnindu-se unii cu alții, pentru a ajunge să fie cu toții în același cuget. Din nefericire, Mihai Silviu Chirilă, de când cu proiectul său de rezoluție din iarnă, i-a denigrat în continuu și insistă că sunt cu toții în schismă (în afara de cei 4-5 preoți care îl susțin pe M.S.Chirilă), dar nu dă explicații și exemple care să constituie un raționament pertinent pentru care preoții de la Rădeni și preoții participanți la sinaxele de la Roman, Satu-Mare și Mestecăniș ar fi în schismă. Știm însă că i s-a atras atenția de mai mulți preoți că propovăduiește o teologie greșită, a compromisului, dar nu a vrut deloc să renunțe la ideile sale care îndeamnă la toleranță pentru ecumenism. A refuzat constant să asculte, mai ales că este mirean, iar Duhovnicul său, părintele Antim Gâdioi, cu durere în suflet, a luat decizia de a nu-l mai primi la spovedanie nici pe el, nici pe Părintele Ioan Ungureanu (care îi împărtășește ideile),  procedând așa cum învață Sfinții Părinți în privința celor ce susțin rătăciri și refuză constant să se îndrepte. Acest lucru a fost făcut public, cu binecuvântarea Sfinției Sale:

Mihai Chirilă nu mai este primit la spovedanie de către duhovnicul său, Părintele Antim, datorită faptului că el și gruparea lui propovăduiesc învățături neortodoxe.Exemplu ar fi părtășia la erezie ca o a 3-a stare între starea de ortodox și starea de eretic. Deși este foarte greu de crezut, aproape imposibil chiar, părintele Antim Gâdioi îl va primi din nou la spovedanie cu condiția ca Mihai Chirilă să se pocaiască și să renunțe la inovațiile care nu au legatură cu credința ortodoxă. Nu credem că va renunța la gruparea schismatică pe care și-a creat-o,nu va renunța la adepții săi, la rolul ”mesianic” pe care crede că îl are pe această planetă. De asemenea lupta pe care o duce împotriva adevărului, împotriva lui Hristos și noua teologie a compromisului l-au determinat pe părintele duhovnic să nu îl mai primească la scaunul Sfintei Spovedanii.

sursa : https://stranaortodoxa.wordpress.com/2018/05/05/precizare-parintele-ioan-ungureanu-si-teologul-mihai-silviu-chirila-nu-mai-sunt-ucenicii-parintelui-antim-gadioi/

“Părintele duhovnic Antim Gâdioi, fiind întrebat de mai mulți ucenici dacă domnul teolog Mihai Silviu Chirilă și Părintele Ioan Ungureanu de la Schitul Orășeni se mai spovedesc la Sfintia Sa, a răspuns că aceștia nu mai sunt ucenicii Sfinției Sale pentru că au refuzat să se dezică de acțiunile și „învățăturile” pe care le-au promovat în mediul online și nu numai.

Părintele nu a fost consultat în calitate de duhovnic, nu a aprobat și nici nu a sprijinit în vreun fel toate aceste acțiuni ale celor doi, dar așteaptă cu răbdare și dragoste întoarcerea lor.

Avem binecuvântarea părintelui Antim pentru publicarea acestei precizări.”

Mihai Silviu Chirilă insistă că e un mare teolog, deși nu are smerenie, nu are respect față de preoți, ține minte răul și este răzbunător. Au existat foarte mulți teologi și filozofi care au susținut rătăciri și erezii, deoarece aveau multă mândrie și considerau că numai ideile lor sunt bune. Arie avea o vastă cultură, era foarte învățat, respectat și om cu vază, dar la ce i-au folosit toate acestea dacă a ajuns să-L hulească pe Dumnezeu. Origen a scris nenumărate opere teologice de mare însemnătate, dar din cauză că a început să propovăduiască erezia apocatastazei, a căzut cumplit și și-a luat plata sa. Mulți alți teologi și filozofi de vază au căzut în rătăciri și în erezii, iar ceea ce a constituit cel mai adesea pricina marilor căderi ale lor a fost această dorință nestăvilită de a conduce, de a fi în frunte, de a-i învăța pe alții. Un om care nu are gând smerit și nu se poartă cu bună-cuviință față de preoți, cum poate fi teolog? De altfel numai foarte puțini Sfinți poartă numele de Teolog, iar unii contemporani își alocă acest titlu cu atâta ușurință!

A-i disprețui pe oamenii simpli, și a te crede tu mare teolog – e o stare plină de mândrie, și în acest fel, și de înșelare. Cărturarii, fariseii, arhiereii, mai marii sinagogilor și bătrânii nu au putut primi Adevărul. Erau întunecați de invidie, sarcasm, răutate, iubire de sine și iubire de arginti. Adevărul, Hristos, a fost primit și propovăduit mai întâi de către niște simpli pescari, din care s-au ridicat Sfinții Apostoli, purtători și chivernisitori ai harului Duhului Sfânt.

Trebuie avut în vedere că nu mirenii trebuie sa conducă, ci preoții, după multă sfatuire, rugăciune. Trebuie să respectăm pe cei hirotoniți și pe monahi, care sunt lumina mirenilor.

Susținem de asemenea, că noi nu putem fi în comuniune cu anumiți ierarhi și clerici din anumite Biserici Locale fără să-i cercetăm mai întâi; Dacă aceste Biserici, sau ierarhi, sau clerici sunt cum trebuie, nu practică ecumenismul, au întrerupt comuniunea cu ecumeniștii, noi nu avem nicio problemă să fim în comuniune cu ei.

Afirmația de la Botoșani este greșită pentru că nu e clară. Ceea ce se vrea a se înțelege în mod manipulator prin acel text este faptul că trebuie păstrată comuniunea cu patriarhii, episcopii și clericii din cele 4 Biserici Locale care nu au fost la Creta, dar care in realitate practică ecumenismul și sunt în comuniune cu Bartolomeu. Nu putem fi de acord să fim în comuniune cu acei ecumeniști.

Am fost naivi atunci. Nu ne-am dat seama ce se întâmplă, nu am avut inițiativă, dar între timp, cu ajutorul lui Dumnezeu, ne străduim să fim atenți la toate capcanele ascunse și viclene ale ereziei ecumeniste.

Dacă cineva afirmă un lucru nu trebuie luat la percheziție ca pe vremea securității. Poate persoana respectivă chiar dispune de respectivele dovezi, sau cunoaște niște martori. Informațiile se pot verifica cu răbdare și în primul rând cu gândul cel bun, nu cu iscodire.

Știm că Părintele Ioan Ungurean se află într-o situație dificilă, dar nu putem să îl urmăm. Dacă cineva învață altceva decât cele statornicite.

Sfântul Ignatie Teoforul: „Oricine vorbeşte altceva decât cele statornicite, chiar de ar fi demn în ale credinţei, chiar de ar posti, chiar de ar păzi fecioria, chiar minuni de ar face, chiar de ar prooroci, să-ţi fie acela ca un lup în piei de oaie, care lucrează moartea oilor” 

Părintele Vasile Ioviță insistă că nu suntem deschiși la dialog. Chiar a participat la Sinaxa de la Roman și sunt martori care au confirmat faptul că a fost de acord cu cele discutate acolo, aprobând în repetate rânduri că e de acord și nu are obiecții. Acum s-a întors la 180 de grade, sau să nu fi fost cumva vorba de dublă personalitate încă de la început… În plus, acum susține minciuni, distorsionând lucrurile. Dar mereu M.S.Chirilă a fost așteptat și invitat la discuții, la sinaxe. Și acum este așteptat la discuții deschise, în mod civilizat, dacă va vrea, lăsând la o parte orgoliul, sarcasmul și atitudinea de superioritate. EL ȘI CEI CARE ÎL URMEAZĂ S-AU IZOLAT ȘI NU VOR DELOC DIALOG, CI MIHAI SILVIU CHIRILĂ ÎNTREȚINE ÎN PERMANENȚĂ STAREA DE CONFLICT. Umblă cu intimidări și amenințări, se auto-victimizează în continuu, pretextând că trebuie să îi acordăm cinste respect. etc. Dar când cineva susține rătăciri grave, trebuie mustrat public, astfel îi avertizezi și pe oameni, și îi va fi mai de folos celui rătăcit și celor ce îi impărtășesc ideile, punându-le în vedere că se află într-o stare gravă.

Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui. [Luminătorul, Cuvântul VII].

Iar cinstea i se cuvine lui Dumnezeu în primul rând („căci scris este: „Domnului Dumnezeului tău să te închini şi Lui singur să-I slujeşti” – Matei 4, 10). Să nu mai pretindă atâta cinste din partea altora și să se tot victimizeze atât, să nu se mai folosească de copii, drept paravan pentru atacuri și pentru a-i convinge pe unii și pe alții să fie în comuniune cu cei care au cugete ereticie, cu cei care îl pomenesc pe Bartolomeu în alte Biserici locale! Noi nu trebuie să ne eschivăm de o problemă gravă, cum ar fi acoperirea unor eretici ascunși și fățarnici ca patriarhul Neofit al Bulgariei, Mitropolitul Ierotheos Vlachos, Serafim de Pireu și alții, INVENTÂND TOT FELUL DE SCORNELI PENTRU A DISIMULA CENTRUL ATENȚIEI DE PE ÎNGRĂDIREA CORECTĂ ȘI COMPLETĂ DE EREZIE!

„Să intri singur în comuniune cu ereticii este o lucrare de bună voie, iar dacă cineva a făcut asta din frică –aceasta fiind întrebarea ta – nici în acest caz el nu poate avea îndreptăţire. Căci spus este: „Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul” (Mt. 10:28), ci temeţi-vă de Dumnezeu, Care poate şi trupul, şi sufletul să-l arunce în gheena focului veşnic. Aţi auzit? Cu adevărat întreaga lume nu este vrednică de un suflet care se păzeşte pe sine a nu fi părtaş nici la comuniunea eretică, nici la toată răutatea.” [Epistola Către fiul Taleleu]

Mihai Chirilă stă la pândă în continuu, să vadă pe cine să mai atace… Când cineva nu e cu Dumnezeu, până la urmă adevărul despre acea persoană iese la iveală. Când cineva ține Dreapta Credință, îți transmite pace și adevăr. Liniște, siguranță. Dar pentru aceasta trebuie să te lupți mai întâi să ai o cugetare neînșelată. Cu toții suntem în înșelare și conștientizând asta, vom putea să ne străduim să luptăm cu înșelările și patimile personale.

Atentie și la anumite site-uri care promovează fragmente din Scrierile Sfinților, respectivii administratori înțelegându-le într-un mod greșit.

Nu trebuie să cădem nici în idolatrizarea preoților. Recomandarea noastră – citiți mai ales de la Sfinții Părinți. Preoții de acum, îngrădindu-se de erezie, sunt în frunte, atât timp cât se țin în Dreapta Credință și se feresc de părtășia cu erezia, datorită treptei clericale, nu trebuie însă să facem ascultare orbească, mai ales în aceste vremuri. Pentru a ne mântui, trebuie să îi citim pe Sfinții Părinți, fără să îi amestecăm cu duhovnicii contemporani, cu cărțile lor recente, deoarece în aceste cărți s-au strecurat și greșeli, cum ar fi teoria mergerii la slujbe până la „potirul comun”, iar învățătura poate fi mai diluată. Sfinții Mari sunt călăuzitori nemijlociți și îndeamnă la o viață de sfințenie, citind ce au scris ei ne împărtășim din harul care a lucrat prin acești Sfinți. Este mult mai de folos în aceste vremuri de sărăcire duhovnicească și analfabetism în ale Credinței, să-i citim pe Sfinții Părinți ai Bisericii, pe care și așa nu îi stăpânim cum trebuie.

Sfântul Ignatie Briancianinov: „Citirea cartilor Parintilor e maica si împarateasa tuturor virtutilor. Din citirea cartilor Parintilor deprindem adevarata întelegere a Sfintei Scripturi, credinta dreapta, vietuirea dupa îndreptarul poruncilor evanghelice, adânca cinstire pe care se cuvine sa o avem fata de ele: într-un cuvânt, mântuirea si desavârsirea crestina.”

Pentru citirea exclusiv a scrierilor Sfinților Părinți, sunt și Sfântul Ioan Maximovici, Sfântul Ioan Iacob și Cuviosul Serafim Rose, care au arătat că nu mai avem povățuitori neînșelați:

„În vremurile din urmă răul și erezia vor stăpâni atât de mult, încât singurul îndrumător sigur va fi scrierile Sfinților Părinți. Nu vor mai fi ierarhi și păstori care să ferească credincioșii de înșelări și să-i conducă pe calea mântuirii.” – Sfântul Ioan Maximovici

Sfântul Ioan Iacob: „Să ne gândim fraţilor că mântuirea noastră este în mare primejdie acum când nu mai sunt povăţuitori. Deci să fim mai cu pază de către orice vătămare sufletească  şi mai sârguitori la citirea Sfintelor Scripturi. Căci în ele vom afla mângâiere şi luminare. Dacă nu mai sunt povăţuitori vii să ne ajute, să alergăm mai mult la cuvintele Scripturii pe care ni le-au lăsat moştenire Sfinţii Părinţi.

Folosind mai des sfaturile lor şi urmând pilda vieţii lor, nu vom rătăci drumul mântuirii (cu darul lui Dumnezeu).” (sursa: Sf.Ioan Iacob Românul – „Din Ierihon către Sion. Trecerea de la pământ la cer.”)

Cuviosul Serafim Rose: „Felul acesta de călăuzire nu este dat unor vremuri ca ale noastre – și, să fim sinceri, noi, în starea noastră de slăbiciune, stricăciune și păcătoșenie, nici nu o merităm. Vremurilor noastre li se dă un fel mai smerit de viață duhovnicească, după poruncile evanghelice”

Vedeți ce am scris și la: https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/01/30/sa-ii-cercetam-in-lumina-sfintilor-parinti-pe-toti-cei-implicati-in-lupta-antiecumenista-si-sa-nu-credem-tot-felul-de-vorbe-minciunoase-lansate-public/

De asemenea, tot anumite site-uri, nu vorbesc aproape deloc despre problemele actuale. Nu este suficient să expui articole de la Sfinții Părinți, amestecate cu cele ale unor duhovnici contemporani, (cărora le respectăm nevoințele prin care au trecut, dar preferăm scrierile consacrate ale Sfinților Părinți drept călăuză sigură), dar ne pot conduce spre sentimentalism, iar o inflație de astfel de scrieri, alături de lipsa abordării problemelor actuale, zilnice, de maximă importanță, ne moleșește și ne face vulnerabili pentru compromisuri, nebăgare de seamă și tot felul de alte pericole. Nu e deloc după Dumnezeu sa taci, cum fac unele site-uri, atunci când în sânul Bisericii se răspândesc tot felul de rătăciri și de teologi înșelați. Aceste site-uri pun uneori mesaje de la Sfinții Părinți sau de la diferiți duhovnici, prin care noi trebuie să subînțelegem că trebuie să ne mai temperăm, că suntem super-corecți și altele. Trebuie să spunem în față ce avem de zis cuiva, nu să umblăm cu aluzii ambigue și cu interpretări ale Sfinților Părinți după capul nostru, având drept rădăcină judecarea aproapelui. În realitate, nu suntem deloc super-coreți, ci încercăm să ne ferim cât se poate de înșelări și de comuniunea cu ereticii și cei în comuniune cu ei. Încă mai avem mult de lucrat pentru a mărturisi întocmai în limitele celor statornicite de Sfinții Părinți.

Dacă noi susținem ceva greșit, va rugăm să ne atrageți atenția. Noi doar încercăm să le spunem oamenilor că trebuie să urmeze calea arătată de Sfinți, nu pretindem să ne urmeze cineva. Voim să îndrumăm oamenii spre Sfinții Părinți, atât cât reușim, cât ne stă în putere. Dacă cineva ne face o observație, vom lua în considerare. Mai ales dacă s-ar strecura vreo atitudine sau învățătură greșit.

 

Acest articol a fost publicat în Ecumenism, Inselari contemporane. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Teologul autointitulat Mihai Silviu Chirilă insistă în mod mincinos că Părinții care nu susțin ideile sale sunt în schismă, numai pentru că nu acceptă să fie în comuniune cu ierarhii care practică și acceptă ecumenismul

  1. Ioana zice:

    Ati inceput si voi sa atacati celelalte site-uri ortodoxe, precum(ne)ortodoxinfo? Unde veti ajunge? Tot negand si corectand veti iesi din crestinism. Asa cum zicea P. Serafim Rose despre supercorecti- „este limpede ca este ortodox, dar mai este crestin?” Suntem de acord ca trebuie sa urmam doar pe Sfintii Parinti, dar oare Sf Parinti nu au gresit deloc? De dragoste si iconomie nu mai vreti sa stiti deloc? Sunteti voi singurii detinatori ai adevarului( precum Chirila) si aveti comunicare directa cu Domnul nostru Iisus Hristos de va grabiti sa osanditi, judecati, impartiti, hottarati totul?

    Apreciază

    • Mulțumim „Ioana” pentru critica.te rugam frumos sa argumentezi fiecare replica scrisă la adresa noastră.fara argumente nimeni nu o sa va creada.si ereticii spun despre noi că suntem înșelați,dar nu argumentează.

      Apreciază

      • „Invataturilesfintilorparinti” aveti un traseu ingrijorator. Procedati exact ca Mihai Chirila. Cine nu e cu mine, e impotriva mea. Faceti atacuri la persoana, dar mai diluate. Vad ca stiti legile, canoanele, Sfintii Parinti. Dragoste aveti? De atata corectitudine s-ar putea sa cadeti intr-o extrema. Nu a spus nimeni nimic de inselare dar voi sustineti ca doar voi detineti adevarul. Atacati alte site-uri ortodoxe antiecumeniste pe motiv ca promoveaza si duhovnici contemporani care au avut greselile lor. Dar de faptul ca p. Serafim Rose promova pe pr Dimitrie Dudko ati auzit?Stiti cine este acest preot? Facea parte din biserica serghianista dar se ridicase impotriva statului ateu. P. Serafim Rose il considera un exemplu tipic al Ortodoxiei vii, desi factiunea ROCOR a supercorectilor l-a atacat ca promoveaza un membru al Bisericii sovietice cu care ROCOR nu mai avea comuniune tocmai din cauza ca Biserica sovietica facuse pact cu statul sovietic ateu. Pr. Dudko a fost arestat si foarte probabil torturat. Dupa un timp a iesit din inchisoare si s-a dezis la TV de toate cuvintele lui marturisitoare. Stiti ce a spus p. Serafim? CA NU ARE NIMENI DREPTUL SA IL JUDECE. La fel au spus si marturisitorii din inchisorile comuniste. Cei ce nu au trait si indurat terorile inchisorii comuniste nu au dreptul sa ii judece pe cei ce au fost chinuiti si au avut caderile lor. Il atacati pe p. Justin Parvu. Dar voi ce suferinte ati tras pentru Hristos? Pe cati i-ati adus la Dumnezeu? Ce sacrificii ati facut? Stati acasa, in confort, si luptati pe net. Lupta voastra are si o parte buna- aduce la lumina cuvintele Sf. Parinti dar la pachet cu zazanie si sminteala, mai au aceeasi valiare? Va bateti cu pumnul in piept ca sunteti impotriva actelor biometrice, a cipurilor ce invadeaza viata umana si ajung sa ne controleze viata. Stiti cine a dus aceasta lupta aproape de unul singur? Parintele Justin. V-ati gandit la cei pe care ii smintiti cu permanentul duh al cartelii si razboiului pe care il duceti cu diversi? Poate ca chiar voi ii impingeti in bratele ecumenistilor. Multi spun ca la noi nu e duhul lui Dumnezeu pentru ca nu facem decat sa ne risipim, impartim, certam. Mai bine ati indemna la rugaciune. De acum lucrurile se cunosc. Credeti ca oamenii nu s-au lamurit care e pozitia fiecaruia? Ce tot incalziti ciorba certurilor? Am inteles demult fara ajutorul vostru pe ce pozitie e teologul prrmanent atacat. Rade ciob de oala sparta!

        Apreciază

      • Se vede foarte bine din mesajele trimise de dvs cine caută cearta.

        Apreciat de 1 persoană

    • Noi am ieșit oarecum din limitele iconomiei lăsate de Sfinți, făcând un pogorământ chiar mai mare, cei care promovează comuniunea cu Longhin sunt în comuniune cu cei ce îmbrățișează compromisul și cugetarea (semi)eretică adică eretică în toată regula. Aceștia sunt cei mai vicleni. Citește întâi cum aplica Sfântul Teodor Iconomia. Acolo nu încape iconomie în cele bisericești pentru cei ce nu întrerup explicit comuniunea cu toți episcopii eretici și cu toți cei în comuniune cu ei.

      Recomandăm:

      SCRISOAREA 24 – Lui Teoctist magistrul

      SCRISOAREA 36 – Lui Euprepian şi celor [aflaţi]dimpreună cu el

      https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/03/27/dreapta-credinta-in-scrierile-sfintilor-parinti-carte-format-pdf-sfantul-teodor-studitul-fugiti-de-sarpe-si-de-ucigasii-asemenea-sarpelui-e%C2%ADreticii-din-pricina-carora-pier-cei-mai/

      SA CITIM DEFINITIA ICONOMIEI la Sfantul Teodor Studitul! Iată ca site-urile și persoanele neo-ecumeniste nu se incadreaza,nu sunt nicidecum neprihaniti, bine-intentionati inceti la minte, sunt calcatori de lege cu buna stiinta si cu nepasare fata de Tradiția autentica a Bisericii, preferand cele ale oamenilor trupesti, ale intelectualilor cu ratiune cu nume mincinos, si ale slavei desarte!

      „Căci _definiţia ico­no­miei_, precum ştii, este de a nu anula nicidecum ceva din cele statornicite, nici măcar când se îngăduie puţin po­go­ră­mânt la vremea cuvenită şi pentru un anume motiv, ca nu cumva de aici să se realizeze ceea ce se caută de fapt, prin aceea că în realitate se coboară ştacheta şi se păgubesc astfel cele mai desăvârşite.”
      https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/08/24/teoria-vaselor-comunicante-e-un-sofism-demonic-si-o-hula-la-adresa-sfintilor-sfantul-teodor-studitul-demonstreaza-ca-nu-trebuie-sa-avem-niciodata-comuniune-cu-cei-care-au-comuniune/

      „Dacă cineva mănâncă în chip nepăsător cu cel ce a binecuvântat adulterul, sau cu alt eretic, să ne pă­zim să nu mâncăm împreună cu unii ca aceştia, chiar dacă ei făţăresc ortodoxia.”

      „În problema cu preotul care pare ortodox, dar care mă­nân­că cu episcopul, după cum am zis, dacă încetează de o astfel de mâncare împreună, primind şi epitimia de a slu­ji cele sfinte până la o vreme, şi dacă nu mai cade în a­ce­eaşi greşeală, are vindecare ca să slujească [la vremea po­tri­vită lui Dumnezeu]. Dar dacă este indiferent, nu îi va fi iz­băvire bărbatului propria bogăţie încât prin darea ei [ca milostenie] să scape şi de părtăşia eretică, şi de altă faptă păcătoasă; că nu se dă în schimb binele ca să primească răul, după cum nu se dă lumina şi să se primească în­tu­ne­ri­cul. Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş. Dar ce zic părtăşie? Chiar de ar face compromis cu ereticii în mân­­care şi băutură şi prietenie e vinovat. Hotărârea este a lui Gură de Aur, însă este şi a fiecărui sfânt.”

      Apreciază

    • Episcopul Artemie din Serbia mărturisește:
      „1.Cei care nu s-au îngrădit de ecumeniști, dar se laudă că mărturisesc credința, însă nu și prin fapte, sunt chiar mai periculoși decît ecumeniștii deoarece îi trimit pe credincioși înapoi în comuniune cu erezia.”
      https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/06/06/consemnari-de-la-sinaxa-nationala-din-serbia/

      Nu o să facem iconomie cu șerpii cu mușcătură veninoasă, care nu sunt sinceri cu Dumnezeu, ci sunt pe față dușmanii noștri, neavând nicio considerație față de cei ce țin cu adevărat credința!
      +
      Neîngrădindu-se nici de erezie, deoarece neo-ecumenistii și-au asumat comuniunea cu episcopii și preoții ecumeniști din Georgia, Bulgaria, etc, care îl pomenesc pe Bartolomeu. Și îi fac reclamă lui Onufrie care practică rugăciuni cu păgânii! Despre ce iconomie=călcare de lege vorbim?

      Asta e dragostea noastră față de neo-ecumenisti, să le arătăm în față boala, căci e gravă, nu are rost să îi amăgim, căci sunt îndreptați spre pierzanie…

      Apreciat de 1 persoană

    • „La prima, despre preotul ortodox, dar care pomeneşte din frica de prigoană, pe episcopul eretic, ţi s-a răspuns mai înainte, dar [îţi răspund] iarăşi: dacă nu va liturghisi împreună cu un eretic şi nu se va împărtăşi cu unii ca aceş­tia, trebuie primit unul ca acesta când e vorba de mân­­cat împreună şi de psalmodiere şi de binecuvântarea bu­catelor (şi aceasta prin iconomie), dar nu la dum­ne­ze­ias­ca împărtăşanie. Şi, cât timp ţine erezia, trebuie să se cerceteze neapărat; iar că pentru cei primiţi ar ajunge măr­tu­risirea, nu ştiu decât că aceasta este în chip limpede un vicleşug. Căci tu [trebuie] să ştii că [numai] în vremea în care nu este erezia dezlănţuită şi [numai] în legătură cu cei care nu sunt osândiţi în chip limpede suntem învăţaţi de Părinţi să nu cercetăm. Dar un asemenea preot care să nu fie amestecat şi care să nu aibă părtăşie cu ereticii rar se găseşte acum.”
      https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/06/22/raspunsuri-pentru-adeptii-iconomiei-nelegiuite-episcopul-este-in-erezie-prin-faptul-ca-pomeneste-un-eretic-la-litur­gh­ie-chiar-daca-ar-spune

      De aici reiese că:

      1.Primim la masă doar pe preoții care pomenesc din frica prigoanei pe episcopul eretic, dar atenție, doar dacă respectivul preot nu a slujit împreună cu episcopul său eretic pe care îl pomenește sau cu alți preoți cu cuget eretic.

      2.Nu are rost să facem mare caz de această iconomie, cu atât mai mult să se pună problema unei super-corectitudini greșite de vreme ce „un asemenea preot care să nu fie amestecat şi care să nu aibă părtăşie cu ereticii rar se găseşte acum”, darămite să cercetăm și mai mult de atât…

      3.Ne întrebăm pe bună dreptate de ce ține Mihai Chirilă să aducă aminte de acest citat. Ce urmărește cu el? Nu ne-a dat niciun exemplu care să se încadreze în cazul de mai sus.

      4.Trebuie neapărat să se cerceteze purtarea respectivului preot, nu ajunge doar mărturisirea prin viu grai a respectivului preot ce pomenește ereticul din frică prigoanei, ci trebuie cercetate faptele sale, dacă într-adevăr învață ortodox și nu a slujit cu episcopul său eretic sau cu altul de acest fel. Cazurile de acest fel însă sunt extrem de rare, deoarce mai ales acum, avem în general fie îngrădiți de erezie, fie neîngrădiți de erezie. Cei care zic că învață prtodox dar slujesc cu episcopul lor eretic când sunt invitați și cu alți colegi preoți cu cuget eretic, nu pot fi primiți nici la masă.

      5.În realitate acesta este un citat cât se poate de acrivist, deoarece cu greu găsim astfel de cazuri.

      Apreciază

    • Iar cu privire la site-urile la care ne referim în articol – Sfinții Părinți au arătat că aceasta este dragostea, a ne arata unii altora greșelile. Vedeți ce scriu Sf Ignatie, Sf. Ioan Maximovici, Sf.Ioan Iacob, Cuviosul Serafim Rose – că nu mai există demult pastori după care sa ne călăuzim și că să îi urmăm pe Sfinții Părinți. Ce e greșit în îndemnurile noastre? E mai bine să arăți anumite lucruri ce trebuie puse în rânduială decât să taci.

      Apreciază

  2. Sa fim seriosi . Nu exista acesta Ioana. Seamana cu preotul Buza avocat al ecumenistilor. Are aceeasi teorie… far argumente. Doar vorbe…

    Apreciază

    • comentatoarea se refera la faptul ca neoecumenistii ataca alte site-uri. Noi nu atacam, doar sfatuim in articol, in ultima parte, precum a facut Sfantul Ioan Maximovici, ca sfatuirea sa se faca exclusiv dupa Sfintii Parinti, sistematic, la modul de catehizare, iar in acelasi timp sa vorbim si sa ii dam pe fata pe teologii rataciti si pe pseudo episcopi. Sa vorbim mai mult despre problemele care ard acum, pentru a nu lasa lupii sa rapeasca oile

      Apreciază

  3. iulia zice:

    Indraznesc sa intreb, si eu, in legatura cu deciziile de la Mestecanis, cum ramane cu botezul copiilor, cum ramane cu „harul spre osanda”, si pana la urma daca harul lucreza pt copii, pentru babute, pt cei nestiutori, atunci acestia nu sunt si ei „partasi la erezie”? Traim vremuri grele, de dezmagire si durere, observam caderi, rebotezari la Floriniti , stilisti si prin alte parti, pe de o parte iar pe de alta auzim expresii care pot fi la lmita ereziei, expresii gen „har spre osanda”, pe care nu le-am intatalnit la Sfintii Parinti. Indraznesc o alta intrebare: cine garanteaza mantuirea copilasilor, sunt parinti nehotarati care vor boteza la ecumenisti, si intreb cine isi asuma raspunderea? Daca mai este sau nu har, daca sunt valabile botezurile copiilor in momentul de fata , sunt probleme pe care in mod normal ar trebui sa le rezolve un sinod, pentru ca, cel putin pentru noi, mirenii, poate fi o hula, orice fel de afirmatie in acest sens, vazand si retinerile sfintilor de a se exprima si din nou indraznesc sa intreb ce interes avem sa ne certam noi pentru harul ecumenistilor, cand de fapt noi trebuie sa ne ingradim cu toate fortele, sa sustinem cu orice pret botezul copiilor la preotii care s-au ingradit, iar restul sa lasam in seama lui Dumnezeu. Stiu ca este o problema si negarea harului pentru ca exista riscul alunecarii in alte „biserici”, insa daca pana la sinod ierarhii nostri erau mai mult partasi la erezie, dupa sinod ei au devenit eretici cu acte in regula. Copiii la ecumenisti pot sa fie botezati cum pot sa nu fie, noi dam marturie pt botezul savarsit de preotii care s-au ingradit, iar pentru alte idei, cat si pentru expresia mai sus pomenita, indraznesc sa cer citate din canoane si de la Sfintii Parinti, in afara de Sf Teodor Studitul care spune ca este „osanda”, nu „har spre osanda”.
    Cer iertare pentru indrazneala si sper ca Bunul Dumnezeu sa ne lumineze sa gasim calea cea buna.

    Apreciază

    • Iulia, mulțumim mult pentru interesul de a înțelege corect aceste probleme pe care le descrii, și care sunt foarte importante în viața creștinilor în aceste vremuri. Îți vom răspunde, după mai multă cercetare și sfătuire, cum am reușit să înțelegem toate aceste frământări.

      Apreciază

      • iulia zice:

        Multumesc si eu. M-a bucurat modificarea facuta la Mestecanis in ceea ce priveste comuniunea, va urmaresc si va apreciez pentru transparenta si bunele voastre intentii de care nu ma indoiesc insa, si aici vorbesc in numele unui mic grup, preferam sa asteptam si sa cantarim bine alegerile deoarece ne temem de riscuri… Consideram ca suntem in Biserica, asa cum suntem si nadajduim in mila Domnului pentru noi toti.

        Apreciază

    • roman zice:

      Ptr a nu mai cadea in fel de fel de carcoteli,banuieli,certuri,talcuiri dupa capu’ lu’ fiecare si alte ispite, trebuie sa ascultam de porunca Apostolului si Legiuitorului Lui Hristos -Ap. Petru, care zice:sa nu talcuim dupa socotinta noastra nici o proorocie …ci doar oamenii sfinti a Lui Dumnezeu au grait,purtati de Duhul Sfant (Epistola 2 Petru).Deci e obligatoriu sa ascultam doar si numai de Sfintii Parinti si nu de ratiunea,studiile si debilelile fiecaruia.Iar daca cineva crede ca Sfintii ,,mai au si greseli” in invataturile lor ,aceia sunt oameni smintiti sau chiar rataciti ,fiindca Insusi Duhul Sfant Mangaietorul a vorbit prin ei.A nu confunda viata sfintilor (care au avut si pacate),cu invatatura lor.Totodata sa nu cadem si in alte ispite de a tot cerceta ,,daca au spus mai multi sfinti acelasi lucru…negru pe alb sau…alte cercetari,dovezi ca si sectarii”.Daca Dumnezeu a spus ceva prin ai sai Sfinti ,fie si doar o singura data,pai asa ramane ,nu trebuie decat sa ascultam …ce zice Duhul Bisericii.
      Acum despre ce au hotarat preotii de la Sinaxa de la Mestecanis,cum ca copii mici nu sunt raspunzatori de pacatele lor ,pana la o anumita varsta ,ci parintii si nasii lor …asa zice si Sf. Ioan cu Gura de Aur in cartea sa …Despre feciorie,apologia vietii monahale si cresterea copiilor” la pag 147, ca de la varsta de 10 ani copii sunt raspunzatori de pacatele lor,asa cum acei copii au fost pedepsiti de Dumnezeu ptr umilinta adusa de acestia sfantului Sau prooroc Elisei ,atunci cand Sfantul Ioan talcuieste din Biblie (Regi 4,cap 2,vrs 22,23,24,25).
      Despre cum ca Sfintele Taine lucreaza spre osanda la cei nevrednici o spune insusi Apostolul Pavel in Corintei 1,cap 11,vrs 27,28,29) si despre cum trebuie sa procedam in cazul Tainei Tainelor (Impartasirea) ne invata si Sf. Ioan cu Gura de Aur care raspunde catre cei care il intreaba daca e bine sa faca deasa Impartasire sau nu…el ne invata ca mai putin conteaza daca e des sau rar, ci pregatirea cu vrednicie a fiecaruia (atata cat ii sta in putinta omului) este esentiala ,ptr a fi una cu Hristos in momentul cuminecaturii.
      Sf.Iustin Popovici scrie in cartea, care eu cred ca este PRIMORDIAL a fi citita in aceste vremuri de erezie a ereziilor de absolut toti romanii si nu numai ,pana la a fi chiar memorata, numita BISERICA ORTODOXA SI ECUMENISMUL (mai ales de la pag 67)
      Din aceasta carte amintesc ,unele fragmente,ptr a trezi curiozitatea si interesul duhului din oameni….
      ….Ecumenismul e numele de obste pentru crestinismele mincinoase, pentru bisericile mincinoase ale Europei Apusene. În el se afla cu inima lor toate umanismele europene, cu papismul în frunte; iar toate aceste crestinisme mincinoase, toate aceste biserici mincinoase, nu sînt nimic altceva decît erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obste este acela de „a-tot-erezie” (panerezie).
      …De ce? Fiindca, de-a lungul istoriei, feluritele erezii tagaduiau sau sluteau anumite însusiri ale Dumnezeu-Omului Domnului Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndeparteaza pe Dumnezeu-Omul în întregime si pun în locul Lui pe omul european. În aceasta privinta nu e nici o deosebire esentiala între papism, protestantism, ecumenism si celelalte secte, al caror nume este”LEGIUNE”….
      ….Exista si un „dialog al minciunii”, atunci cînd cei care dialogheaza se înseala, cu stiinta sau fara stiinta, unii pe altii. Un astfel de dialog e propriu tatalui minciunii, diavolul, caci minciunos este si parintele minciunii (Ioan 8:44)…..
      ….Numai un lucru îl voiesc de la voi: Va rog sa fiti aspri si neîndurati fata de orice ar putea sa ajute la dainuirea credintei lor nebunesti, caci socotesc ura fata de oameni si despartire de Dumnezeiasca dragoste ajutorul dat ratacirii ereticesti spre mai mare pierzanie a celor ce se tin de aceasta ratacire….
      … Învatatura Bisericii Ortodoxe a Dumnezeu-Omului Hristos, rostita de catre Sfintii Apostoli, de catre Sfintii Parinti si de catre Sfintele Sinoade asupra ereticilor, este urmatoarea: Ereziile nu sînt Biserica si nici nu pot fi Biserica.
      Pentru aceea în ele nici nu pot exista Sfinte Taine, si mai cu seama Taina
      Împartasirii – aceasta Taina a Tainelor; fiindca tocmai Sfînta Împartasire este totul si toate în Biserica: Însusi Dumnezeu-Omul, Domnul Hristos, si Biserica însasi, ca trup al Lui, si îndeobste tot ce este Dumnezeu-omenesc.
      Pentru aceasta, potrivit cu cugetul Bisericii sobornicesti a lui Hristos si cu întreaga Predanie ortodoxa, Biserica Ortodoxa nu îngaduie existenta altor Taine în afara ei, nici nu le socoteste Taine, pîna la venirea prin pocainta din „biserica” eretica, adica dintr-o biserica mincinoasa, în Biserica Ortodoxa a lui Hristos…..
      „Împartasania de la eretic înstraineaza pe om de Dumnezeu si îl preda diavolului.” În Euharistie „pîinea ereticilor nu e trupul lui Hristos.” „Dupa masura deosebirii dintre lumina si întuneric, asa e si deosebirea dintre împartasania drept slavitoare (ortodoxa) si cea ereticeasca: cea drept slavitoare lumineaza, cea ereticeasca întuneca; una îl uneste cu Hristos, cealalta – cu diavolul; una da viata sufletului, cealalta îl ucide”. „Împartasania din mîna eretica este otrava, nu simpla paine…
      PS.. Aceasta carte a Sfantului Iustin Popovici ,a fost tradusa si in romaneste cu Binecuvantarea Parintelui Iustin Parvu de catre un monah de la Petru Voda in 2002 ptr a intari si prin aceasta binecuvantare ,inca odata prin fapte, lupta cea dreapta a Pr.Iustin Parvu impotriva inselatoriilor si inselatorilor lumii asteia.Ierti-ma si Doamne ajuta!

      Apreciază

  4. Referitor la teologul „atacat”, recent a făcut afirmații false la adresa ultimei sinaxe și la adresa părinților participanți ,in acest fel manipulează pe creștinii îndoielnici . Va rugam frumos încă o dată să argumentați afirmațiile făcute. Referitor la ce a spus Cuviosul Serafim Rose, este diferit de ce susținem noi. Vedeti cum scoateți din context ?Nimeni nu îl judecă pe pr Iustin sau alt duhovnic contemporan. Noi doar precizăm că nu avem voie sa facem Sfinți. Greselile acestor duhovnici , multe din ele fiind de credință, arata că trebuie să fim rezervati in privinta Sfințeniei și a cărților apărute cu numele lor, chiar dacă la începutul vieții au suferit chinuri groaznice. Important este sfârșitul.

    Apreciază

  5. iulia zice:

    nu il apar pe acel „teolog”, varianta lor nici macar nu intra in discutie

    Apreciază

  6. marcu zice:

    imi bag si eu oleaca nasul in treaba asta e clar ca chirila e un ingamfat si un obraznic de vreme ce besteleste pe toti parintii . Fac si ei ce pot in timpurile astea , rabda izgonirea din manastire , din parohie , au ramas fara biserica , fara sustinere materiala dar acest ce a suferit ? Nu vedeti cat e de obraznic ? Vrea numaidecat sa tina pe parinti sub papucul lui ! Nu vedeti cata indrazneala ? Asa face un marturisitor al lui Hristos ? Sta la panda ca un lup imbracat in haine de si ataca , calomniaza … Astea sant fapte de crestin ? Cred ca daca nu se va cuminti ii va da Hristos o palmuta peste obraz …Noi mirenii trebuie sa avem smerenie , bun simt , sa fim alaturi de preoti , sa-i ajutam si daca vrem sa le reprosam ceva s-o facem in particular , ca avem nevoie de ei . Fiind preoti ei au har , au putere in rugaciune , se smeresc . Eu mai merg la Radeni dar nu aud pe preoti ca ocarasc pe cineva , fac slujbe zi si noapte dar nu le auzi gura ….iar acest ii barfeste permanent . Sa fiu in locul lui mi-ar fi rusine .

    Apreciază

  7. Mihai R. zice:

    MSV este un eretic care propovaduieste erezia comuniunii cu ereticii , inacalcand interdictia din Biblie !
    de la minutul 8, 20 pana la minult 9 !
    <>
    <>, pai asta vrea si diavolul , sa fie peste Dumnezeu !
    De faopt, se vede la MSC – rodul comuniunii cu erezia si cu ereticii!

    Apreciază

    • Mihai R. zice:

      MSV zice ca „” Pomenitorul caterisit de eretici pentru schisma este mai mare „marturisitor” decat nepomenitorul „caterisit ” de eretic pentru „schisma „!

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s