In raspunsul la minicatehism sunt unele contraziceri si nelamuriri

Mai jos prezint contrazicerele unor texte din raspunsul la minicatehism scris de teologul Mihai Silviu Chirila . Acest  articol nu are rolul de a denigra sau tulbura pe cineva ci de a prezenta adevarul in lumina Sfintilor Parinti.

https://saccsiv.wordpress.com/2017/09/08/teologul-mihai-silviu-chirila-raspuns-la-minicatehismul-ecumenist-editat-de-catre-patriarhia-romana/

Noi stim ca au fost atatea sinoade care au combatut erezia ecumenismului, plus Sfinti precum Sf Iustin Popovici, deci nu mai este nevoie de inca un sinod care oricum nu o sa mai fie deoarece nu mai sunt ierarhi care sa se impotriveasca ereziei . Asteptarea unui  sinod care sa combata ceea ce a fost déjà combatut nu face altceva decat sa adanceasca indoiala si caderea multora.

  • Despre întreruperea pomenirii
  1. Se împlinesc condițiile cerute de canonul 15 I-II pentru întreruperea ierarhilor părtași la pseudosinodul din Creta?

,, Da. Dincolo de tetrapilectomia pseudoteologică a apărătorilor pseudosinodului din Creta, prin care se încearcă, fără succes, demonstrarea faptului că acesta nu a dat nicio dogmă nouă, nu a schimbat canoanele, nu a adoptat nicio erezie etc., în cadrul acestei adunări s-a legiferat la cel mai înalt nivel de decizie ortodox participarea Ortodoxiei la erezia eclesiologică a ecumenismului, care, așa cum s-a văzut mai sus, încearcă un sincretism religios creștin care nu ține seama de condiția sine qua non a mărturisirii lui Hristos: păstrarea cu orice preț a dreptei credințe, ca singură garanție a unei relații reale cu Dumnezeirea și cu harul divin, prin conlucrarea cu care se obține mântuirea și îndumnezeirea după har a omului. Urmând firul gândirii Sfântului Grigore Palama, care îi numește pe eretici atei deoarece dumnezeul la care se închină ei nuexistă, putem afirma că ecumenismul dorește să creeze o Biserică inexistentă, care să se închine unui dumnezeu inexistent.”

Aceste fraze bifate de mine cu albastru, explică destul de clar că,în Creta s-a legiferat erezia ecleziologică a ecumenismului, iar ereticii ce au semnat acele documente, nu au păstrat dreapta credință, singura garanție a unei relații reale cu Dumnezeirea şi cu Harul Divin.Pe scurt: ereticii nu mai au nici o relație cu Dumnezeu, nici cu Harul Său.

Să vedem ce scrie în altă parte cu roşu, în contradicție cu cele de mai sus. La pag.63:

  1. Se cuvine ca mirenii să întrerupă comuniunea bisericească cu episcopii eretici?

,,Practica bisericească în această materie arată că unul dintre motivele întreruperii pomenirii ierarhului eretic este determinarea lui să revină la Ortodoxie, prin observarea reacției populare față de erezia pe care o propovăduiește. Prin întreruperea comuniunii bisericești nu se contestă existența harului în Biserica Ortodoxă sau validitatea Sfintelor Taine, ci se manifestă respingerea de către pliroma Bisericii a părtășiei la erezia propovăduită de episcop și dorința de a primi Sfintele Taine cu vrednicie, spre luminare, nu spre osânda la care condamnă împărtășirea cu Sfintele Taine din mâna celor care sunt indiferenți față de apariția unei erezii în Biserică și de distorsionarea adevărului mântuitor de credință.”

  • Altă neconglăsuire cu el însuşi:
  1. Se cuvine ca mirenii să întrerupă comuniunea bisericească cu episcopii eretici?

,,Sfinții Părinți recomandă poporului să nu frecventeze bisericile preoților și ierarhilor eretici. Sfântul Gherman al II-lea, patriarh al Constantinopolului (1222-1240) îndeamnă: “Îi conjur pe toți mirenii, toți câți sunteți fii adevărați ai Bisericii Sobornicești Ortodoxe, să plecați cât se poate de grabnic de la preoții care s-au supus latinilor, și nici la biserică să nu vă adunați cu ei, nici să luați vreo binecuvântare din mâinile lor. Este mai bine să vă rugați lui Dumnezeu în casele voastre singuri, decât să vă adunați în biserică dimpreună cu cei ce au cuget latin. Altfel,veți suferi aceeași osândă ca și ei”

Şi altundeva la pag.64:

  1. Ce riscă cei ce rămân în comuniune cu episcopul eretic?

,,Episcopii, preoții și mirenii care, cunoscând erezia respectivă, rămân în comuniune cu episcopii mărturisitori ai acesteia riscă să fie părtași la această erezie și să fie condamnați înaintea lui Dumnezeu cu aceeași pedeapsă cu care vor fi condamnați cei ce o propovăduiesc.”

Iar în altă parte omite sau expune textul necomplet: La pag.:66

  1. Au ieșit din Biserica Ortodoxă cei care au întrerupt pomenirea ierarhului eretic?

,,...Suntem în comuniune cu Bisericile locale și cu episcopii care resping public ecumenismul și adunarea din Creta, cu preoții și credincioșii acestora, precum și cu preoții și credincioșii care au întrerupt comuniunea cu episcopii care le acceptă…”

Deci aici  se spune că suntem în comuniune şi cu cei ce pomenesc un minciuno-episcop eretic, şi cu cei ce au oprit pomenirea.Asta trebuia să fie fraza completă.Nu?

  • Altă nedumerire la pag.61-62:
  1. Se împlinesc condițiile cerute de canonul 15 I-II pentru întreruperea ierarhilor părtași la pseudosinodul din Creta?

,,Prin urmare, episcopii semnatari la Creta au aprobat participarea la erezia ecumenistă, erezie condamnată de gândirea sfintelor sinoade și a sfinților Părinți din vechime, deoarece ecumenismul atacă eclesiologia stabilită de aceștia, reunind sub umbrela sa toate ereziile moderne, care sunt reeditări ale ereziilor primului mileniu, dar și de sinoade locale (ex. Sinodul ROCOR) sau Sfinți Părinți contemporani (Sfântul Iustin Popovici, Sfântul Nicolae Velimirovici, Sfântul Paisie Aghioritul și mulți alții).”

Iar în altă parte scrie: la pag. 64:

  1. Ce riscă cei ce rămân în comuniune cu episcopul eretic?

,,Episcopii, preoții și mirenii care, cunoscând erezia respectivă, rămân în comuniune cu episcopii mărturisitori ai acesteia riscă să fie părtași la această erezie și să fie condamnați înaintea lui Dumnezeu cu aceeași pedeapsă cu care vor fi condamnați cei ce o propovăduiesc. În cazul în care vor continua să fie fideli acelor episcopi eretici după condamnarea și caterisirea lor de către un sinod ecumenic ortodox, riscă să devină o grupare eretică în afara Sfintei Biserici Ortodoxe.”

Nota noastra:Noi stim conform Sfintilor Parinti ca un preot eretic se cateriseste singur din momentul inceperii acceptarii ereziei. Uitati ce spun Sfintii:

Un episcop care a devenit eretic, nu mai este episcop, iar dacă credincioșii continuă să-l considere pe el episcop ortodox, daca continua sa vina la slujbele din bisericile care îl pomenesc pe el, să primească „darurile” sau „binecuvântările” lui, atunci vor cădea cu toții in afara Bisericii. (Sf.Ignatie Teoforul în Scrisoarea sa către cei din Filadelfia).

”orice pomenire a unui patriarh eretic înseamnă auto-excluderea din Biserica Sobornicească și din comuniunea cu ea.”  (Sfântul Maxim Mărturisitorul. Mediator între Răsărit şi Apus, pag.184). „De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te,
Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.” (Epis Tit 3;10-11) Sfântul Apostol Pavel.

După condamnarea ereticilor de atâtea sinoade , mai trebuie oare şi un sinod ecumenic  ortodox, ca să mai ştim dacă mai sunt în Biserică sau nu?

Noi aşteptăm comentariile dumneavoastră, plus corecturile de rigoare.

Un Ieromonah.

Acest articol a fost publicat în Ecumenism, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la In raspunsul la minicatehism sunt unele contraziceri si nelamuriri

  1. Cornel zice:

    Sunt un mirean care am urmarit cat am putut de atent evenimentele de dupa adunarea din Creta. Problema cea mai grava este ca poporul nu cunoaste realitatea. Ecumenistii ( nu le pot spune „mai marii Bisericii” ), se bazeaza pe starea de „caldicel” si merge inainte ca talharul care a rapit si trebuie sa-si duca la bun sfarsit fapta marsava. In ciuda efortului facut de parintii care au oprit pomenirea ereticilor ( vezi conferintele tinute de parintii Aghioriti in 2016, Sinaxa de la Botosani), poporul nu este bine informat. Fratelui meu i s-a raspuns: ” nu te ingrijora, acolo nu s-a intamplat nimic rau… ecumenismul nu poate face rau”, din partea duhovnicului sau. Este cumplit ce se intampla… Hristos este impins iarasi pe cruce si pironit de patriarhi, episcopi… adica de pastori… In Bucuresti nu exista preot care sa fi oprit pomenirea… Frica de pierderea materiala ? Lipsa de iubire pentru Hristos ? Ingrozitor… Ce vom raspunde la judecata ? Ce vor face acesti bieti preoti cand vor fi inaintea Tronului Imparatesc ? Mi se rupe sufletul de mila… Doamne Iisuse Hristoase, te rog sa ne luminezi spre implinirea poruncilor Tale.

    Apreciază

  2. socaciu90 zice:

    Cand eram mai tanar am intrebat pe duhovnicul meu,Arhimandrit si Exarh , dar ce se va intampla cu ereticii in Viata Viitoare,mi-a raspuns zambind nu te preocupa de ei,se vor judeca dupa constiinta lor,mai grav de noi ca ortodocsi ca l-am cunoscut pe Domnul Iisus Hristos si nu am ascultat de El.Si aveam catva timp de trecusem la Ortodoxie,adevarata credinta de la romano-catolici…

    Apreciază

  3. grigorie zice:

    Despre urmarile pe care le-a avut asupra papistasilor adaugirea la Simbolul de credinta, Sfantul Marcu al Efesului spune : „Simbolul nimeni n-a indraznit sa-l schimbe decat voi. Prin urmare, oprirea[in privinta scimbarii Simbolului] se refera la cuvinte, iar nu la inteles, cum socotiti voi. Si rezulta ca episcopi si clerici vostri nu mai sunt nici episcopi, nici clerici, fiind caterisiti de atatea si asemenea sinoade[ecumenice], iar mirenii sunt sub anatema si afurisenie. Caci aceleasi lucruri, cu aproape aceleasi cuvinte, le-au hotarat si sinoadele urmatoare – si al V-lea, si al VI-lea, si dupa ele al VII-lea[ecumenice]”.( Sfantul Marcu al Efesului, Opere vol.I Edit. Pateres, p.437). Aceasta insemnand ca filioquisti, din vremea de dinainte de patriarhatul Sfantului Fotie cel Mare, erau sub anatema si clericii lor erau caterisiti inainte de sinoadele convocate de Sfantul Fotie in care a fost condamnata interpolarea Crezului; insa pentru ca se vorbeste de mai multe caterisiri, dupa numarul sinoadelor ale caror hotarari au fost incalcate, aceasta nu inseamna ca este nevoie de mai multe caterisiri pentru ca „Tainele” savarsite de ei sa fie invalide, ajunge o singura caterisire.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s