Cei ce sunt ortodocsi, ar trebui sa retraga articolul hulitor despre Sf Chiril si Meletie si sa faca pocainta publica

 

Pr. Claudiu Buza promoveaza pe site-ul sau un articol hulitor, preluat ulterior  de ortodoxinfo , cu un alt titlu.

http://ortodoxinfo.ro/2018/01/11/biserica-considerat-acrivia-ca-fiind-gresita-daca-cei-cauza-isi-dovedeau-public-credinta-ortodoxa/comment-page-1/#comment-26723

https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2018/01/08/chiril-al-ierusalimului-si-meletie-al-antiohiei-sfinti-sau-eretici/

   Afirmatiile hulitoare pot fi demontate cu usurinta de catre oricine cu gandirea sanatoasa, dar pr. Claudiu Buza si ortodoxinfo continua sa-l promoveze, desi li s-a atras atentia mai intai lor ca sunt in grava eroare.. Toate informatiile pe care le vom prezenta sunt preluate din Vietile Sfintilor- care fac parte din Sfanta Traditie- si, culmea, se regasesc  si in articolul hulitor!

Autoarea (Maricica Pandele) trage concluzii gresite pornind de la o confuzie. Mai exact confunda hirotonia unui episcop cu aducerea unui episcop deja hirotonit, intr-un episcopat.

  1. Sf Meletie fusese deja hirotonit ca episcop inainte de a fi ales de un sobor majoritar arian pe tronul Episcopal al Antiohiei. El nu a fost hirotonit de arieni in Antiohia cum trage gresit concluzia autoarea acestui referat, deoarece a  fost episcop mai intai in Sevastia- Armenia, apoi in Vera( Beria) Siriei si abia apoi ajunge in Antiohia. Imparatii care s-au succedat in timpul vietii Sf Meletie unii au fost  arieni, altii drept credinciosi. Cand stapaneau imparatii cu credinta ariana, ereticii arieni , desi condamnati sinodal, erau repusi in drepturi. In momentul alegerii Sf Meletie ca episcop al Antiohiei( atentie e vorba de alegere intr-un nou episcopat si nu de hirotonire!!) arienii erau majoritari in sobor pentru ca stapanirea din acel moment ii favoriza. De aceea au ajuns arienii la acel moment sa aiba un cuvant de spus, si inca unul majoritar, in sobor. Hirotonia unui episcop se face de catre de mai multi episcopi ( minim 2 sau 3) si nu de” un sobor” . Ori atat sursele din Sf. Traditie cat si cele istorice vorbesc de „un sobor  majoritar arian” care l-a ales si nu de episcopi! Deci iata, inca un argument care arata ca atunci cand Sf. Meletie a fost adus pe tronul Antiohiei era vorba de ALEGERE SI NU DE HIROTONIE.
  2. Toti sustinatorii acestui articol hulitor FAC CONFUZIE INTRE HIROTONIA CA EPISCOP A CUIVA SI ALEGEREA UNUI EPISCOP INTR-UN NOU EPISCOPAT. SF. MELETIE ERA DEJA EPISCOP CAND A FOST ALES IN EPISCOPATUL ANTIOHIEI DE UN SOBOR ALCATUIT MAJORITAR DIN ARIENI SI MINORITAR DIN DREPTCREDINCIOSI. DECI NU A FOST HIROTONIT DE CATRE  ARIENI. CI A FOST ADUS PE TRONUL EPISCOPAL UN EPISCOP DIN ALT EPISCOPAT!!! Sf Meletie a fost episcop in trei episcopate- mai intai in Sevastia din Armenia, apoi in Vera Siriei( Beria)  si abia apoi in Antiohia unde se spune ca soborul majoritar arian l-a ales, dar nu ca l-a hirotonit!!!! DECI HIROTONIA SFANTULUI MELETIE E PERFECT VALABILA. DECI HIROTONIILE PE CARE SF. MELETIE LE-A FACUT ULTERIOR ( DE EX L-A HIROTONIT PE SF. VASILE CEL MARE) SI BOTEZURILE PE CARE LE-A FACUT( SF. IOAN GURA DE AUR A FOST BOTEZAT DE SFANT) SI TOATE TAINELE SAVARSITE DE EL SUNT PERFECT VALABILE DIN SIMPLUL MOTIV CA SI SF MELETIE A FOST HIROTONIT DE EPISCOPI DREPTCREDINCIOSI SI NU DE ARIENI!!!!
  3. Va redam pe scurt ceea ce puteti gasi si in Vietile Sfintilor istoria aducerii ca episcop a Sf Meletie pe tronul episcopal al Antiohiei. SUBLINIEM CA NU A FOST HIROTONIT EPISCOP DE CATRE ARIENI, CI SOBORUL A ALES PE TRONUL EPISCOPATULUI ANTIOHIEI PE CEL CE ERA DEJA EPISCOP AL Verei( Beria) din Siria. Soborul din Antiohia alcatuit si din arieni si in minoritate din  dreptcredinciosi au cazut de comun acord sa aduca pe tronul episcopal pe Sf Meletie pentru ca fiecare tabara spera ca le va da castig de cauza. Atitudinea sa foarte blanda si impaciuitoare a fost inteleasa si interpretata, atat de arieni cat si de drept credinciosi ca fiind o impartasire a credintei lor. Ca urmare si arienii majoritari din sobor l-au ales pe tronul episcopiei Antiohiei, impreuna cu dreptcredinciosii, pe Sf Meletie, crezand ca le va da lor(arienilor) castig  dupa aducerea sa ca episcop. Si si-au intarit aceasta hotarare cu semnaturile lor. Dupa aducerea Sf Meletie in tronul Episcopal al Antiohiei, cele doua tabere au continuat disputa si i-au cerut Sf Meletie sa isi spuna opinia. Atunci el a marturisit deschis, cu vorbele si apoi prin gesturi( cand i s-a astupat gura de catre diacon), credinta cea dreapta. Arienii, intelegand ca au ales gresit (din punctul lor de vedere) ca  episcop pe Sf Meletie, s-au infuriat si l-au alungat. Dar alegerea era perfect valida chiar si in ochii imparatului care era arian, pentru ca fusese intarita de semnaturile arienilor alaturi de cele ale dreptcredinciosilor si atunci, arienii intelegand situatia, s-au inspaimantat ca vor fi trasi la raspundere. Sf Meletie ERA DEJA EPISCOP in momentul alegerii sale in Antiohia intr-u nou episcopat . AUTOAREA SPUNE CA ESTE HIROTONIT EPISCOP IN MOMENTUL IN CARE ESTE ALES IN ANTIOHIA. Hirotonia sa fusese facuta demult, de cand a fost ales episcop in Sevastia.Dracul i le incurca bine in minte iar ea nu tine cont ca a plecat de la un neadevar.
  4. Se stie ca Sf Vasile a fost hirotonit de Sf Meletie , iar Sf Ioan Gura de Aur a fost botezat de catre Sf.Meletie. Ca urmare si botezul Sfantului Ioan Gura de Aur facut de Sf Meletie si hirotonia Sf Vasile cel Mare facuta tot de Sf Meletie sunt perfect valabile si nici vorba asa cum sustine autoarea articolului ca nu ar fi! Sf Vasile cel Mare era contemporan cu Sf Meletie si avea mare evlavie la acesta . Totodata Sf. Vasile, asa cum citeaza si autoarea, spune clar ca nu putea sa recunoasca hirotonia cuiva daca acesta a fost hirotonit cu spurcatele maini ale arienilor. Cum ar putea Sf Vasile cel Mare sa primeasca hirotonia de la cineva daca acel cineva ar fi fost hirotonit de eretici spre spurcarea credintei? Doamna, va contraziceti singura! Veniti-va in fire si cereti-va scuze in mod public ! Negati toate hulele din articol!!! Faceti pocainta publica!  La fel si sustinatorii articolului! Arienii la acel moment al aducerii Sf Meletie in tronul Antiohiei erau deja condamnati sinodal, ca urmare Harul la arieni era intrerupt definitiv din momentul condamnarii sinodale. Niciodata Sf Meletie sau Sf Vasile nu ar fi acceptat sa fie hirotoniti de eretici. Promotorii si autoarea articolului fac confuzie intre ereticii necondamnati sinodal pe de o parte , cum sunt ecumenistii,  la care Harul inca lucreaza prin iconomie pina la caterisirea si condamnarea lor sinodala, si ereticii condamnati sinodal pe de alta parte, cum sunt si erau arienii inca din timpul vietii Sf Meletie si Sf Vasile( care au luptat ei insisi impotriva arienilor), ca urmare paralela facuta e fortata!  Adica nu exista nicio paralela intre cele doua situatii, cu atat mai mult cu cat  se bazeaza pe hule si minciuni la adresa a doi Sfinti!!! Este evident pentru oricine ca  Sf. Meletie a fost hirotonit de episcopi dreptcredinciosi atunci cand fost  hirotonit. Daca sf. Meletie ar fi fost hirotonit de arieni, Sf Vasile cel Mare nu ar fi primit niciodata hirotonia din mainile lui! Si nu ar fi avut evlavie la el, asa cum chiar autoarea remarca! Sau poate si Sf Vasile era confuz in opinia dumneaei? Si incet, incet, despre toti Sfintii vor spune ca au fost confuzi si deci si credinta noastra e confuza sii vom merge din hula in hula, in bratele diavolului daca vom continua asa!
  5. Se mai spune in articol ca Duhul Sfant a lucrat totusi prin Sfantul Meletie, desi in opinia autoarei era hirotonit de arienii eretici, pentru ca era o perioada de confuzie( probabil asta e o alta paralela fortata facuta cu timpurile noastre)!!! FALS! Duhul Sfant NICIODATA NU ARE PARTASIE CU CONFUZIA! Duhul Sfant nu se prevaleaza de confuzie ca de o circumstanta atenuanta! Tot ce e de la Duhul Sfant e limpede, clar, nu are nevoie de subrede argumente precum cele din articol. Dar nici nu a fost vreo confuzie in viata celor doi Sfinti, confuzie este doar in mintea celor ce au scris , promoveaza si intaresc articolul acesta hulitor. Autoarea nu intelege ce inseamna cale de  mijloc in gandirea Sfintilor Parinti, atat timp cat afirma ca o Biserica i-a declarat Sfinti pe cei ce ar fi fost hirotoniti de eretici, deoarece  au ales calea de mijloc, tinand cont doar de pozitia marturisitoare a lor! Se stie clar ca ereticii chiar daca mor pentru dumnezeii lor, nu sunt Sfinti! Si ca Duhul Sfant nu are partasie cu nimic din ce are de a face cu erezia!
  1. In ceea ce priveste pe Sf Chiril aratam din start ca in Sfanta Traditie se spune clar ca era urat si prigonit de episcopul arian Acachie, nicidecum ca ar fi fost hirotonit de catre acesta. Pentru crestinii ortodocsi Sfanta Traditie este deasupra oricarei „surse” istorice , asa ca respingem din start hula si nici nu ne mai obosim sa demonstram neadevarul.

Caci daca un singur neadevar se strecoara intr-un cuvant  despre Sfinti sau despre Dumnezeu sau despre credinta ortodoxa, nimic nu mai poate fi luat in considerare caci e clar ca vine de la diavol. Numai davolul amesteca adevarul cu minciuna. Daca un procent cat de mic nu e adevarat, trebuie anulat totul caci e de la diavol!!!  Autoarea intelege gresit  informatiile ce le avem si noi si ea si distorsioneaza adevarul. Am aratat  cum pornind de la premisa gresita ca Sf,Meletie  a fost hirotonit de arieni in Antiohia,  confundandu-se hirotonia cu aducerea unui episcop intr-un nou episcopat, toata constructia e falsa si hulitoare pentru ca se intemeiaza pe un neadevar. Tot esafodajul aparent documentat istoric se prabuseste caci temelia e falsa,.

Cand e vorba de credinta nu avem voie sa primim niciun neadevar, oricat de mic, caci ne va duce pe o cale gresita!

” Sfîntul Chiril s-a ridicat în locul lui la scaun şi s-a arătat iscusit apărător al apostoleştilor dogme, cu rîvnă biruind eresurile lui Arie, ale lui Macedonie şi ale lui Manent. Pentru aceasta era urît de arhiereii eretici, precum şi de Acachie, arhiepiscopul Cezareei Palestinei, de la care mai pe urmă a suferit şi izgonire. În zilele acestui preasfinţit arhiepiscop Chiril s-a făcut în Ierusalim un semn minunat pe cer, în ceasul al treilea din ziua a cincizecea, adică arătarea cinstitei Cruci care, strălucind deasupra Golgotei mai mult decît soarele, s-a întins foarte mult şi a ajuns pînă la muntele Eleonului. Pentru acea minune Sfîntul Chiril a înştiinţat prin scris pe împăratul Constanţiu, sfătuindu-l spre dreapta credinţă. Căci acel împărat, abătîndu-se din calea dreptei credinţe, a căzut în credinţa cea rea a lui Arie şi ajuta ereticilor, iar celor dreptcredincioşi le făcea rău. Cel mai sus pomenit Acachie, avînd în ajutor pe împăratul, s-a sculat pentru două pricini împotriva Sfîntului Chiril. Întîi, pentru că eresul era mustrat de sfîntul, iar al doilea, fiindcă nu voia Chiril să se supună lui. Căci, într-acele vremi, Ierusalimul fiind pustiit şi micşorat de necredincioşii împăraţi şi scaunul arhiepiscopiei Ierusalimului era foarte înjosit sub stăpînirea mitropolitului Cezareei Palestinei. Deci preasfinţitul Chiril, văzînd că Acachie, mitropolitul Cezareei, este socotit eretic şi de sinodul local al Sfinţilor Părinţi din Sardica, mai înainte biruit, şi nu după canoanele bisericeşti, ci după împărăteasca stăpînire ţinea rînduiala Mitropoliei, nu voia să se supună aceluia, ci încă şi mustra răutatea lui, de vreme ce mai mult ca muncitorii, decît ca păstorii, îşi ţinea scaunul”

https://ia800306.us.archive.org/31/items/vietile-sfintilor-vol-vii-martie/vietile-sfintilor-vol-vii-martie.pdf

  1. Si ca ultima precizare trebuie sa spunem despre mentiunea legata de canonul 5 al Sf Atanasie cel Mare. Acesta  NU EXISTA! EXISTA DOAR 3 CANOANE. Autoarea face astfel inca o eroare, e adevarat ca de mai mica importanta, presupunem ca e de tehnoredactare si e scuzabila. Restul, nu sunt scuzabile!

Toate aceste informatii se regasesc in Vietile Sfintilor( care fac parte din Sfanta Traditie!) dar si in articolul hulitor, unde sunt prezentate fie partial, fie amestecate cu concluzii eronate.

Sf. Meletie -12 februarie  https://ia800309.us.archive.org/16/items/vietile-sfintilor-vol-vi-februarie/vietile-sfintilor-vol-vi-februarie.pdf

Sf Chiril 18 martie https://ia800306.us.archive.org/31/items/vietile-sfintilor-vol-vii-martie/vietile-sfintilor-vol-vii-martie.pdf

Acest articol a fost publicat în Evenimente cotidiene importante, Inselari contemporane, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Cei ce sunt ortodocsi, ar trebui sa retraga articolul hulitor despre Sf Chiril si Meletie si sa faca pocainta publica

  1. Pingback: Pr. Claudiu Buza promoveaza pe site-ul sau un articol hulitor, preluat ulterior  de ortodoxinfo. Cei ce sunt ortodocsi, ar trebui sa retraga articolul hulitor despre Sfintii Chiril si Meletie si sa faca pocainta publica – STRANA ORTODOXA

  2. Pingback: Pr. Claudiu Buză promovează pe site-ul său un articol hulitor, preluat ulterior  de ortodoxinfo. Cei ce sunt ortodocși, ar trebui să retragă articolul hulitor despre Sfinții Chiril și Meletie și să facă pocăință publică – Presa Ortod

  3. Pingback: Pr. Claudiu Buză promovează pe site-ul său un articol hulitor, preluat ulterior  de ortodoxinfo. Cei ce sunt ortodocși, ar trebui să retragă articolul hulitor despre Sfinții Chiril și Meletie și să facă pocăință publică – Bucurie sf

  4. ayeaye20 zice:

    La link cu viata pe februarie nu corespunde te rog verifica sursa priveste pagina 67 din acel pdf

    Apreciază

  5. Ioan zice:

    Neo-ecumenistii zic ca doar sinodul poate decide cine e eretic, dar canonizeaza (il numesc sfant) pe Iustin …fara sinod. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s