Exista si cazuri in care poti marturisi ortodoxia in mod anonim, printr-o carte, printr-o initiativa, printr-un comentariu neinsemnat pe internet, care poate trezi constiintele celor inca inconstienti de pericolul grav al apostaziei contemporane…

„Prin tăcere Îl trădăm pe Dumnezeu”. Sfântul Grigorie Teologul 

 

16. Iata Eu va trimit pe voi ca pe niste oi in mijlocul lupilor; fiti dar intelepti ca serpii si nevinovati ca porumbeii.
17. Feriti-va de oameni, caci va vor da pe mana sinedristilor si in sinagogile lor va vor bate cu biciul.
18. La dregatori si la regi veti fi dusi pentru Mine, spre marturie lor si paganilor.
19. Iar cand va vor da pe voi in mana lor, nu va ingrijiti cum sau ce veti vorbi, caci se va da voua in ceasul acela ce sa vorbiti;
20. Fiindca nu voi sunteti care vorbiti, ci Duhul Tatalui vostru este care graieste intru voi.
21. Va da frate pe frate la moarte si tata pe fiu si se vor scula copiii impotriva parintilor si-i vor ucide.
22. Si veti fi urati de toti pentru numele Meu; iar cel ce va rabda pana in sfarsit, acela se va mantui.
23. Cand va urmaresc pe voi in cetatea aceasta, fugiti in cealalta; adevarat graiesc voua: nu veti sfarsi cetatile lui Israel, pana ce va veni Fiul Omului.
24. Nu este ucenic mai presus de invatatorul sau, nici sluga mai presus de stapanul sau.
25. Destul este ucenicului sa fie ca invatatorul si slugii ca stapanul. Daca pe stapanul casei l-au numit Beelzebul, cu cat mai mult pe casnicii lui?
26. Deci nu va temeti de ei, caci nimic nu este acoperit care sa nu iasa la iveala si nimic ascuns care sa nu ajunga cunoscut.
27. Ceea ce va graiesc la intuneric, spuneti la lumina si ceea ce auziti la ureche, propovaduiti de pe case.

Matei, Capitolul 10

Iată o mărturisire autentică a Credinței Ortodoxe:

https://www.scribd.com/document/108710671/Spovedania-unui-monah-de-la-Muntele-Athos-Ed-Areopag-2011

Mărturisirea anumitor invataturi de credinta ortodoxa poate fi publicata în mass-media și in mod anonim, atunci cand din anumite motive personale, monahii sau mirenii nu isi pot da numele in mod public pe internet sau intr-o carte. In schimb, spatiu public este nu numai internetul sau spatiul mediatic, ci si participarea noastra la problemele Bisericii, ca mădulare vii și active ale Bisericii, prin prezența noastră în cadrul Sfintelor Taine și a slujbelor. Noi ne putem anunța între noi ce poziție publica adoptăm fiecare în cadrul Bisericii, nu e neapărată nevoie de publicarea numelor pe internet. Spațiul eclesial este Biserica, nu internetul. Preoții si ierarhii insa, ca iconomi ai harului lui Dumnezeu, au fost expuși mai mult, deoarece au un rol de păstorire, și au purces să anunțe în acest mod poporul cât mai repede, pentru ca poporul să știe la cine poate merge să se îmbisericească.

Nu suntem nici noi mărturisitori anonimi, deoarece, am anunțat fiecare foștii preoți ai noștri care acum pomenesc ecumeniști, nemaiparticipând la slujbele lor și nemaiprimind binecuvântările lor. Ne-am anunțat de asemenea familiile și pe credincioșii pe care i-am întâlnit în mijlocul celor îngrădiți de erezie, despre drumul pe care l-am ales în lupta cu ecumenismul. Hristos ne știe pe fiecare după numele său și dacă suntem sau nu mădulare sănătoase ale Bisericii. Cei care nu s-au îngrădit de erezie, dar trâmbițează că mărturisesc credința, sunt însă niște fățarnici mincinoși, niște „mărturisitori anonimi”  cum îi numeam în unele articole mai vechi  deoarece ei nu au rupt comuniunea cu ereticii, ci o susțin în continuare, și, prin urmare, sunt fără nume, nu sunt scriși în Cartea Vieții Mirelui Hristos, dacă nu vor ieși din comuniune cu erezia, adică dacă nu vor înceta hula împotriva lui Dumnezeu.

Sfântul Ioan Gură de Aur zice:

„Deci, dă unul un sfat bun, primește sfatul chiar de ar fi de la slugă; deci dă altul un sfat rău, respinge sfatul, chiar de ți l-ar da un mare dregător. Trebuie să te uiți mereu la felul sfatului, nu la dregătoria celui ce-ți dă povața.” Lumina Sfintelor Scripturi, volumul II, editura Anestis, pagina 848

De aici înțelegem că nu trebuie să iscodim dregătoria, funcția sau numele persoanei, ci să ne axăm pe învățătura primită. Acesta este și rolul internetului, este un strigăt de ajutor, noi informăm poporul să se ferească de erezie. Chiar și comentariile cu diverse pseudonime au fost foarte folositoare pentru mulți dintre noi, deoarece mulți frați s-au trezit astfel și au luat decizia de a se îngrădi de erezie. Pe internet nu contează numele persoanei, ci dacă putem pune anumite sfaturi și îndemnuri care îi pot ajuta pe ceilalți, fiecare putând astfel să ia mai ușori niște alegeri în ce privește păzirea credinței ortodoxe în vremurile din urmă.

Al cui este oare internetul?

Știm prea bine că e al celor care controlează lumea, iar cei trei „www” ne semnalează prea bine numărul robiei lui antihrist, 666.

În aceste vremuri de bejenie, în care nu știm cine e sincer și cine nu, cine e securist și cine nu, cine e trădător și cine nu, avem tot dreptul să nu bravăm și să ne luăm măsuri de precauție! Să ne adunăm și noi „uşile fiind încuiate, unde erau adunaţi ucenicii de frica iudeilor” și unde „a venit Iisus şi a stat în mijloc şi le-a zis: Pace vouă!” (Ioan 20, 19)

Să Îl mărturisim atunci când vom fi chemați, și să spunem în fața tutror celor care ne vor chema și ne vor lua pe sus atunci, urmând și noi, smeriții și păcătoșii, pilda Sfântului Maxim Mărturisitorul: Chiar dacă toată lumea va fi în comuniune cu episcopii eretici, cu antihristul și cu pecetea lui, noi nu vom fi!

În Biserica din Catacombe, iată cum se organizau lucrurile:

„În Biserica din catacombe sunt reguli stricte de securitate. Pe
scurt, aceasta este o mare organizaţie din catacombe care a acţionat în
URSS deja de şaizeci de ani. Bineînţeles, nu se poate vorbi despre ea ca
de un fel de organizaţie neschimbătoare, mereu aceeaşi. Totul se schimbă
în decursul timpului. Treptat, membrii ei se schimbă, şi regulile se
schimbă, de asemenea – ele devin mereu mai drastice. Biserica din catacombe
se luptă în aparenţă să nu se manifeste deloc, să se menţină; prin
urmare nu este atât de uşor de găsit, şi în Vest, cred, se ştie foarte puţin
despre ea. În orice caz este un grup mare de oameni în care regimul nu
este capabil să pătrundă. Dar se fac încercări pentru aceasta. Ştiind
despre lipsa de preoţi în Biserica din catacombe, regimul încearcă să ne
trimită agenţii săi sub aparenţa preoţilor. De exemplu, au fost cazuri
când unii din aceştia au încercat să se dea drept inşi care au primit preoţia
de la Mitropolitul Filaret de New York.

Dar în ciuda lipsei de preoţi, Biserica din catacombe nu moare, aşa
cum crede părintele Dimitrie Dudko40. Scheletul ei rămâne acelaşi – şi
ştiind istoria Bisericii ecumenice, nu ar trebuie subestimată aceasta.
Când preoţii nu s-au menţinut pe poziţie, atunci monahismul a păstrat
adevărul. Să nădăjduim în Dumnezeu, toată nădejdea noastră este numai
la Dumnezeu. Puterea Mea se desăvârşeşte în slăbiciune (II Cor.
12: 9). În Biserica din catacombe este rămăşiţa Sfintei Rusii, pe care, în
ciuda tuturor încercărilor lui, regimul sovietic luptător împotriva lui
Dumnezeu nu a fost capabil să o anihileze până acum.
Ştim că graniţele Bisericii nu corespund cu graniţele Statului. Şi
prin urmare, Biserica din catacombe se uită cu nădejde şi speranţă la Biserica
rusă din afara Rusiei. Când auzim o voce care spune că probabil
nu mai sunt episcopi în Biserica noastră aici, noi le răspundem: Ei bine,
avem o „rezervă de aur” acolo, în afara Rusiei.

Întrebare: Totuşi, este vreo legătură între aceste celule care să
dea cuiva dreptul să vorbească de existenţa în URSS a unei Biserici din
catacombe ca o anume unitate?

Răspuns: Da, fără îndoială. Mai întâi de toate, sunt toate unite prin
acceptarea şi evaluarea vremurilor noastre ca „vremurile din urmă”.
URSS este un fenomen spiritual pentru aceste vremuri din urmă, care se
revelează într-o luptă totalitaristă împotriva lui Dumnezeu. Este de înţeles
că URSS şi-a creat propria Biserică, de asemenea, după chipul şi asemănarea
sa. Tipul de „Biserică” sovietică slujeşte doar la înşelare şi nu
pentru satisfacerea căutărilor religioase ale oamenilor. Când regimul va
găsi necesar, această Biserică va înceta să existe.
40 Într-o scrisoare publicată anterior anul acesta în Possev, părintele Dimitrie a scris
nu că Biserica din catacombe ar muri, ci mai simplu că are prea puţini clerici pentru a
avea grijă de nevoile populaţiei ortodoxe a Rusiei.

Întrebare: Cu toate acestea, de curând au avut loc schimbări în
această biserică, şi acolo sunt oameni respectabili, ca părintele
Dimitrie Dudko şi zeci de alţi oameni asemenea lui.

Răspuns: Existenţa în Biserica sovietică a părintelui Dimitrie Dudko
şi altora ca el nu este o apologie a ei. Biserica sovietică nu s-a schimbat în
esenţă şi rămâne creaţia regimului sovietic. Biserica din catacombe nu
recunoaşte nici regimul sovietic şi nici Biserica lui. Acestea sunt exact cele
două condiţii de bază care au dus la apariţia Bisericii din catacombe.

Sfinții Catacombelor Rusiei, pp. 485-486

 

Sa nu tăcem în privința apostaziei, să NU tăcem, să vorbim și pe internet, chiar dacă unii dintre noi din motive personale nu ne semnăm cu numele complet, Dumnezeu știe inima fiecăruia, iar comuniunea cu ortodocșii adevărați este cea mai importantă! Dumnezeu îi va călăuzi la liman pe toți cei cu inima curată, care vor voi să se rupă de tăvălugul ecumenist și de dictatura Statului Mamona!

 

Astfel, mai adăugăm și acest text din: Arhiepiscopul Averchie Tausev: Fragment din „Sarea ne pătrunde” – semnul apropierii sfârşitului – La un centenar de la dreptcredinciosul sfârşit al Sfântului Ierarh Ignatie (Briancianinov)

Iată de ce adevăratul creştin nu trebuie să intre în panică, observând acest sumbru tablou al Apostaziei, spre deosebire de unii, care cu naivitate şi necugetat se sperie, preferând să nu vadă apostazia şi să tacă.
Dreptcredinciosul creştin cunoaşte din cuvintele lui Hristos Mântuitorul Însuşi că toate acestea „trebuie să fie” (Marcu 13,7; Luca 21,9), însă el nu trebuie să închidă ochii asupra lor, ci este dator să fie pe deplin conştient faţă de cele ce se întâmplă, şi să aprecieze corect toate evenimentele, în care se manifestă apostazia, ca să ştie cum să se comporte spre a nu fi târât de puhoiul apostaziei.
Spre a ne călăuzi, Episcopul Ignatie spune: „Apostazia are loc cu îngăduinţa Domnului, nu încerca s-o opreşti cu slabele tale puteri…”
Ce înseamnă aceasta ? înseamnă oare să ne împăcăm cu apostazia şi să ”ne integrăm” în ea ? Nu, desigur ! Iată însă cum trebuie să acţionăm:

„Îndepărtează-te, păzeşte-te tu însuţi de ea: aceasta este de ajuns. Cunoaşte duhul vremii, cercetează-l, ca să te poţi feri pe cât posibil de influenţa lui !
De aceea tăcerea asupra Apostaziei este criminală. N-avem voie să păstrăm tăcere asupra apostaziei, să ne liniştim pe noi înşine şi pe alţii, că totul ar fi în ordine, că n-avem de ce să ne tulburăm. Cu toate că nu ne stă în puteri „să oprim apostazia cu slabele noastre puteri”, datoria iubirii noastre creştineşti ne porunceşte nu numai să ne ferim, şi să ne păzim noi înşine, ci să-i păzim, să-i avertizăm şi pe semenii noştri, care nu văd şi nu observă nimic. Aici se cuvine să ne amintim minunata cugetare a unuia din cei mai mari stâlpi ai Bisericii noastre, Sfântul Grigorie Teologul: „Prin tăcere Îl trădăm pe Dumnezeu”.
Nu se cade a tăcea despre ceea ce este de primă necesitate – salvarea sufletelor omeneşti !

Să ne adresăm în continuare cugetărilor Episcopului Ignatie, care ne deschid ochii asupra celor ce se întâmplă în prezent în lume: „Apostazia a început de la un timp să înainteze rapid, liber şi făţiş. Urmările vor fi din cele mai triste. Facă-se voia Domnului!”

Oare noi nu observăm toate acestea ? Încă de curând părea de neconceput acea totală neruşinare din viaţa moral-religioasă a oamenilor, care se petrece în prezent sub ochii noştri, inclusiv până la lepădarea completă de Hristos, respingerea oricăror principii moral-religioase şi slujirea făţişă satanei. ”

 

 

Reclame
Acest articol a fost publicat în Ecumenism. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s