Update Sa ii cercetam in lumina Sfintilor Parinti pe toti cei implicati in lupta antiecumenista si sa nu credem tot felul de vorbe minciunoase lansate public

”Am ajuns deci vrajmasul vostru spunandu-va adevarul?”  Galateni,cap4,vers16

 Ne cerem iertare pentru faptul ca am atribuit raspandirea acestei caricaturi lui Mihai Silviu Chirila, si noi am fost indusi in eroare. Caricatura de mai jos a aparut la urmatoarea adresa si a fost trimisa de unele persoane catre parinti:

https://www.facebook.com/catalin.bratu.7902

Dorim sa adaugam de la inceput ca nu dorim sa suparam, sa tulburam sau sa aducem jigniri sau atacuri la persoana. Daca avem cea mai mica intentie rea fata de acesti oameni, sa ne opreasca Dumnezeu.

Daca din partea noastra ati vazut sau auzit cuvinte jignitoare sau atitudini pline de ura la adresa celor care de cateva luni incoace ne acuza ca mergem spre schisma, ne cerem iertare.

Suntem un grup de credinciosi care mergem la Radeni si nu suntem pusi de absolut nimeni sa facem acest articol , singura care ne pune este constiinta noastra si nicidecum nu suntem oamenii lui Staicu, lui z, y etc…. Acest site nu are absolut nici o legatura cu parintele Ciprian Staicu dupa cum afirmati in articolul ortodoxinfo.ro/teolog-mihai-silviu-chirila-nu-am-fost-anuntat-oficial-ca-la-roman-voi-fi-judecat-de-un-consistoriu/.

CANONUL 64, SINODUL  VI  ECUMENIC 

Cum că nu se cuvine mireanului a porni cuvânt în public, sau a învăța, însușindu-și de aici lui-și dregătorie dăscălească, ci a urma rânduirii celei predate de Domnul, și a deschide urechea la cei ce au luat Darul învățătorescului cuvânt, și a se învăța de la dânșii cele dumnezeești. Că într-o Biserică osebite mădulare a făcut Dumnezeu, după glasul Apostolului.

Pe care Teologul Grigorie arătat tâlcuind pe rânduiala cea întru aceasta o arată zicând: „Pe această rânduială să o cinstim fraților, aceasta să o păzim. Unul oricare fie ureche. Iar altul limbă; unul mână, iar celălalt altceva. Acela învețe, iar acesta învață-se; și după puține; și cel ce se învață (fie) întru bună supunere, și cel ce dă întru blândețe; și cel ce slujește întru osârdie; să nu fim toți limbă, parte cea prea-gata; că, au doar, toți sunt Apostoli? Au doar, toți prooroci; au doar, toți tâlcuitori? Și după oarecare: Ce te faci pe tine păstor oaie fiind? Ce te faci cap, picior fiind? Ce te apuci a comendui oști, fiind rânduit între soldați? Și aiurea înțelepciunea poruncește: nu fi grabnic în cuvinte, nu te întinde împreună cu bogatul, sărac fiind; nu căuta a fi mai înțelept decât cei înțelepți. Iar de se va prinde cineva strămutând Canonul acesta, patruzeci de zile să se afurisească.
TÂLCUIRE
Oprește Canonul acesta pe tot mireanul a nu învăța în arătare, și în Biserică, ci mai vârtos el învață-se de la cei ce au luat darul învățăturii. Căci precum într-un trup se află osebite mădulare, precum zice Pavel, așa și într-o Biserică se află osebiți oameni, după rânduiala ce Dumnezeu o a dat fiecăruia. Precum Teologul Grigorie tâlcuind cuvântul Apostolului zice, că altul este în Biserică ureche, altul limbă, altul mână, și altul altceva mădular, nu toți sunt limbă, adică învățători, nici toți Apostoli, nici toți prooroci. Deci, omule, tu oaie fiind, ce te faci păstor? Picior fiind, ce te faci cap? Soldat fiind, ce te apuci a te face general de oști? Zice și Solomon: Nu fi lesnicios a vorbi, nici sărac fiind, să te întreci cu cei bogați, nici căuta a te face mai înțelept între cei înțelepți. Iar care va face afară de Canonul acesta, să se afurisească pe 40 de zile. De va fi însă vreun mirean iscusit în cuvânt, și cu chip cucernic, nu se oprește de a răspunde și a învăța îndeosebi (în particular) pe cei ce îl întreabă, că vor fi zice toți învățați de Dumnezeu; în ce chip grăia și Apolos, și învăța cele pentru Domnul, cu toate ca numai botezul lui Ioan știa, și Achila și Priscila, cei ce au învățat pe acestași Apolos mai cu scumpătate calea lui Dumnezeu.
PIDALION  p 290

Editura Credința strămoșească  2013.

Parintii de la Radeni, citind acest canon si-au dat seama ca Mihai Chirila greseste si atunci au luat hotararea sa nu il mai lase sa predice, acesta suparandu-se foarte tare si de atunci tot arunca tot felul de acuze mincinoase la adresa parintilor de la Radeni. Si Mihai Silviu Chirila, dar si parintii Claudiu Buza si Grigorie Sanda de cateva luni ne acuza ca vrem sa facem schisma.

Stim ca foarte multi v-ati smintit in ultima vreme, iar unii din crestinii care mergeau la bisericile unde nu se pomeneste ierarhul eretic s-au intors la preotii eretici necondamnati.

Daca si noi am contribuit sau contribuim la aceasta tulburare, ne cerem inca o data iertare. Noi dorim dupa cum a afirmat si parintele Spiridon la predica de Dumninica 28 ianuarie, ca toti acuzatorii nostrii sa pastreze dialogul si ii asteptam oricand sa revina .

Dupa cum spun si Sfintii Parinti, noi crestinii avem obligatia sa ne cercetam duhovnicii, iar daca dansii asculta de Hristos, ascultam si noi de dansii, daca nu, nu.

Cuviosul Antonie cel Mare […] nu a fost în ascultare la un stareţ, dar de la bun început vieţuia separat şi s-a îndrumat cu sfaturi din Sfânta Scriptură şi de la diferiţi părinţi şi fraţi: de la unul a învăţat cumpătarea, de la altul – blândeţea, răbdarea, smerenia, de la al treilea trezvia severă asupra sa, tăcerea, străduindu-se să-şi însuşească virtuţile fiecărui călugăr virtuos, făcând, după putinţă, ascultare tuturor, smerindu-se înaintea tuturor şi rugându-se neîncetat lui Dumnezeu. (Cetii-Minei, 17 ianuarie).

Procedează astfel şi tu, începătorule,! […] Fă ascultare tuturor poruncilor părinţilor şi fraţilor, în cazul când acestea nu intră în contradicţie cu Legea lui Dumnezeu. […] Dar, în nici un caz, nu da ascultare răului, chiar dacă vei avea de suferit anumite necazuri din cauza că n-ai intrat în voie oamenilor şi ai rămas ferm.

Cere sfaturile părinţilor şi fraţilor îmbunătăţiţi, dar urmează-le cu cea mai mare atenţie şi precauţie. Nu te lăsa cucerit de un sfat după prima impresie pe care ţi-o lasă! Din cauza patimilor şi a orbirii tale se poate întâmpla ca un sfat pătimaş şi vătămător să-ţi placă numai şi numai din neştire şi din lipsa de experienţă, sau de aceea că este în armonie cu vreo patimă adâncă, necunoscută de tine, dar care e înăuntrul tău.

Cu lacrimi şi cu înfrângere de inimă roagă-L pe Dumnezeu să nu te lase să te îndepărtezi de la voia Lui sfântă, urmând voia omenească cea decăzută – a ta, a aproapelui sau a sfătuitorului tău. Verifică-ţi gândurile tale, precum şi gândurile şi sfaturile aproapelui cu Evanghelia. (SFÂNTUL IGNATIE BRIANCIANINOV, DESPRE VIAȚA DUHOVNICEASCĂ DUPĂ SFAT)

La fel, Sfinții Apostoli ne învață să cercetăm duhurile și să luăm aminte la ce roade vor aduce fiecare din povățuitorii noștri:

„Iubitilor, nu dati crezare oricarui duh, ci cercati duhurile daca sunt de la Dumnezeu, fiindca multi prooroci mincinosi au iesit in lume.” I Ioan 4, 1

”Deci, vă rog, să-mi fiţi mie următori, precum şi eu lui Hristos.” I Corinteni 4, 15

Cine face ascultare orbeasca de duhovnici, cade in idolatrie. Acum nu inseamna ca noi incurajam sa nu se faca ascultare, nici pe departe acest gand. Totul sa facem dupa cum ne invata Sfintii.

Priviti ce spune cuv. Serafim de Rose cu privire la ascultarea de duhovnici.

  • “Parintele Serafim atragea atentia asupra asa-zisului ‘guru-ism’, care este ispita de a-i trata pe unii oameni aflati intr-o pozitie de autoritate, raportandu-ne la ei ca la niste guru sau ‘Stareti’ (=”batrani” duhovnicesti harismatici, nota noastra). Primejdia aceasta il inspaimanta foarte tare, pentru ca vedea in ea un defect de temei al caracterului american: un defect ce face ca anumiti insi – preoti de parohie sau monahi – sa pretinda o autoritate duhovniceasca care, de fapt, nu este a lor, pentru ca ei insisi nu s-au curatit si preschimbat prin pocainta, iar pe ceilalti ii face sa-si lase voia libera si chiar cele mai importante amanunte din viata in seama acelora. Parintele Serafim a subliniat in repetate randuri ca adevaratii Stareti sunt extrem de rari, ca nu meritam asemenea calauzitori duhovnicesti si ca, chiar daca i-am avea in mijlocul nostru, nu am sti cum sa ne purtam fata de ei” (P. Alexey Young, acum Ierom. Ambrozie Young);
  • “Toti avem lipsuri. Si poate ca aceasta este marea realitate duhovniceasca a vremurilor noastre – si anume ca toti invatatorii au lipsuri, ca nu mai sunt mari Stareti, ci doar invatatori duhovnicesti ‘cu jumatate de norma’, care isi petrec jumatate din timpul lor stricand ceea ce au facut bun in cealalta jumatate. Trebuie sa fim recunoscatori pentru buna invatatura pe care o putem primi, insa cu trezvie si cu grija. Lectia pentru dumneata este probabil trezvia. (…) Nu cred ca vei avea de suferit de pe urma increderii pe care ai avut-o in Parintele _ [nume lipsa] ; binele facut de el va ramane cu tine, daca ramai smerit si trezvitor. Iar daca i-ai acordat o incredere excesiva, la fel ca unui guru, atunci sa stii ca ceea ce suferi acum este tocmai pedeapsa pentru aceasta; dar o sa treaca. Constiinta si inima dumitale trebuie sa vorbeasca: ascultarea orbeasca, totala, este pur si simplu cu neputinta, mai ales in vremurile noastre. (…) Episcopul Ignatie Briancianinov ii sfatuia mereu pe crestinii vremurilor de pe urma: Nu mai exista Stareti, cercati orice invatatura cu Evanghelia (desigur, nu in sensul de a ‘calcula’ ca sa vezi daca invatatorul greseste – ci firesc, cu inima si cu constiinta). (Cuv. Seraphim Rose);
  • “Noi insine ne straduim sa fim in pace cu toata lumea, dar nu ne ascundem parerile cand vedem ca cineva cauta sa impuna Bisericii ingustele sale pareri personale” (Cuv. Seraphim Rose);
  • “Intre timp sa nu renunti la viata duhovniceasca doar pentru ca nu ai, momentan, un calauzitor. Parintii inca ne mai vorbesc prin scrierile lor (cand ai citit ultima oara Razboiul nevazut?), iar viata insasi ne este invatator, daca ne straduim sa traim cu smerenie si trezvie – iar din cand in cand poti primi cate un cuvant sau sfat bun de oriunde. Pazeste cu scumpatate tot ce este bun (este bine sa tii un jurnal) si sa nu te mahnesti pentru ceea ce nu ai!” (Cuv. Seraphim Rose);
  • “Pe cei ce scriau Manastirii Sf. Gherman cu nadejdea ca vor afla aici Stareti purtatori de Dumnezeu si capabili de a-i calauzi prin luminare de la Duhul Sfant, Parintele Serafim era obligat sa-i instiinteze ca <<felul acesta de calauzire nu este dat unor vremuri ca ale noastre – si, sa fim sinceri, noi, în starea noastra de slabiciune, stricaciune si pacatosenie, nici nu o meritam. Vremurilor noastre li se da un fel mai smerit de viata duhovniceasca, pe care Episcopul Ignatie Briancianinov, în excelenta lui carte Arena, il numeste  ‘viata dupa sfatuire’ – adica dupa poruncile lui Dumnezeu invatate din Sfinta Scriptura si de la Sfintii Parinti, cu ajutorul celor mai batrini si cu mai multa experienta. Un ‘staret’ poate da porunci; dar un ‘sfatuitor’ da sfaturi, care trebuie incercate prin experienta>> “;
  • Chiar daca (…) Parintele Serafim putea adopta un ton mai ferm atunci cand simtea ca cineva se afla intr-o grava primejdie duhovniceasca, se ferea cu strasnicie sa depaseasca limitele autoritatii sale duhovnicesti. Una dintre fiicele sale duhovnicesti, Agafia Prince, isi amintea ca el ‘nu dorea sa stapaneasca asupra oamenilor’ si ca, sub calauzirea sa, ‘simtea o minunata libertate‘. La fel si Vladimir Anderson isi aduce aminte: ‘Parintele Serafim era extrem de smerit, oricat de stralucit ar fi fost… Nu dadea niciodata sfaturi de tip guru. Cei care ii cereau sfatul erau mai degraba calauziti sa afle ei insisi solutiile la problemele lor prin indrumarea lui blanda, decat sa urmeze anumite enunturi sau porunci‘. Parintele Alexey Young intareste si el aceste observatii: ‘Unul dintre cele mai izbitoare aspecte ale calauzirii Parintelui Serafim era, inainte de toate, faptul ca se ferea cu tot dinadinsul de a pune stapanire pe mine sau pe oricine altcineva. Spre deosebire de altii, nu se juca de-a gurul si nu dadea porunci (avea fii duhovnicesti, nu discipoli [nu ‘ucenici’, nota noastra]). Ii ceream parerea si el mi-o dadea, sincer, insa intotdeauna imi lasa mie hotararea finala. Aceasta insemna ca voi face si greseli, dar stia ca voi invata din urmarile greselilor mele‘“

Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose” (Editura Sophia, 2005)  Sursa

Sfântul Maxim Mãrturisitorul ne arata ca trebuie sa ramanem in pace si alaturi de cei care cugeta bine despre credinta ortodoxa, dar sa ne razboim cu cei care conglasuiesc rau despre aceasta. Sfintii Parinti ne invata ca nu trebuie sa fim indiferenti, ci sa fim alaturi doar de aceia care marturisesc credinta.

„Şi acestea care au fost hotãrîte la Sinoadele ecumenice şi de obşte, trebuie ca toţi sã le pãzeascã. Şi toţi cîţi pãzesc cele pe care fie unul dintre Pãrinţi le-a scris în chip particular, fie un sinod local le-a statornicit, au dreapta judecatã. Dar pentru cei care nu le primesc este înfiorãtoare neglijenţa.” (Sfîntul Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului, Epistola I cãtre papa Nicolae)

Daca vom face o cercetare amanuntita a tuturor celor implicati in aceasta tulburare vom vedea cine doreste sa persiste tulburarea si cine nu.

Daca cineva are dovezi cum ca  parintii Spiridon, Xenofont, Pamvo, Elefterie, Sava si ceilalti parinti, incalca canoanele, invatatura lui Hristos, il rugam sa le faca publice, iar daca nu are asa ceva mai bine sa taca dupa cum spune si Mantuitorul cand era judecat.

„De am grait rau, marturiseste de rau, iara de am grait bine, de ce Ma bati ?” (In. 18, 23)

Acum sa vedem cine este parintele Matei Vulcanescu:

https://ayeaye20.wordpress.com/2018/01/21/partea-2-matei-vulcanescu-si-inovatia-practicata-de-el-spovedania-pe-e-mail/  priviti aici si o sa ramaneti fara cuvinte.

Daca practicarea spovedaniei prin sms este canonica, va rugam frumos sa argumentati si va credem. Mai multi crestini in ultimii ani au stat de vorba cu acest parinte in legatura cu actele cu numere si referitor la situatia actuala privind legislatia europeana. Raspunsul dansului a fost ca actele cu cip nu sunt o problema si ca nu trebuie sa cadem in extrema, iar Apocalipsa noi o intelegem gresit, iar cu privire la Uniunea europeana a afirmat ca nu e ceva rau, ca doar noi trebuie sa progresam.

Un alt aspect important la acest parinte si la ceilalti care de cateva luni ne acuza de schisma este faptul ca si-au schimbat constant pozitia. Schimbarea deasa a unei pozitii nu este dupa Dumnezeu.

Acest parinte spune si minciuni cu privire la Gheron Sava, minciuni pe care Gheron Sava le-a demonstrate ca fiind false: http://romanortodox.info/interviu-cu-gheron-sava-lavriotul-de-dezmintire-a-minciunilor-spuse-la-adresa-lui/

Parintii Claudiu Buza si Grigorie Sanda se stie ca sunt promovatori ai inselatilor Arsenie Boca, Nil Dorobantu etc… , oare cum se inteleg inselarea cu adevarul?

„Nu vă înjugaţi la jug străin cu cei necredincioşi, căci ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul?

Şi ce învoire este între Hristos şi Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?

Sau ce înţelegere este între templul lui Dumnezeu şi idoli?” II Corinteni 6, 14-16

Pe langa asta, tot acestia sunt sustinatorii impartasaniei dese, dar cu pacate opritoare, desi Sfintii si canoanele interzic acest lucru.

https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/06/09/sfintii-parinti-despre-pericolul-impartasirii-dese-a-omului-nedespatimit-contemporan/

„Povăţuirile de la sfârşitul Liturghierului care cer oprirea de la Sfânta Împărtăşanie pentru următoarele păcate: „trufia, iubirea de argint, desfrânarea (sub orice formă: malahie, adulter, sodomie, gomorie, etc.), mânia şi răzbunarea, lăcomia, zavistia şi le¬nevirea spre faptele cele bune.” – Sfântul Paisie de la Neamţ (Velicicovski)

In plus, parintele Grigorie  dadea spre pastrare impartasania la casele oamenilor.

De domnul Mihai Silviu Chirila nu are rost sa va mai spunem deoarece vedeti fiecare ca dansul vrea cu orice pret sa mai fie lider al luptei antiecumeniste si raspandeste minciuni cu privire la Gheron Sava, la faptul ca nu a venit la sinaxa deoarece nu stia tematica, desi stim cu totii ca acesta nu a venit din cauza ca au participat parintele Staicu si Gheron Sava, dansul afirmand acest lucru de fata cu duhovnicul lui, nu cred ca are curajul sa sustina ca nu este asa.

Pentru cine gandeste pana la capat este clar ca trebuie sa cerceteze indeaproape pozitia fiecarui parinte care a intrerupt pomenirea episcopului ce sustine ecumenismul si pseudo-sinodul din Creta, inainte de a se lasa influentat de insinuarile ce apar pe canalele mediatice.

Pentru un crestin, important este sa se pozitioneze de partea Adevarului, indiferent cat de putini sunt aceia care vor sa mai ramana in Adevar, indiferent cat de mari sunt ispitele, indiferent cat de credibile par zvonurile si indiferent cat de zdrobitoare ar fi calomniile. Primeaza marturisirea Adevarului de Credinta si intelegerea corecta a modului in care trebuie facuta aceasta marturisire.

Parintii care au initiat sinaxa de la Roman nu au dorit decat sa clarifice anumite aspecte cu care nu sunt de acord, si care au fost lansate luni de zile, inca din luna septembrie pe site-urile cu mare audienta. Se insinueaza ca acesti preoti se comporta ca niste talibani, ca niste inchizitori, ca nu ofera celor cu care nu sunt de acord in idei posibilitatea de a se apara, se improasca multe cuvinte pompoase pe internet, uitand ca in realitate lucrurile sunt foarte simple: trebuie sa ajungem sa vorbim unii cu altii, sa ne rezolvam neintelegerile in particular. Numai ca exista foarte mult autism in aceasta privinta, cei care sustin diferite idei contrare refuza sa se confrunte fata catre fata, in mod cinstit si sa discute cu calm toate aceste aspecte. Invitatia pentru participarea la sinaxa din Roman a fost facuta pentru toti, iar parintii ii asteptau cu multa rabdare si dragoste pe toti cei invitati sa participe, tocmai pentru a lamuri prin dialog anumite neintelegeri teologice.

Internetul a devenit acum un fel de camp de lupta, de calomnii si contra-calomnii, incat vedem cu durere ca nu ne mai putem intelege unii cu altii, sau se doreste in mod ostentativ acest lucru, pentru a fi haos, un cadru perfect pentru manipulare.

Se spune iarasi ca preotii de la Radeni ar fi foarte vocali pe internet si ca nu doresc decat sa instige lumea. In realitate, nu este deloc asa, sfintiile lor nici macar nu au niciunul dintre ei vreun site pe care sa se exprime, ci sunt la dispozitia diferitelor tabere ce s-au creat pe internet, de multe ori chiar refuzandu-se in repetate randuri de a li se da dreptul sa isi spuna parerea despre intorsatura pe care au luat-o lucrurile in randul celor ce au inceput aceasta lupta a ingradirii de erezie, odata cu sinaxa de la Beius.

Trebuie sa invatam sa gandim cu propriul nostru cap, nu sa ne luam dupa ce spun diferite site-uri. Daca am avea putina intelegere si pentru cei atat de atacati si aratati cu degetul, ar trebui sa ne dorim sa vedem personal ce sustine fiecare, si sa nu ne pripim sa luam de bune opiniile gata formate. Daca exista anumite antipatii, trebuie sa intelegem ca parintii nu urmaresc sa se asocieze cu o persoana sau cu alta, ci sa urmeze Adevarului de Credinta in lumina Sfintilor Parinti. Daca aceleiasi cai se adauga si alte persoane fata de care foarte multi au resentimente, facem precizarea ca pentru preotii de la Radeni singurul criteriu este modul in care trebuie facuta marturisirea de credinta. Sfintiile lor vor sa urmeze aceasta cale, care se reflecta in hotararile Sinaxei de la Roman.

Nu excludem ca in aceasta lupta pe care am pornit cu totii, cei ce ne-am ingradit de erezie, pot fi si intrusi care cu buna stiinta formeaza diferite tabere pentru a dezbina miscarea nepomenitorilor, dar sa ne amintim cum ne spunea si parintele Adrian Fageteanu, ca Mantuitorul nu a vrut sa il vadeasca pe Iuda, desi stia ca este un tradator. L-a invitat si pe el la cina, si a fost foarte discret cand I-a spus Sfantului Apostol si Evanghelist Ioan ca este acela ce intinge in blid. Mantuitorul a fost impreuna cu toti pana in ultima clipa, si chiar, in marea Sa iubire de oameni si mila Sa nemasurata, in momentul in care a fost dat in mainile iudeilor prin sarutare vicleana, l-a numit pe Iuda prieten.

Mantuitorul ne invata ca noi trebuie sa ne ingrijim intai de marturisirea Dreptei Credinte, si apoi toate celelalte ni se vor adauga noua. Mantuitorul Hristos si Sfintii, incepand cu Sfantul Intai Mucenic si Arhidiacon Stefan s-au rugat pentru prigonitori. Sfintii au marturisit Adevarul pana la capat, acesta era principalul scop pe care il urmareau si au fost de multe ori batjocoriti si calomniati, dar nu s-au lasat coplesiti de piedicile ce le-au stat in cale.

Aceasta este rugamintea, ca fiecare sa gandeasca foarte bine, sa cugete foarte bine la toate cele ce se petrec in zilele noastre si sa incerce sa observe unde va duce fiecare. De cateva luni a tot circulat in spatiul mediatic teoria despre partasia la erezie, sustinuta de teologul Mihai Silviu Chirila si de preotii Claudiu Buza si Grigorie Sanda. Mai mult, daca citim cu atentie studiul domnului Mihai Silviu Chirila, observam ca incearca sa ii disculpe pe ierarhii care se leapada de Adevar prin actiunile lor sau prin acceptare tacita a deciziilor eretice, lucru pe care nu il gasim in scrierile Sfintilor Parinti si in vietile lor.

S-a aratat ca nu este o cale patristica, a considera ca nu ii putem numi eretici pe cei care nu s-au ingradit de erezie, deoarece Sfintii Parinti au aratat ca participarea la slujbe, impartasirea, pomenirea si comuniunea cu ereticii inseamna lepadare de Adevar si aderare la ceata necredinciosilor.

Pana acum, cu totii am considerat ca pe o marturisire de credinta corecta si echlibrata, pe cea de la sinaxa din aprilie 2017 ce a avut loc in Grecia, la Oreokastro. Toata lumea a fost bucuroasa de cele discutate la respectiva sinaxa, iar preotii de la Radeni merg in continuare pe aceeasi linie.

Intre timp, unele voci, cum ar fi parintele Theodoros Zisis sau parintele Matei Vulcanescu au inceput sa atace furibund pe toti cei care doresc sa sustina linia Sfintilor Parinti, care nu ingaduie compromisuri in materie de Credinta.

Este foarte usor de observat, daca am parcurs discursul parintelui Teodoros Zisis, ca acesta, impreuna cu parintele Matei Vulcanescu sustin ca intreruperea pomenirii nu este obligatorie dupa sinodul din Creta, ca au abateri de la practica Sfintilor Parinti, lucru ce nu va duce decat la adormirea constiintelor. Nu mai vorbim despre vicleniile in materie de credinta de care dau dovada unii ierarhi, care au ramas in sinoadele care sustin ecumenismul si minciuno-sinodul din Creta si pastreaza relatii de prietenie, sau chiar slujesc cu propovaduitori notorii ai ecumenismului, cum ar fi pseudo-patriarhul Bartolomeu si Kirill al Rusiei. Nu comentam mai mult despre situatia episcopilor, noi avertizam ca pe parcurs se va vedea cat de sincere sunt anumite persoane care la inceput pareau ca vor marturisi pana la capat.

O alta acuzatie ce se aduce unora dintre parintii de la Radeni, pentru a-i discredita, este ca nu toti au facut scrisoare de marturisire publica in fata ierarhilor. Dar sa nu uitam ca marturisirea se face in primul rand cu fapta. Sfantul Teodor Studitul cand le scria scrisori diferitilor egumeni din vremea sa, ii indemna pur si simplu sa intrerupa pomenirea episcopului in acelasi cuget cu sinodul adulter. In primul rand are loc intreruperea pomenirii ereziarhului, aceasta este principala masura prin care se marturiseste Credinta, prin respingerea unor hotarari eretice. Sa nu uitam ca parintele Spiridon si parintele Xenofont si alti parinti din Moldova au publicat diferite lucrari pe teme importante pentru provocarile actuale dupa sinodul din Creta, pe site-uri anti-ecumeniste, ce sustin ingradirea de erezie, pronuntandu-se impotriva diferitelor rataciri. Au vorbit despre necesitatea botezarii ereticilor, despre respectarea sfintelor canoane, iar parintele Spiridon, impreuna cu parintele Ioan Chitu si sfatuindu-se pentru aceasta lucrare si cu parintele Xenofont, a prezentat la sinaxa de la Botosani referatul Scurtă cronologie a ecumenismului”.

Socotim ca este o nedreptate sa fie atacati la persoana preotii de la Radeni pentru diferite motive, cum ar fi cele de mai sus, care nici macar nu au vreun fundament, care nici macar nu constituie ceva ce ar trebui blamat.

Preotii de la Radeni, si cei care merg pe calea aceasta, au vrut doar sa combata anumite idei gresite. Si au si facut-o, exprimandu-se fiecare verbal, in scris, sau printr-un studiu mai amplu. Nu suntem de acord cu faptul ca s-a ajuns la un duh al scandalului. Nu vedem nimic nelalocul lui, ca atunci cand ai ceva impotriva unor teorii, sa vii cu contra-argumente si nu intelegem de ce trebuie sa fie atata tulburare.

Preotii de la Radeni nu se vor lansa la nesfarsit in acest meci al calomniilor, sfintiile lor avertizeaza cu durere de pastori, ca fiecare credincios trebuie sa fie foarte atent, sa stapaneasca foarte bine cele strict necesare pentru mantuire si pastrarea credintei, prin studiul Sfintilor Parinti, multa sfatuire si cercetare atenta a preotilor ce s-au ingradit de erezie. Le recomanda credinciosilor sa nu se grabeasca a accepta judecatile facute de altii, ci cu rabdare, sa observe cu luciditate si sinceritate ce are fiecare de spus.

In final, va propunem spre lectura cateva fragemente din Viata Sfantului Atanasie cel Mare, care a suferit multe defaimari, izgoniri si s-a ostenit foarte mult pentru a marturisi Dreapta Credinta, de multe ori insusi poporul fiind impotriva sfantului din cauza calomniilor cumplite care au fost abil mestesugite si puse la cale de arieni.

Urmeaza fragmentele din viata Sfantului.

Atasam in PDF cateva citate de la Sfintii Parinti care demonstreaza ca nu exista stare intermediara intre ortodox si eretic, si vom actualiza pe parcurs documentul cu mai multe citate foarte lamuritoare.

 fisier pdf: Sf-Atanasie-cel-Mare

pdf-Sfintii-Parinti

 

Acest articol a fost publicat în Ecumenism, Evenimente cotidiene importante. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Update Sa ii cercetam in lumina Sfintilor Parinti pe toti cei implicati in lupta antiecumenista si sa nu credem tot felul de vorbe minciunoase lansate public

  1. Buna seara, mi s-a adus la cunostinta ca pe siteul dumneavoastra se duce o campanie de calomniere grosolana a mea, asa ca am citit acest articol si va solicit sa faceti public proba faptului ca eu sunt cel care am comandat si raspandit caricatura pe care o publicati, asa cum mintiti in articol atunci cand spuneti „In aceasta caricatura batjocuritoare sunt reprezentati parintii Staicu Ciprian si parintele Spiridon Rosu. Aceasta caricatura este facuta de sustinatorii lui Mihai Silviu Chirila si este trimisa de insusi Mihai Chirila si dupa cum se vede si de Catalin Bratu”.
    Precizez ca nu am nicio legatura cu aceasta caricatura, nu sunt eu cel ce a facut-o, nu sunt eu cel ce o raspandeste si o vad pentru prima data pe acest site.
    AVAND IN VEDERE CA ACEA CARICATURA NU ARE NICIO LEGENDA CARE SA SPUNA CA CEI DOI SUNT PREOTII CIPRIAN STAICU SI SPIRIDON ROSU SI, IN OPINIA MEA, CHIPURILE DE ACOLO NICI NU SEAMANA CU CEI DOI CLERICI, POT TRAGE CONCLUZIA CA DE FAPT DUMNEAVOASTRA SUNTETI CEI CARE II IDENTIFICATI CA FIIND CEI DOI, CEEA CE INSEAMNA CA AR TREBUI SA AVETI O OARECARE LEGATURA CU CEI CE AU CREAT-O, DE VREME CE STITI PE CINE A DORIT SA REPREZINTE.

    PS. In limba romana se spune corect „batjocoritoare”, nu „batjocuritoare”.

    Apreciază

    • ion hodor zice:

      Domnule Mihai,eu personal,si cred ca foarte multi alti ortodocsi,suntem satui de aceasta lupta lasa,egoista si mandra ,ce se duce din spatele culiselor cu taste,ptr ortodocsi ,si ptr Hristos,va rog sa lasati deoparte mandria ,si sa va vedeti toti cei ingraditi(fata catre fata)ptr ca altfel nu e de la Dumnezeu,ci de la satana,acolo unde este,mandrie,ura ,slava desarta, nu poate fi altceva,ma iertati,si Dumnezeu sa va ierte,va rog sa indreptati catargul catre Dumnezeu!!!

      Apreciat de 1 persoană

    • Cine intra pe pagina de facebook a lui Catalin Bratu, poate vedea ca titluL caricaturii incepe cu „SINAXA DE LA ROMAN IAN 2018”. Bineinteles ca are legatura cu preotii prezenti la acea sinaxa. Iar de identificat care sunt aceia, este destul de usor, una dintre figurile din caricatura inchide un ochi, ceea ce o face foarte usor de asociat cu parintele Ciprian Staicu, iar cealalta figura este foarte musculoasa, un fel de sugestie pentru faptul ca parintele Spridon a scris un raspuns amplu la studiul despre partasia la erezie, care analizeaza punctual anumite nereguli de context din mai multe fraze.
      Faptul ca sugerati ca noi am avea legatura cu acele persoane care au facut si raspandit caricatura, este o pura insinuare, noi doar am preluat-o de pe facebook, iar ea a circulat si a fost trimisa pe WhatsApp. De unde se subintelege legatura noastra cu creatorii caricaturii? De nicaieri.

      Apreciază

  2. Lidia zice:

    Mai secaturilor de analfabeti, ni v-ati saturat de mancat rahat? Trecrti mai la porci, unde va e locul, dihanii cu doua picioare!

    Apreciază

  3. Potarnaci zice:

    Arhiepiscopul Averchie adeseori cita din Sf. Ignatie Briancianinov: “Să nu îndrăzneşti să ridici mâna ta cea slabă pentru a opri valul puternic al apostaziei. Evit-o, păzeşte-te tu însuţi de ea, şi-ţi va fi de ajuns. Cunoaşte duhul vremii, cercetează-l, ca să poţi evita pe cât posibil influenţa lui.”

    Arhiepiscopul Averchie a putut cu uşurinţă să întrevadă cum toate organizaţiile ecleziastice – ecumenice şi antiecumenice, înnoitoare şi tradiţionale – se vor înclina într-o zi în faţa lui Antihrist.Vor căuta să sprijine instituţiile lor bisericeşti renunţând la libertatea duhovnicească şi la mărturisirea înflăcărată care, după cum a repetat Arhiepiscopul Averchie, vor fi singurele care vor sprijini Trupul cel nebiruit al lui Hristos. Astfel va ajunge să se împlinească prezicerea Sfântul Ierarh Ignatie Briancianinov, citată de Arhiepiscopul Averchie:

    „Se poate presupune că instituţia Bisericii, care de multă vreme se clatină, se va prăbuşi cumplit şi cu grăbire. Intr-adevăr, nimeni nu este în stare să stăvilească sau să se împotrivească acestui lucru. Mijloacele adoptate pentru a sprijini Biserica instituţională sunt împrumutate de la stihiile [elementele] acestei lumi, lucruri care-i sunt potrivnice Bisericii, iar urmarea va fi că mai curând îi vor grăbi căderea, decât s-o împiedice. Fie ca Domnul Cel Milostiv să îi apere pe cei rămaşi care cred în El. însă această rămăşiţă este micuţă şi se micşorează tot mai mult”.

    IPS AVERCHIE TAUSEV: TREI NIVELURI ALE APOSTAZIEI http://www.cuvantul-ortodox.ro/ips-averchie-tausev-trei-niveluri-ale-apostaziei/

    Apreciază

  4. Sterie Silvestru zice:

    În clipa în care cineva primește gândul rău (şi cineva care ştie şi cineva care nu ştie, pentru că nu ştie deoarece nu vrea să ştie) și gândește că ar fi un lucru bun să rămână în comuniune cu erezia, în acea clipă acest cineva schimbă învățătura ortodoxă și este eretic.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Sterie Silvestru zice:

    În clipa în care cineva primește gândul rău (şi cineva care ştie şi cineva care nu ştie, pentru că nu ştie deoarece nu vrea să ştie) și gândește că ar fi un lucru bun să rămână în comuniune cu erezia şi hotărăşte în mintea sa să rămână în comuniune cu erezia sau gândeşte că ar fi un lucru rău să rămână în comuniune cu erezia, dar hotărăşte în mintea sa să rămână în comuniune cu erezia, în acea clipă acest cineva schimbă învățătura ortodoxă și este eretic.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s