Părintele Sava vorbește cu dragoste despre PS Longhin, Mihai-Silviu Chirilă și părintele Claudiu Buză. De ce nu au și aceștia aceeași atitudine? În curând părintele Sava și cei din Grecia vor veni cu lămuriri, nu este nicio schismă

Dragi creștini, în aceste vremuri trebuie să dăm dovadă de multă rugăciune și îndelungă-răbdare, căci nervii noștri vor fi întinși la maxim.

Sforile sunt trase ca tot mai inaccesibilă să fie Calea Împărătească DE A LUPTA CU EREZIA. LOVITURILE VIN NECONTENIT DIN TOATE PĂRȚILE. NU VĂ SPERIAȚI!

Știm prea-bine că părintele Claudiu Buză, a făcut pe facebook și pe site-ul său directe invitații, mai subtile, sau mai vizibile, de a merge înapoi la ecumeniști. Poate Mihai-Silviu Chirilă nu a făcut-o, însă părintele Claudiu, da.

La fel, la Bănceni și la sinaxa de la Volos s-au făcut împreună rugăciuni cu preoți neîngrădiți de erezie, iar adepții compromisului sunt acum în aceeași oală cu vicleni precum părintele Eftimie Mitra și părintele Macarie Banu, deci despre ce vorbim?

Episcopul Artemie nu a fost caterisit canonic de nimeni, nu a hirotonit horepiscopi pentru a hirotoni un alt episcop și a crea un sinod paralel și nu îi putem considera schismatici pe cei care se duc să se sfătuiască și cu episcopul Artemie și să-i cunoască și să comunice cu preoți sârbi anti-ecumeniști. În aceste vremuri, prioritar este să luptăm să învingem boala din trupul Bisericii!

Întrebare (2h 17m): După actul restabilirii comuniunii, ROCOR-ul s-a rupt în două: aripa mitropolitului Lavru, care ține comuniunea cu Moscova, și aripa mitropolitului Vitalie, care este anti-ecumenistă. Ramura mitropolitului Vitalie a ROCOR are un protoierat canonic în România. De ce să nu cerem ROCOR-ului să ne hirotonească un episcop ortodox?
Răspunde Gheron Sava: Problema noastră nu este aceea că nu avem episcopi ortodocși, problema este că nu avem creștini ortodocși care să înțeleagă ce se întâmplă. Canonul este mai mult decât clar. Nu spune că întrerupem comuniunea cu un episcop și începem comuniunea cu alt episcop. Când episcopul nostru cade în erezie, nu-l mai pomenim. Nu ne ducem să căutăm alt episcop. Încercăm să provocăm un Sinod care să-l condamne pe episcopul jurisdicției noastre, fie să-l întoarcă la Ortodoxie, fie să-l înlocuiască cu un episcop ortodox. Aceasta încercăm și noi. Ne luptăm din interiorul Bisericii, nu ieșim în afara ei. Așa cum se pune problema în această întrebare, ne îndeamnă să ne creăm un alt sinod. Nu vom face alt sinod, nu facem altă biserică, nu provocăm schismă. Luptăm din interiorul Bisericii. Acest lucru înseamnă întreruperea pomenirii, a comuniunii. Și aceasta trebuie să o clarificăm, pentru că suntem acuzați că provocăm schismă.Dacă am căuta să ne facem alți episcopi, într-adevăr, am provoca schismă. Poporul simplu, chiar și unii preoți, încă nu înțeleg problemele legate de eclesiologie. Din această cauză unii cred că ar trebui să ne facem alți episcopi. Biserica lui Hristos, Biserica noastră, în acest moment are o boală, care se numește erezie. Această boală încearcă să ne omoare pe noi, cei ortodocși. Noi trebuie să ne nevoim să scoatem boala în afara Bisericii. Aceasta este lupta pe care o facem. Lupta între boala și sănătatea trupului.

Alte nelămuriri clarificate de Gheron Sava:

 

-Cu privire la situația episcopului Artemie:

Întrebare (1h 05m): Știm că PS Artemie din Kosovo a hirotonit necanonic horepiscopi și a hirotonit preoți în eparhii străine, fără acordul nimănui. În cazul în care ar hirotoni ca preot un candidat român și l-ar trimite în țară, ar fi validă această hirotonie?

Răspunde Gheron Sava: Noi l-am vizitat pe episcopul Artemie, pentru că ne-a făcut chemare, mai înainte cu aproximativ două luni. Și însuși horepiscopul Maxim, care a fost hirotonit de el, ne-a deschis problema despre hirotonii și a încercat să se justifice în fața noastră, pentru că a încercat să spună că noi ne-am dus acolo pentru a-l judeca. Ne-a spus așadar că ceea ce s-a făcut, s-a făcut întrucât erau în vreme de prigoană. Din acest motiv a hirotonit singur horepiscopi, episcopul Artemie. Și noi i-am răspuns în felul următor: acest lucru este necanonic, așa precum necanonică este și trimiterea de preoți în eparhie străină. Însă datorită faptului că există niște împrejurări speciale în Serbia, noi nu suntem cei care îl vom judeca sau îl vom condamna pe episcopul Artemie – asta ar trebui s-o hotărască un Sinod. Însă la nivel personal, întrucât ne-a cerut părerea personală, i-am zis că dacă eu aș fi fost episcop într-un Sinod ortodox, eu personal l-aș fi justificat pe episcopul Artemie, pentru că mărturisește credința ortodoxă și aș fi validat hirotoniile pe care le-ar fi făcut întru horepiscop sau preot. Dar asta ar trebui să o facă un Sinod, nu eu. Nu este treaba mea. Eu pot să am părerea mea personală, care ar trebui să fie în conformitate cu Sfinții Părinți. Nu pot să hotărăsc eu în probleme de Taine sau despre hirotonii dacă sunt valide sau invalide, numai un Sinod o poate face. Nu putem s-o facem noi.

 

-Despre episcopii care slujesc cu ecumeniști ȘI LE FAC DARURI FIIND ÎN RELAȚIE DE ÎNȚELEGERE ȘI PRIETEȘUG TOTAL (exemple: PS Longhin, ÎPS SERAFIM DE PIREU, care li se pleacă lui BARTOLOMEU și CHIRILL al Rusiei, Ierotheos Vlachos, etc.)

Întrebare (0h 34m): Unul dintre motivele importante pentru care preoții și credincioșii nu merg alături de noi pe calea opririi comuniunii cu ereticii ecumeniști, este că urmează modelul ierarhilor care, deși n-au semnat documentele din Creta, totuși păstrează comuniunea cu ierarhii eretici. Cum explicați această sminteală și cum s-ar putea ea înlătura?

Gheron Sava: Ortodoxia nu trebuie mărturisită doar prin cuvânt, trebuie mărturisită în faptă. Acești oameni, episcopi sau clerici, care spun că sunt împotriva ecumenismului, dar se închină la acești Bartolomeu sau Daniel sau la oricare alt patriarh, fac cel mai mare rău în Biserică. Vom încerca pentru această situație să aducem exemple din Sfinții Părinți. Exista un egumen în timpul Sfântului Teodor Studitul, când cu toții erau prigoniți, avem exemplul în scrisoarea Sfântului Teodor Studitul către egumenul Evstratie, pe care îl acuză, că deși mărturisește credința, nu era prigonit din mănăstirea lui. Și îl întreba în scrisoare: „Cum de tu rămâi în continuare în mănăstire și nu te izgonesc, de vreme ce pe noi ne prigonesc și ne-au mazilit pe toți? Asta înseamnă că tu ai o înțelegere cu ei, ești în comuniune cu dânșii.” Aici, cei mai mulți dintre părinți și surorile noastre sunt izgoniți pentru credința lor. Episcopii și ceilalți preoți care spun că sunt ortodocși, de ce nu sunt prigoniți? Credeți că dacă un episcop din România ar fi avut o gândire ortodoxă și ar fi întrerupt comuniunea cu Daniel, nu l-ar fi izgonit, nu l-ar fi prigonit? Bineînțeles că l-ar fi caterisit. Asta este mărturisirea. Prin ceea ce fac, acești oameni, pur și simplu păcălesc lumea. Și din păcate, avem de-aceștia și în Grecia, așa cum este Serafim de Pireu sau Ierotheos Vlachos, mitropolitul de Nafpaktos, care vine aici și ține cuvântări, care vine aici și vă spune să vă urmați episcopii, că sunt buni, cei care au acceptat Sinodul din Creta. În Grecia spunea că nu a fost char așa de bun Sinodul. Și-acum a început să spună și acolo că Sinodul e bun. Ăștia sunt episcopii și clericii care o scaldă în privința credinței. Dar greșesc și cei care îi urmează, pentru că îi urmează deoarece li se potrivește poziția lor. Pentru că spun: „Noi ne luptăm pentru credință și nici nu suntem prigoniți. Le-avem pe-amândouă. Scoateți voi șarpele din scorbură, cei care sunteți prigoniți.”

– Cu privire la compromisul IPS Longhin, care sa ne amintim, in loc sa fie izgonit, este ridicat in rang.

Întrebare (2h 43m): Este corect că PS Longin pomenește pe ÎPS Onufrie, spunând că acesta nu a fost la Sinodul din Creta, de asemenea și pe Patriarhul Chiril? Lămuriți această confuzie.

Răspunde Gheron Sava: Nu, nu este corect. Noi îl iubim pe PS Longhin deoarece a spus lucruri pe care nu le-a mai spus niciun episcop, însă există totuși o diferență. Mi-a spus cineva că PS Longhin nu-l pomenește pe Patriarhul Chiril. Și i-am spus că-l pomenește. Cum? Atunci când ÎPS Onufrie liturghisește împreună cu Patriarhul Chiril, nu ar fi liturghisit cu ei și PS Longhin? Și dacă nu liturghisește împreună cu ei, în următoarea zi va liturghisi cu ÎPS Onufrie. ÎPS Onufrie de vreme ce liturghisește cu Patriarhul Chiril, mărturisește că are aceeași credință cu el. Iar atunci când PS Longhin liturghisește cu ÎPS Onufrie mărturisește că are aceeași credință cu el. Este logic acest lucru, au comuniune liturgică între ei. PS Longhin ar trebui să întrerupă comuniunea cu ÎPS Onufrie.

-Cu privire la faptul că Mitropolitul Serafim de Pireu de fapt acceptă sinodul din Creta, încercând să fățărească ortodoxia. Mărturisirea nu presupune excepții, trebuie să fie mereu la fel. Adevăr + Minciună= Minciună

Întrebare (1h 47m): Ce fel de comuniune are părintele Theodor Zisis, care nu mai pomenește pe eretici, cu Metalinos, cu părintele Matei Vulcănescu și alții ca ei, care deși sunt anti-ecumeniști, totuși își pomenesc ierarhii lor eretici?
Răspunde Gheron Sava: Acesta a fost motivul pentru care nu am mai acceptat să facem împreună sinaxa de la Oreokastro din Tesalonic în 4 aprilie 2017. Deci acesta a fost motivul pentru care nu am mai acceptat să fim împreună cu părintele Theodor Zisis, n-am căzut de acord la acea sinaxă. Noi îl iubim pe părintele Theodor și vrem să păstrăm relația, dar nu am putut să facem o sinaxă împreună, în care ar fi spus că există și oameni care acceptă Sinodul, însă sunt ortodocși. Aș fi putut să spun și eu că nu întrerup comuniunea, păstrez poziția mea în mănăstire, am scaunul meu, am cinstea dată de alții în mănăstire și în același timp sunt și ortodox. Nu există acest lucru. Una este să aplicăm o iconomie, așa cum am spus și mai înainte, și alta este să ni se spună că sunt ortodocși. Și asta se întâmplă și cu părintele Matei Vulcănescu, care printre altele, îmi este un prieten foarte drag. Dar am fost informat în ultimul timp, că a scris pe internet că mitropolitul Pireului, Serafim, nu îl pomenește pe Bartolomeu. Și asta este minciună, ca să-și justifice faptul că el îl pomenește pe Serafim. Mitropolitul Serafim are comuniune canonică cu patriarhul Bartolomeu, are comuniune canonică cu Sinodul Bisericii Greciei și acceptă Sinodul din Creta. Părintele Matei Vulcănescu pomenește un episcop care acceptă Sinodul din Creta și spune minciuni, cum că episcopul lui nu pomenește. Aceste minciuni însă nu prind la oameni.

(Dovada foarte clară că Mitropolitul Serafim, neizgonit de ecumeniști, acceptă sinodul din Creta, recunoscută chiar de adepții compromisului, care încearcă să prostească oamenii în față!!! :

-În Contribuție pe tema întreruperii pomenirii, Biroul Antieretic al Sfintei Mitropolii a Pireului, REPREZENTAT DE Protoprezbiter Anghelos Anghelakopulos

Am fi dorit, desigur, ca Preasfințitul Mitropolit de Pireu să fie mai vigilent în relațiile cu episcopi ecumeniști învederați și, ca membru al Sfântului Sinod al Bisericii Greciei în perioada 2016-2017, să nu fi fost de acord cu circularea textului “Către popor” (ianuarie 2017), care acceptă și laudă Pseudo-Sinodul din Creta (în nota de subsol părintele Matei Vulcănescu încearcă să o scalde, cine să îi mai creadă?! și chiar doar închinăciunile făcute lui Bartolomeu sunt o dovadă clară – cum să te închini unui antihrist?!), cu toate că-i numește pe eretici “creștini eterodocși” și ereziile “alte Confesiuni creștine – erezii”, și nu “Biserici”, și aduce vorba despre recunoașterea Sinoadelor de sub Fotie și Sfântul Grigorie Palama și a altor Sinoade drept Ecumenice în alt sens decât litera Pseudo-Sinodului din Creta. Aceste scăderi le recunoaște chiar el însuși. În orice caz, recapitulând, atât el însuși înainte de Pseudo-Sinod, cât și după Pseudo-Sinod prin Biroul despre erezii și secte al Sfintei Mitropolii a Pireului și prin textele sale, a condamnat și a dezaprobat Pseudo-Sinodul din Colimbari, Creta pentru vina lui că nu a condamnat ereziile în timp și spațiu.)

Ce rezultă: Serafim de PIREU ACCEPTĂ Sinodul din Creta!

Fraților, nu vă amăgiți, aceștia au rămas cu mitrele lor aurite, NU EXISTĂ ALTĂ CALE ÎN ORTODOXIE, DECÂT CALEA CRUCII. Să nu ne mai văităm, ci cu bărbăție să înfruntăm toate calomniile! Cine este mai puternic, ADEVĂRUL Hristos, sau MINCIUNA? NU VĂ TEMEȚI PENTRU SITUAȚIA BISERICII, PENTRU DEZBINĂRI, TEMEȚI-VĂ CĂ VĂ LENEVIȚI ȘI NU VĂ STRĂDUIȚI ÎNDEAJUNS SĂ CUNOAȘTEȚI ADEVĂRUL, AȘTEPTÂND MEREU MÂNCAREA GATA MESTECATĂ DEJA DE ALȚII! Fiecare să își asume cu seriozitate această Luptă cu erezia, nu suntem la un meci între echipe, ci este vorba despre Adevăr și Veșnicie, despre judecată și osândă veșnică!

-Cu privire la faptul că, dacă te duci în așa-zisele Biserici Locale care resping doar în cuvânt, nu și în faptă, sinodul din Creta ca nefiind panortodox, DAR DE FAPT ACOLO SLUJESC  încontinuu cu Bartolomeu sau preoți ecumeniști care pomenesc ierarhi care au semnat sau acceptă sinodul din Creta (români, greci etc), deci nu vei găsi în aceste țări o Liturghie curată!

Dacă există, să vină împreună cu noi, să îi cunoaștem pe acei preoți bulgari sau georgieni care nu slujesc cu preoți ecumeniști din țările care au participat la pseudo-Sinod și nu participă la slujbele de la Catedralele patriarhale când este pomenit sau invitat Bartolomeu!

Întrebare (3h 22m): Ce părere aveți despre Biserica Bulgariei și Biserica Georgiei, care au ieșit din CMB, dar au comuniune cu ecumeniștii? Explicați ce înseamnă afirmația: „a mărturisi adevărul din afara Biserici și a mărturisi din Biserică”, după cum a spus ÎPS Ierotheos Vlachos.
Gheron Sava: Aceste două țări s-au dezis doar prin cuvânt de ecumeniști. Dacă nu sunt de acord nici cu Sinodul din Creta, nici cu CMB, atunci cum de mai continuă să-l pomenescă pe patriarhul Bartolomeu? Este ca și cum am spune că dumneavoastră nu acceptați Sinodul din Creta, dar continuați să-l pomeniți pe patriarhul Daniel. Când cineva mi-a spus că sunt și ei ortodocși și putem să avem comuniune bisericească cu ei, i-am adus exemplul următor: Să spunem că eu, care am întrerupt comuniunea cu Bartolomeu, plec din Sfântul Munte, ajung într-o duminică la Patriarhia din Bulgaria, ca să mă îmbisericesc cu patriarhul, pentru că acesta nu acceptă Sinodul din Creta. În aceeași zi vine și Bartolomeu să slujească împreună cu el. Eu o să pot sluji împreună cu ei? Bineînțeles că nu! De vreme ce eu nu îl pomenesc pe Bartolomeu, cum o să slujesc împreună cu el? Așadar doar spun că nu acceptă Sinodul din Creta, în practică de fapt îl acceptă. 

-DESPRE FAPTUL CĂ PĂRTĂȘIA LA EREZIE CU ȘTIINȚĂ SAU NEȘTIINȚĂ ESTE TOT EREZIE, deoarece credința se confundă cu cea a ierarhului care este pomenit la Slujbe.

Întrebare (1h:34m): Dacă un preot ortodox mărturisește public împotriva ereziei ecumeniste, dar nu întrerupe comuniunea cu episcopul său eretic, în ce stare se află el? Este ortodox sau eretic? Dar un episcop care procedează la fel?
Gheron Sava: Acești oameni care spun că sunt ortodocși, dar au comuniune cu ereticii, ce sunt? Sunt eretici. Nu există o situație de mijloc. O să vă spunem pe scurt o istorioară foarte interesantă din Limonar. Limonarul e tot din scrierile Sfinților Părinți. E ca un fel de Pateric mai pe scurt. În vremea în care se propovăduia monofiztismul, în Ierusalim exista un bătrân virtuos, care însă era foarte simplu. Și se ducea și se împărtășea, când la ortodocși, când la monofiziți. El însă era ortodox. La monofiziți se ducea din simplitate. Cu patru zile înainte de a-l chema Dumnezeu la el, să-l ia, i-a trimis un înger și i-a zis îngerul: „M-a trimis Dumnezeu să te anunț că peste patru zile îți va lua sufletul. După patru zile, când voi veni, vreau să-mi spui cu cine te împărtășești, cu cine ai părtășie: cu ierusalimitenii sau cu egiptenii?” Adică cu ortodocșii sau cu ereticii, se înțelege. Bătrânul, pentru că era și virtuos și nu se încredea doar în ideile lui, s-a dus să se sfătuiască și cu un alt bătrân, care de asemenea, era un bătrân cu viață sfântă, un cuvios. I-a explicat ce i s-a întâmplat. Bătrânul s-a speriat (celălalt) și îi spune: „Ai părtășie că te împărtășești cu Biserica Dreptslăvitoare a Răsăritului!”, cu ortodocșii deci. Așa a și făcut. Atunci când a venit îngerul și l-a întrebat: „Cu cine ai părtășie? ”, i-a spus: „Sunt în comuniune cu ortodocșii!” Îngerul i-a spus: „Bine.” Și i-a luat sufletul. Din acest exemplu, noi ce putem înțelege? Omul era ortodox. Dacă ar fi spus: „Mă duc și mă împărtășesc cu monofiziții!”, de exemplu, Dumnezeu nu l-ar fi dus în rai. Nu i-ar fi spus: „Bine, chiar dacă te duci, nu contează unde te duci să te împărtășești de vreme ce ai o gândire ortodoxă.” De vreme ce Dumnezeu ne spune: „cel ce Mă va mărturisi înaintea oamenilor”, El vrea mărturia noastră nu doar în cuvânt, ci și în faptă. Pot să spun eu că sunt anti-ecumenist, sunt ortodox, și să pomenesc pe Bartolomeu? Nu se poate așa ceva, pentru că credința mea se confundă cu a celui pe care îl pomenesc, așa încât nu există acest caz. Oricât spun ei că sunt ortodocși, însă stau în comuniune cu cei care acceptă sinodul din Creta, păcălesc și pe oameni și pe Dumnezeu sau încearcă să păcălească și pe oameni și pe Dumnezeu.

 

-Despre atitudinea celor care au început primii cu interpretarea greșită a termenului „părtaș la erezie” – care după Sfinții Părinți înseamnă de fapt vinovat de erezie, care va fi judecat pentru erezie,  eretic necondamnat:

Întrebare (3h 28m): Un fapt foarte important care ne frământă pe noi este teoria părtășiei la erezie. Problema nu este doar părintele Claudiu Buză. Și părintele Grigorie de la Lacul Frumos cugetă așa, și Mihai-Silviu Chirilă, și părintele Macarie de la Oituz, care a fost primul care a întrerupt pomenirea, în schimb a deviat prin a trimite oamenii la ecumeniști. Iar părintele Claudiu acum face un fel de semi-arianism cu expresia „părtășiei la erezie”. Chiar dacă au fost avertizați, atunci când Sfinția Voastră ați venit în mod special ca să-i îndreptați, ei nu au acceptat îndreptarea. Și de fapt nu noi ne dezbinăm de ei, ci ei se dezbină de noi pentru că cugetă altfel. Cum putem avea noi comuniune cu ei dacă nu și-au renegat aceste afirmații greșite?
Răspunde Gheron Sava: Mai întâi de toate, ei nu au comuniune cu voi. Mie îmi pare foarte rău, pentru că știu că părintele Claudiu este un părinte bun și fratele Mihai-Silviu Chirilă este un bun teolog, dar dacă ei spun că există o situație intermediară între erezie și ortodoxie, acest lucru nu există. Dacă ar fi existat, am fi putut și noi să ne găsim în această situație: să pomenim și să fim foarte bine. Dacă există și o a treia variantă, de ce să nu o alegem pe aceea? Ai posibilitatea să alegi să mărturisești sau să rămâi în erezie.
Atunci când am fost împreună acasă la părintele Claudiu, i-am spus că ar putea să aplice iconomia în anumite cazuri, cu anumiți oameni care nu au înțeles și să-i accepte, chiar dacă se mai duc și la alte lăcașuri. Nu pentru că acest lucru ar fi corect, ci aplicat la nivel personal, pentru a înțelege ce se întâmplă. Dar aceasta nu putem s-o transformăm într-un canon general. Iar dacă aplici iconomia, o faci pentru o perioadă scurtă de timp, pentru a-l atrage la înțelegerea ta. Dar dacă spune că există o situație intermediară, acest lucru este și anti-patristic. Va trebui să-și corecteze această poziție.

Întrebare (3h 32m): Am fost acuzați de părintele Claudiu Buză că suntem schismatici…
Răspunde Gheron Sava: În niciun caz.

Întrebare (3h 33m) : Mai putem avea comuniune cu el?
Răspunde Gheron Sava: Nu va voi el să aibă comuniune cu voi, de vreme ce spune că sunteți schismatici. Cum să mai vrea să aibă comuniune cu voi? Nu l-ați numit voi schismatic, nici noi nu i-am spus așa. Noi am spus că doar ceea ce susține nu este corect și va trebui să se corecteze. Să ne rugăm să se rezolve problema și să înțeleagă și ei că nu există o a treia alegere, o a treia variantă, astfel încât, iarăși împreună să înaintăm în lupta noastră. Avem nevoie de rugăciune.

Cuvânt de încheiere

Gheron Sava: Vrem să ne exprimăm dragostea noastră și respectul nostru față de toți, mai ales pentru părinți, pentru călugări și pentru maici.
Să continuăm cu toții să fim uniți în această luptă, pentru că această luptă este lungă și dificilă. Noi o să fim într-o continuă comuniune cu Sfințiile Voastre, cu dumneavoastră, cerem rugăciunile dumneavoastră. Noi ne rugăm încontinuu pentru dumneavoastră. Ducem cu noi, transmitem situația care există aici. Să știți că și grecii primesc mult curaj de la dumneavoastră, pentru că nu suntem foarte mulți în această luptă. Atunci când coborâm în Grecia, abia ne-așteaptă să le spunem noutățile pe care le aducem de-aici.
Noi ne rugăm să ne învrednicească Dumnezeu să-L mărturisim în continuu, spre Slava Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Cu rugăciunile Maicii Domnului și ale Tuturor Sfinților, să continuăm această bună mărturisire și în acest fel să ajungem în rai și la Dumnezeul nostru. Amin

 

 

Acest articol a fost publicat în Ecumenism, Evenimente cotidiene importante. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s