Ieromonahul Xenofont despre orbirea duhovniceasca

Parintele Xenofont: ” Este insusit de tot mai multi, un curent care face sa se impartaseasca cu pacate opritoare. Pacatele opritoare le gasiti in cartea ”Carte foarte folositoare de suflet” al Sf Nicodim Aghioritul. Sustinatorii acestui curent(clerici, duhovnici, diaconi etc..), pentru ca nu vad cat de grav este lucrul acesta si  nu vad ca nu mai sunt crestinii zilelor noastre cu cei din vechime, sau cu cei dintr-o generatie, iata ca merg in continuare in orbirea aceasta duhovniceasca si se opun adevarului invederat si vedem cu totii ca cei din zilele noastre nu sunt la fel cu cei din generatiile anterioare. Insa desi vedem lucrul acesta, si sustinatorii duhului acestuia nu catacdisesc pe mai departe sa ii impartaseasca pe toti cu sau fara pacate opritoare. ..Si spun ei , nu e adevarat faptul ca, crestinii zilelor noastre ar avea pacate opritoare in mai mare masura fata de cei din vechime, si inainte erau crestinii la fel de pacatosi. Erau si atunci, dar multe din cele de acum nu existau in masura de acum.

Voi aduce argumente de la Sfintii Parinti.

Iata ce spune Sf Ioan Gura de Aur in una din scrierile sale: Cartea despre Feciorie-Apologia vietii monahale si despre cresterea copiilor: ”Bogatul este mai nefericit si mai bolnav decat indragostitul si betivul , ar putea sa isi planga si mai mult nefericirea nu numai pentru ca dragostea de avutii arde in el dar si pentru ca nu asculta de sfaturile nici unui om. Dragostea de avutii fiind mai puternica decat dragostea de femeie sau de bautura. Indragostitii de bautura si de femei dupa satisfacerea poftelor se satura pe cand cei stapaniti de avutii, nu. Pentru acest motiv am si fost silit sa nii imaginam pe iubitorii de bautura si de femei caci in viata de toate zilele se vad mai RAR oameni care sa fie atat de mult stapaniti de dragostea de bautura si dragostea de femei…” Pe vremea sa, desfranarea era intalnita mai rar.

Parintele Xenofont:Motivele intemeiate pentru divort erau adulterul si caderea in erezie, atat. Zice in Pidalion ca arhiereii sa nu le dea voie sa se desparta imediat.

Sf Ignatie Briancianinov despre divorturile din timpul sau:” Mitropolitul din Sankt Petersburg intr-o discutie privitoare la inmultirea contemporana lui a dosarelor de divort inaintat consistoriului ne-a spus ca atunci cand era episcop vicar era cel mult unul sau doua dosare de divort inaintate consistoriului iar arhiereii batrani din acea vreme spun ca divortul nici nu exista.”

Cuviosul Serafim Rose :”Trebuie sa intelegem profund ce timpuri traim , cat de putini simtim defapt ortodoxia noastra, cat de departe suntem nu de Sfintii din vechime ci si de simplii crestini ortodocsi care au trait cu o suta de ani in urma, sau cu o generatie in urma, si cat de puternici trebuie sa fim sa ramanem crestini ortodocsi”

Parintele Xenofont: Daca te opui adevarului invederat pana la sfarsit, iti pierzi mantuirea… Este foarte grav ca ne lasam inselati de duhovnicii zilelor noastre si ne impartasim cu pacate opritoare zicand ca nu ii nimic, suntem ca si crestinii de altadata… Sustinatorii acestui curent cu siguranta vor avea de dat aspra socoteala dincolo.

Duhovnicii care au viata curata , dar nu isi canonisesc bine pe fii lui duhovnicesti se duc in iad.

 

 

Acest articol a fost publicat în Impartasania cu pacate opritoare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ieromonahul Xenofont despre orbirea duhovniceasca

  1. preot marius visovan zice:

    Va rog sa eliminati urgent toate referirile la persoana mea de pe tot site-ul. N-aveti curaj sa va asumati raspunderea afimatiilor facute, atunci retrageti tot.
    Ortodoxia inseamna cinste si corectitudine, nu-i asa ?

    Apreciază

    • Ce referiri am facut? Va simtiti jignit pentru faptul ca sunteti iesit din adevarata biserica? Nu ma priveste. Eu am citat din Sfintii Parinti, nu are rost sa reiau citatele. Reciti-le. NU v-am catalogat in nici un fel, nu am folosit injurii sau incitari la ura impotriva dvs sau a altora etc.,. Am prezentat un adevar, iar nici dvs , nici altii nu pot interzice cuiva sa prezinte adevarul. Pe deasupra am adus citate din Sfintii Parinti. Nu sunt cuvintele mele. De ce nu scriu cei din Fundatia George Manu sau alti participanti acolo? Cumva din cauza ca nu au de ce sa se lege? Mai aveti putin si imi spuneti sa va sterg din poza ca sa nu mai existe dovada ecumenismului. Ortodoxia , inseamna dreapta credinta, iar restul se numesc erezii, rataciri conform Sfintilor. Si pe dvs ca si pe altii ca dvs, Dumnezeu va asteapta sa va intoarceti la dreapta credinta, dar dvs decideti. La inceput m-ati acuzat ca am adus jigniri, v-am intrebat unde sunt jignirile, nu mi-ati raspuns, acum pe un ton amenintator imi spuneti sa retrag nu stiu ce referiri. Toate pozele sunt preluate de pe pagina Fundatia George Manu, deci sunt publice. Le-am preluat si am aratat un adevar, adica: niste preoti ortodocsi slujesc cu catolici. Care este nemultumirea?? Conform Sfintilor citati , se numeste rugaciune comuna cu ereticii , iar preotii conform canoanelor Bisericii Ortodoxe ar trebui caterisiti. Am exemplificat prin citate de la Sfintii Parinti pe site.

      Apreciază

    • Va rog sa imi spuneti ce am afirmat eu personal despre dvs?

      preot marius visovan spune:
      Februarie 2, 2017 la 11:17 pm (Editare)

      Va rog sa eliminati urgent toate referirile la persoana mea de pe tot site-ul. N-aveti curaj sa va asumati raspunderea afimatiilor facute, atunci retrageti tot.
      Ortodoxia inseamna cinste si corectitudine, nu-i asa ?

      preot marius visovan spune:
      Februarie 1, 2017 la 6:45 pm (Editare)

      As dori sa stiu cine isi asuma textul acesta jignitor si ce autoritate are in Biserica Ortodoxa ? Sau e un las care se ascunde sunt anonimat ?
      Daca ai curaj si crezi ca traiesti in Adevar, spune cine esti !
      preot marius visovan spune:
      Februarie 1, 2017 la 7:05 pm (Editare)

      Presupun ca autorul nu are curajul sa-si asume responsabilitatea textului. Pacat.
      Va mai rog ceva, pe Mota si Marin lasati-i in pace. N-ati inteles nimic din jertfa lor. Ei au murit aparandu-i pe „eretici”

      Invataturile Sfintilor spune:
      Februarie 1, 2017 la 7:30 pm (Editare)

      Care este textul jignitor? Sau, unde sunt jigniri? A jigni inseamna a vorbi urat fata de cineva , in acest articol este prezentat un adevar. Nu o spunem noi, sunt argumente aduse de la Sfintii Parinti. Canoanele si Sfintii Parinti sustin ca toti care ies din Biserica, se numesc eretici.

      Invataturile Sfintilor spune:
      Februarie 2, 2017 la 11:24 pm (Editare)

      Ce referiri am facut? Va simtiti jignit pentru faptul ca sunteti iesit din adevarata biserica? Nu ma priveste. Eu am citat din Sfintii Parinti, nu are rost sa reiau citatele. Reciti-le. NU v-am catalogat in nici un fel, nu am folosit injurii sau incitari la ura impotriva dvs sau a altora etc.,. Am prezentat un adevar, iar nici dvs , nici altii nu pot interzice cuiva sa prezinte adevarul. Pe deasupra am adus citate din Sfintii Parinti. Nu sunt cuvintele mele. De ce nu scriu cei din Fundatia George Manu sau alti participanti acolo? Cumva din cauza ca nu au de ce sa se lege? Mai aveti putin si imi spuneti sa va sterg din poza ca sa nu mai existe dovada ecumenismului. Ortodoxia , inseamna dreapta credinta, iar restul se numesc erezii, rataciri conform Sfintilor. Si pe dvs ca si pe altii ca dvs, Dumnezeu va asteapta sa va intoarceti la dreapta credinta, dar dvs decideti. La inceput m-ati acuzat ca am adus jigniri, v-am intrebat unde sunt jignirile, nu mi-ati raspuns, acum pe un ton amenintator imi spuneti sa retrag nu stiu ce referiri. Toate pozele sunt preluate de pe pagina Fundatia George Manu, deci sunt publice. Le-am preluat si am aratat un adevar, adica: niste preoti ortodocsi slujesc cu catolici. Care este nemultumirea?? Conform Sfintilor citati , se numeste rugaciune comuna cu ereticii , iar preotii conform canoanelor Bisericii Ortodoxe ar trebui caterisiti. Am exemplificat prin citate de la Sfintii Parinti pe site.

      Apreciază

      • preot marius visovan zice:

        Ati scris preot cu ghilimele, ceea ce batjocura. Va rog sa retrageti totul,imediat. Altfel sunteti incorect si las.

        Apreciază

      • Invataturile Sfintilor spune:
        Februarie 3, 2017 la 10:09 am (Editare)

        La acel parastas a fost batjocura , deoarece sunt incalcate grav canoanele , pozele sunt publice, noi nu am facut decat sa le preluam. Preotii de acolo trebuiesc caterisiti,iar mirenii sunt afurisiti conform Sfintilor Parinti. Si pe dvs si pe cei ca dvs, Hristos va asteapta cu dragoste sa va intoarceti in biserica. Este grav de ce s-a intamplat acolo. Daca vreti sa va luati de cineva, luati-va de cei din Fundatia George Manu, fiindca pozele au fost preluate de acolo.

        Apreciază

Lasă un răspuns

